Thursday, December 20, 2012

'ေသမင္းတမန္' ျပန္ေဖာက္ရန္ စတင္ေလ့လာေန

ကြန္းခ်မ္း

ဒုတိယ ကမၻာစစ္အတြင္းက ေဖာက္လုပ္ခဲ့သည့္ ျမန္မာ-ထိုင္း 'ေသမင္းတမန္' ရထားလမ္းမွ သံျဖဴဇရပ္-ဘုရားသုံးဆူ လမ္းပိုင္းကို ျပန္ လည္ ေဖာက္လုပ္ရန္အတြက္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ ရွိသည့္ ေလ့လာစမ္းသပ္ခ်က္ (Feasibility Survey) ကို စတင္ လုပ္ေဆာင္ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့ မီး ရထား၊ ၿမိဳ႕ျပအင္ဂ်င္နီယာဌာနမွ တာဝန္ ရွိသူမ်ားက မဇၥ်ိမကို ေျပာဆိုၾကသည္။

“စေနပါၿပီ။ စေနတယ္ ဆိုေပမယ့္ ဟိုဘက္က ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႔ နယ္ေျမေလ။ ဟိုဘက္နဲ႔ မေျပ လည္ဘဲနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ မဝင္ရဲဘူးေလ” ဟု ျမန္ မာ့ မီးရထား တိုင္း (၈) ၿမိဳ႕ျပ အင္ဂ်င္နီယာမႉး ဦးတင္ျမင့္ က ေျပာသည္။

ေလ့လာေရး အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္ ဦးမ်ိဳးဝင္း ကလည္း “အခု သံျဖဴဇရပ္ အဝမွာပဲ ရွိေသးတယ္။ အ တြင္းထဲ မဝင္ရေသးဘူး။သန္ဘက္ခါဝန္ၾကီး လာမယ္။ ၂၆ ေလာက္ဆို က်ေနာ္တို႔ အထဲဘက္ ဝင္ျဖစ္မယ္” ဟု ေျပာသည္။

ဒီဇင္ဘာလ ၂၁ ရက္ေန႔တြင္ ဝန္ၾကီး ဦးေအာင္မင္း သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ရွိမည္ ျဖစ္ၿပီး ရထားလမ္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ သတင္းစာရွင္း လင္း ပြဲ ျပဳလုပ္မည္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။

မြန္ႏွင့္ ကရင္ လက္နက္ကိုင္ တိုင္းရင္းသား နယ္ေျမကို ျဖတ္သန္းရမည့္ ထိုရထားလမ္းအတြက္ လိုအပ္သည့္ တိုင္းတာမႈမ်ား လုပ္ေဆာင္ ႏိုင္ ရန္ မြန္ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႔၊ မြန္ျပည္သစ္ပါတီတို႔ႏွင့္ ေတြ႔ဆုံညွိႏႈိင္းၿပီး ျဖစ္၍ ကရင္ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႔ႏွင့္ ေတြ႔ဆုံဆဲ ျဖစ္သည္ဟု ဆို သည္။

“ကရင္နယ္ေျမက်ေတာ့ ကရင္ျပည္နယ္ အစိုးရ႐ုံးကို သြားထားတုန္းပဲ ရွိေသးတယ္။ ေရွ႕အပတ္ က်မွ ဝန္ၾကီး႐ုံးက စာထြက္ေပးမယ္။ ကရင္ ျပည္နယ္ အစိုးရ႐ုံးက ကရင္ ႏွစ္ဖြဲ႔နဲ႔ ျပန္ခ်ိတ္ေပးလိမ့္မယ္” ဟု တိုင္း (၈) ၿမိဳ႕ျပ အင္ဂ်င္နီယာမႉး ဦးတင္ျမင့္ က ေျပာသည္။

ထိုရထားလမ္းေဟာင္း ျပန္လည္ ေဖာက္လုပ္ရန္အတြက္ မိုးရာသီအကုန္တြင္ တိုင္းတာျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားကို စတင္ လုပ္ေဆာင္မည္ ျဖစ္ ေၾကာင္း ဝန္ၾကီး ဦးေအာင္မင္းက ဇူလိုင္လ ၁ ရက္ေန႔တြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ စက္မႈဝန္ၾကီးဌာန အစည္းအေဝးခန္းမ၌ မီဒီယာမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆုံစဥ္တြင္လည္းေကာင္း၊ ေမလ ၁၅ ရက္ေန႔က ဘုရားသုံးဆူၿမိဳ႕တြင္ျပဳလုပ္သည့္ ကရင္အမ်ိဳးသား အစည္းအ႐ုံး (KNU) ၏ ဆက္ဆံေရး႐ုံး ဖြင့္ပြဲ အခမ္းအနားတြင္ လည္းေကာင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။

၎ျပင္ ရထားလမ္းေဟာင္းႏွင့္ ယွဥ္ကာ ေဖာက္လုပ္ထားသည့္ သံျဖဴဇရပ္- ဘုရားသုံးဆူ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းကို လည္း အသစ္ျပန္လည္ ေဖာက္လုပ္မည္ ျဖစ္ၿပီး ဘုရားသုံးဆူၿမိဳ့တြင္ စီးပြားေရးဇုန္ ဖြင့္လွစ္မည္ဟု ဦးေအာင္မင္း က ေျပာၾကားခဲ့သည္။

သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ကလည္း ဒီဇင္ဘာလ ၁၅ ရက္ေန႔က ေမာ္လၿမိဳင္သို႔ ေရာက္ရွိစဥ္ ထိုင္းႏိုင္ငံႏွင့္ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးစခန္း ဖြင့္လွစ္ ႏိုင္ ေရး၊ ယင္းရထားလမ္း၊ ကားလမ္းမ်ား ျပန္လည္ ေဖာက္လုပ္ႏိုင္ေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ မြန္ျပည္နယ္ရွိ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆုံစဥ္ ထည့္ သြင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ထိုင္းအစိုးရ အေနႏွင့္လည္း နယ္စပ္ဂိတ္ တရားဝင္ ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ေရးအတြက္ ဒီဇင္ဘာလ ၁၂ ရက္ေန႔တြင္ ဘုရားသုံးဆူ နယ္စပ္သို႔ လာ ေရာက္ ေလ့လာခဲ့ၾကၿပီး ျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၊ မြန္ျပည္နယ္၊ သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕မွ စတင္ၿပီး ဘုရားသံုးဆူ ေတာင္ၾကားကို ျဖတ္ကာ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေပါင္ (Ban Pong) ဘူတာသို႔ ၁၉၄ ၂ မွ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္ထိ ေဖာက္လုပ္ခဲ့သည့္ အထက္ပါ ရထားလမ္းေဟာင္းသည္ လမ္းတခုလုံး မိုင္ ၁၇၅ ေက်ာ္ ရွည္လ်ားသည္။

သံျဖဴဇရပ္- ဘုရားသုံးဆူ လမ္းပိုင္းသည္ မိုင္ ၇ဝ ခန္႔ ရွိၿပီး မြန္ျပည္နယ္အတြင္း ၉ မိုင္ ၅ ဖာလုံႏွင့္ ကရင္ျပည္နယ္ အတြင္း ၅၈ မိုင္ ရွိ သည္ ဟု ဦးတင္ျမင့္ က ေျပာသည္။

စစ္အတြင္းက မူလမီးရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ရာတြင္ ေတာင္ၿဖိဳေဖာက္ျခင္း၊ သစ္လုံးၾကီးမ်ားကို ထမ္းရျခင္း၊ အစာေရစာ မဝလင္ျခင္းႏွင့္ ငွက္ ဖ်ားေရာဂါ၊ ဝမ္းေရာဂါ တို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား ၈ဝ,ဝဝဝ ေက်ာ္ႏွင့္ မဟာမိတ္ တပ္သား ၁ဝ,ဝဝဝ ေက်ာ္ အသက္ ဆံုးရံႈးခဲ့ ၾကရ သည္ ဟု မွတ္တမ္းမ်ားက ေဖာ္ျပၾကသည္။

ယခင္လမ္းေဟာင္း ေက်ာ႐ိုးကို အေျခခံကာ စတင္တိုင္းတာၿပီးေနာက္ ေကာင္းကင္ေျမပုံႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ စစ္ေဆးကာ လမ္းအူေၾကာင္း သစ္ ကို ျပန္လည္ ေရြးခ်ယ္လိမ့္မည္ဟုလည္း ျမန္မာ့မီးရထား အင္ဂ်င္နီယာဌာနက ေျပာသည္။

လမ္းေဖာက္လုပ္ရန္အတြက္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိသည့္ ေလ့လာစမ္းသပ္ခ်က္မ်ား ျပဳလုပ္ၿပီးေနာက္ ရထား ဝန္ၾကီးဌာနသို႔ အစီရင္ခံ တင္ျပကာ ဝန္ ၾကီးဌာန၏ ျဖည့္စြက္ခ်က္ႏွင့္အတူ လႊတ္ေတာ္တြင္ အဆုံးအျဖတ္ ရယူမည္ဟု သိရသည္။

ေဒသတြင္း စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကမူ ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္း ျပန္လည္ ေဖာက္လုပ္မည့္ စီမံကိန္းသည္ျမန္မာႏုိင္ငံ ကမ္း႐ိုးတန္း တ ေလွ်ာက္တြင္ ေဆာက္လုပ္မည့္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း ေလးခုအနက္ တခု အပါအဝင္ ျဖစ္ သည့္ မြန္ျပည္နယ္၊ ေရးၿမိဳ့နယ္ အတြင္းရွိ ကု လား ဂုတ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္း၏ အစိတ္အပိုင္းတခု ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။

မတ္လဆန္းတြင္ မြန္စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ျပည္နယ္ ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ေတြ႔ဆုံစဥ္ ကုလားဂုတ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းေဆာက္လုပ္မည့္ အစီ အ စဥ္ အပါအဝင္ စီမံကိန္း၏ အစိတ္အပိုင္းမ်ား ျဖစ္သည့္ ေရး-သံျဖဴဇရပ္- ဘုရားသုံးဆူလမ္း၊ေရး-သံျဖဴဇရပ္- ၾကာအင္းဆိပ္ၾကီး- က်ဳံဒိုး-ေကာ့ကရိတ္- ျမဝတီလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရးႏွင့္ ဘုရားသုံးဆူၿမိဳ႕ အနီးတြင္ စက္မႈဇုန္ တည္ေဆာက္ေရးတို႔ကိုေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္ဟု ေဆြးေႏြးပြဲ တက္ေရာက္သူ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ႏုိင္စိုးျမင့္ က ေျပာသည္။

အထက္ပါ စီမံကိန္းမ်ားေၾကာင့္ ဘုရားသုံးဆူၿမိဳ့ရွိ အိမ္ျခံေျမမ်ား ေစ်းထိုးတက္လာ၍ အခ်က္အခ်ာက်သည့္ ေနရာ မ်ားကို ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရး အဖြဲ႔က ေဒသအာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းၿပီး ဝယ္ယူလ်က္ ရွိသည္ဟု ဘုရားသုံးဆူ ၿမိဳ႕ခံမ်ားက ေျပာသည္။

ယခင္က ၿမိဳ့ျပင္ရွိ ေပ ၄ဝ x ၆ဝ ရွိ အိမ္ျခံေျမ တကြက္လွ်င္ ထိုင္းဘတ္ေငြ ခုႏွစ္ေသာင္းမွ တသိန္းဝန္းက်င္သာ ရွိခဲ့ရာမွ မြန္ျပည္သစ္ပါ တီ၊ က ရင္အမ်ိဳးသား အစည္းအ႐ုံးတို႔ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး သေဘာတူခ်က္ ရရွိၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ သံုးသိန္းမွ ေလး သိန္းဝန္း က်င္ ထိ တက္ခဲ့သည္။

No comments: