Tuesday, December 25, 2012

ျမန္မာ-ထုိင္း ေသမင္းတမန္ မီးရထားလမ္း ျပန္ေဖာက္မႈ ေရွ႕ႏွစ္တြင္ စမည္

ေမစစ္ပိုင္

ဒုတိယ ကမာၻစစ္အတြင္း လူ႔အသက္ေပါင္းမ်ားစြာ စေတးကာ ေဖာက္လုပ္ခဲ့ေသာ ျမန္မာ-ထုိင္း ေသမင္းတမန္ မီးရထားလမ္းကို လာမည့္ ႏွစ္ အတြင္း ျပန္လည္ျပဳျပင္ ေဖာက္လုပ္မည္ျဖစ္ၿပီး ႏွစ္ႏုိင္ငံနယ္စပ္ တံခါးေပါက္အျဖစ္ အသုံးျပဳသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

မြန္ျပည္နယ္ သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕နယ္မွ ကရင္ျပည္နယ္ ဘုရားသုံးဆူေတာင္ၾကားကုိ ျဖတ္၍ ထုိင္းႏုိင္ငံသို႔ ဆက္သြယ္ေဖာက္လုပ္ ခဲ့ေသာ ယိုး ဒ ယား-ျမန္မာ မီးရထားလမ္း (ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္း) ကို လာမည့္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြင္း စတင္၍ တႏွစ္အတြင္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္ ေဖာက္လုပ္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီး ဦးေဇယ်ာေအာင္က ဧရာဝတီသို႔ ေျပာ သည္။

မြန္ျပည္နယ္ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ ျပည္နယ္ခန္းမတြင္ ဒီဇင္ဘာ ၂၂ ရက္ေန႔က က်င္းပျပဳလုပ္သည့္ တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကုိင္ အင္အားစု မ်ား အတြက္ အေရးေပၚ အေထာက္အပံ့ပစၥည္း လႊဲေျပာင္းေပးအပ္ပြဲ အခမ္းအနားအၿပီး ဧရာ၀တီႏွင့္ ေတြ႕ဆုံစဥ္ ၀န္ႀကီး ဦးေဇယ်ာ ေအာင္က ထုိသုိ႔ ေျပာဆုိလုိက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

“တႏွစ္အတြင္း အျမန္ဆံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ္၊ ရထားလမ္း ေဖာက္ဖို႔အတြက္ကုိ စၿပီးေတာ့ တိုင္းေနၾကၿပီ” ဟု ဦးေဇယ်ာေအာင္က ေျပာသည္။

လက္ရွိတြင္ အဆုိပါရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ရန္အတြက္ လမ္း ေျမတိုင္းတာျခင္းကိုျပဳလုပ္ေနၿပီးကုန္က်စရိတ္ကုိမတြက္ခ်က္ရေသး ေၾကာင္း၊ တုိင္းတာမႈမ်ား ျပဳလုပ္ၿပီး ကုန္က်စရိတ္ အေသးစိတ္ တြက္ခ်က္ၿပီးလွ်င္ လႊတ္ေတာ္သို႔ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရးအတြက္ ခြင့္ျပဳမိန္႔ တင္ျပ အတည္ျပဳခ်က္ ရယူမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ေသမင္းတမန္ ရထား ျပန္လည္ ေဖာက္လုပ္ၿပီးလွ်င္ ျမန္မာႏွင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံအတြက္ အေရးပါေသာ နယ္စပ္တံခါးေပါက္ တခု ျဖစ္လာမည္ ျဖစ္ ၿပီး ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရးအတြက္ ျပည္ပ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ခြင့္ျပဳဖြယ္ရွိေၾကာင္း သမၼတရုံး ၀န္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းက ဆုိသည္။

“ေလာေလာဆယ္ ႏိုင္ငံျခား ကုမၸဏီေတြကေတာ့ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံဖို႔ ႀကိဳေျပာထားတာေတြ ရွိတယ္။ ဒါေပ မယ့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံဖို႔ကေတာ့သိပ္မ ေသ ခ်ာေသးဘူး။ အစုိးရအေနနဲ႔ေတာ့ လမ္း ေျမေနရာေတြကို ႀကိဳတိုင္းထားမယ္။ ရထားလမ္း ေဖာက္ ၿပီး ရင္ေတာ့ ျမန္မာ – ထုိင္း နယ္စပ္တံ ခါး ေပါက္ ျဖစ္သြားမွာေပါ့” ဟု ဦးေအာင္မင္းက ရွင္းျပသည္။

ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ၿပီးစီးပါက မြန္ျပည္နယ္အတြင္း ကုန္စည္ကူးသန္းမႈ မ်ားျပားလာႏိုင္သည့္အျပင္ ထိုင္းႏိုင္ငံႏွင့္ ျမန္ မာ ႏိုင္ငံအၾကား နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ပိုမိုေကာင္းမြန္လာႏိုင္မည္ဟု ၎က သုံးသပ္သည္။

ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ခဲ့ၿပီးသည့္ ေနာက္ပိုင္း ထိုင္းႏုိင္ငံဘက္ျခမ္းတြင္ ခရီးသြားလုပ္ငန္း ေအာင္ျမင္မႈမ်ား ရရွိေနသည့္ အ တြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္မွလည္း ျပန္လည္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဖာက္လုပ္ရန္ စတင္ စီစဥ္ေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံက ျပန္လည္ျပဳျပင္ ေဖာက္လုပ္မည့္ ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္း အရွည္သည္ ၇၈ မိုင္္ေက်ာ္ရွိၿပီး မူလရထားလမ္း အရွည္မွာ ၂၅၈ မုိင္ ၀န္းက်င္ ျဖစ္သည္။

လက္ရွိတြင္ ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္းကုိ ကားလမ္းအျဖစ္ ေဒသခံမ်ားက အသုံးျပဳေနေသာေၾကာင့္ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္မည္ ဆိုပါ က ကားလမ္းေနရာ ေပ်ာက္သြားႏိုင္သည့္အတြက္ ဘုရားသုံးဆူႏွင့္ သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕နယ္အၾကား ကားလမ္းသစ္တခု ထပ္မံ ေဖာက္လုပ္ မည္ ျဖစ္ ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္းသည္ ၁၉၄၂ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလမွ စတင္ကာ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္မ်ားက မီးရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ၿပီး ျမန ္မာတိုင္းရင္းသားႏွင့္ စစ္သုံ႔ပန္း မဟာမိတ္ တပ္သားမ်ားအပါအ၀င္ လူ႔အသက္ေပါင္း ၁ သိန္းေက်ာ္ အသက္ဆုံးရႈံး ခဲ့့ရသည့္အတြက္ ေသ မင္းတမန္ ရထားလမ္းဟု အမည္တြင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္းကို သံျဖဴဇရပ္ ၿမိဳ႕ႏွင့္ ဘုရားသုံးဆူ ေတာင္ၾကားကုိ ျဖတ္ကာ ထိုင္းႏိုင္ငံဘန္ေပါင္ၿမိဳ႕သို႔ ေဖာက္လုပ္ခဲ့ၿပီး ဘန္ ေပါင္ ရွိ ဘန္ေကာက္ – စကၤာပူ မီးရထားလမ္းႏွင့္ ဆက္သြယ္ရန္ ျဖစ္ကာ ျမန္မာ့ ထြက္ကုန္ ပို႔ကုန္ ကုန္စည္မ်ားကုိ လွ်င္ျမန္စြာ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ႏုိင္ေရး၊ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ တျခားႏိုင္ငံမ်ား မဟာမိတ္ျပဳလုပ္ႏိုင္ေရး စသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ေဖာက္လုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ ေၾကာင္း သိရ သည္။

No comments: