ေမခ
ႏွစ္ေပါင္း ၁၃၀ ေက်ာ္ သက္တမ္းရွိ ရန္ကုန္ ဘူတာႀကီးကို မူလပံုစံမပ်က္ အဆင့္ျမႇင့္တင္ရန္ ႏိုင္ငံတကာမွ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအား လာမည့္ ေမလတြင္ တင္ဒါ စနစ္ျဖင့္ ေခၚယူရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း ရထား ပို႔ေဆာင္ေရး ဒု ၀န္ႀကီး ဦးျမင့္သိန္းက ေျပာသည္။
“တင္ဒါ ဘာလို႔ ေခၚရလဲဆို ႏွစ္စဥ္ ဒီရထား အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္ကေန က်ပ္သိန္း ၄၀၊ ၅၀ ဘီလီယံ အထိ ထည့္ဝင္လုပ္ေဆာင္ ေန ရတယ္၊ ႏွစ္စဥ္ အရံႈးေပၚေနတယ္၊ ဒီအတြက္ တင္ဒါ စနစ္နဲ႔ ရန္ကုန္ ဘူတာႀကီးကို စတင္ ျပင္ဆင္သြားမယ္၊ ဘယ္အပိုင္းေတြ ဘယ္လို စျပင္မလဲ ဆိုတာက လာလုပ္တဲ့ လူေတြရဲ႕ စိတ္ကူးပဲ”ဟု ၎က ေျပာျပသည္။
ရန္ကုန္ ဘူတာႀကီး တင္ဒါ ေခၚယူျခင္းကို ႏိုင္ငံတကာ စံႏႈန္း အတိုင္း တင္ဒါ ေခၚယူသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တင္ဒါ ေအာင္ျမင္ၿပီး လုပ္ကိုင္ခြင့္ရသူသည္ ဧက ၆၂ ဧကေက်ာ္တြင္ လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ခြင့္ ရရွိမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“တင္ဒါ ေခၚယူေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ လုပ္ထံုး အတိုင္း အႀကံေပး အဖြဲ႔ေတြ ေခၚယူၿပီး လုပ္ေဆာင္ပါမယ္၊ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက အႀကံေပး အဖြဲ႔ကို စည္းမ်ဥ္း အတိုင္း ေခၚယူပါမယ္၊ ေရြးခ်ယ္တာကိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ပဲ ေရြးပါမယ္၊ ဘယ္သူမဆို လုပ္ခြင့္ ရွိပါတယ္၊ တိုင္းရင္းသားေတြဘက္က လာလုပ္ ႏိုင္ပါတယ္၊ ကုန္က်ေငြက အရမ္းမ်ားေတာ့ အဖြဲ႔ တဖြဲ႔တည္ူနဲ႔ လုပ္ႏိုင္မယ္ မထင္ပါဘူး”ဟု ဒု ၀န္ႀကီး ဦးျမင့္သိန္းက ဆက္ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ ဘူတာႀကီး အဆင့္ျမႇင့္တင္ရန္ အတြက္ ရင္းႏွီးေငြ ပမာဏကို အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၂.၅ ဘီလီယံ ကုန္က်မည္ဟု ခန္႔မွန္း ထားသည္ဟုလည္း ဆိုသည္။
ရန္ကုန္ ဘူတာႀကီး အဆင့္ျမႇင့္တင္ရာတြင္ အေဆာက္အအံု ေဆာက္လုပ္ျခင္း၊ လူေန အိမ္ခန္းပါ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အအံုမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ကားပါကင္၊ ရထားဆိုက္သည့္ ေနရာ၊ အမ်ားစီး မိုးပ်ံရထား ရပ္နားရာ ေနရာ၊ ေရွာ့ပင္းေမာ၊ အပမ္းေျဖနား ေန ရာ ေနရာ၊ လုပ္ငန္း ေဆြးေႏြးရန္ ေဆြးေႏြးခန္းမမ်ား၊ က်န္းမာေရး စင္တာမ်ား စသည့္ One Stop Service ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္ တင္ဒါ ေခၚယူျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
တင္ဒါ ေခၚယူေရး လုပ္ငန္း အဖြဲ႔တြင္ ရထား ပို႔ေဆာင္ေရး ဒု ဝန္ႀကီး ဦးျမင့္သိန္း၊ ဘ႑ာေရးႏွင့္ အခြန္ဝန္ႀကီး ဌာန ဒုဝန္ႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္သိမ္းတို႔က ဦးေဆာင္ ေရြးခ်ယ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း စေနေန႔က ရန္ကုန္ဘူတာႀကီး၌ က်င္းပသည့္ မီဒီယာေတြ႕ဆုံပြဲတြင္ ေျပာၾကားသြားသည္။
“က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာ အေျခခံ လူတန္းစားေတြက ရထားကို မွီခို ေနရတယ္၊ အေျခခံ လူထုက ရထားပဲ စီးတယ္၊ အခု ရထားလမ္း ဖြံ႔ၿဖိဳးဖို႔ လမ္းလုပ္ေနၿပီ၊ ေျပာရရင္ ရထားလမ္းနဲ႔ နီးစပ္တဲ့ ေနရာေတြကို စီးပြားေရး ဖြံၿဖိဳးေအာင္ လုပ္ေဆာင္မွာ ျဖစ္တယ္”ဟု ဘ႑ာေရး ႏွင့္ အခြန္ဝန္ႀကီး ဌာန ဒု ဝန္ႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္သိမ္းက ေျပာသည္။
တင္ဒါ ေရြးခ်ယ္ေရးကို ၈ လၾကာ အခ်ိန္ယူ ေရြးခ်ယ္ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ ျဖစ္ၿပီး ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ရထား ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းက အႀကံ ေပး အျဖစ္ ကူညီ ေဆာင္ရြက္ေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ရန္ကုန္ ဘူတာႀကီး အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈ လုပ္ငန္း အစီအစဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဒု၀န္ႀကီး ဦးျမင့္သိန္းက“ဒီဝင္းထဲမွာ ရွိတဲ့ ဝန္ထမ္း အိမ္ ရာ၊ စက္႐ံု၊ ဂိုေဒါင္ေတြကို ရြာသာႀကီးကို ေျပာင္းမယ္၊ ဒီကေန ေျပာင္းရမယ့္ ဝန္ထမ္းေတြ အတြက္ ရြာသာႀကီးကို စနစ္တက် ေျပာင္း ေပးမယ္၊ အားလံုး စီစဥ္ထားၿပီးပါၿပီ၊ ဒီမွာ လိုသေလာက္ ဝန္ထမ္းကိုပဲ ထားပါမယ္၊ ေျပာင္းဖို႔ အတြက္ ဝန္ထမ္းေတြ ကိုယ္ တိုင္ သေဘာတူ ထားၿပီးပါၿပီ၊ ဧရိယာ ၆၂ ဧက အျပည့္ ေဆာက္ခြင့္ ေပးမွာပါ”ဟု ေျပာသည္။
လုပ္ေဆာင္ခြင့္ ရမည့္ ဧက ၆၂ ဧကတြင္ လုပ္ငန္း လုပ္ေဆာင္ခြင့္ကို အပိုင္း ၃ ပိုင္းျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ သြားမည္ ျဖစ္ၿပီး လုပ္ေဆာင္ ရာတြင္ ပထမပိုင္း လုပ္ေဆာင္ခြင့္၊ ဒုတိယပိုင္း လုပ္ေဆာင္ခြင့္၊ တတိယပိုင္း လုပ္ေဆာင္ခြင့္ သတ္မွတ္ခ်က္ အဆင့္ဆင့္ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ သြားရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“အပိုင္း ၃ ပိုင္း စလံုးကို ကုမၸဏီ တခုတည္းက လုပ္ခြင့္ ရမလား၊ ဒါမွမဟုတ္ တခုခ်င္းဆီ ရမလား ဆိုတာေတာ့ မေျပာႏိုင္ဘူးေပါ့၊ အစိုးရက ဘယ္ေလာက္ အက်ိဳးအျမတ္ ယူမလဲ ဆိုတာကေတာ့ အခုခ်ိန္မွာ မေျပာႏိုင္ေသးပါဘူး၊ JV (Joint Venture) နဲ႔ တခ်ိဳ႕ လုပ္မယ္၊ တခ်ိဳ႕ မျဖစ္မေန ေနရာဆို BOT (Build over Transfer) နဲ႔ လုပ္သြားမယ္”ဟု ဒု ၀န္ႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္သိမ္းက ေျပာ သည္။
တင္ဒါ ေခၚယူမႈကို လာမည့္ ေမလမွ စတင္ ေခၚယူမည္ ျဖစ္ၿပီး ႏိုဝင္ဘာ လကုန္တြင္ တင္ဒါ ေအာင္ျမင္သည့္ ကုမၸဏီမ်ားကို ထုတ္ျပန္ ေၾကညာ ေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ၎ ဆိုသည္။
ေရြးခ်ယ္ခံရေသာ ကုမၸဏီသည္ ေရြးခ်ယ္ခံရၿပီး ၄ လ အၾကာတြင္ ရထားလမ္းပိုင္း ျမႇင့္တင္မည့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၊ ရထား ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းတို႔ႏွင့္ တြဲဖက္ ညိႇႏိႈင္းၿပီး လုပ္ငန္း အစီအစဥ္မ်ားကို ေရးဆြဲ တင္ျပ၍ ၂၀၁၅ မတ္လတြင္ လုပ္ငန္း စတင္ လုပ္ေဆာင္ လည္ပတ္ရမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း လုပ္ငန္း တည္ေဆာက္မႈ ၾကာခ်ိန္ ကာလကို တိက်စြာ သတ္မွတ္ရျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း ဦးေမာင္ေမာင္သိမ္းက ေျပာဆိုသည္။
ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးကို ၁၈၇၇ ခုႏွစ္က အဂၤလိပ္တို႔က တည္ေဆာက္ခဲ့ရာ ယခု ဆိုလွ်င္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၃၀ ေက်ာ္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရ သည္။
No comments:
Post a Comment