Tuesday, April 29, 2014

ကပရ ႏွင့္ ပုဂၢလိက ပူးေပါင္း၍ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လိုင္းမ်ား ေျပးဆြဲရန္ စီစဥ္

မင္းဗညား

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး က႑၌ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနႏွင့္ Forever Green Right Service (FGRS) တို႔ အက်ိဳးတူပူးေပါင္းကာ ၾသဂုတ္လအတြင္း ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လိုင္းမ်ား ေျပးဆြဲႏိုင္ရန္ စီစဥ္လ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရ သည္။

ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ေအာက္ရွိ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန(ကပရ)သည္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး က႑တြင္ ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ အက်ိဳးတူ ပူးေပါင္း လုပ္ေဆာင္ရန္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္မွ စတင္၍ တင္ဒါ ေခၚယူခဲ့ရာ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ကုမၸဏီ ၁၅ ခု ဝင္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ျပည္တြင္း ကုမၸဏီ တခုျဖစ္ေသာ Forever Green Right Service (FGRS) ကုမၸဏီအား ဧၿပီလတြင္းက လုပ္ကိုင္ခြင့္ စတင္ ေပးအပ္ခဲ့ေၾကာင္း ကပရ ၫႊန္ၾကားေရးမႉး ဦးတင္ဝင္းေအာင္က ဧရာဝတီကို ေျပာ သည္။

FGRS ကုမၸဏီအေနျဖင့္ ကုန္းလမ္း ပို႔ေဆာင္ေရးဌာနႏွင့္ အက်ိဳးတူ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ျပဳလုပ္ရာတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ ေရး က႑အား ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီ ခရီးသည္ပို႔ေဆာင္ေရး စံျပယာဥ္လိုင္း တခုအျဖစ္ ထူေထာင္ရန္ ကတိျပဳထားသည္ဟု သိရသည္။

“အဓိကကေတာ့ စီးတဲ့လူေတြကို သိကၡာရွိရွိ စီးေစခ်င္လို႔ပါ၊ လိုင္းကားေတြလို တိုးက်ိတ္ၿပီး မစီးေစခ်င္ဘူး၊ ၿပီးေတာ့ မွတ္တိုင္ေတြမွာ “ရပ္ တင္ ထြက္” စနစ္ကို ထိေရာက္ေအာင္ က်င့္သံုးမယ္၊ ခရီးသည္ေတြရဲ႕ လံုၿခံဳေရးကို ပိုမိုေကာင္းမြန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္သြားမွာပါ” ဟု ၫႊန္ၾကားေရးမႉး ဦးတင္ဝင္းေအာင္က ေျပာသည္။

ပုဂၢလိက ယာဥ္လိုင္းမ်ား အေနျဖင့္ လုပ္ငန္း စတင္ခ်ိန္တြင္ ကိုရီးယားႏိုင္ငံထုတ္ စီးတီး ဘတ္စ္ ၇၅ စီး စတင္ ေျပးွဆြဲသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယာဥ္လိုင္းတြင္ ပါဝင္မည့္ ယာဥ္ေမာင္း၊ ယာဥ္ေနာက္လိုက္မ်ားကို လစာစနစ္ျဖင့္ ေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေျပးဆြဲမည့္ ယာဥ္လိုင္း လမ္းေၾကာင္းႏွင့္ ယာဥ္စီးခ ႏႈန္းထားမ်ားကို အတိအက် မသတ္မွတ္ရ ေသးေၾကာင္း သိရသည္။

“အခုက လုပ္ငန္းအတြက္ Proposal(လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မည့္ အစီအစဥ္) ေတြ ေရးေနတဲ့ ကာလပါ၊ ယာဥ္လိုင္း ေျပးဆြဲဖို႔ကို တိုင္း ေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔ရဲ႕ ၫႊန္ၾကားခ်က္ကို ေစာင့္ေနပါတယ္၊ အျပင္က ယာဥ္လိုင္းေတြကေတာ့ တဦးခ်င္း အက်ိဳးအျမတ္ကို ဦးစားေပး ေနရေတာ့ အလုအယက္ ေမာင္းေနတာေတြ ေတြ႔ရတယ္၊ ကပရ နဲ႔ ပုဂၢလိက ပူးေပါင္း လုပ္ကိုင္ရာမွာ အက်ိဳးအျမတ္ ထက္ ျပည္သူေတြ သြားလာေရး လြယ္ကူ အစဥ္ေျပႏိုင္ဖို႔ကို ဦးစားေပး လုပ္ေဆာင္သြားမွာပါ” ဟု ဦးတင္၀င္းေအာင္က ထပ္မံေျပာ သည္။

FGRS ကုမၸဏီသည္ လုပ္ငန္းစတင္ ေဆာင္ရြက္ရာ၌ က်ပ္သန္းေပါင္း ၇၁၄၀ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရန္ လ်ာထားေၾကာင္း၊ ကပရ အေနျဖင့္ ဗိုလ္တေထာင္ရွိ ဌာနပိုင္ ကပရ ၀င္း ေျမ ၂ ဒသမ ၅ ဧကကို FGRS ကုမၸဏီသို႔ ႏွစ္ ၃၀ ငွားရမ္းၿပီး ငွားရမ္းခ အျဖစ္ ေငြက်ပ္ သန္း ေပါင္း ၃၀၆၀ သက္မွတ္ကာ ထိုေငြပမာဏကို ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈတြင္ ရွယ္ယာအျဖစ္ ထည့္ဝင္ထားေၾကာင္း၊ လုပ္ငန္းအက်ိဳးအျမတ္ ၏ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ကုမၸဏီက ရရွိမည္ ျဖစ္ၿပီး ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ဌာနက ရရွိမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ပုဂၢလိက ယာဥ္လိုင္းမ်ား စတင္ေျပးဆြဲႏိုင္ရန္ ကနဦး ကာလတြင္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ (CNG) သံုးယာဥ္စီးေရ ၂၅ စီး အတြက္သာ ခြင့္ျပဳခ်က္ ရရွိထားၿပီး ဆက္လက္၍ ယာဥ္စီးေရ ၅၀ အတြက္ ေလွ်ာက္ထားရန္ စီစဥ္လ်က္ ရွိေၾကာင္း၊ ယာဥ္လိုင္းမ်ားကို သီးသန္႔၊ အထူး စသည္ျဖင့္ သတ္မွတ္သြားမည္ ျဖစ္ၿပီး ဝန္ေဆာင္မႈပိုင္းကို ဦးစားေပးကာ အီလက္ထရြန္နစ္သံုး လက္မွတ္ စနစ္ကို အသုံးျပဳႏိုင္ေရး ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း ဦးတင္၀င္းေအာင္က ဆိုသည္။

အလားတူ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားတြင္၀င္ေရာက္ လုပ္ေဆာင္ခြင့္ရေရး စန္းေရာင္နီ ကုမၸဏီသည္ လည္း တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔ႏွင့္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီတြင္ တင္ျပေတာင္းခံလ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ၿမိဳ႕ျပ ကြ်မ္းက်င္သူ တဦးက “ယာဥ္ေၾကာ ၾကပ္တည္းမႈက ပိုဆိုးလာႏိုင္တယ္၊ အမွန္ဆိုရင္ ယာဥ္ေၾကာ ၾကပ္တည္းမႈကို ေျဖရွင္း မယ့္ နည္းလမ္းကို အရင္မရွာၾကဘဲ ကားတင္သြင္းဖို႔၊ ေျပးဆြဲဖို႔ လုပ္ေဆာင္ေနတာပဲလို႔ ျမင္တယ္၊ ရန္ကုန္မွာ အရင္ကထက္ ယာဥ္ေတြက ပိုမ်ားလာတာ ေတြ႔ရတယ္၊ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈေတြ ျဖစ္ေနဦးမွာပါပဲ” ဟု ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ျပႆနာမ်ား ေန႔စဥ္ ႀကံဳေတြ႔ေနရၿပီး၊ ပုဂၢလိက ယာဥ္လိုင္းမ်ား တိုးခ်ဲ႕လာျခင္း ႏွင့္ အတူ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈ ေျဖရွင္းႏိုင္မည့္ နည္းလမ္းမ်ားကို ဦးစြာ စဥ္းစားေျဖရွင္း သင့္သည္ဟုလည္း ဆိုသည္။

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လုိင္းေပါင္းစုံ ထိန္းသိမ္းေရး ေကာ္မတီ(မထသ) (ဗဟို) မွ ဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္က “က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွ မဟုတ္ပါဘူး၊ ႏိုင္ငံတိုင္းမွာ ယာဥ္ေၾကာ ၾကပ္တည္းမႈ ဆိုတာ ရွိေနတာပါပဲ၊ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ ျဖစ္ေနတာက ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔တာပါ၊ အဓိက ကေတာ့ ယာဥ္ေမာင္းနဲ႔ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ေတြ စည္းကမ္း လိုက္နာဖို႔ လုိအပ္တယ္။ ယာဥ္လိုင္းေတြ တိုးလာတာဟာ ခရီးသြား ျပည္သူေတြကို သြားလာေရး လြယ္ကူေစပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ တဘက္က ျပန္ၾကည့္ျပန္ရင္ ယာဥ္လိုင္းေတြ တိုးလာၿပီး စည္းကမ္း မလိုက္နာဘူး ဆိုရင္ေတာ့ ဒီျပႆနာေတြက ရွိေနဦးမွာပါပဲ”ဟု ေျပာသည္။

ကုန္းလမ္း ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ ခရီးသည္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ ဝန္ထမ္း ဦးေရႏွင့္ ယာဥ္စီးေရ ကြာဟျခင္း၊ ယာဥ္အရည္အေသြး မျပည့္စုံျခင္း၊ စီးနင္းသည့္ ခရီးသည္ နည္းပါးလာျခင္း၊ အဆင့္မီလံုၿခံဳ စိတ္ခ်ရသည့္ ယာဥ္မ်ားကို လဲလွယ္ မေပးႏိုင္ျခင္းမ်ားေၾကာင့္ အ႐ႈံးေပၚခဲ့ေၾကာင္း၊ ယင္းေၾကာင့္ လုပ္ငန္းမ်ား ျပန္၍ လည္ပတ္ႏိုင္ေရး အတြက္ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီမ်ားအား ရင္းႏွီး ျမွဳပ္ႏွံမႈ တင္ဒါ ေခၚယူကာ လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ ေပးအပ္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။

မထသ၏ စီမံမႈေအာက္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ေန႔စဥ္ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လိုင္း ၃၉၆ လိုင္းမွ ယာဥ္စီးေရ ၅ဝဝဝ ေက်ာ္ ေျပးဆြဲလ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

No comments: