Friday, December 26, 2014

လာမည့္ႏွစ္ အတြင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ လွ်ပ္စစ္ရထား ေျပးႏိုင္မည္ဆို

ဟိန္းကိုစိုး

ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ပတ္ ရထား လိုင္းမ်ားတြင္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္အတြင္း လွ်ပ္စစ္ ရထားမ်ား ေျပးဆြဲ မည္ဟု ျမန္မာ့ မီးရထား (ေအာက္ျမန္ မာျပည္)႐ံုး တြင္ျပဳလုပ္သည့္ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲ၌ အေထြေထြ မန္ေနဂ်ာ ဦးထြန္းေအာင္ သင္းက မဇၩိမကိုေျပာသည္။

“အခ်ိန္ အတိအက် မေျပာႏိုင္ေပမယ့္ ၂၀၁၅ ထဲမွာပဲ ျဖစ္မယ္၊ လွ်ပ္စစ္ ကလည္း လိုအပ္တဲ့ လွ်ပ္စစ္ ကိုေပး မယ္လို႔ ေျပာထားၿပီး သြားၿပီ၊ လွ်ပ္စစ္နဲ႔ ဒီဇယ္ႏွစ္ မ်ဳိးစလံုး သံုးလို႔ရတာနဲ႔ ဆြဲမယ္။ အဲဒီအတြက္ လုိအပ္တဲ့ ရထားေတြကိုလည္း နည္းပညာ အျမင့္ဆံုးျဖစ္တဲ့ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ကေန၀ယ္ ယူဖို႔ ေလ့လာေနတယ္” ဟု၎ က ဆိုသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားကို ေရအားလွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပး စက္႐ံု ၂၅ ႐ံု၊ ဓာတ္ေငြ႔သံုးစက္႐ံု ၁၇ ႐ံုႏွင့္ ေက်ာက္မီးေသြးသံုး တစ္႐ံု စုစု ေပါင္း ၄၃ ႐ံု မွဓာတ္အား ၄,၉၈၇ မဂၢါ၀ပ္အထိ ထုတ္လုပ္ေနၿပီး ယင္းပမာဏ၏ ၃၈ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ ကိုသာ အသံုး ခ်ႏိုင္ေသး သည္ဟု လွ်ပ္စစ္ ၀န္ႀကီးဌာန စာရင္း မ်ားကဆို သည္။

ျမန္မာ့ မီးရထား (ေအာက္ျမန္မာျပည္) အေထြေထြ မန္ေနဂ်ာကမူ လွ်ပ္စစ္ ရရိွႏိုင္မႈ အကန္႔ အသတ္ ရိွႏိုင္သ ျဖင့္ ဒီဇယ္ႏွင့္ လွ်ပ္စစ္ ႏစ္မ်ဳိးသံုး DMU (Diesel Multiple Units) ရထားမ်ားကို အသံုးျပဳ သြားမည္ဟုေျပာ သည္။

လွ်ပ္စစ္ ရထားေျပး ဆြဲႏိုင္ရန္ ႀကိဳတင္ျပင္ ဆင္မႈအျဖစ္ ျမန္မာ့ မီးရထားက ၿမိဳ႕ပတ္လမ္း ဧရိယာမ်ား အတြင္း ခုံးေက်ာ္တံတား ကိုးစင္းအထိ ေဆာက္လုပ္မည္ ဟု ဦးထြန္းေအာင္သင္းက ဆိုသည္။

“လြန္ခဲ့တဲ့ ေလးႏွစ္ေလာက္ကတည္းက မသံုးတဲ့လမ္းေတြ (ၾကည့္ျမင္တိုင္၊ ေထာ္လီေကြ႔၊ ၀ါးတန္း၊ ကုန္႐ံု) ကို အခု ျပန္ရွင္းေန ပါတယ္၊ ဒါေတြက လိုင္းေတြျပန္ တိုးခ်ဲ႕တဲ့အခါ အသံုးျပဳဖို႔ပါ၊ ဘယ္လိုအသံုးျပဳမလဲဆို တာကိုေတာ့ မသိရေသးပါဘူး”ဟုျမန္မာ့မီးရထား (ေအာက္ျမန္မာျပည္) လက္ေထာက္ အေထြေထြမန္ေန ဂ်ာ (ၿမိဳ႕ျပ) ဦးေမာင္ေမာင္သန္းက မဇၩိမကိုေျပာသည္။

လွ်ပ္စစ္ရထားမ်ား ေျပးဆြဲရန္ ျပင္ဆင္ေနခ်ိန္အတြင္း ျပည္သူတို႔ ပိုမိုအဆင္ ေျပေစရန္ ၿမိဳ႕ပတ္ ရထားလိုင္း မ်ားႏွင့္ တျခား ခရီးစဥ္ မ်ားတြင္ ေျပးဆြဲေပးမည့္ ရထားအစင္း ၂၀ ကိုလည္း ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ ထပ္မံ၀ယ္ယူမည္ ဟု ျမန္မာ့မီးရထား တာ၀န္ရိွသူတို႔က ဆိုသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ ရထား လမ္းမ်ားတြင္ ႐ိုး႐ိုး ရထားကိုးစီး၊ ေလေအး ေပးစက္တပ္ ဆင္ထား သည့္ရထား ေလး စီးျဖင့္ ျပည္သူ တစ္သိန္း ခြဲနီးပါးကို ေန႔စဥ္ စုစုေပါင္းေခါက္ေရ ၁၂၅ ႀကိမ္ အထိ ေျပးဆြဲပို႔ ေဆာင္ေပးေန သည္။

No comments: