Monday, February 23, 2009

ျမန္မာေမွာင္ခုိဆန္ ထုိင္းဘက္ကပိတ္ထုိင္းႏုိင္ငံေရးသမားေတြပါ ပတ္သက္

NEJ / ၂၃ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၀၀၉


လြန္ခဲ့သည္ ႏွစ္လခန္႔ ေကာက္သစ္ေပၚခ်ိန္မွစ၍ ျမ၀တီမွ မဲေဆာက္ဘက္သုိ႔ ညစဥ္ ဆန္အိတ္ေရ တစ္ေသာင္းခန္႔ တရားမ၀င္ တင္သြင္းေနျခင္းကို ထိုင္းဘက္မွ ႐ုတ္တရက္ တင္သြင္းခြင့္ ပိတ္လိုက္သည့္အတြက္ ျမ၀တီဘက္ကမ္းတြင္ ျမန္မာဆန္အိတ္ေရ ႏွစ္ေသာင္းခန္႔ ေသာင္တင္ေနသည္။

ျမန္မာဆန္ကုန္သည္တဦးက “ထိုင္းဘက္က ပိတ္လို႔ ျမန္မာဆန္ေတြ ေသာင္တင္ေနတာ ေလွဂိတ္တဂိတ္မွာဆိုရင္ အိတ္ေရ ငါးေထာင္ေလာက္ကို ဒီအတိုင္းကမ္းနဖူးမွာ ပုံထားရတယ္။ ေဟြ႔မုတ္ဂိတ္နဲ႔ သုံညဂိတ္မွာဆိုရင္ ပိုမ်ားတယ္။ ထိုင္းဘက္က ဆန္ကုန္သည္ေျပာတာက ဆန္ခုိးသြင္းတဲ့ကိစၥ စစ္ေဆးေရး၀င္လို႔ ပိတ္ထားရတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ အခုပိတ္တာ ငါး ရက္ရွိၿပီ။ ထိုင္းဘက္က ျပန္ဖြင့္မဲ့ရက္ကိုပဲ ေစာင့္ေနရတယ္။ ကိုယ္က တရား၀င္သြင္းတာ မဟုတ္ေတာ့ သူတို႔ လာသိမ္းရင္ အလကားျဖစ္မွာကိုလဲ စုိးရိမ္ရတယ္” ဟု ေျပာသည္။

ထိုင္းဘက္ျခမ္း ကမ္းနဖူးရွိ အထည္ခ်ဳပ္စက္႐ုံမ်ားမွ ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ားသည္ အလုပ္မရွိသည့္ရက္မ်ားတြင္ ျမန္မာဆန္ထမ္းပုိ႔ေပးရသည့္အတြက္ တဦးလ်င္ တည ျမန္မာေငြ တေသာင္းခန္႔ ရရွိၾကသည္ဟု သိရသည္။ ဆန္ထမ္းသမားတဦးက “ဆန္ထမ္းတာ ႏွစ္လေက်ာ္ သြားၿပီး၊ တအိတ္ကို (၂) ဘတ္ခဲြရတယ္။ ဆန္ထမ္းတဲ့လူ ရာနဲ႔ခ်ီရွိတယ္။ ညတိုင္းပဲ အိတ္ေရ တေသာင္းအထက္မွာ ရွိတယ္။ ျမ၀တီဘက္က စက္ေလွနဲ႔ လာတဲ့ဆန္ကို ထိုင္းဘက္ေလွဆိပ္ကေန ဆယ္ဘီးကားေပၚ ထမ္းတင္ရတယ္” ဟု ေျပာသည္။

ဆန္ထမ္းသူမ်ား၏ အဆိုအရ ညဘက္ဆန္ခိုးထုတ္ရာတြင္ ထိုင္းဘက္မွ အရပ္၀တ္ အာဏာပိုင္မ်ား လာၾကည့္တတ္ၿပီး ကားအစီးတိုင္းေပၚတြင္ တင္သည့္ ဆန္အိတ္ အေရအတြက္အား စစ္ေဆးမႈမ်ားပုံမွန္လုပ္ေၾကာင္း၊ အရပ္၀တ္မ်ားႏွင့္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေျခာက္လုံးျပဴးမ်ား ခါးထုိးထားကာ လမ္းေလွ်ာက္ စကားေျပာစက္မ်ား ပါရွိေၾကာင္း အဆိုပါ လူမ်ားအား ေန႔ခင္းဘက္တြင္ အေကာက္ခြန္၀န္ထမ္း ၀တ္စုံမ်ား၊ အျခား၀န္ထမ္း၀တ္စုံမ်ား ၀တ္ဆင္ထားသည္ကို ေတြ႔ရွိရသည္ဟု ေခတ္ၿပိဳင္သုိ႔ ေျပာသည္။

ျမန္မာဆန္ ထုိင္းဘက္ေမွာင္ခုိသြင္းသူမ်ားေနာက္တြင္ ရာထူးႀကီး ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ား၊ ၀န္ႀကီးေဟာင္းမ်ားႏွင့္ ယူနီေဖာင္း၀တ္မ်ားပါသည္ဟု ယေန႔ထုတ္ ဘန္ေကာက္ပိုစ္ သတင္းစာႀကီးက ေဖာ္ထုတ္ထားသည္။ အထူးသျဖင့္ မဲေဆာက္ႏွင့္ မယ္ရမတ္ခ႐ိုင္မ်ားရွိ အရာရွိမ်ား၏ ကူညီမႈျဖင့္ ထုိင္း-ျမန္မာ ႏွစ္ဖက္လုံးမွ ဆန္ေမွာင္ခုိသမားမ်ားက ခုိးသြင္း ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ျမန္မာေမွာင္ခုိ ဆန္တအိတ္ကုိ နယ္စပ္ျဖတ္ဖို႔အတြက္ တအိတ္ ဘတ္ေငြ (၆၀၀) ထိ အရာရွိမ်ားကုိ ေပးရသည္ဟုပါ ေရးထားသည္။

ျမန္မာဆန္ကုန္သည္တဦးက ဆန္တင္ပို႔မည့္ ကုမၸဏီမ်ားအေနျဖင့္ တင္ပုိ႔မည့္ဆန္မ်ား အရံသင့္စုစည္းၿပီးမွသာ လိုင္စင္ေလွ်ာက္ထားႏိုင္ေၾကာင္း၊ မည္သည့္ၿမိဳ႕နယ္မ်ားမွ ဆန္၀ယ္ယူစုေဆာင္းၿပီး တင္ပုိ႔မည္ ဆိုသည့္အခ်က္ကို ေဖာ္ျပရေၾကာင္း၊ ၿပီးလ်င္ အဆင့္ဆင့္ အစစ္အေဆးခံရေၾကာင္း၊ ၎အျပင္ ကုမၸဏီႀကီးမ်ားကိုသာ အဓိက ခြင့္ျပဳသျဖင့္ သာမန္ ကုန္သည္မ်ားမွာ ယခုနည္းျဖင့္ ထိုင္းသို႔ ဆန္တင္ပို႔ျခင္းသည္ ကုန္စည္စီးဆင္းမႈ ျမန္ဆန္ၿပီး ၾကန္႔ၾကာမႈမရွိသည့္အတြက္ ကုန္သည္ငယ္မ်ားသည္ အာဏာပုိင္အဆင့္ဆင့္ႏွင့္ နားလည္မႈ ယူၿပီး လုပ္ကိုင္ရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေခတ္ၿပိဳင္သို႔ ေျပာသည္။

၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလမွ ဒီဇင္ဘာလ (၁၂) ရက္အထိ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး စခန္းမ်ားမွ လိုင္စင္ထုတ္ေပးသည့္ ကုမၸဏီ (၉) ခုရွိၿပီး ဆန္တန္ခ်ိန္ေပါင္း သုံးေထာင္ တင္ပို႔ၿပီးျဖစ္သည္ဟု ျမန္မာ့လယ္ယာထြက္ကုန္ ေရာင္း၀ယ္ေရးဌာန၏ မွတ္တမ္းမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ျမ၀တီမွ မဲေဆာက္သုိ႔ တရားမ၀င္တင္ပို႔ေနသည့္ ျမန္မာဆန္မ်ားမွာ ညစဥ္ အိတ္တေသာင္း ဆိုပါက တန္ခ်ိန္ ငါးရာ ရွိသျဖင့္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးမွတဆင့္ လိုင္စင္ျဖင့္ တင္သြင္းသည့္ ဆန္တန္ခ်ိန္အေရအတြက္သည္ တရားမ၀င္ တင္သြင္းသူမ်ား၏ အစြန္းထြက္ပင္မရွိဟု ဆန္ကုန္သည္တဦးက ေျပာသည္။

ထိုင္းဆန္ကုန္သည္ ႏိုင္စုံခ်ဳိင္းက “ျမန္မာဆန္နဲ႔ ထိုင္းဆန္က ေစ်းႏႈန္းေခါက္ခ်ဳိး ေလာက္ကြာ ေတာ့ ေဒသတြင္းနဲ႔ ထိုင္းႏိုင္ငံတလႊားမွာ ေရာက္ေနတဲ့ ျမန္မာေတြဟာ တစ္သန္းအထက္မွာ ရွိတယ္။ သူတို႔ကိုပဲ အဓိက ျပန္ျဖန္႔ ေပးရတယ္။ တခ်ဳိ႕ကိုေတာ့ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ တရိစာၦန္အစာ ျပန္လုပ္တယ္၊ ဆန္ၾကာဇံ၊ ဆန္ေခါက္ဆဲြနဲ႔ မုန္႔တီ၊ မုန္႔ဖတ္ေတြ ျပန္လုပ္ရာမွာ ေစ်းသက္သာ တဲ့ ျမန္မာဆန္ကို သုံးၾကတယ္” ဟုေျပာသည္။

ျမန္မာဆန္သည္ ႏိုင္ငံတကာရွိ ဆန္တင္ပို႔သည့္ ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ယွဥ္လ်င္ “အရည္အေသြးပိုင္းနဲ႔ ထုတ္လုပ္မႈအပိုင္းမွာ မယွဥ္ႏိုင္ေသး ေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ ေစ်းႏႈန္းနဲ႔ပဲ ယွဥ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ သေဘာကေတာ့ ေအာက္ေစ်းနဲ႔ပဲ ေရာင္းေနရတယ္။ ျမန္မာဆန္တတန္ဟာ ႏိုင္ငံျခားကို ပို႔ရင္ အမ်ားဆုံး အေမရိကန္ ေဒၚလာ (၃၃၀) အထက္ ပုိမရဘူး”ဟု ျမန္မာဆန္ကုန္သည္ တဦးက ေျပာသည္။

ျမ၀တီၿမိဳ႕တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဒုတိယအႀကီးဆုံး နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ္ လည္း တရားမ၀င္ဆန္ႏွင့္ အျခား ကုန္စည္တင္သြင္းမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနျခင္းသည္ စနစ္မက် သည့္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး၏ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ၿပီး ေရွ႕ဆက္ ျမ၀တီနယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးအေျခအေနမွာ ပိုမို႐ႈပ္ေထြးလာႏိုင္သည္ဟု ျမ၀တီၿမိဳ႕ခံကုန္သည္တဦးက ေျပာသည္။

No comments: