Saturday, March 28, 2009

ရဲရင့္ျခင္းႏွင့္ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း


ဆရာေသာ္တာေဆြ၏ မွန္ကန္ျခင္းႏွင့္ ရဲရင့္ျခင္းဆိုေသာ ကိုယ္ေတြ႔အျဖစ္အပ်က္ကေလးကို ဖတ္ဖူးသည္။ အထူးအာဏာရ သူၾကီး ဦးေအာင္ဒြန္းႏွင့္ ဘိန္းစားမိန္းမ၊ သူမ်ားမိန္းမကို လိုခ်င္၍ ေယာက်္ားကို ဘိန္းပစ္ၿပီး ဖမ္းသည္။ ၿပီးလွ်င္ သူ႔မယားကို ယူသည္။ ဤတြင္ မတရား အဖမ္းခံရေသာ သူ၏အေမ အဖြားအိုၾကီးက အထူးအာဏာရ သူၾကီးကို မေၾကာက္မရြံ႕ အိမ္ေရွ႕တြင္ သြားၿပီးေအာ္သည္၊ ဆဲသည္၊ ခဲျဖင့္ ထုသည္။ ေနာက္ဆံုး သူၾကီး ေခါင္းမေဖာ္ႏိုင္ဘဲ တျခားတရြာ ေျပာင္းေရႊ႔ေနထိုင္ၿပီး စိတ္ဆင္းရဲ၊ ကိုယ္ဆင္းရဲႏွင့္ ေသဆံုးသြားသည္။

ဆရာေသာ္တာေဆြက ဤအျဖစ္အပ်က္ကို ဖြဲ႔ဆိုၿပီး မွန္ကန္ျခင္းသည္ ရဲရင့္ျခင္းကို ျဖစ္ေစေၾကာင္း မွန္ကန္ျခင္းႏွင့္ ရဲရင့္ျခင္းသည္ တသားတည္းက်ေနေၾကာင္း သူ႔အျမင္ကို ဖြဲ႔ဆိုခဲ့သည္။ ငယ္စဥ္က ဤဝတၳဳေလးကို အလြန္ၾကိဳက္သည္။

သို႔ေသာ္ ၾကီးျပင္းလာေသာအခါ စဥ္းစားပံုမ်ား ေျပာင္းသြားသည္။ ဤသို႔ မတရား အႏိုင့္အထက္ျပဳေနသည္ကို က်န္ရြာသားမ်ားက အဘယ့္ေၾကာင့္ အဖြားအုိဘက္က မကူညီဘဲ လက္ပိုက္ၾကည့္ေနရသနည္း။ တရြာလံုး ဖိမ့္ဖိမ့္တုန္ေအာင္ ေၾကာက္ေနရေသာ အထူးအာဏာရ သူၾကီးကို အံတူသူမွာ ဤအုိမင္းမစြမ္း အဖြားၾကီးသာ ရွိေနသည္ကို ဘဝင္မက်။ ဤတြင္မွ ရဲရင့္ျခင္းႏွင့္ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း အေၾကာင္းကို စဥ္းစားမိသည္။

လူတို႔၏ အယူအဆတြင္ ကိုယ့္ကို မထိခိုက္သမွ် မလႈပ္ၾက။ ကိုယ့္ကို ထိခိုက္လာမွ နာၾကသည္။ မည္မွ်ပင္မွန္မွန္ တဖက္လူ၏ အင္အားႏွင့္ စြမ္းပကား၊ မိမိၾကံဳေတြ႔ရမည့္ ဒုကၡကို ႏႈိင္းယွဥ္စဥ္းစားၾကသည္။ ယခု ဤဝတၳဳကိုပင္ ၾကည့္ပါ။ မတရားလုပ္သူ သူၾကီးကို အံတုဝံ့သူမွာ သားေဇာႏွင့္ ေမာေနေသာ အိုမင္းမစြမ္း အဖြားအိုျဖစ္သည္။

က်န္သည့္ သန္သန္မာမာ ရြာသားမ်ား ရြာမိ၊ ရြာဖမ်ားက မလႈပ္ၾက။ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း။ သူၾကီး၏အရွိန္အဝါကို ေၾကာက္ရြံ႕သည္ကတေၾကာင္း၊ သူတုိ႔ကို မထိခိုက္ေသးသည္ကတေၾကာင္း၊ အမွန္တရားကို သိေသာ္လည္း မရဲရင့္ႏိုင္ၾက။ အမွန္တရားအတြက္ ရဲရင့္မိပါက မိမိတို႔ ထိခိုက္ဆံုးရႈံးမည္ကို စိုးရိမ္ေသာစိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

ဤသည္ကို ႐ုတ္တရက္ၾကည့္လွ်င္ သူ႔ဘာသာသူ ေနတာပါပဲဟု ဆိုၿပီး လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ ျပႆနာကို ေခါင္းေရွာင္ျခင္းဟု သာမန္ယူဆ၍ ရေသာ္လည္း အဖြဲ႔အစည္းစိတ္ဓာတ္ မရွိျခင္းသည္ မတရား အလုပ္ခံရသူအေပၚ ဥေပကၡာျပဳျခင္းျဖစ္ေပရာ မတရားလုပ္သူအတြက္ အခြင့္အေရး ရသြားေလေတာ့သည္။

ဆရာေသာ္တာေဆြက ရဲရင့္ျခင္းသည္ အမွန္တရားေၾကာင့္ဟု ဆိုသည္။ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းသည္ မမွန္ကန္ျခင္းေၾကာင့္ဟု ဆိုသည္။ သို႔ေသာ္ အမွန္ကို သိပါလ်က္ မရဲရင့္ႏိုင္သူမ်ား မ်ားစြာ ရွိေနျခင္းေၾကာင့္ မွားမွန္းသိပါလ်က္ အမွားကို ဆုပ္ကိုင္ထားသူမ်ား ေခါင္းေထာင္ေနခြင့္ ရေပသည္။ အုပ္စုစိတ္ဓာတ္ ကင္းမဲ့ျခင္း၊ တဖက္လူ၏ အင္အားအရွိန္အဝါကို ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း၊ မိမိကို မထိသမွ် မတုန္မလႈပ္ ေနၾကျခင္းတို႔သည္ လူသား၏ တန္ဖိုး၊ လူသား၏ သိကၡာ၊ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ ရပ္တည္မႈကို အယံုအၾကည္ ပ်က္ေစလိုသည္။

မွန္လွ်င္ မွန္သည္၊ မွားလွ်င္ မွားသည္၊ ေျပာရဲေသာ သူမ်ားေၾကာင့္ အသင္းအဖြဲ႔စိတ္ဓာတ္၊ သူတို႔၏ ယံုၾကည္မႈမွ ထြက္လာေသာ ရဲဝံ့ျပတ္သားသည့္ စိတ္ဓာတ္တို႔ေၾကာင့္ တျခားတပါးေသာ သူမ်ားကိုပါ ထိုစိတ္ဓာတ္၏ အရွိန္အဝါမ်ား၊ အေငြ႔အသက္မ်ား ကူးစက္ကာ ယံုၾကည္ရာ၊ ေဆာက္တည္ရာ ရလာၾကေတာ့သည္။ မိုးခါးေရ ေသာက္ျခင္း၊ ဘာသိဘာသာေနျခင္း၊ ကိုယ့္ေရွ႕ေရာက္ေနေသာ မတရားမႈမ်ားကို ေသြးေအးေအးျဖင့္ လက္ပိုက္ၾကည့္ေနျခင္း စေသာ သိမ္ဖ်င္းေသာ စိတ္ဓာတ္တုိ႔သည္ လူသားတုိ႔၏ ယံုၾကည္မႈႏွင့္ တန္ဖိုးကို သုညေရာက္သည့္တိုင္ ပ်က္စီးေစႏိုင္ေလသည္။

ထင္ရာစိုင္းေသာ အထူးအာဏာရ သူၾကီးႏွင့္ အင္အားခ်ည့္နဲ႔ေသာ အဖြားအိုတို႔၏ တိုက္ပြဲမွ သူၾကီးႏွင့္ တရြာလံုး၏ တိုက္ပြဲျဖစ္ဖို႔ လိုအပ္လွသည္။ ကိုယ့္ရပ္ကိုယ့္ရြာ၏ အက်ိဳးကို လိုလားသူတိုင္း အဖြားၾကီးဘက္မွ ရင္ဆိုင္ဝ့ံရေပသည္။ အဖြားအို၏ ယံုၾကည္မႈႏွင့္ ရဲဝံ့မႈသည္ က်န္ရြာသားမ်ား၏ ေသြးကို ပြက္ပြက္ဆူေစမည္မွာ ေသခ်ာလွေပသည္။ အမွန္တရားကို ျမတ္ႏိုးေသာစိတ္ အမွန္တရားတြင္ တိုက္ပြဲဝင္ရဲေသာ စိတ္တို႔ကို ေမြးဖြားေပးေစေလသည္။ ေလာက၏ မညီမွ်မႈ မတရားမႈတို႔ကို မတိုက္ယူဘဲ ရရွိလာေသာ ေအာင္ျမင္မႈဟူသည္ မရွိ။ တေယာက္ထိလွ်င္ အဖြဲ႔အစည္းတခုလံုးကို ထိျခင္းဟု ႏွလံုးသြင္းႏိုင္ပါမွ အုပ္စု၏ ျဖစ္တည္မႈသည္ လံုၿခံဳစိတ္ခ် ရေပလိမ့္မည္။

လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက ဆရာေသာ္တာေဆြ၏ လက္ရာသည္ ယခုေခတ္ ျမန္မာျပည္၏ ႏိုင္ငံေရးကို တိုက္တုိက္ဆိုင္ဆိုင္ ထင္ဟပ္ေနေပသည္။ အထူးအာဏာရ သူၾကီးႏွင့္တူေသာ စစ္အစိုးရ၊ အမ်ိဳးကိုထိလွ်င္ မခ်ိသည့္ အဖြားအိုႏွင့္တူေသာ ဒီမိုကေရစီမိခင္ၾကီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ ဝတၳဳတြင္မူ သူၾကီးသည္ ၾကီးစြာေသာ အရွက္ကိုရၿပီး ရြာမွေျပး၍ တျခားတပါးတြင္ ေသေလသည္။ ယခုအျပင္တြင္မူ အထူးအာဏာရ သူၾကီးသည္ ေနျပည္ေတာ္တြင္ စံျမန္းေလ၏။ မင္းလိုလိုက္ မင္းၾကိဳက္ခစားေသာ ျပည္သူ၏ ဘ႑ာတို႔ကို ျဖဳန္းတီးေနေသာ မူးၾကီးမတ္ရာမ်ားႏွင့္ က်ပ္ေျပးေနျပည္ေတာ္တြင္ သဘင္ၾကီးစြာ ခံေနေလ၏။ သု႔ိေသာ္ တိုက္ပြဲကား မၿပီးေသး။

ဝတၳဳထဲမွ ရြာသူရြာသားမ်ားကား အထူးအာဏာရ သူၾကီးကို ရြံ႕ၾက၏။ ယခု အျပင္မွ ျမန္မာျပည္သူျပည္သားမ်ား အထူးအာဏာရ စစ္အစိုးရကို ရြံ႕ေနပါမူ ထိုစဥ္က ဝတၳဳသည္ ယခုအထိ အသစ္ထပ္မံ ျပင္ဆင္မေရးသားရေသးဟု မွတ္ယူရေပဦးမည္။

အမ်ားအတြက္၊ အုပ္စုအတြက္၊ အမွန္တရားအတြက္ ယံုၾကည္ခ်က္ျဖင့္ တုိက္ပြဲဝင္ေနသူမ်ားကို အခါခါ ဦးညႊတ္ပါ၏။ သူတုိ႔၏ စိတ္ဓာတ္အားမာန္မ်ား၊ လူထုတရပ္လံုးကို ကူးစက္ပါေစသတည္း။

No comments: