Saturday, March 28, 2009
သတၱိကို ေမြးဖြားလာေစျခင္း
က်ေနာ့္မိတ္ေဆြတဦးက ေျပာျပသည္။ သူတို႔ုမ်ဳိး႐ိုးေတြက ေခတ္အဆက္ဆက္ အုပ္ခ်ဳပ္သူႏွင့္ ျပႆနာ မတက္ေအာင္ေန၊ သို႔မွ ရွင္သန္ႏိုင္မည္။ ဘဝ၏ ဦးတည္ရာတို႔ကို အေႏွာင့္အယွက္မရွိ သြားႏိုင္မည္။ အုပ္ခ်ဳပ္သူႏွင့္ အတိုက္အခံ လုပ္မိပါက အာဏာလက္ရွိ သူတို႔ကို တိုက္ခိုက္ေနရသည္မို႔ ကိုယ့္မွာ ထိခိုက္မည္၊ ဆံုးရံႈးမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျပႆနာကင္းေအာင္ေန။ ၿပီးလွ်င္ ကိုယ့္ဘဝ ရည္မွန္း ခ်က္ကို အမိအရ ဆုပ္ယူဆိုၿပီး သူ အလြန္ပင္ အားကိုးအားထားျပဳေသာ အဆိုအမိန္႔မ်ား၊ စကားပံုမ်ားကို ကိုးကားၿပီး ရြတ္ျပသည္။ သူ အားအကိုးဆံုး စကားတခုက “ကုိယ္မႏိုင္ေသာ လက္ကို ငံု႔၍ နမ္းလိုက္ပါ” ဆိုေသာ အီဂ်စ္စကားပံုတခု။
သူက ေအာင္ျမင္ေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္။ သူ႔အသိုင္းအဝိုင္းက လက္ရွိစစ္တပ္တြင္ ရာထူးရာခံၾကီး ရယူထားသူမ်ား၊ ေခတ္မ်က္ႏွာစာအသီးသီးတြင္ ထိပ္တန္းေရာက္ေအာင္ျမင္သူမ်ားႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ေနသည္။ သည္ေတာ့ သူ႔စကားက သည္လိုပဲ ျဖစ္မည္။
စစ္တပ္ႏွင့္ အတိုက္အခံလုပ္မိသူမ်ား မည္သို႔ျဖစ္သြားၾကသနည္း။ ေနာက္ စစ္တပ္ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြေနသူမ်ား မည္သို႔ျဖစ္လာၾကသနည္း။ အေျဖကို လူတိုင္းသိသည္။ သည္ေတာ့ သူ႔ေလာဂ်စ္ကို ယုတၱိအေထာက္အထားႏွင့္ ခိုင္ခိုင္မာမာ တည္ေဆာက္ေတာ့သည္။ သို႔ေသာ္ ဤသည္က သူ၏ ဘဝအျမင္။
မွန္ပါသည္ အာဏာလက္ရွိကို လက္မဲ့က အံတုလွ်င္ ကိုယ္ပဲ ခံရမည္။ ေခတ္တိုင္းမွာ အုပ္ခ်ဳပ္သူႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ေနၿပီး၊ ဘဝကို သက္ေတာင့္သက္သာ တည္ေဆာက္ေနသူ မ်ားစြာ ရွိပါသည္။ အာဏာရ အဖြဲ႔အစည္းက ႏွစ္လိုေသာ သူေကာင္းမ်ဳိးေတြဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ ဤကဲ့သို႔ လူတန္းစား၊ လူ႔အလႊာကား ေခတ္တိုင္း၊ အခ်ိန္တိုင္း၊ ေနရာတိုင္းတြင္ ရွိစၿမဲ။
ထို႔အတူ မိမိယံုၾကည္ရာအတြက္ အရာရာကို စြန္႔လႊတ္ၿပီး တိုက္ပြဲဝင္ေနသူမ်ားလည္း ရွိစၿမဲ။
သုိ႔ေသာ္ သူက စကားဆက္လာသည္။ “ကိုယ့္ကိုယ္ကို နားလည္တဲ့သူက မျဖစ္ႏိုင္တာကို မစဥ္းစားဘူး။ ဒီေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ ကိုယ့္ဘဝ ကိုယ့္အေၾကာင္းကိုသာ စဥ္းစားရမွာ၊ ကိုယ့္အေၾကာင္းကို မစဥ္းစားဘဲ သူမ်ားအေၾကာင္း စဥ္းစားေနရင္ ဒီလူ ႐ူးေနၿပီလို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ သူ႔မွာ သံုးသပ္ႏိုင္စြမ္း မရွိေတာ့ဘူး။ ျဖစ္ႏိုင္မျဖစ္ႏို္င္ဆိုတဲ့ အျမင္ေလးေတာင္မွ မစဥ္းစားႏိုင္ေလာက္ေအာင္ကို ႐ူးသြပ္ေနၿပီ” ဆုိလာသည္။ သည္ေတာ့ က်ေနာ္ ျပန္ေျပာရေတာ့သည္။
လူ႔ဘဝရဲ႕ တကယ့္တန္ဖိုးအစစ္က မင္း ထင္ေနတဲ့၊ မင္း ရေနတဲ့ ေငြေၾကးေတြ၊ အခြင့္အေရးေတြ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္ဘဝကိုယ္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ဖန္တီးခြင့္ရွိတဲ့ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ျပည့္ဝတဲ့၊ စံခ်ိန္မီတဲ့ လူသားဘဝသာ တကယ့္အႏွစ္သာရ ျပည့္ဝတဲ့ဘဝ ျဖစ္တယ္
“ငါတို႔လည္း ကိုယ့္ဘဝကိုယ္ နားလည္လို႔ပဲ ဒီလိုဒုကၡေတြခံၿပီး အာဏာရွင္ေတြကို အံတုေနတာေပါ့။ ဒီအတိုင္း ဆက္ေနလွ်င္ ငါတို႔ဟာ လူမျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ လူ႔အဆင့္မီတဲ့လူ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ အၿမဲတမ္း ေၾကာက္ေနရတဲ့ စိတ္နဲ႔ ရွင္သန္ေနရတဲ့ အသူရကာယ္သာ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ အဲ့ဒါၾကီးကို လက္မခံႏိုင္လြန္းလို႔ ငါတုိ႔ရဲ႕ ေသြးေတြနဲ႔ ဘဝေတြ၊ သာယာမႈေတြကို ဆံုး႐ံႈးခံၿပီး ေလွကားေတြတထစ္ခ်င္း တက္လာခဲ့ရတာ။ အခု ႏွစ္ေပါင္း ေထာင္ခ်ီရွိလာခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ လြတ္လပ္တဲ့လူသား၊ လူ႔အခြင့္အေရး ရွိတဲ့လူသား ဆိုတာ အခုထိ ရွိမလာႏို္င္ေသးဘူး။ ျဖစ္မလာႏို္င္ခဲ့ေသးဘူး။
ဒါေပမဲ့ ဒီအဆင့္ထိ ေရာက္ေအာင္ကိုပဲ ငါတို႔ဟာ စစ္ပြဲေတြ အမ်ားၾကီး၊ အေတြ႔အၾကံဳေတြ အမ်ားၾကီး၊ အေတြးအေခၚ အဆင့္ေတြ အမ်ားၾကီးကို ျဖတ္သန္းလာခဲ့ရတယ္။ ဆံုး႐ံႈးလိုက္သမွ ေရတြက္လို႔ကို မရႏိုင္ဘူး။ အခု ငါတုိ႔ျမန္မာ့သမိုင္းက ေခတ္ေတြကို ျပန္ၾကည့္စမ္း။ ပေဒသရာဇ္ေခတ္ေတြ၊ တိုင္းျခားသားကို ဒူးေထာက္ၿပီး ဘုရားထူးခဲ့ရတဲ့ ကြ်န္ေခတ္ေတြ၊ ပါး႐ိုက္နား႐ိုက္ခံခဲ့ရတဲ့ ဖက္ဆစ္ေခတ္ေတြ၊ ဝါဒေရးရာတိုက္ပြဲေတြနဲ႔ ျပည္တြင္းစစ္ေတြ၊ လူမ်ဳိးေရးစစ္ေတြ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ေခတ္ေတြ၊ အခု စစ္အာဏာရွင္ေခတ္ေတြအထိ တထစ္ၿပီးတထစ္ကို ႏွစ္ရာေပါင္းမ်ားစြာ ဆံုးရံႈးမႈေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ တေရြ႔ေရြ႔တက္ခဲ့ရတယ္။
ဒါဟာ ဘာကိုေဖာ္ျပသလဲဆိုရင္ လူေတြ အၿမဲလိုခ်င္ေနခဲ့တဲ့ လြတ္လပ္တဲ့လူသားဘဝ၊ ႏွစ္သာရျပည့္တဲ့ လူ႔အခြင့္အေရးကို ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္တဲ့ လူသားဘဝေတြကို ရယူခ်င္လြန္းလို႔ ၾကိဳးစားခဲ့ရတဲ့ လူေတြရဲ႕ ေတာ္လွန္လႈပ္ရွားမႈေတြ၊ ဆႏၵေတြပဲ။ ဒီအလုပ္ေတြကို ငါတို႔မွမလုပ္ရင္ ဘယ္သူလုပ္ေပးမလဲ။ ဒါဟာ ေရွာင္လႊဲမရတဲ့ သမိုင္းေပးတာဝန္ပဲ။ အဲ့ဒီလြတ္လပ္တဲ့၊ အႏွစ္သာရျပည့္ဝတဲ့ လူသားဘဝကို ရဖို႔အတြက္ ကိုယ့္ေခတ္ ကိုယ့္လက္ထက္မွာ ၾကံဳလာတဲ့ တာဝန္ကို ေရွာင္လႊဲၿပီး ရာထူးေတြ၊ ေငြေၾကးေတြ၊ အခြင့္အေရးေတြ ယူၿပီး မင္း လူျဖစ္ခ်င္သလား။ ဒါဆိုရင္ေတာင္ မင္းဟာလည္း တကယ္လူ႔အရည္အေသြး၊ လူ႔အရသာ မမီတဲ့ နိမ့္က်တဲ့ လူ႔ဘဝကိုသာ ရမွာပါ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ မင္းဘဝက ကိုယ္ေျပာခ်င္တာ၊ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာေတြ၊ ကိုယ္ျမင္တာေတြ၊ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာေတြ လုပ္ခြင့္မရဘဲ မိုးလင္းကတည္းက မင္းသခင္ေတြ မ်က္ႏွာသာမွ ေနသာရမယ့္ဘဝ၊ အေၾကာက္တရားနဲ႔ ရွင္သန္ေနရတဲ့ဘဝ၊ အာဏာရွိသူရဲ႕ လက္ထဲက အခ်ိန္မေရြး ဆြဲစုတ္ခံရမဲ့ စကၠဴစလိုဘဝ၊ အာမခံခ်က္မရွိတဲ့ဘဝ၊ လူ႔သိကၡာ လူ႔တန္ဖိုး မရွိတဲ့ ဘဝမ်ဳိးနဲ႔ ရွင္သန္ေနရမွာပဲ။
လူ႔ဘဝရဲ႕ တကယ့္တန္ဖိုးအစစ္က မင္း ထင္ေနတဲ့၊ မင္း ရေနတဲ့ ေငြေၾကးေတြ၊ အခြင့္အေရးေတြ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္ဘဝကိုယ္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ဖန္တီးခြင့္ရွိတဲ့ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ျပည့္ဝတဲ့၊ စံခ်ိန္မီတဲ့ လူသားဘဝသာ တကယ့္အႏွစ္သာရ ျပည့္ဝတဲ့ဘဝ ျဖစ္တယ္။ တန္ဖိုးရွိတဲ့ ဘဝျဖစ္တယ္။ ဒီအရသာေတြ မျပည့္စံုမခ်င္း ငါတုိ႔ဘဝေတြ၊ မင္းတုိ႔ဘဝေတြဟာ ဘယ္သြားသြား ဘယ္ေနေန ဘာပဲလုပ္လုပ္ တန္ဖိုးမရွိႏိုင္ဘူး။ အရသာမရိွႏိုင္ဘူး။
ဒီေတာ့ ငါတို႔ အခု အာဏာရွင္ေတြကို ေတာ္လွန္ေနတာက ကိုယ့္အေၾကာင္းကို စဥ္းစားလြန္းလို႔၊ ကိုယ့္ဘဝကို နားလည္လြန္းလို႔ ဆံုးရံႈးေနတဲ့ ကိုယ့္အခြင့္အေရးေတြအတြက္ တိုက္ပြဲဝင္ေနတာျဖစ္တယ္။ ကိုယ့္ဘဝကိုယ္ ေမ့ေနတဲ့ မင္းသာ တကယ့္အရွိကို မျမင္ႏိုင္တဲ့၊ လက္မခံႏိုင္တဲ့၊ မ်က္စိမွိတ္ၿပီး ေျပာခ်င္ရာေျပာေနတဲ့ အ႐ူးပဲျဖစ္လိမ့္မယ္။ စဥ္းစားဆင္ျခင္ႏိုင္တဲ့ လူမွန္သမွ် ဒီအေၾကာင္းကို မစဥ္းစားဘဲ မေနႏိုင္ၾကဘူး။ မသံုးသပ္ဘဲ မေနႏိုင္ၾကဘူး။
ဒါ့ေၾကာင့္ ႏွစ္ေတြ ေထာင္ခ်ီလာတဲ့တိုင္ ဆံုး႐ံႈးမႈေတြ မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္ ေပးဆပ္ၿပီး၊ ေရွ႕ကို တလွမ္းခ်င္း တုိးခဲ့တာေပါ့။ ေနာင္လည္း ေရွ႕ဆက္တိုးေနရဦးမွာပဲ။ ငါတုိ႔လိုခ်င္တဲ့ ဘဝအဓိပၸာယ္နဲ႔ ဘဝအရသာ၊ ဘဝတန္ဖိုး သတ္မွတ္ခ်က္ မျပည့္မခ်င္း ေနာင္ ႏွစ္ေပါင္းေထာင္ခ်ီၾကာပါေစ၊ မ်ဳိးဆက္ တဆက္ၿပီးတဆက္ သမိုင္းေပး တာဝန္ေတြကို ပခံုးေပၚထမ္းၿပီး ဝမ္းပမ္းတသာနဲ႔ ကိုယ့္ေခတ္ကိုယ့္သမိုင္းကို ကိုယ္ႏိုင္ရာအပိုင္းက အေကာင္းဆံုး ေရးခဲ့ၾကမွာပဲ။ သမိုင္းေပးတာဝန္ကို ေရွာင္တဲ့လူနဲ႔ ေဆာင္တဲ့လူအေၾကာင္းကိုေတာ့ သမိုင္းကပဲ မွတ္တမ္းတင္သြားပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ မင္းရဲ႕အျမင္ေတြေျပာင္းၿပီး ေရာက္ရာအရပ္၊ ေရာက္တဲ့အခ်ိန္ကေန ကိုယ့္တာဝန္ ကိုယ္ေက်မယ္ဆိုရင္ မင္းဟာ လိပ္ျပာလံုသြားမွာပါ။ သိကၡာရွိတဲ့၊ တာဝန္သိတဲ့၊ အဓိပၸာယ္ရွိတဲ့ ေတာ္လွန္ေရးသမား ျဖစ္သြားမွာပါ။
ေတာ္လွန္ေရးသမားဆိုတာ ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္စကား မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္ေခတ္ကိုယ့္သမိုင္းမွာ ကို္္ယ္ေရာက္ရာ အပိုင္းကေန မတရားမႈေတြကို အၿမဲသတိျပဳၿပီး ကိုယ္စိတ္ႏွလံုး သံုးပါးလံုး အံတုေနတာ၊ ဆန္႔က်င္ေနတာ၊ ဒါဟာပဲ ေတာ္လွန္ေရးသမားပါပဲ။ မတရားမႈေတြ မမွ်တမႈေတြ မဆီေလ်ာ္တာေတြ ျမင္ပါလ်က္နဲ႔ ေဘးထြက္ထိုင္ေနတဲ့ သူသာ ေရသာခုိအေခ်ာင္သမား၊ သမိုင္းတာဝန္ကို ေရွာင္လႊဲသြားတဲ့၊ တန္ဖိုးမဲ့တဲ့၊ အရသာမဲ့တဲ့၊ အဓိပၸာယ္မဲ့တဲ့ လူျဖစ္သြားမွာ။
တကယ္ေတာ့ ဘဝအရသာ ဆိုတာဟာ အမွန္တရားကို ေဖာ္ထုတ္ရဲတဲ့၊ သတၱိရွိတဲ့ တည္ေဆာက္ေရးသမား၊ ျပဳျပင္ေရးသမား ေတာ္လွန္လူသားေတြသာ ခံစားႏိုင္တဲ့ အရာတခုပါ။ အဲ့ဒီေတာ္လွန္ေနျခင္းကိုကပဲ ဘဝရဲ႕ အရသာပဲ၊ ဘဝရဲ႕ တိုက္ပြဲပဲ။ တုိက္ပြဲမရွိဘဲနဲ႔၊ ဆံုးရံႈးမႈေတြ မရိွဘဲနဲ႔၊ ဒုကၡဆိုတာမရွိဘဲနဲ႔ ဘယ္လိုလုပ္ အရသာ ရွိႏိုင္မလဲ။ အရသာဆိုတာကို ဘယ္လိုသိႏိုင္မလဲ။ ပူမွ ေအးတဲ့ အရသာ၊ ခါးမွ ခ်ဳိတဲ့အရသာ၊ ဒုကၡေတြ႔မွ သုခဆိုတဲ့ အရသာကို သိႏိုင္ခံစားႏိုင္မွာေပါ့။ မိုးလင္းကတည္းက ျမက္ခင္းစိမ္းၾကီးေပၚမွာ ပက္လက္လွန္ၿပီး ေကာင္းကင္ျပာျပာၾကီးကို ၾကည့္ေနရတာ၊ တိမ္ျဖဴျဖဴေလးေတြ ၾကည့္ေနခြင့္ အၿမဲတမ္းရေနရင္ ဘယ္လုိလုပ္ အရသာရွိႏိုင္မလဲ။ သူ႔မွာက အားထုတ္ထားမႈမွ မရွိဘဲ။
လြတ္လပ္တဲ့ ေကာင္းကင္ျပာ အရသာကို ျပည့္ျပည့္ဝဝ ခံစားႏိုင္သူ၊ တိမ္ျဖဴျဖဴေလးေတြ ေမ်ာလြင့္ေနတာကို ၾကည့္ရင္း အရသာရွိေနတဲ့သူ၊ တိုက္ခတ္ေနတဲ့ ေလေျပေလးေတြရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈကို အရသာခံႏိုင္တဲ့ သူဟာ ေသခ်ာေပါက္ အက်ဥ္းထဲ အက်ပ္ထဲ၊ မြန္းၾကပ္ေလွာင္ပိတ္မႈေတြထဲ၊ အေမွာင္ထုေတြထဲ၊ အထီးက်န္မႈေတြထဲ၊ ခါးသီးမႈေတြထဲ ေနခဲ့ဖူးသူပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေတာ္လွန္တိုက္ပြဲဝင္ေနသူေတြသာ ကိုယ့္ေခတ္ကိုယ့္သမိုင္း၊ ကိုယ့္အပိုင္းမွာ ကိုယ့္တာဝန္ေက်တဲ့၊ လိပ္ျပာလံုတဲ့၊ လူသားအရည္အေသြး ျပည့္ဝတဲ့ လူေတြ၊ ဘဝအဓိပၸာယ္နဲ႔ ဘဝအရသာကို ျပည့္ျပည့္ဝဝ ခံစားႏိုင္တဲ့ လူေတြ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။
ငါ့စကားေတြေတာ့ ရွည္သြားၿပီ။ မင္းရဲ႕ခံယူခ်က္၊ မင္းရဲ႕အျမင္ေတြအတြက္ ေျပာင္းလဲႏို္င္တဲ့ ေနာက္ထပ္ အခ်က္အလက္အသစ္ေတြ စဥ္းစားစရာအသစ္ေတြ လံုေလာက္ျပီလို႔ ထင္တယ္။ မင္းရဲ႕လက္ရွိ ဘဝအျမင္ ေျပာင္းတာ မေျပာင္းတာကေတာ့ မင္းရဲ႕ အရည္အေသြးေပၚမွာတည္ေနတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ပဲ။ ငါ့ဘက္ကေတာ့ မင္းကို အားေပးခ်င္တာက ေတာ္လွန္ေရးဆိုတာ ေခတ္တိုင္းမွာ ရွိေနဦးမွာပဲ၊ အခ်ိန္တိုင္းမွာ ရွိေနဦးမွာပဲ။ လူသားေတြရဲ႕ ရပိုင္ခြင့္ေတြ မျပည့္ဝမခ်င္း ေနာင္လည္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးေတြ ရွိေနဦးမွာပဲ။ ဒီေတာ့ ေနာက္က်တယ္ဆိုတာ မရွိပါဘူး။ မင္းတတ္ႏိုင္တဲ့အပိုင္းက မင္းရဲ႕သမိုင္းေပးတာဝန္ေက်ရင္ မင္းဟာ မင္းေခတ္ရဲ႕ သားေကာင္းရတနာ ျဖစ္မွာပဲ။ လိပ္ျပာလံုသြားမွာပဲ။ ခ်ဳပ္ေျပာရရင္ ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ၊ အခ်ိန္တိုင္းမွာ ထိုးေဖာက္ေတာ္လွန္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေနသူေတြအတြက္ ေနာက္က်တယ္ဆိုတာမရွိဘဲ တာဝန္မေက်ခဲ့ဘူးဆိုတာပဲ ရွိလိမ့္မယ္”။
က်ေနာ္ သူ႔ကို စိုက္ၾကည့္ေနသည္။ အရသာရွိလွပါသည္ဆိုေသာ၊ ဇိမ္က်လွပါသည္ဆိုေသာ၊ ေအာင္ျမင္မႈေတြ ရရွိေနပါသည္ဆိုေသာ၊ ေတာင့္တသမွ် အလိုျပည့္ဝသည္ဆိုေသာ သူ႔ကို ၾကည့္ေနမိသည္။ သူတင္ျပခဲ့ေသာ သူ႔ဘဝအျမင္ကို ျပန္စဥ္းစားေနေပလိမ့္မည္။
က်ေနာ္တုိ႔ေခတ္၏ သမိုင္းျဖစ္စဥ္၊ ေတာ္လွန္ေရးျဖစ္စဥ္သည္ လက္ရွိတြင္ စိတ္လႈပ္ရွားဖြယ္မရွိ၊ ေလးလံေနသည္ဟု ထင္ရေပလိမ့္မည္။ တစံုတရာေသာ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈကိုလည္း မခံစားရေသး။ ျမင္သာထင္သာရွိသည့္ တိုးတက္မႈကိုလည္း မေတြ႔ရေသးဟု ဆိုၾကသည္။ အမွန္မွာက က်ေနာ္တုိ႔ ေခတ္သမိုင္းစဥ္သည္ ျမန္မာ့သမိုင္းတေလွ်ာက္လံုးတြင္ ျမန္မာတမ်ဳိးသားလံုး၏ သမိုင္းတေလွ်ာက္ ေတာင့္တလာခဲ့ေသာ၊ အလိုဆႏၵအတြက္ အၾကီးမားဆံုးေသာ ေျခလွမ္းျဖစ္သည္။ လူ႔အခြင့့္အေရး၊ ဒီမိုကေရစီ အခြင့္အေရးဆိုသည့္ ၾကီးက်ယ္ခမ္းနားလွေသာ တုိက္ပြဲကို စတင္လိုက္ေသာ ေျခလွမ္းျဖစ္သည္။ ဤေျခလွမ္းသည္ ျမန္မာ့သမိုင္းတေလွ်ာက္လံုးတြင္ အတိုးတက္ဆံုးေသာ ေျခလွမ္းသစ္တခုျဖစ္သည္။
ယခု က်ေနာ္တို႔ေခတ္ ေတာ္လွန္ေရးျဖစ္စဥ္တြင္ ဤေျခလွမ္းသစ္အတြက္ အႏွစ္ ၂ဝ သာ အခ်ိန္ယူရေသးသည္။ ျမင္သာထင္သာေသာ တည္ေဆာက္မႈ အသစ္မ်ဳိးစံု၊ ေျခလွမ္းသစ္မ်ဳိးစံု၊ နယ္ပယ္စံုတြင္ စတင္ႏိုင္ခဲ့သည္။ လူ႔အခြင့္အေရး၊ မီဒီယာအခြင့္အေရး၊ အလုပ္သမား အခြင့္အေရး၊ ဥပေဒအခြင့္အေရး စေသာ က႑အသီးသီးတြင္ ေျခလွမ္းသစ္မ်ား စတင္ႏိုင္ခဲ့သည္။ သမိုင္းစဥ္ တေလွ်ာက္လံုးတြင္ တခါမွ မရွိခဲ့ဖူးသည့္ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးေပါင္းစံု၏ တခဲနက္ေသာ ဒီမိုကေရစီေတာင္းဆိုမႈမ်ား၊ ေကာင္းျမတ္လွေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားေသာ ေတာ္လွန္အင္အားစုမ်ား၊ မီဒီယာအသစ္မ်ား၊ ျပည္တြင္းျပည္ပတြင္ ထိေရာက္စြာ တည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ကြဲျပားလွေသာ လူမ်ဳိး၊ ဘာသာ၊ ဓေလ့ထုံးစံ၊ အစဥ္အလာမ်ားေပၚတြင္ ခိုင္မာေသာ အေျခခံမူမ်ား တည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ပံုေဖာ္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ဤသည္မွာ ႏွစ္ေထာင္ခ်ီရွည္ခဲ့ေသာ ျမန္မာ့သမိုင္းတေလွ်ာက္လံုး တခါမွ မေပၚခဲ့ဖူးေသာ အသီးအပြင့္ျဖစ္သည္။
ႏွစ္ ၂ဝ ဆိုေသာ မ်ဳိးဆက္တဆက္ မရွိတရွိ အခ်ိန္သည္ ျမန္မာ့သမိုင္းၾကီးႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္လွ်င္ အလြန္ေသးငယ္ေသာ တိုေတာင္းလွေသာ ကာလအပိုင္းအျခားျဖစ္သည္။ ဤအပိုင္းအျခား အတုိေလးအတြင္း ဤမွ် ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့သည္မွာ ၾကီးမားလွေသာ ေအာင္ျမင္မႈ မဟုတ္ပါသေလာ။ သို႔ေသာ္ ယေန႔ေခတ္တြင္ ၾကံဳၾကိဳက္လာရေသာ ဒီမိုကေရစီ ေတာင္းဆိုေနသည့္၊ လူ႔အခြင့္အေရး ေတာင္းဆိုေနသည့္ မ်ဳိးဆက္၏ အျမင္တြင္မူ အႏွစ္ ၂ဝ သည္ ကာလရွည္တရပ္ ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။ အားမရႏို္င္ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။ ဤကာလသည္ မည္သို႔ေသာ ပံုပန္း အဓိပၸာယ္ကို ေဆာင္ယူပါသနည္း။
အမွန္ဆိုရပါလွ်င္ ဤကာလသည္ ရွည္လ်ားလွေသာ၊ ပံုသ႑ာန္စံုလွေသာ ေတာ္လွန္ေရးျဖစ္စဥ္ၾကီးတြင္ ျဖစ္ေနက်၊ အားယူေနရေသာ ကာလျဖစ္သည္။ အရွိန္တင္ေနရေသာ ကာလျဖစ္သည္။ လံုေလာက္သည့္ ျပင္ဆင္မႈတုိ႔ မျပည့္စံုမခ်င္း တေရြ႔တေရြ႔ အားျဖည့္ေနရဦးမည္။ ဤျဖစ္စဥ္ကို ၿငီးေငြ႔ပါသည္ဆိုၿပီး ေရွာင္လႊဲမရႏိုင္။ ေတာ္လွန္ေရးသမားသည္ ေရရွည္တိုက္ပြဲ၏ အခင္းအက်င္း၊ မဟာဗ်ဴဟာ၊ နည္းဗ်ဴဟာမ်ားကိုလည္း နားလည္သေဘာေပါက္ႏို္င္ေအာင္ ေလ့လာေနရေပမည္။ သံုးသပ္ေနရေပမည္။ ဤသည္မွာ ခရီးရွည္တုိက္ပြဲကို ခ်ီတက္ေနေသာ ေတာ္လွန္ေရးသားေကာင္းတို႔အတြက္ အရည္အခ်င္းစစ္ပြဲ၊ မွတ္ေက်ာက္တင္ပြဲ ျဖစ္ေလသည္။ က်ေနာ္တို႔ေခတ္၊ က်ေနာ္တုိ႔သမိုင္းတြင္ က်ေနာ္တုိ႔အရည္အခ်င္း မွတ္ေက်ာက္အတင္ ခံႏုိင္ပါမည္ေလာ။
အခက္အခဲမ်ဳိးစံုကို ေက်ာ္လႊားေနရျခင္းသည္သာ ေတာ္လွန္ေရး၏ အရသာျဖစ္ေတာ့သည္။ မွတ္ေက်ာက္ ဆုိသည္မွာ ေရွာင္လႊဲမရႏိုင္ေသာ၊ ထို႔ျပင္ ျဖတ္သန္းေနစဥ္၊ စစ္ေဆးေနစဥ္ အပမ္းၾကီးခဲ့သေလာက္၊ ကိုယ္စြမ္းကိုယ္စ ညႇစ္ထုတ္ခဲ့ရသေလာက္ တင္က်န္ရစ္ခဲ့ေသာအခါ၊ ေက်ာ္လႊားႏိုင္ေသာအခါ အခ်ဳိၿမိန္ဆံုးေသာ အရသာ၊ တံခြန္စိုက္ခ့ဲေသာ ေအာင္ျမင္မႈမ်ဳိး ျဖစ္ေတာ့သည္။
ဤမွတ္ေက်ာက္သည္ပင္ ေတာ္လွန္ေရး ခရီးစဥ္တေလွ်ာက္လံုးအတြက္ အဓိကက်ေသာ ခံႏိုင္ရည္၊ ခံႏို္င္စြမ္းကို အေရာင္တင္ေပးေသာ တန္ဖိုးၾကီးလွသည့္ ရတနာတပါးပင္ျဖစ္သည္။ ေရရွည္ခံႏိုင္ရည္ ရွိျခင္းသည္ ေတာ္လွန္ေရးအတြက္ အလိုအပ္ဆံုးေသာ ေတာ္လွန္အရည္အေသြး၊ ေတာ္လွန္အျမင္၊ ေတာ္လွန္အေတြးအေခၚ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ထိုအေတြးအေခၚႏွင့္ အျမင္ ရင့္က်က္သေလာက္ ေတာ္လွန္ေရးအတြက္ အက်ဳိးသက္ေရာက္ေပလိမ့္မည္၊ ထိေရာက္ေပလိမ့္မည္၊ အားအင္ျဖစ္ထြန္းႏိုင္ေပလိမ့္မည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ကိုယ့္ေခတ္ကိုယ့္တာဝန္ ေက်ပြန္ေသာ၊ အတားအဆီးမ်ားကို ေက်ာ္ျဖတ္ႏို္င္ေသာ ေတာ္လွန္ေရး သားေကာင္းမ်ား ျဖစ္လာၿပီး မွတ္ေက်ာက္တင္အရသာကို ခံစားႏိုင္ၾကပါေစသတည္း။ ခံႏိုင္ရည္၊ ခံႏိုင္စြမ္း ျပည့္ဝႏိုင္ၾကပါေစသတည္း။
လူ႔သမိုင္းသည္ ေခတ္တိုင္းေခတ္တိုင္းတြင္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားစြာ ျဖည့္တင္းေနရဦးမည္။ သို႔ေသာ္ အဓိက က ကိုယ့္ေခတ္၊ ကိုယ့္သမိုင္း၊ ကိုယ့္အပိုင္းကို တာဝန္ေက်ဖို႔သာ လိုသည္။ သည္အခြင့္အေရး လူတိုင္းတြင္ ရွိသည္။ သည္အခြင့္အေရး အၿမဲပြင့္ေနသည္။
စကၠန္႔တိုင္း၊ မိနစ္တိုင္း၊ နာရီတိုင္း၊ ေန႔ရက္တိုင္းတြင္ သမိုင္းတာဝန္ ေက်ပြန္ႏို္င္ျခင္းဆိုသည့္ သမိုင္းတြင္ရစ္မည့္ ထူးျမတ္သည့္ အခြင့္အေရး အမွန္တကယ္ ေပးေနေလသည္။ ကိုယ့္လက္ ေရာက္လာသည့္ အခြင့္အေရးကို လက္လြတ္မခံဘဲ စီးစီးပိုင္ပိုင္ ရေအာင္ကိုင္၍ ယူႏိုင္ၾကပါေစသတည္း။
သို႔မွသာ ျမန္မာတမ်ဳိးသားလံုး၏ အမ်ဳိးဂုဏ္၊ သမိုင္းဂုဏ္၊ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာသည္ အစဥ္ထြန္းေျပာင္ေနေပလိမ့္မည္။
Labels:
ေဆာင္းပါး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment