ခိုင္လင္း/ ၂၁ ဇန္န၀ါရီ ၂ဝ၁ဝ
တ႐ုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္ မူဆယ္ (၁ဝ၅) မိုင္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္တြင္ တ႐ုတ္ဘက္မွ သြင္းကုန္ပစၥည္းမ်ားအား မႏၲေလးသို႔ တိုက္႐ိုက္သယ္ေဆာင္ေစၿပီး ဂိုေဒါင္ခ်ခြင့္ကို ပိတ္ပင္ထားသည္။
ကုန္ပစၥည္းအမွားအယြင္းရိွ၍လည္းေကာင္း၊ ေစ်းကြက္လိုအပ္ခ်က္အရလည္းေကာင္း သယ္ယူျခင္းေခတၱဆိုင္းငံ့ထားရန္အတြက္ (၁ဝ၅) မိုင္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္တြင္ ၂ဝဝ၅ ခုႏွစ္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္စဖြင့္ကတည္းက တလံုးလွ်င္ က်ပ္သိန္း (၁,ဝဝဝ) ေက်ာ္ တန္ဖိုးစီရိွသည့္ ဂိုေဒါင္မ်ားကို ကုန္ပစၥည္းမ်ား ေခတၱသိုေလွာင္ထားႏိုင္ရန္ ေဆာက္လုပ္အသံုးျပဳခဲ့သည္။
ယင္းသုိ႔ ဂိုေဒါင္အသုံးျပဳခြင့္ကို မၾကာေသးမီက ေျပာင္းေရႊ႕လာသည့္ လက္ေထာက္ၫႊန္မႉးႏွင့္ ဒု-စခန္းတာဝန္ခံျဖစ္သူ ဦးေသာင္းႏိုင္၏အစီအစဥ္ျဖင့္ ပိတ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း နယ္စပ္ကုန္သည္တဦးက ေျပာသည္။
၎က “ကိုယ္သယ္လာတဲ့ ဆိုဒ္က အေသး၊ လိုင္စင္ထဲမွာက ဆိုဒ္က အႀကီး၊ တ႐ုတ္ျပည္ထဲ ေလာေလာဆယ္မရိွေသးလို႔ အခ်ိန္ကန္႔သတ္ခ်က္ အရ ဆိုဒ္ငယ္ေလးေတြ ဝယ္လာရတာရိွတယ္။ အဲဒီခါ မတူဘူးဆိုၿပီး လိုင္စင္ ျပန္ေလွ်ာက္ရတယ္။ အဲဒီအတြက္ အရင္က ဂိုေဒါင္မွာ ခ်ထားခြင့္ရတာ ရိွတယ္။ ေစ်းကြက္အရ (၁ဝ၅) မိုင္မွာ ခဏ ပစၥည္းေအာင္းထားရတာ ရိွတယ္။ အဲလိုခါမွာ ဂိုေဒါင္မွာ ပစၥည္းခ်ရတယ္။ အခုက ပစၥည္းမခ်ခိုင္းဘူး။ တခါတည္းကို ပစၥည္းသိမ္းလိုက္ေတာ့တာ။ သူေျပာတာက တ႐ုတ္ျပည္က်ယ္ေဂါင္ဘက္မွာ ေသခ်ာလုပ္ခဲ့ေပါ့။ ဒီေရာက္မွ ဂိုေဒါင္ခ်တယ္ဆိုတာ မ႐ိုးသားဘူးေပါ့။ အဲလို ေျပာတယ္။ ဂ်ဴတီေဆာင္တဲ့ခါ လိုင္စင္ေတြနဲ႔ ကိုက္မကုိက္ဆိုတာ သူတို႔ေပၚမွာ မူတည္တာ။ ကိုယ္က ႀကိဳဘယ္သိမလဲ” ဟု ေျပာသည္။
လက္ရိွ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ တာဝန္ခံ ဒု-ဗိုလ္မႉးႀကီး ေမာင္ေမာင္ထြန္းသည္ ကုန္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ နားလည္မႈ မရိွ၍ နာမည္ခံ တာဝန္ခံသာျဖစ္ၿပီး နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဦးစီးဌာန (နကသ) ဝန္ထမ္းျဖစ္သည့္ ဦးေသာင္းႏိုင္ကသာ ျခယ္လွယ္ၿပီး ထင္သလို အမိန္႔မ်ားထုတ္ကာ ျပဳလုပ္ေနသည္ဟု နကသ ဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ နီးစပ္သူ ေအးဂ်င့္တဦးက ေျပာသည္။
၎က “က်ေနာ္တို႔ ေအးဂ်င့္ေတြနဲ႔ မတည့္ၾကဘူး။ တေလာက ကုန္သြယ္ဇုန္ထဲက အဝင္၊ အထြက္လုပ္တဲ့ေနရာမွာ ထြက္တဲ့ ေနရာကေန ဆိုင္ကယ္ေတြ ဝင္ေနလို႔ဆိုၿပီး ေအးဂ်င့္ေတြကို ဖမ္းလိုက္ေသးတယ္။ ေၾကာ္ျငာဘုတ္မွာ စာကပ္ရင္ တမ်ဳိးေလဗ်ာ။ ကုန္ပစၥည္းေတြကို ဟိုဟာ မကိုက္ဘူး၊ ဒီဟာ မကိုက္ဘူးဆိုၿပီး အေတာ္ ျပႆနာရွာတာ။ ဒီပုဂၢိဳလ္ေရာက္လာမွ ျဖစ္တာ။ သူက ပအိုဝ့္၊ ေဒၚႀကိဳင္ႀကိဳင္ရဲ႕ တူလိုလို၊ ဘာလိုလို၊ တိုင္းမႉး ေအာင္သန္းထြဋ္ေတာင္ အခုလို ကိစၥေတြမွာ ဘာမွ ဝင္မေျပာရဲဘူး” ဟု ေျပာသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ဒီဇင္ဘာလ အေစာပိုင္းကလည္း (၁ဝ၅) မိုင္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္တြင္ စစ္ေဆးၿပီးသည့္ ကုန္ကားမ်ားကို ထြက္ခြင့္မေပး ေသးဘဲ မဲႏိႈက္ၿပီး ကား (၃) စီးေရြးခ်ယ္ကာ ထပ္မံစစ္ေဆးသည့္စနစ္ကို က်င့္သံုးခဲ့သျဖင့္ အခ်ိန္ၾကန္႔ၾကာမႈ၊ ကုန္ပစၥည္း အတင္အခ် ပိုလုပ္ရ၍ ေငြပိုကုန္မႈ၊ ကုန္ပစၥည္း က်ဳိးေၾကပ်က္စီးမႈမ်ားေၾကာင့္ ကုန္သည္မ်ားက ဝိုင္းဝန္း ေတာင္းဆိုခဲ့သျဖင့္ အဆိုပါ မဲႏိႈက္စစ္ေဆးသည့္စနစ္အား ၿပီးခဲ့သည့္အပတ္မွစ၍ ရပ္နားလိုက္သည္။
(၁ဝ၅) မိုင္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္သည္ တ႐ုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးတြင္ အဓိကအေရးပါသည့္ မူဆယ္-မႏၲေလး ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္း ေပၚရိွ ကုန္စစ္ေဆးေရးစခန္း ျဖစ္သကဲ့သို႔ လာဘ္ေပး၊ လာဘ္ယူမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ကုန္သည္မ်ားကို ဖမ္းဆီးအေရးယူျခင္း၊ တရားမဝင္ ကုန္ပစၥည္းမ်ား ဖမ္းဆီးျခင္း စသည့္ ျပႆနာမ်ား မၾကာခဏ ျဖစ္ေနသည့္ စခန္းလည္းျဖစ္သည္။
No comments:
Post a Comment