ဘိုဘိုေက်ာ္ၿငိမ္း
စာေပေလာကမွာ စိတ္ကူးနဲ႔ ဇာတ္ေကာင္ေတြကိုထြင္ျပီး ဝတၱဳေရးတာကို Fiction လို႔ ေခၚပါတယ္။ အေၾကာင္းအရာ အခ်က္အလက္ကို မွီျပီးေရးတာကို non-fiction လို႔ ေခၚပါတယ္။ Non-fiction မွာ အထူးသျဖင့္ ရာဇဝင္အေၾကာင္း ေရးျပီဆိုရင္ အခ်က္အလက္ကို ထြင္လို႔ မရသလုိ ေသြဖီလို႔မရပါဘူး။ အတိုခ်ဳပ္ ေရးတာဗ် ဆိုျပီး ေရာေထြးပစ္လို႔လဲ မရပါဘူး။
ဥပမာ ဦးေက်ာ္ျငိမ္း က တိုင္း(၆) ႏိုင္ငံေရးမႉး ၊ဒါက အခ်က္အလက္ (fact)။ ဦးေက်ာ္ျငိမ္း တိုင္း (၆) ကို ေရာက္မလာလို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေက်ာ္ေဇာက ဦးေက်ာ္ျငိမ္း ကို သူရဲေဘာ နဲဲတယ္လို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်တယ္။ ဒါက သံုးသပ္ခ်က္ - အျမင္ (Opinion)။ မွားတာ မွန္တာ အပထားလို႔ သူ႔ အျမင္ သူရွိခြင့္ရွိတယ္။ ဒါ လြတ္လပ္စြာ ေတြးခြင့္ ေျပာဆိုခြင့္ကို ယံုၾကည္ရင္ေပါ့။ တခ်ိန္ထဲမွာ ဦးေက်ာ္ျငိမ္းဘက္က ျပန္ေခ်ပခြင့္ရွိတယ္။ က်ေနာ္က သားတေယာက္အေနနဲ႔ ျပန္ေခ်ပ ျပီးျပီ။ စာဖတ္သူေတြ သုေတသီေတြ ရာဇဝင္ဆရာေတြ ဆံုးျဖတ္ၾကပါေစ။
သာမန္ အေပၚယံေၾကာ အျမင္နဲ႔ၾကည့္ရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေက်ာ္ေဇာလို ပုဂၢိဳလ္ၾကီးက ေရးတာဆိုေတာ့ မွန္ႏိုင္တာေပါ့၊ ယံုခ်င္စရာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ခရစ္တီကယ္ ေတြးေခၚမႈ နဲ႔တိုင္းတာၾကည့္ရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေက်ာ္ေဇာက ဦးေက်ာ္ျငိမ္းကို ဒီလိုေကာက္ခ်က္ခ်ရေအာင္ ဘာအေထာက္အထားေတြ ရွိလို႔လဲ၊ ဦးေက်ာ္ျငိမ္းအေၾကာင္း နီးနီးကပ္ကပ္ သိလို႔လား၊ ကြန္ျမဴနစ္အျမင္နဲ႔ ေရးတာလား။ တာဝန္က်ရာတိုင္းကို မေရာက္လာတာ ဘာ အေၾကာင္းမ်ား ရွိသလဲ။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက စစ္တိုင္း (၁) တာဝန္ကို ဗိုလ္ေမာင္ေမာင္ကို လႊဲေပးလိုက္တဲ့အခါ ႏိုင္ငံေရးမႉး ကိုဗဟိန္းလဲ တာဝန္က်ရာတိုင္းကို မေရာက္လာေတာ့ဘူး။ ဒါဆို ကိုဗဟိန္းေရာ သူရဲေဘာနည္းတာလား စသည္စသည္ျဖင့္ ေတြးမယ္ ေမးမယ္၊ ခရစ္တီကယ္ ေတြးေခၚမႈ ရွိခဲ့ရင္ေပါ့။
ဦးေက်ာ္ျငိမ္းနဲ႔အနီးကပ္ လြတ္လပ္ေရး တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့တဲ့ ဦးႏုက တာေတစေနသား စာမ်က္ႏွာ (၁၃၇) မွာ ဦးေက်ာ္ျငိမ္း ဟာ သတၱိရွိတယ္လို႔ အတိအလင္းေရးခဲ့ပါတယ္။
ဦးေက်ာ္ျငိမ္းဟာ အခုေျပာခဲ့တဲ့လူစားမ်ိဳးမွာ မပါဘူး သူဟာသတိၱ ရွိတယ္၊ သာယာစီးေတြ အေခ်ာင္သမားေတြ၊ ခြတုပ္ေတြလုပ္ေနတဲ့ အလုပ္မ်ိဳး သူမလုပ္ဘူး။ ရန္သူကို စစ္ေက်ညာျပီး ခ်ေနတာပဲ။ ....သူ႔ကိုသာ ရန္သူက ဖမ္းမိသြားရင္ လူထု႐ုံးေတာ္ကိုေတာင္ တင္ေနမွာမဟုတ္ဖူး။ ခ်က္ခ်င္းကားစင္တင္၊ ရင္ခြဲ ၊ အူအသဲကို ထုတ္ျပီး အစိမ္းလိုက္ ဝါးစားျပစ္ၾကလိမ့္မယ္ ထင္တယ္။ ဒီလိုလုပ္ၾကမယ္ဆိုတာကို ဦးေက်ာ္ျငိမ္း ေကာင္းေကာင္းသိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒါကို နဲနဲကေလးမွ သူေစာက္ဂ႐ုမစိုက္ဖူး။ သူ႔အစီအစဥ္အတိုင္း သူဆက္သြားေနတာပဲ။
ဦးႏု နဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေက်ာ္ေဇာ - ဘယ္သူက ဦးေက်ာ္ျငိမ္း အေၾကာင္း ပိုသိမယ္ထင္ပါသလဲ။ ဘယ္သူ႔ သံုးသပ္ခ်က္က ပိုမွန္ႏိုင္တယ္ ထင္ပါသလဲ။ လြတ္လပ္စြာေျပာဆိုခြင့္ကို ယံုရင္ လြတ္လပ္စြာေတြး ေခၚခြင့္ကို လက္ခံရမွာပဲ။ ေတြးခြင့္ရွိတယ္၊ အျမင္ (Opinion) ရွိခြင့္ရွိပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ အခ်က္အလက္ကို ဘယ္ေတာ့ ဘယ္သူမွ ေျပာင္းခြင့္ မရွိပါဘူး။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေက်ာ္ေဇာပင္ ေျပာင္းခြင့္မရွိပါဘူး။ ဝင္းတင့္ထြန္းရဲ႕ ေခ်ပခ်က္ကို သံုးသပ္ရရင္ အခ်က္အလက္ (facts) နဲ႔ မိမိအျမင္ (Opinion)ကို မခြဲျခားႏို္င္ဘူးဆိုတာ ထင္ရွားပါတယ္။
တိုင္းတာဝန္ေတြခြဲၾကေတာ့ ဦးေက်ာ္ျငိမ္းက တိုင္း(၆) ႏိုင္ငံေရးမႉး၊ သခင္ခ်စ္က တိုင္း (၄) ႏိုင္ငံေရးမႉး၊ သခင္ဗဟိန္းက တိုင္း (၁) ႏိုင္ငံေရးမႉး၊ ဦးဗေဆြက ရန္ကုန္တာဝန္ခံ။ ဒါေတြက ျပင္လို႔မရတဲ့ အခ်က္အလက္ ေတြပါပဲ။ ဒါ ေခါင္းေဆာင္ေတြအားလံုး စံုျပီး သေဘာတူခဲ့ၾကတာ။
အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ တိုင္းကို ေရာက္မလာတာတပိုင္း၊ ဦးေက်ာ္ျငိမ္းေသာ္လည္းေကာင္း ကိုဗဟိန္းေသာ္လည္းေကာင္း ၎တို႔ တိုင္းသို႔ မသြားႏိုင္လွ်င္ ၎တို႔ေနရာတြင္ရွိရာလူကို တိုင္းတာဝန္ရွိသူတို႔က အစားထိုး ခိုင္းႏိုင္တယ္္။ သို႔ေသာ္ ေနာင္တခ်ိန္မွ ရာဇဝင္ အေၾကာင္းေရးသူက ဦးေက်ာ္ျငိမ္းသည္ ရန္ကုန္တြင္ရွိေန၍ ဦးဗေဆြၾကီးႏွင့္အတူ ရန္ကုန္တိုင္းတာဝန္္ခံ ျဖစ္ေစသတည္းလို႔ လုပ္၍ မရပါ။
(ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးအစမွာ ဂ်ပန္ေတြရဲ့ ဖမ္းဆီးျခင္းခံလုိက္ရတဲ့ ဦးဗေဆြ လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ လုံးပန္း အားထုတ္ဖုိ႔ တာဝန္က်ရာ တုိင္း (၃) ကုိ မလုိက္ႏုိင္ေတာ့တဲ့ ဦးေက်ာ္ၿငိမ္းဟာ ရန္ကုန္မွာပဲ လွည့္လည္ ေရွာင္တိမ္းရင္း ရန္ကုန္တာဝန္မ်ားကုိ ထမ္းေဆာင္ပါတယ္လုိ႔ ဝင္းတင့္ထြန္းရဲ့ အေမွာင္ၾကားက ဗမာျပည္စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ ၃၉ မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အယ္ဒီတာ)
ဦးေက်ာ္ျငိမ္း ဟာ တိုင္း(၆) ႏိုင္ငံေရး တာဝန္ခံဆုိတာ (ျပင္) ၍မရတဲ့ အခ်က္အလက္ ျဖစ္တာေၾကာင့္ပါပဲ။ ဦးေက်ာ္ျငိမ္းဘာေၾကာင့္ တိုင္း(၆) ကိုမသြားရသလဲ ဆိုတာ က်ေနာ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေက်ာ္ေဇာဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးမွာ ရွင္းခဲ့ျပီးပါျပီ။
(၁) ဦးဗေဆြၾကီးကို ဂ်ပန္ကင္တိုင္က ဖမ္းသြားေတာ့ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္က်မွ ပ်ဥ္းမနားကို မသြားႏိုင္ေတာ့လို႔ ဦးေက်ာ္ျငိမ္းန႔ဲ ဦးလွေမာင္တို႔က ဦးဗေဆြၾကီး လြတ္ေျမာက္ေရး အတြက္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကရသည္္ဟု ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္က ၁၉၅၅ မတ္လထုတ္ ဂါးဒီးယန္း II, စာမ်က္ႏွာ (၉) မွ (၁၉) တြင္ ေရးခဲ့သည္ကို ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ ဇနီး၏ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ Dr Robert Taylor ထုတ္ေဝတဲ့ Dr. Maung Maung Gentleman Scholar Patriot ဆိုတဲ့စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ (၁၃၈) မွာ ေဖၚျပထားပါတယ္။ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္က ဦးေက်ာ္ျငိမ္းနဲ႔ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးျပီးမွ ေရးသားျခင္းျဖစ္တယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေက်ာ္ေဇာအေၾကာင္းလဲ အခန္းတခန္းပါတယ္။
(၂) ေနာက္ အေရးၾကီးေသာ အေၾကာင္းတရပ္မွာ ကြန္ျမဴနစ္ ဆိုရွယ္လစ္ ပဋိပကၡမွာ ၾကီးမားရာ တဖက္ႏွင့္ တဖက္ သံသယဝင္မႈမွာ မေသးငယ္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ စစ္တိုင္းေတြခြဲၾကအျပီး ႏိုင္ငံေရးမႉးေတြခြဲၾကရာမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေက်ာ္ေဇာကဖိတ္ေခၚရာ ဦးေက်ာ္ျငိမ္းကျငင္းပယ္ကာ က်ဳပ္ ဗိုလ္ရဲထြဋ္တိုင္းကိုသြားမယ္လုိ႔ တိုင္း(၆) ကိုေရြးခ်ယ္ခဲ့ေၾကာင္း ေရးျပခဲ့ျပီးပါျပီ။ ထို႔နည္းတူစြာ ကြန္ျမဴနစ္ ကိုဗဟိန္းလဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအစား ဆိုရွယ္လစ္ ဗိုလ္ေမာင္ေမာင္ဦးစီးေသာ စစ္တိုင္း(၁) သို႔ မသြားေတာ့ပါ။
(မွတ္ခ်က္။ ရႈပ္ေထြးေသာႏိုင္ငံေရး အေျခအေနေနာက္ခံကို ထည့္မတြက္ပဲ လိုရာဆြဲေရးလွ်င္ ျပည့္စံုမည္မဟုတ္ပါ)
ဖတပလ (AFO) ကို ဖြဲ႕ၾကေတာ့ သခင္ခ်စ္ဟာ ျပည္သူ႔အေရးေတာ္ပံုပါတီ ကိုယ္စားလွယ္ အေနနဲ႔ တက္လာတာပါ။ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ ကိုယ္စားလွယ္ အေနနဲ႔ မဟုတ္ပါ။ ေတာ္လွန္ေရးအျပီး ေနာင္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ အလံေထာင္မွ တရားဝင္ ကြန္ျမဴနစ္ ျဖစ္သြားသူပါ။ ဒီအခ်က္ကို ၾကည္႕ရင္ ေတာ္လွန္ေရးျပီးမွ သခင္ခ်စ္ကိုကြန္ျမဴနစ္လို႔ သတ္မွတ္လို႔ ရပါမယ္။ ေတာ္လွန္ေရးကာလမွာ သခင္ခ်စ္ဟာ ျပည္သူ႔အေရးေတာ္ပံုပါတီေခါင္းေဆာင္သာျဖစ္ေပတယ္။ ဤရာဇဝင္အခ်က္အလက္ကို္လဲ (ျပင္) ၍ မရပါ။
ထုိ႔ေၾကာင့္ အခ်က္အလက္အမွန္က ျပည္သူ႔အေရးေတာ္ပံု ပါတီက ဦးေက်ာ္ျငိမ္း သည္ တိုင္း (၆) ႏိုင္ငံေရးတာဝန္ခံ၊ ျပည္သူ႔အေရးေတာ္ပံု ပါတီက သခင္ခ်စ္က တိုင္း (၄) ႏိုင္ငံေရးတာဝန္ခံ၊ ျပည္သူ႔အေရးေတာ္ပံု ပါတီက ဦးဗေဆြၾကီးက ရန္ကုန္ ႏိုင္ငံေရး တာဝန္ခံ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဝင္းတင့္ထြန္း ေရးတဲ့ တိုင္း ႏိုင္ငံေရးမႉးမ်ားမွာ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီမွခ်ည္း ျဖစ္ၾကသည္ဆိုသည္မွာ အခ်က္အလက္မမွန္ အဓိပၸာယ္ မရွိပါ။
ဝင္းတင့္ထြန္းက ျပန္လည္ေျခပရာမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းေရးခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီႏိုင္ငံေရးမႉးေတြကို ျပန္ၾကည့္လိုက္ပါ။ အကုန္လုံးဟာ သခင္ခ်စ္ကလြဲၿပီး အဲဒီတုန္း က ကြန္ျမဴနစ္ပါတီကခ်ည္းမဟုတ္လား။ ဘိုဘိုေက်ာ္ၿငိမ္းက ကပ္လုံးေထာက္လုံးအျဖစ္ ေထာက္ျပခ်င္တဲ့ သခင္ခ်စ္ ကိုယ္တိုင္ပင္လွ်င္ ျပန္ၾကည့္ပါ။ အဲဒီလို တာဝန္ခြဲၾကတဲ့ မတ္လဆန္းကအထိပဲ “ျပည္သူ႔အေရးေတာ္ပုံပါတီ ” ဆိုင္းဘုတ္နဲ႔ျဖစ္ေနၿပီး ေမလဆန္း ကြန္ျမဴနစ္ပါတီဌာနခ်ဳပ္ ဗားကရာမွာ ဖြင့္လိုက္ၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္း ကြန္ျမဴနစ္ပါတီဝင္အ ျဖစ္ အတိအလင္းေျပာင္းလဲေဖၚျပလိုက္တယ္ မဟုတ္လား။ ေသတဲ့အထိလဲ ကြန္ျမဴနစ္ ၾကီးအျဖစ္ ျပတ္ျပတ္သားသားေဖၚျပသြားခဲ့ၿပီး တပါတီလုံးရဲ႕ အတြင္းေရးမႉးၾကီးအျဖစ္ နဲ႔ေတာင္ ရပ္တည္ေဖၚျပသြားခဲ့တယ္ မဟုတ္လား။ ဒါေၾကာင့္ အတိုခ်ဳပ္အျဖစ္ ကြန္ျမဴနစ္ ပါတီကခ်ည္းလို႔ ေဖၚျပခဲ့မိတာဟာ ဘိုဘိုေက်ာ္ၿငိမ္းေျပာသလို ၾကီးက်ယ္တဲ့ လိုရာဆြဲ ေကာက္ခ်က္ၾကီးပါလား။ ႏိုင္ငံေရးမႉးေတြထဲမွာ ဦးေက်ာ္ၿငိမ္းက ဘယ္မွမသြား၊ သခင္ ခ်စ္ ကလြဲလို႔ က်န္ႏိုင္ငံေရးမႉးေတြအားလုံးဟာ ကြန္ျမဴနစ္ေတြခ်ည္းျဖစ္ေနေတာ့ (သခင္ ခ်စ္ေတာင္ မၾကာမတင္အတြင္း ကြန္ျမဴနစ္အျဖစ္ တိတိလင္းလင္း ခံယူလိုက္ေတာ့) ဒါ အေတာ္ၾကီးက်ယ္တဲ့ လိုရာဆြဲ ေကာက္ခ်က္ၾကီးဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား။
ဒီေရးသားခ်က္ကိုၾကည္႕ရင္ ဝင္းတင့္ထြန္းဟာ သူ႔ဟာသူ ဝိေရာဓိ (conflict) ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာကိုပင္ သတိျပဳမိပံု မေပၚပါ။ သခင္ခ်စ္ ဟာ ျပည္သူ႔အေရးေတာပံုပါတီကျဖစ္ေၾကာင္း အေရွ႕မွာဝန္ခံထားျပီး ေနာက္မွာတခါ သခင္ခ်စ္္ဟာ မဟာကြန္ျမဴနစ္ျဖစ္ေၾကာင္း ေရာခ်ထားပါတယ္။ သခင္ခ်စ္ဟာ ကြန္ျမဴနစ္ ဘုရားသခင္ အျဖစ္ ေသသြားအုံး အေရးမၾကီးပါ။ အေရးၾကီးေသာ အခ်က္မွာ ႏိုင္ငံေရးမႉး သခင္ခ်စ္ကို ျပည္သူ႔အေရးေတာ္ပံုပါတီကပါဟု လက္ခံလွ်င္ “ႏိုင္ငံေရးမႉးမ်ားမွာ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီမွခ်ည္း ျဖစ္ၾကသည္” ဆိုသည္မွာ အခ်က္အလက္မမွန္ အဓိပၸာယ္ မရွိပါ။
ရာဇဝင္အေၾကာင္းေရးရာမွာ အတိုခ်ဳပ္ ေရာေရးတာမရွိရပါ တိက်မႈရွိရပါမယ္။ စိတ္မေကာင္းစရာက ဤသို႔ အခ်က္အလက္ အမွန္ကို လိုရာဆြဲဆန္႔ျပီး ေကာက္ခ်က္ ခ်ျခင္းသည္ မည္မွ် အေရးၾကီးေသာ လြဲမွားမႈျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုတာကို ဝင္းတင့္ထြန္း သေဘာေပါက္ပံုမရပါ။ ဒါေၾကာင့္ အတိုခ်ဳပ္အျဖစ္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီကခ်ည္းလို႔ ေဖၚျပခဲ့မိတာဟာ ဘိုဘိုေက်ာ္ၿငိမ္းေျပာသလို ၾကီးက်ယ္တဲ့ လိုရာဆြဲ ေကာက္ခ်က္ၾကီးပါလား လို႔ေရးရဲတာပါ။
ရာဇဝင္ ဆိုတာ အတိုဘဲေရးေရး ၊စာတေၾကာင္းဘဲ ေရးေရး ေပါ့ေပါ့ေရး၍မရ အခ်က္အလက္မွန္ရမည္ ဆိုတာကို နားမလည္ႏိုင္ရင္ေတာ့ ခက္သားလား။
သခင္တင္ျမရဲ႕တန္ဖိုး
သခင္တင္ျမ ကို ႏိုင္ငံေရး ဝါဒအျမင္နဲ႔ ၾကည့္ရင္ ဘဝင္မက်စရာ လက္မခံ စရာေတြ ရွိပါတယ္။ သို႔ေသာ္ သခင္တင္ျမဟာ ငယ္စဥ္ကထဲက ေတာ္လွန္ေရးမွာ ပါခဲ့တာေၾကာင့္ အတြင္းသိ တေယာက္ ျဖစ္ျပန္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ စာေရးဆရာ အထူးသျဖင့္ ရာဇဝင္ စာေရးဆရာတေယာက္အေနနဲ႔ ၾကည့္ရင္္ တန္ဖိုး ရွိပါတယ္။
က်ေနာ္က သခင္တင္ျမ ကို ႏိုင္ငံေရးသမား သခင္တင္ျမ နဲ႔ ရာဇဝင္ စာေရးဆရာ သခင္တင္ျမလို႔ ခြဲျမင္ပါတယ္။
က်ေနာ္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေက်ာ္ေဇာ ကို ကြန္ျမဴနစ္လို႔ မျမင္ဖူး၊ တိုင္းျပည္အတြက္ အသက္စြန္႔စား လြတ္လပ္ေရး အတြက္တိုက္ခဲ႕ တဲ႕ ေတာ္လွန္ေရးသမားၾကီး လို႔ပဲ ျမင္္မိတယ္။
က်ေနာ္ ရွင္းျပပါရေစ၊ ရာဇဝင္ သုေတသီတေယာက္ျဖစ္လိုရင္ စာအုပ္ေပါင္းမ်ားစြာကို ေထာင္႕ေပါင္းစံုက ၾကည္႕ရပါတယ္။ ျပီးမွ ကြဲျပားမႈက ဒါ တူညီမႈက ဒါ ျဖစ္ႏိုင္ေျခက ဒါ ဆိုတာ ဉာဏ္မီသေလာက္ သံုးသပ္ရပါတယ္။ ဒါကို reconcile လို႔ေခၚပါတယ္။ ဒီလူကိုေတာ့ မၾကိဳက္လို႔ ဒီလူေရးတာေတြ မဖတ္ဖူးဆိုရင္ မိမိကိုယ္မိမိ ”ဆင္ဆာ” လုပ္တာ ျဖစ္သြားပါတယ္။ self-censorship လို႔ေခၚပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူကိုၾကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ မၾကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ ေတာ္လွန္ေရးတြင္ ကိုယ္တိုင္ အတြင္းက်က် ပါဝင္ခဲ့ေသာ သခင္တင္ျမ အေရးအသားမ်ားကို လ်စ္လ်ဴရႈ၍ မရပါ။ ဘံုဘဝ ကို မဖတ္ဖူးရင္ ႏိုင္ငံေရး ေလ့လာမႈ မွာ အားမနဲ သြားဘူးလား။
သခင္သန္းထြန္းေနာက္ဆံုးေန႔ စာအုပ္ မွာ ရဲေဘာ္ ဂိုရွယ္ကိုမသတ္ခင္ သခင္သန္းထြန္းက မိန္႔ခြန္းေခၽြရာမွာ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ဆဲလ္ စဖြဲ႔စဥ္က အိႏၵိယ ကြန္ျမဴနစ္ နဲ႔ အဂၤလိပ္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီက အကူအညီ ယူခဲ့ရတယ္လို႔ ဆိုခဲ့တယ္။ (သခင္သန္းထြန္း ေနာက္ဆံုးေန႔ စာမ်က္ႏွာ ၄၆ဝ)။ အိႏၵိယကြန္ျမဴနစ္ပါတီရဲ႕ အေၾကာင္းကရွင္းတယ္ အဂၤလိပ္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီီ အေၾကာင္းရွာမရခဲ့ပါ။ ဇူလိုင္ (၂၂) ၂ဝ၁ဝ ထုတ္ Northern Star အပတ္စဥ္ ဂ်ာနယ္ အမွတ္ (၇၄) မွာ ပါတဲ့ သခင္တင္ျမ ရဲ႕ ေဆာင္းပါးမွာမွ အဂၤလိပ္ေတြရဲ႕ ပါဝင္မႈအေၾကာင္းစံုကို သိခြင့္ရခဲ့ေတာ့တယ္။ ဧျပီလ (၁) ရက္ ထုတ္ Northern Star အပတ္စဥ္ ဂ်ာနယ္ အမွတ္ (၆ဝ) - စာမ်က္ႏွာ (၅) မွာပါတဲ့ ေဆာင္းပါးမွာ ဖတပလ ဖဲြဲဲ႕စဥ္က သခင္ ဗဟိန္း ငွက္ဖ်ားထ ေနတာေၾကာင့္ မပါႏို္င္ေၾကာင္းေရးျပခဲ့ပါတယ္။
က်ေနာ္တို႔ ဗမာ့ႏိုင္ငံေရးမွာ ပုဂၢိဳလ္စြဲ သိပ္ၾကီးၾကတယ္။ ဒီလူရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး ကိုမၾကိဳက္တာနဲ႔ ဒီလူကို ပစ္ပယ္ရမယ္၊ တိုက္ခိုက္ရမယ္္ျဖစ္လာၾကတယ္။ ရန္ငါစည္းကဲြရမယ္၊ ျဖဳတ္-ထုတ္-သတ္ စိတ္ေတြ ဝင္လာၾကတယ္၊ အစြန္းသိပ္ေရာက္တယ္။ ရလဒ္က ဘက္စံုအျမင္အစား တဖက္သတ္ (ဘက္လိုက္) အျမင္ေတြ ဝင္လာတယ္ ရႈပ္္ေထြးလာတယ္။ အဆိုးဆံုးက ရာဇဝင္ အေၾကာင္းေရးသူေတြမွာ (တာဝန္) ရွိတယ္ဆိုတာကို မသိၾကတဲ့အတြက္ ေနာက္ဆက္တြဲ ျပႆနာေတြ ဆက္တိုက္ လိုက္လာတတ္တယ္။
အခု ျပႆနာမွာလဲ ၾကည့္ပါ။ တိုင္းေတြခြဲစဥ္က ဦးေက်ာ္ျငိမ္းအတြက္ သတ္မွတ္ခ်က္က တိုင္း(၆) ႏိုင္ငံေရးမႉး - ဒါကရာဇဝင္ အျဖစ္မွန္ - ဝင္းတင့္ထြန္းက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေက်ာ္ေဇာေရးတာကို ဖတ္ျပီး သူ႔အျမင္အရ သူ႔ဟာသူ ေကာက္ခ်က္ခ်ျပီး ဦးေက်ာ္ျငိမ္းကို ရန္ကုန္ တာဝန္ခံ အျဖစ္ ေျပာင္းလဲ သတ္မွတ္လိုက္တယ္။ ဝင္းတင့္ထြန္း ေရးတာကိုဖတ္ျပီး ေနာက္တေယာက္ ကလဲ ထပ္ဆင့္ ေရးခဲ့ျပန္ရင္္ ဒီလိုနဲ႔ ဆက္ကာဆက္ကာ (ပြား) သြားေတာ့ ေနာင္ အႏွစ္ (၂ဝ) (၄ဝ) (၅ဝ) မွာ ဦးေက်ာ္ျငိမ္းဟာ တိုင္း (၆) ႏိုင္ငံေရးမႉးလား - ရန္ကုန္ တာဝန္ခံလား ဆိုတာကို အျငင္းပြားစရာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား။ ဒါေၾကာင့္ ရာဇဝင္အခ်က္အလက္ကို ေျပာင္းလို႔မရဘူးလို႔ ဆိုေနရတာပါ။
သခင္တင္ျမျပႆနာကိုၾကည့္ရင္လဲ က်ေနာ္႕အယူအဆကေတာ့ တေယာက္ေယာက္က ဝင္းတင့္ထြန္းလို အေစာၾကီး ေျပာင္း ေရးလိုက္တယ္လို႔ သံသယရွိတယ္။ က်ေနာ္ကိုယ္ႏႈိုက္ပင္ ဖတ္ခါစ က ဘာေၾကာင့္ သခင္ ဗဟိန္း မဟုတ္ပဲ သခင္တင္ျမ ျဖစ္တာလဲ ဆိုျပီးေတြးမိတယ္။
ဝင္းတင့္ထြန္း က သခင္ၾကီးေတြစုေပါင္းေရးထားတဲ႕ စာအုပ္ၾကီးကုိညႊန္းလာျပီး သခင္သိန္းေဖ စတဲ့ နာမည္ၾကီး ပုဂၢိဳလ္ေတြကို ေရွ႕တန္းတင္လာပါတယ္။ စာေရးရင္ အဂၤလိပ္လို (context) အေၾကာင္းအရာ ဟာအလြန္အေရးၾကီးပါတယ္။ ဒီသခင္ၾကီးေတြကို က်ေနာ္ေလးစားပါတယ္။ ဒါေပမဲ႕ ဒီသခင္ၾကီးေတြ သူတို႔ပါဝင္ခဲ့တဲ့ တုိ႔ဗမာအစည္းအ႐ုံးအေၾကာင္းေရးတာမွာ ယံုၾကည္မႈ ရွိစရာျဖစ္ေပမယ့္ ဆင္ေပါင္ဝဲရြာက ၾကက္တိုက္ပြဲ အေၾကာင္းမွာ ဒီသခင္ၾကီးေတြကို သြြားကိုးကားရင္ ဘာအဓိပၸာယ္ရွိမွာလဲ။ ျဖစ္စဥ္မွာ ကိုယ္ေတြ႔ ျဖစ္ဖို႔က အေရးၾကီးပါတယ္။ ဖတပလ ဖြဲ႕ေတာ့ သခင္သိန္းေဖက အိႏိၵယမွာပါ။ သခင္ၾကီးေတြေရာ ဒီအစည္းအေဝးမွာ ရွိခဲ့လို႔လား ။
ထိုစဥ္အခ်ိန္က ကြန္ျမဴနစ္ေတြအၾကားမွာ အာဏာအရွိဆံုးေခါင္းေဆာင္က သခင္စိုးၾကီးပါ။ ထိုစဥ္က သခင္စိုးၾကီး အားအကိုးဆံုးက သခင္တင္ျမ ပါ။ စစ္တပ္အထဲမွာ ကြန္ျမဴနစ္ ဝါဒတရားေတြ သင္ၾကားဖို႔ သခင္စိုးၾကီးက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းစီမွာ ခြင္႕ေတာင္းျပီး ေစခိုင္းတာဝန္ေပးတာလဲ သခင္တင္ျမ ကိုပါပဲ။ ထိုစဥ္က သခင္စိုးရဲ႕ ကိုယ္ပြားဟာ သခင္တင္ျမ လို႔ေျပာ လို႔ရပါတယ္။ လက္ဝဲညီညြတ္ေရးအတြက္ ျပည္သူ႔ေရးေတာ္ပံုပါတီနဲ႔ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီေပါင္းစည္းဖို႔သေဘာတူညီမႈ ကို ဘယ္သူမွမတိုင္ပင္ပဲ ဖ်က္ပစ္တာလဲသခင္စိုးပါပဲ။ ဒီေလာက္ သခင္စိုးမွာ အာဏာရွိပါတယ္ ၾသဇာၾကီးပါတယ္။ ထိုစဥ္က သခင္စိုးကို ဘယ္သူမွ မေက်ာ္ႏိုင္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဖတပလ ဖြဲ႕စဥ္က အစည္းအေဝးမွာ ရွိေနတဲ့ သခင္စိုး ရဲ႕တပည့္အရင္း သခင္တင္ျမ ေရးတာက ပိုနီးစပ္တယ္လို႔ ေတြးလို႔ ရပါတယ္။
စာဖတ္သူမ်ား တို႔ဗမာအစည္းအ႐ုံးသမိုင္းကို ရွာလို႔ရရင္ရွာဖတ္ေစခ်င္ပါတယ္။ အေရွ႕ပိုင္းမွာ တုိ႔ဗမာအစည္းအ႐ုံးအေၾကာင္းေရးစဥ္က အေသးစိတ္တိတိက်က် ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ေရးျပသြားၾက ပါတယ္္။ စာမ်က္ႏွာ ၅၇၇ မွစ၍ ”တို႔ဗမာအစည္းအ႐ုံးၾကီးမွျဖာထြက္သြားေသာအင္အားစု ႏွင္႕အဖြဲ႕ အစည္း” မ်ားေခါင္းစဥ္ ေအာက္မွာ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ က (၂)ပိုဒ္ - (တမ်က္ႏွာ) ျပည္သူ႔ေရးေတာ္ပံုပါတီက (၁)ပိုဒ္ နီးနီး - ဗမာ့တပ္မေတာ္ က (၂) ပိုဒ္ (၂)ခု ေပါင္း တမ်က္ႏွာ အခန္း (၁) ႏွင့္ အခန္း (၂) တြင္ ”ေျမေအာက္ ဖက္ဆစ္တိုက္ဖ်က္ေရး တပ္ေပါင္းစုၾကီး ဖြဲ႕စည္းျခင္း“ ေခါင္းစဥ္ေအာက္တြင္ ဖတပလ အေၾကာင္း တမ်က္ႏွာေက်ာ္ေက်ာ္သာေဖၚျပခဲ့ပါတယ္။ စာစီစာကံုး ဆန္ဆန္ ေရးသားျခင္းသာျဖစ္တယ။္ ဆိုလိုတာက အဂၤလိပ္လို authoritatively တိတိက်က် ေသခ်ာသျဖင့္ ရဲရဲေရးသားထားတဲ့ ေလသံ မရွိပါ။ ဤအဖြဲ႕အစည္းမ်ားသည္ တို႔ဗမာအဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွျဖာထြက္လာသည္လုိ႔ ဆိုလိုရင္းျဖစ္တယ္။ တဆင့္ခံ ေဖၚျပျခင္း ဆိုတာ ထင္ရွားပါတယ္။ သခင္တင္ျမကဲ့သို႔ ကိုယ္ေတြ႔ ေရးသားပံုမေပါက္ပါ။
ဝင္းတင့္ထြန္းဟာ တို႔ဗမာအစည္းအ႐ုံးသမုိင္း စာအုပ္ထူၾကီးကို အကိုးအကားျပဳ ေရွ႕တန္းတင္ လာေသာ္လဲ အေသအခ်ာေစ့ေစ့စပ္စပ္ဖတ္ပံုမရပါ။
ေရးနည္းေရးဟန္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ား - စာမ်က္ႏွာ (၄) -
အမွတ္စဥ္ (၆) - အေထာက္အထားအကိုးအကားမွန္သမွ် အခိုင္အမာျဖစ္ေစရန္
အမွတ္စဥ္ (၇) - သမိုင္းကို အတိတ္၏ျဖစ္စဥ္ ျဖစ္ရပ္အတိုင္းသာ ေရးသားရန္။ ပုဂၢိဳလ္အာေဘာ္မ်ား၊ သေဘာ တရားေကာက္ခ်က္မ်ား၊ ပစၥဳပၸန္ျဖင့္သြားေရာက္ ႏိႈင္းယွဥ္ခ်က္မ်ားမပါရန္
အခ်က္ (၈)ခ်က္ပါေသာ စည္းမ်ဥ္းေဘာင္ သတ္မွတ္ေပးထားပါတယ္။
ဤ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားအရဆိုလွ်င္္ - ဦးေက်ာ္ျငိမ္းကို ျဖစ္စဥ္က သတ္မွတ္ခ်က္အတိုင္း - တိုင္း (၆) ႏိုင္ငံေရးမႉးအျဖစ္သာေဖၚျပရပါမယ္။ ဝင္းတင့္ထြန္းရဲ့အာေဘာ္ အရ ရန္ကုန္တာဝန္ခံလုိ႔ ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္ခြင့္ မရွိပါ။ စာေရးလွ်င္ ရည္ညႊန္းကိုးကားေသာစာအုပ္မ်ားလုိ႔ ေရာခ်ၿပီး က်မ္းကိုး စာရင္းတင္ျပ႐ုံနဲ႔ မျပည့္စံုပါ။ (အေမွာင္ၾကားကဗမာျပည္(စာမ်က္ႏွာ ၅၆ဝ-၅၆၁)) အတိအက် မည္သည့္စာအုပ္ မည္သည့္ စာမ်က္ႏွာတြင္ ပါရွိေၾကာင္းအတိအက် ကိုးကားရပါမယ္။ သို႔မဟုတ္ပါက ဤစာအုပ္မ်ားကို ဖတ္ဖူးပါသည္ဆိုသည္မွ လြဲ၍ ဘာမွ အဓိပၸာယ္မရွိပါ။ အေထာက္အထားအကိုးအကား ျပည့္စံုရမယ္ဆိုတာကို ဤ ေရးနည္းေရးဟန္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားမွ ဝင္းတင့္ထြန္း ပညာရပါေစလုိ႔ ဆုေတာင္းလိုက္ပါရေစ။ က်ေနာ္႕ဆီမွာ ပထမတြဲ ဒုတိယတြဲ (၂)အုပ္ေပါင္း ပထမႏွိပ္ျခင္း ၁၉၇၆ ထုတ္ စာအုပ္ ရွိပါတယ္။
တခါ ဝင္းတင့္ထြန္းက တကၠသိုလ္မ်ား သမိုင္းသုေတသန ဌာနက ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမႉး ဦးျမဟန္ ရဲ႕ “ကိုလိုနီ ေခတ္ ျမန္မာ့သမိုင္းအဘိဓာန္” ေဒါက္တာသန္းထြန္းတို႔အမွာ ေရးသားထားတယ္ဆိုျပီး သက္ေသ ထုတ္လာျပန္တယ္။ ဦးျမဟန္ ရဲ႕ သုေတသနျပဳမႈ မည္မွ်ေသခ်ာ တိက်တယ္ကို က်ေနာ္မသိပါ။ အမွာစာ ဆိုတာက မိတ္ဆက္တာပါ တည္းျဖတ္တာနဲ႔ မတူပါ။ သုေတသနမွာ ေကာင္းၿပီး ေသခ်ာသပ္ရပ္ တိက်တဲ့ စာေရးဆရာေကာင္းတေယာက္ကိုေတာ့ က်ေနာ္ သိပါတယ္။ သူက ဆြီဒင္ႏိုင္ငံသား ကြန္ျမဴနစ္ေတြရဲ႕ ဌာနခ်ဳပ္ ပန္ေဆာင္ကို သက္စြန္႔ဆံဖ်ား သြားေရာက္ သုေတသနျပဳ ဗမာကြန္ျမဴနစ္နဲ႔တို္င္းရင္းသားေတြအေၾကာင္း ႏႈိုက္ႏႈိုက္ ခၽြတ္ခၽြတ္ ေရးျပႏိုင္ခဲ့တဲ့ Bertil Lintner ပါပဲ ။
ကြန္ျမဴနစ္ ဆဲလ္စဖြဲ႕တဲ႕ေၾကာင္းကိုေရးၾကရင္ ေန႔ရက္တခုပဲ အျငင္းမပြားစရာ လာျဖစ္ပါတယ္။ ေနရာ နဲ႔ ဘယ္သူေတြပါတယ္ဆိုတာ အျငင္းပြားစရာလာျဖစ္ပါတယ္ သခင္စိုး သခင္တင္ျမကိုျပန္ေျပာ တာ - ဗိုလ္လက်္ာ ေျပာတာ - သခင္သိန္းေဖ ေျပာတာ - သခင္ဗသိန္းတင္ေျပာတာခ်င္း (မတူ) ၾကပါ။ Bertil Lintner က သူရဲ႕ Burma in Revolt ဆိုတဲ႕စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ (၃၉) မွာ ဒီ ဆဲလ္စဖြဲ႕ဒါကို ေဖၚျပခဲ့ျပီး စာမ်က္ႏွာ (၉ဝ) မွာေနာက္ဆက္တြဲ အျဖစ္က်န္တဲ႕ လူေတြရဲ႕ ကြဲလြဲေသာ ေျပာဆိုခ်က္ေတြကို ထပ္ေဖၚျပခဲ့ပါတယ္။ ဤမွ်တိက် ၍ သုေတသနျပမႈမွာ နာမည္ၾကီးျပီး တကမၻာလံုးကသိတဲ့ က်ေနာ္ေလးစားတဲ႕ စာေရးဆရာ Bertil ကသူ႔ရဲ႕ Burma in Revolt စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ (၇၃) မွာ ဖတပလ ဖြဲ႔တဲ့အေၾကာင္း ေရးရာမွာ - (သခင္တင္ျမ) လို႔ ေရးခဲ့ပါတယ္။ သခင္ဗဟိန္း လို႔ မေရးခဲ့ပါ။ သခင္တင္ျမ လဲ အသက္ထင္ရွား ရွိပါေသးတယ္။
က်ေနာ္မွတ္မိသမွ် က်ေနာ္တို႔ငယ္စဥ္က ေတာ္လွန္ေရးေန႔ေတြလို ေန႔ထူး ေတြမွာ ျပတိုက္ မွာ အထူး ျပသရာ ဖတပလ ဖြဲ႕စဥ္က ပါဝင္ခဲတဲ႕လူေတြ လက္မွတ္ထိုး ထားတာ ေတြ႔ဖူးပါတယ္။ ေမာ္ကြန္းတိုက္မွာ ရွိပါေသးတယ္။ သုေတသန ျပဳရင္ေပၚလာမွာပါ။ ဘယ္စာအုပ္ ဘယ္စာတန္းမွာမွလဲ သခင္ဗဟိန္း ဒီအစည္းအေဝးကို တက္တယ္လို႔ ဘယ္သူကမွ ေဖာ္ျပထားတာ မေတြ႔ဖူးေသးပါ။ အစည္းအေဝးမတက္ရင္ လက္မွတ္ မထိုးႏိုင္ပါ။
ေနာက္စဥ္းစားစရာရွိတာက (၉)ေယာက္မွာ ဘယ္သူမွ အျငင္းပြားစရာမျဖစ္ပါ။ သခင္တင္ျမ တေယာက္ထဲသာ အျငင္းပြားစရာလာျဖစ္ရတယ္။ အဘယ္ေၾကာင့္ပါလဲ။ဒါေၾကာင့္ ရာဇဝင္ အခ်က္အလက္ကို မျပင္ေကာင္းလုိ႔ ေျပာေနရျခင္းပါ။ လူကိုမုန္းတာနဲ႔ ရာဇဝင္ အခ်က္အလက္ကိုျပင္ရင္ အႏၲရာယ္ ၾကီးတယ္ဆိုတာကို လူငယ္ေလးေတြ သတိျပဳေစခ်င္ပါတယ္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ဟာ လက္ဝဲ၊ လက္ယာအားလံုးကို တိုင္းျပည္ခ်စ္ရင္ လိုက္ခဲ့ဆိုျပီး အားလံုးကို ဆြဲေခၚခဲ႕တာပါ။ ဒါေၾကာင္႕ အင္အားၾကီးမား ေထာက္ခံမႈမ်ားျပီး ေအာင္ပြဲခံႏိုင္ခဲ႕တယ္။ အတု ယူစရာပါ။
ဦးေက်ာ္ျငိမး္ကို (မုန္း) လို႔ရပါတယ္၊ (မုန္း) ခြင္႕ရွိပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ဦးေက်ာ္ျငိမ္းကို (မုန္း) တာနဲ႔ ရာဇဝင္ထဲက ဆြဲႏႈတ္ဖို႔ မလုပ္ေကာင္းပါ။
No comments:
Post a Comment