Monday, February 21, 2011

သံေယာဇဥ္ထက္ ရင္းႏွီးမႈက ပိုမိုအေရးႀကီေနမလား…

ထြားမယ္၊ က်ဲမယ္

ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြ နီးလာၿပီ။ ကရင္နီေခါင္းေဆာင္မႈနဲ႔ စီမံခန္႔ခြဲေရးေက်ာင္းမွာ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ပညာ သင္ယူေနတဲ့ က်မတို႔လည္း ေက်ာင္းၿပီးသြားေတာ့မယ္။ ေက်ာင္းေနဖက္ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ တကြဲတျပားစီ ခြဲရေတာ့မွာမို႔ သတိရလြမ္းဆြတ္မႈေတြက ရင္ထဲမွာႀကိဳၿပီး ျပည့္ႏွက္ေနတာေတာ့ အမွန္ပါဘဲ။ ဒါ့အျပင္ လာမည့္ႏွစ္မွာ က်မတို႔ ေက်ာင္းေလးလည္း မရွိေတာ့ဘူး ဆိုတဲ့အေၾကာင္းေတြ ၾကားေနရလို႔ စိတ္မေကာင္းမိပါဘူး။

ကရင္နီေခါင္းေဆာင္မႈနဲ႔ စီမံခန္႔ခြဲေရးေက်ာင္း KLMC ကို ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္က ကရင္နီေက်ာင္းသားမ်ား သမဂၢအဖြဲ႔တို႔ကေန ဦးေဆာင္ၿပီး စတင္ထူေထာင္ခဲ့တာပါ။ စတင္ထူေထာင္ခ်ိန္ကေနစၿပီး အဂၤလန္က ကရင္နီေက်ာင္းသားမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး အစီအစဥ္ KSDP က ေငြေရးေၾကးေရး အေထာက္အကူတို႔ျဖင့္ ယေန႔အထိ က်မတို႔ေက်ာင္း ရွင္သန္ရပ္တည္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လာမည့္ႏွစ္မွာေတာ့ ေငြေၾကးေထာက္ပံ့မႈ အခက္အခဲတို႔ေၾကာင့္ က်မတို႔ေက်ာင္း ဆက္လက္မလည္ပတ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။

ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကရင္နီေက်ာင္းသားမ်ား သမဂၢ KSU ဥကၠဌျဖစ္သူ ခူးမာတိယာေလးက ယခုလိုရွင္းျပပါတယ္။

“က်ေနာ္တုို႔ဒီ KLMC ေက်ာင္းကုိရပ္ၿပီးေတာ့မွ က်ေနာ္တုိ႔ဘာေၾကာင့္ အျခားေက်ာင္း ဒီKnPT ေက်ာင္းနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ဘာေၾကာင့္ ေပါင္းရတာလဲဆုိရင္ေတာ့ အဓိက က်ေနာ္တုိ႔ KLMC ရဲ႕အလွဴရွင္ေပါ့ေလ သူတုိ႔က လာမယ့္ဒီႏွစ္ေပါ့ေလ သူတုိ႔က မေထာက္ပံ့ေတာ့ဘူး ဆုိတာကုိ သူတုိ႔က က်ေနာ္တုိ႔ KSU ကုိ ေျပာလာတာေပါ့ေလ အဲဒါက်ေတာ္တုိ႔ ခါတုိင္းႏွစ္ဆုိလုိ႔ရိွရင္ က်ေနာ္တုိ႔ KLMC ေက်ာင္းကုိ အဲလုိမ်ိဳး က်ေနာ္တုိ႔ ဆက္ run ႏုိင္ဖုိ႔ဆုိလုိ႔ရိွရင္ ဒီအခ်ိန္မ်ိဳးေပါ့ေလ ဒီဇင္ဘာ၊ ဇန္နဝါရီ အဲမွာဆုိလုိ႔ရိွရင္ က်ေနာ္တုိ႔ အေျဖသိရၿပီေပါ့ေနာ္ ဘာျဖစ္လဲဆုိလုိ႔ရိွရင္ က်ေနာ္တုိ႔ ဒီဝန္ထမ္းေတြ ျပန္လည္ခန္႔အပ္ဖုိ႔ရယ္ ေနာက္ၿပီးေတာ့မွ ေက်ာင္းသားေတြ အသစ္ေခၚဖုိ႔ရယ္ အဲသလုိမ်ိဳး ကိစၥေတြေပါ့ေလ က်ေနာ္တုိ႔အခုခ်ိန္ထိ ဒီႏွစ္ဟာ KLMC ရဲ႕အလွဴရွင္ဟာ ဒီကေန႔အခ်ိန္အထိ KLMC အလွဴရွင္က အေျဖမေပးရေသးဘူးေပါ့ေလ ဒါေၾကာင့္မလုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ဒီ KLMC ေက်ာင္းကုိ ဒီ KnPT ေက်ာင္းတုိ႔နဲ႔ ေပါင္းရျခင္းျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တုိ႔ ဒီ KLMC ရဲ႕ အလွဴရွင္ဟာ ဒီေက်ာင္းတစ္ခုကုိေတာ့ သူနားမယ္လုိ႔ေတာ့ ေသခ်ာတယ္ ဒါေပမယ့္ KSU အေနနဲ႔ေတာ့ ဒီေဘာဒါကိစၥဝိစၥေတြတုိ႔ေတာ့ KLMC အလွဴရွင္က ဆက္လက္ပ့ံပုိးေပးဖုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားတယ္ေပါ့ေလ”။

KLMC ေက်ာင္းဟာ ကရင္နီလူမႈအသိုင္းအ၀ိုင္းေတြ ေနထိုင္တဲ့ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ တစ္ေနရာမွာ ဖြင့္ထားတာပါ။ ေငြေၾကးေထာက္ပံ့မႈ အခက္အခဲေၾကာင့္ ေက်ာင္းကို ပိတ္ျပစ္ရမယ္ဆိုေပမဲ့လို႔ တက္လာမယ့္ အနာဂတ္ေက်ာင္းသား လူငယ္မ်ားအဖို႔ ႏွစ္နာဆံုးရႈံးမႈေတြမရွိေစရန္ နည္းလမ္းေတြရွာေဖြၾကပါတယ္။

ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္က ကရင္နီလူမႈအသိုင္းအ၀ိုင္းတို႔ၾကားမွာ ကရင္နီပညာေရး ေရရွည္မွာ ပိုမိုတည္တံ့ခိုင္ၿမဲေရးအတြက္ ယခုလက္ရွိ KLMC ေက်ာင္းကို ကရင္နီ၀ိဇၨာ၊ သိပၸံေက်ာင္း KnPT နဲ႔ အတူပူးေပါင္းၿပီး ခိုင္မာတဲ့ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းျဖစ္ေပၚလာဖို႔ စတင္ေတြးေတာႀကံဆ လာၾကတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။

ေငြေၾကးေထာက္ပံ့မႈ အခက္အခဲေတြအၾကား နယ္စပ္က ကရင္နီလူမႈအသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ ယခုလိုခိုင္မာတဲ့ ေက်ာင္းတစ္လံုး ျဖစ္ေျမာက္လာေရးအတြက္ KSU မွာ ေတြးေခၚႀကံဆမႈအေပၚမွာ KLMC နဲ႔ KnPT တို႔ကေနၿပီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြ ခက္ခက္ခဲခဲ ခ်ၾကရပါေတာ့တယ္။

ဒါေပမဲ့ KLMC ေက်ာင္းဆက္လက္ မရပ္တည္ႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းအရင္းဟာ အေနာက္ႏိုင္ငံတို႔ကေနၿပီး ေငြေၾကးေထာက္ပံ့မႈ ျပတ္ေတာက္သြားျခင္း တစ္ခုထဲ မဟုတ္ဘဲ လူမႈအသိုင္းအ၀ိုင္းတို႔ၾကားမွာ အရည္အခ်င္းျပည့္၀တဲ့ ၀န္ထမ္းေတြ တတိယႏိုင္ငံ အေျခခ်ထားေရး အစီအစဥ္ဘက္ကို ပါသြားတဲ့ကိစၥဟာလည္း ေက်ာင္းဆရာ၊မ မလံုေလာက္မႈတို႔ကို ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။

“ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္းမွာ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားပဲ ရိွၿပီးမွ ေက်ာင္းဆရာ၊ဆရာမ ရွာလို႔ မရေတာ့ဘူး။ ရွာလို႔ မရတဲ့ အေပၚမွာ ဆရာ၊ဆရာမ မလုံေလာက္တဲ့ အေပၚမွာ အဓိက ျပႆနာ ျဖစ္လာၿပီးမွ ေက်ာင္းႏွစ္ေက်ာင္း ေပါင္းတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းႏွစ္ေက်ာင္း ေပါင္းရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္လည္း အမ်ားႀကီး အက်ဳိးအျမတ္ ရိွပါတယ္။ ေက်ာင္းႏွစ္ေက်ာင္းဟာ အဓိက ရပ္တည္လိုက္လို႔ရိွရင္ ၀န္ထမ္းေတြက ႏွစ္ဆ ျဖစ္လာမယ္။ လခလည္း ႏွစ္ဆ တိုးလာတယ္” ဟု KnPT ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာရီးခ်က္ေလာင္က ရွင္းျပပါတယ္။

KnPT နဲ႔ KLMC ေက်ာင္းတို႔ ေပါင္းစည္းရျခင္းဟာ လာမည့္ အနာဂတ္မွာ ကရင္နီလူမႈအသိုင္းအ၀ိုင္းအၾကား ထိုေက်ာင္းႏွစ္ေက်ာင္းမွ ဆက္လက္ရပ္တည္သြားႏိုင္ေရးႏွင့္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈမ်ား ပိုမိုအားေကာင္းလာေစေရးအတြက္ ျဖစ္တယ္လို႔လည္း KLMC ေက်ာင္းအုပ္ျဖစ္သူ ဆရာမယ္ရယ္က ယခုလို ရွင္းျပပါတယ္။

“က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းေပါင္းၾကတာ ေရရွည္အတြက္ ေကာင္းတဲ့ နည္းလမ္းေတြ အမ်ားႀကီး ရိွပါတယ္။ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြ အတြက္လည္း စည္းလုံးညီညြတ္မႈ တခုပဲေလ။ ၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြအတြက္ အေျမွာ္အျမင္ေတြ တိုးတက္မႈေတြ ပိုရိွလာမွာပါ”

KnPT နဲ႔ KLMC ေက်ာင္းတို႔ ေပါင္းၾကေသာ္လည္း ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ သင္ရိုးညႊန္းတန္းမ်ားကို ယခင္က ရိွထားသည့္အတိုင္း ခဲြထားၿပီး သင္ၾကားသြားမွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းစာသင္ခန္းမ်ားကို ခြဲထားမည္ျဖစ္ၿပီး၊ ေက်ာင္းဆရာ၊မမ်ားက ႏွစ္ေက်ာင္းစလုံး တာ၀န္ယူသင္ၾကားရမယ္လို႔လည္း ေျပာၾကားသြားပါတယ္။

KnPT နဲ႔ KLMC ေက်ာင္းေတြဟာ ကရင္နီလူမႈအသိုင္းအ၀ိုင္းအတြင္း ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ အဆင့္ျမင့္ဆုံးေက်ာင္းမ်ားဟု ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ထိုေက်ာင္းမ်ားမွ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားဟာ အေ၀းသင္ေက်ာင္းမ်ားသို႔ ဆက္လက္သြားႏိုင္ရန္အတြက္ အေျခခံ အုတ္ျမစ္ျဖစ္သလို ေက်ာင္းၿပီးသြားတဲ့ သူေတြလည္း လူမႈအသိုင္းအ၀ိုင္းတို႔ၾကားမွာ အလုပ္အေကြ်းေတြ ျပန္ျပဳေနၾကပါတယ္။ KnPT နဲ႔ KLMC ပူးေပါင္းၿပီး တစ္ေက်ာင္းထဲျဖစ္လာဖို႔ လာမယ့္ႏွစ္ပညာသင္ႏွစ္မွာ စတင္အေကာင္အထည္ ေဖၚေဆာင္မယ္လို႔ သိရပါတယ္။

KnPT ေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားဦးေရ ၅၀ ေက်ာ္ေလာက္ ရိွၿပီး ပထမႏွစ္ႏွင့္ ဒုတိယႏွစ္ ဟူ၍ ခြဲထားပါတယ္။ ထိုေက်ာင္းကို လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္က ကရင္နီပညာေရးဌာနနဲ႔ အဂၤလန္ႏိုင္ငံသူ ဆရာမခလဲ တို႔ကေနၿပီး စတင္တည္ေထာင္ဖြဲ႔စည္းခဲ့တာပါ။ အလားတူ KLMC ေက်ာင္းမွာေတာ့ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား အေယာက္ ၄၀ ေက်ာ္ေလာက္ ရိွၿပီး ပထမႏွစ္ႏွင့္ ဒုတိယႏွစ္ ဟူ၍ ခြဲထားပါတယ္။

ေျပာင္းလဲမႈေတြဟာ အေျခအေနနဲ႔ အေၾကာင္းအရင္းတို႔ေပၚမွာ မူတည္ၿပီး တေရြ႔ေရြ႔ျဖစ္ေပၚ သြားတတ္ၾကပါတယ္။ အခုလည္း က်မတို႔ႏွစ္နဲ႔ခ်ီၿပီး ပညာသင္ယူလာခဲ့ရတဲ့ ေက်ာင္းနဲ႔အေဆာင္ကို သံေယာဇဥ္ေတြ တြယ္ျငိေနတဲ့အခ်ိန္ေလးမွာ က်မတို႔ ေက်ာင္းႀကီးေပ်ာက္ကြယ္သြားရေတာ့မဲ့ အေျခအေနေတြ ေပၚေပါက္လာခဲဲ့တဲ့အတြက္ အဲဒီေျပာင္းလဲမႈကို အေတာ္ေလးႏွေမ်ာမိတယ္။ က်မတို႔ရဲ့ေက်ာင္းေနဘက္ သူငယ္ခ်င္းေတြလည္း အဲဒီလိုခံစားမႈေတြ ရွိေကာင္းရွိၾကမွာပါဘဲ။

ဒါေပမဲ့လို႔ ေက်ာင္းၿပီးသြားေတာ့မယ့္ က်မတို႔လို အစ္ကိုအစ္မေတြအေနျဖင့္ တစ္ခု ေလးေလးနက္နက္စဥ္းစားရမွာက ေနာင္တက္လာမယ့္ ညီငယ္ႏွမငယ္ေတြအတြက္ ပညာဆက္လက္သင္ယူႏိုင္ဖို႔ အခြင့္အလမ္းေတြရွိေနဖို႔က ပိုၿပီးအေရး မႀကီးေနဘူးလား…

က်မတို႔ေက်ာင္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားတာဟာ တက္လာမယ့္ ညီငယ္ႏွမငယ္ေလးေတြအတြက္ ပညာေတြဆက္လက္ သင္ယူႏိုင္ဖို႔ အခြင့္အလမ္း လံုး၀ပိတ္ပင္ေနတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ အမ်ားအားျဖင့္ က်မတို႔ လူမႈအတိုင္း အ၀ိုင္းမွာ လုပ္ေနၾကတဲ့ လုပ္ငန္းအစီအစဥ္ေတြဟာ အေနာက္ႏိုင္ငံက ေငြေၾကးအေထာက္အကူေတြနဲ႔သာ ရပ္တည္လုပ္ကိုင္ေနၾကရတယ္။

ေငြေၾကးအေထာက္အကူေတြေၾကာင့္ အစီအစဥ္ေတြ လံုး၀ျပတ္ေတာက္သြားရတဲ့ အေျခအေနကို မေရာက္ေစဖုိ႔ က်မတို႔ဘက္က ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈေတြ ရွိထားဖုိ႔ လိုအပ္သလို က်မတို႔ကိုယ္တိုင္ကလည္း ရင္းႏွီးမႈအားေတြမ်ားမ်ား ထုတ္ႏိုင္မွသာလွ်င္ က်မတို႔ လိုလားေတာင္းတေနၾကတဲ့ ပညာရဲ့တန္ဖိုးကို အတိုင္းအတာတခုထိ နားလည္ႏိုင္မွာ ျဖစ္တယ္လို႔ တင္ျပရင္း…။

No comments: