Thursday, March 24, 2011

ဓာတ္ဆီေမွာင္ခို ေစ်းကြက္ ပိုႀကီးထြားလာ

ဧရာဝတီ Thursday, 24 March 2011

စက္သုံးဆီ အေရာင္းဆုိင္မ်ားကို ပုဂၢလိကသုိ႔ လႊဲေျပာင္းေပး ၿပီးေနာက္ ေမွာင္ခို ေလာင္စာဆီ ေစ်းကြက္ ပေပ်ာက္ရန္ စနစ္သစ္ပံုစံျဖင့္ ကန္႔သတ္ ေရာင္းခ်ေပးလ်က္ ရွိေသာ္လည္း ေမွာင္ခုိေစ်းကြက္မွာ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားျခင္း မရွိသည့္အျပင္ ပိုမုိႀကီးထြားၿပီး ေစ်းႏႈန္းမ်ား ထပ္မံျမင့္တက္သြားေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ ဦးေတဇက ဥကၠ႒၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေဟာင္း သူရဦးေရႊမန္း၏သား ဦးေအာင္သက္မန္းက ဒုတိယ ဥကၠ႒ အျဖစ္ တာ၀န္ယူထားေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံ စက္သုံးဆီ တင္သြင္းေရာင္းခ် ျဖန္႔ျဖဴးေရး အသင္းက ေမွာင္ခိုဓာတ္ဆီ ေစ်းကြက္ ပေပ်ာက္ရန္ ကားမ်ားကုိ စက္သုံးဆီအသင္း တံဆိပ္ပါ ဓာတ္ဆီ၀ယ္ယူခြင့္ စာအုပ္မ်ား ထုတ္ေပးၿပီး စနစ္သစ္ပံုစံျဖင့္ ကန္႔သတ္ ေရာင္းခ် ေပးေနသည္။

အဆုိပါအသင္းက ကားတစီးလွ်င္ တေန႔ တႀကိမ္သာ ၀ယ္ယူခြင့္ျပဳျခင္း၊ ဓာတ္ဆီအႀကိမ္ႀကိမ္ မထုတ္ယူႏုိင္ရန္ ပုဂၢလိက စက္သုံးဆီ ဆုိင္မ်ားအားလုံးကို ကြန္ပ်ဴတာျဖင့္ အြန္လုိင္း ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ေရာင္းခ်ေပးၿပီးေသာ ကားနံပါတ္မ်ားကို မွတ္သား ေစျခင္း အပါအ၀င္ အစီအစဥ္မ်ားစြာကို ေရးဆြဲ လုပ္ေဆာင္လ်က္ ရွိေသာ္လည္း ေမွာင္ခုိ ဓာတ္ဆီေစ်းကြက္သည္ တေန႔ထက္ တေန႔ ပိုမို ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔လာေၾကာင္း စုံစမ္းသိရွိရသည္။

“အကန္႔အသတ္ေတြ အမ်ားႀကီးၾကားထဲက ေမွာင္ခုိေစ်းကြက္က ပုိႀကီးလာတယ္။ ဓာတ္ဆီထုတ္တဲ့ ေနရာမွာ ကန္႔သတ္ ခ်က္ေတြ မ်ားလာေလေလ ေမွာင္ခုိဓာတ္ဆီေစ်းက ပိုတက္ေလေလ ျဖစ္ေနတယ္။ အခု ရန္ကုန္ ေမွာင္ခို ေစ်းကြက္မွာ ဓာတ္ဆီတဂါလန္ က်ပ္ ၄၅၀၀၊ ၄၆၀၀ အထိ ေစ်းေျမာက္ လာတယ္” ဟု ရန္ကုန္ေဒသခံ အငွားယာဥ္ေမာင္း တဦးက ေျပာသည္။

ရန္ကုန္တြင္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ အတြင္းက ေမွာင္ခုိ္ဓာတ္ဆီတဂါလန္ က်ပ္ ၄၀၀၀ ခန္႔သာ ေပါက္ေစ်း ရွိခဲ့သည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ စက္သုံးဆီ တင္သြင္းေရာင္းခ် ျဖန္႔ျဖဴးေရးအသင္းက အာဏာပုိင္မ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းကာ တရားမ၀င္လမ္းေဘး ဓာတ္ဆီဆုိင္မ်ားကို ဒဏ္ေငြ က်ပ္ ၇ ေသာင္း ရုိက္မည္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ကားတစီးအတြက္ ဆီစာအုပ္မ်ားစြာျပဳလုပ္ၿပီး ဆီဆုိင္မ်ားတြင္ ဓာတ္ဆီဂါလန္ ေျမာက္ျမားစြာ ထုတ္ယူပါက ဆီ၀ယ္ယူခြင့္ ၆ လပိတ္မည္ဟူ၍ လည္းေကာင္း စသည့္ အေရးယူမႈမ်ား ျပဳလုပ္မည္ဟု တရား၀င္ေၾကညာ ထားေသာ္လည္း ေမွာင္ခိုေစ်းကြက္ ပေပ်ာက္ရန္ ထိေရာက္မႈ မရွိဟု ရန္ကုန္ ကားသမား မ်ားက သုံးသပ္သည္။

“ေမွာင္ခို ဆီဆုိင္ေတြက ရဲေတြကို လိုင္းေၾကးေပးၿပီး ဖြင့္ၾကတယ္။ ေမွာင္ခုိေတြက လာေရာင္းသမွ် ဓာတ္ဆီကုိ ၀ယ္စုၿပီး နယ္ေတြကို ျပန္ပုိ႔ေရာင္းတယ္။ ရန္ကုန္မွာ ဓာတ္ဆီတဂါလန္ ၄၅၀၀ ေလာက္ရွိရင္ နယ္ေတြမွာ အနည္းဆုံး က်ပ္ ၅၀၀၀ ေက်ာ္ ၆၀၀၀ ေစ်းေပါက္ေတာ့ နယ္ပုိ႔ရင္ အျမတ္မ်ားတယ္။ ပုဂၢလိက ဆီဆုိင္ေတြကလည္း ဒီေမွာင္ခိုေစ်းကြက္နဲ႔ ခ်ိတ္ၿပီး အေရာင္း အ၀ယ္ေတြလုပ္ေန တာေၾကာင့္ ေမွာင္ခိုေစ်းကြက္က ႀကီးလာတာ” ဟု ပုဂၢလိက စက္သုံးဆီ အေရာင္းဆုိင္ မန္ေနဂ်ာတဦးက ရွင္းျပသည္။

ကမၻာ့ေစ်းကြက္တြင္ ေရနံစိမ္းတစည္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၀၀ အထက္သုိ႔ ေရာက္ရွိခဲ့ေသာ ေဖေဖာ္၀ါရီလမွ စၿပီး ရန္ကုန္တြင္ ေမွာင္ခုိဆီဆုိင္ ရာေထာင္ခ်ီ ေပၚထြက္လာသည္ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ခံ ကားသမားမ်ားက ဆုိသည္။

“တၿမိဳ႕လုံးကို မေျပာေသးဘူး။ လွည္းတန္း ခံုးေက်ာ္တံတား ေအာက္ကေနစၿပီး စမ္းေခ်ာင္း ဂြေစ်း အထိ ဗဟုိလမ္းတေလွ်ာက္ ေမွာင္ခိုဆီဆိုင္ေတြ အစီအရီပဲ။ ဆီေရာင္းတဲ့့ကားေတြ တရုန္းရုန္းနဲ႔၊ ရဲေတြကလည္း Police ဆုိတဲ့ စာသား ေရးထားတဲ့ အျပာေရာင္ဟုိင္းလပ္ ရဲကားေတြနဲ႔ကို လိုက္ၿပီး ဆီဆုိင္ေတြမွာ လုိင္းေၾကးေတာင္းတာ။ သူ႔ဟာနဲ႔သူေတာ့ အဆင္ေျပေနတာပဲ” ဟု ကုမၸဏီကားေမာင္းသူ တဦးက ေျပာသည္။

ပုဂၢလိကဆီဆုိင္တြင္ ဓာတ္ဆီ၀ယ္ယူၿပီး ေမွာင္ခုိေစ်းကြက္တြင္ ျပန္လည္ထုတ္ေရာင္းခ်ျခင္းျဖင့္ ကားတစီးသည္ တေန႔လွ်င္ က်ပ္ ၁ ေသာင္းေက်ာ္ ရရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ပုဂၢလိက စက္သုံးဆီ အေရာင္းဆုိင္မ်ားသည္ ဓာတ္ဆီတဂါလန္ကို အစုိးရသတ္မွတ္ေစ်း က်ပ္ ၂၅၀၀၊ ဒီဇယ္တဂါလန္ ၄၀၀၀ က်ပ္ႏွင့္ ေအာ့တိန္းတဂါလန္ ၄၁၀၀ က်ပ္တို႔ျဖင့္ ေရာင္းခ်ေနသည္။

ျပည္တြင္း စီးပြားေရးပညာရွင္ တဦးကမူ စစ္အစုိးရအေနႏွင့္ စက္သုံးဆီအေရးကိစၥ ကိုင္တြယ္ပုံ အလြန္ညံ့ဖ်င္းေၾကာင္း ေ၀ဖန္ ေျပာဆုိသည္။

“ပုဂၢလိကေတြကို ဆီတင္သြင္းခြင့္နဲ႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေရာင္းခြင့္ျပဳရမယ္။ ဒါဆုိရင္ ေမွာင္ခို ေစ်းကြက္ ေပ်ာက္ဖို႔ ေသခ်ာတယ္။ တျခားတဘက္မွာလည္း ဓာတ္ဆီေစ်းႀကီးလို႔ ၀ယ္မသုံး ႏုိင္တဲ့ ကားေတြကုိ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ CNG သုံးကားေတြအျဖစ္ ေျပာင္းခြင့္ေပးလုိက္ရင္ ေမွာင္ခုိေစ်းကြက္ဆိုတာ လုံး၀ မရွိေတာ့ဘူး။ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕က ကိုယ့္ႏုိင္ငံက ထြက္ေနတာပဲ၊ ျပည္သူကို ေစ်းခ်ဳိခ်ဳိနဲ႕ေရာင္းေပး ႏုိင္ပါတယ္။ အခုေတာ့ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ကုိ ႏုိင္ငံျခားေရာင္းဖို႔ေလာက္ပဲ အစုိးရက စိတ္သန္ေနတယ္။ ျပည္သူကုိ သက္သာေအာင္လုပ္ေပးဖို႔ မစဥ္းစားဘူး” ဟု အဆုိပါ စီးပြားေရးပညာရွင္က ေထာက္ျပသည္။

စစ္အစုိးရသည္ စက္သုံးဆီအသုံးျပဳ ေမာင္းႏွင္ရေသာ ခရီးသည္တင္ လုိင္းကားမ်ားႏွင့္ အငွားကားမ်ားကုိ သဘာ၀ ဓာတ္ေငြ႕သုံးကားမ်ားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲရန္ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္အတြင္းက စီမံခ်က္ျဖင့္ ေစခုိင္းခဲ့ေသာ္လည္း ယခုအခါ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕သုံးကားမ်ားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲေသာ လုပ္ငန္းမ်ားအားလုံးကို အကန္႔အသတ္မရွိ ရပ္ဆုိင္းထားသည္။

ျမန္မာတႏုိင္ငံလုံးရွိ အစုိးရစက္သုံးဆီအေရာင္းဆုိင္ ၂၄၀ ကို ျပည္ေထာင္စု ႀကံ့ခုိင္ေရးႏွင့္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီ (ႀကံ့ဖြံ႕ပါတီ)၊ ျမန္မာ့စီးပြားေရး ဦးပုိင္လီမိတက္ အပါအ၀င္ ကုမၸဏီအဖြဲ႕အစည္း ၂၀ ထံသုိ႔ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ဇြန္လ ၁၀ ရက္ေန႔တြင္ စြမ္းအင္ ၀န္ႀကီးဌာနက တရား၀င္လႊဲေျပာင္းလုပ္ကုိင္ခြင့္ ေပးခဲ့သည္။

No comments: