Monday, May 16, 2011

အလင္းတံခါးဖြင့္ေပးၾကပါ

ႏွင္းပန္းအိမ္

ေမလ၁ဝရက္က ထုိင္းႏုိင္ငံရဲ့ စာသင္ေက်ာင္းေတြ ဖြင့္တဲ့ရက္ပါပဲ။ က်မတို႔ ဒုကၡသည္စခန္းထဲက စာသင္ေက်ာင္းေလးကို မိုးသက္ေလျပင္းေတြနဲ႔ ဖြင့္လုိက္တယ္။ အက်ၤ ီအျဖဴ၊ စကတ္အျပာ၊ ေဘာင္းဘီတို အျပာဝတ္ ေက်ာင္းဝတ္စံုနဲ႔ ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူေတြ မႏွစ္ကေလာက္ မမ်ားေတာ့ဘူး။

ေက်ာင္းဝတ္စံုဖုိး၊က်ာင္းလခ၊ဗလာစာအုပ္ဖုိးေတြက ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေလးေတြကို ကန္႔သတ္ေပးလုိက္တယ္။ သဘာဝတရားအရမိုးသက္ေလျပင္းထန္ေနသလို ဆရာဆရာမေတြနဲ႔၊မိဘေတြရင္ထဲမွာလဲလႈိင္းထန္ခဲ့ရပါတယ္။

ဒီႏွစ္ TTBC လို႔ေခၚတဲ့ ရိကၡာေထာက္ပံံ့ေရးအဖြဲ႔က အလႈရွင္ေတြေလွ်ာ့သြားလုိ႔ အင္ဖက္၊ ဝါး၊ ယူကလစ္တုိင္ေတြ စာသင္ေက်ာင္းအတြက္ မေပးေတာ့ဘူး။ ေက်ာင္းသားမိဘေတြဆရာ၊ ဆရာမေတြစုေပါင္းၿပီး အင္ဖက္ဆယ္ပစ္ကေန ဘယ္ေလာက္ဆုိၿပီး တတ္ႏုိင္သေလာက္ ကူပံ့ၾကတယ္။ စာသင္ေက်ာင္းအမိုးမုိးတဲ့ေန႔မွာ အဂၤလိပ္စာသင္တဲ့ ဆရာေဂ်ာ့က ဒုကၡသည္စခန္း လမ္းၾကိဳ၊လမ္းၾကားမက်န္ “ဗ်ိဳ႕” ဟစ္ေတာ့တယ္။ “PAB စာသင္ေက်ာင္းျပဳျပင္မွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ေက်ာင္းသားမိဘေတြ စာသင္ေက်ာင္း အမိုးမိုးရန္ ၾကြေရာက္ေပးပါခင္ဗ်ား”………….တဲ့။

ဆရာေဂ်ာ့ အသံဆံုးတာနဲ႔ က်ာင္းသားမိဘေတြ၊ လူငယ္လူရြယ္ေတြ ေဘာင္းဘီတုိ၊ ပုဆိုးခါးေတာင္းက်ိဳက္နဲ႔ PAB စာသင္ေက်ာင္းကို အမိုးမိုးဖုိ႔ ထြက္သြားၾကတယ္။ တုိင္ေဟာင္းေတြဖယ္ၿပီး တုိင္သစ္ေတြ လဲၾကတယ္။ တေယာက္တလက္ အင္ဖက္မိုး၊ ႏွီးခ်က္ခ်ည္၊ က်င္းတူး၊ တုိင္စိုက္နဲ႔ ဒုကၡသည္စခန္းေလးရဲ့ စာသင္ေက်ာင္းကို လက္ပူတုိက္ၿပီး ၂ဝ၁၁-၂ဝ၁၂ စာသင္ႏွစ္ကို စိန္ေခၚအံတုလုိက္တယ္။

ဒုကၡသည္က်မတုိ႔အတြက္ စိန္ေခၚမႈေတြထဲမွာ သားသမီးေတြရဲ့ ပညာေရးက အဓိကပါပါတယ္။ ဒုကၡသည္စာသင္ေက်ာင္းရဲ့ အတန္းပညာေရး ေအာင္လက္မွတ္က တရားမဝင္ဘူးလို႔ ဆုိၾကပါတယ္။ ထုိင္းႏုိင္ငံအတြက္၊ တတိယႏုိင္ငံအတြက္ တရားမဝင္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ရွိတဲ့ေနရာမွာ ရွိေနၾကတဲ့ ဆရာဆရာမေတြက သူတို႔တတ္ထားတဲ့ ပညာေတြကို လူငယ္ေတြအတြက္ လက္ဆင့္ကမ္းၾကတယ္။

က်မတုိ႔ေနတဲ့ PAB ဆိုတဲ့ ရပ္ကြက္ေလးမွာ PAB ေက်ာင္းရွိပါတယ္။ သူငယ္တန္းကေန ဆယ္တန္းအထိ သင္ၾကားေပးတာပါ။ ဘာသာရပ္အလုိက္ သင္ၾကားေပးၾကတဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ့ ေမတၱာေစတနာေတြကိုလဲ က်မတုိ႔တကယ့္ကို ေလးစားတန္ဖုိးထားခဲ့ရပါတယ္။ ဒီထဲကမွ PAB အထက္တန္းျပ အဂၤလိပ္စာသင္ေပးတဲ့ ဆရာေဂ်ာ့ရဲ့ စာသင္သံက ေက်ာင္းစာသင္ခန္းထဲတင္ မဟုတ္ဘဲ ဒုကၡသည္စခန္းရဲ့ တဲအိမ္ေလးေတြထဲအထိ ေန႔ညမျပတ္ ၾကားေနရပါတယ္။

ဆရာေဂ်ာ့ရဲ့ တပည့္ေတြက ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ကေန၊ ဦးဆံမွာမဟူရာနဲ႔ ေဘာ္ေငြေရာင္ေရာေနတဲ့သူေတြအထိ ပါပါတယ္။ အတန္းေက်ာင္းက တပည့္ေလးေတြရဲ့ ျပ႒ာန္းစာအုပ္ကို ဆရာေဂ်ာ့က အပင္ပန္းခံၿပီး သူကိုယ္တုိင္ထုတ္ပါတယ္။ “ဆရာေကာင္းဆုိတာ မိမိထက္ေတာ္တဲ့ တပည့္ေတြကို ေမြးထုတ္ေပးႏိုင္မွ ဆရာေကာင္းျဖစ္တယ္” ဆုိတဲ့ဝါဒကို လက္ကိုင္ျပဳထားတဲ့ ဆရာေဂ်ာ့ပါ။

ဆရာေဂ်ာ့က ဒုကၡသည္စခန္းေလးထဲကို ပညာေရးကိစၥနဲ႔
ေရာက္လာတဲ့ NGO အဖြဲ႔အစည္းေတြကို ကိုယ္တုိင္ သြားေတြ႔ၿပီး ဒုကၡသည္ကေလးေတြရဲ့ ပညာေရးကို ဘယ္လုိလမ္းေၾကာင္းေတြနဲ႔ ေရွ႕တုိးႏုိင္မလဲလို႔ ေမးျမန္းၿပီး သူတပည့္ေလးေတြကို ပညာေရးလမ္းေၾကာင္းေပၚ ဆြဲတင္ေပးတတ္ပါတယ္။

မဲေဆာက္က ပညာေရး အဖြဲ႔အစည္းတခ်ိဳ႕ ဒုကၡသည္စခန္းထဲကို တခါတရံလာၿပီး ဝင္ခြင့္စာေမးပြဲေတြ ေျဖဆိုခုိင္းတတ္ပါတယ္။ ဒီလိုဆုိရင္ေတာ့ ဆရာေဂ်ာ့က သူ႔တပည့္ေတြအိမ္အထိသြားၿပီး ဝင္ခြင့္ေျဖဖုိ႔ ေဆာ္ၾသတတ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားမိဘေတြ ေက်ာင္းသားေတြထက္ သူက ပိုအပင္ပန္းခံၿပီး တက္ၾကြေနတတ္ပါတယ္။

ၾကိဳးစားပမ္းစား ေျဖဆိုၾကတဲ့ ဆရာေဂ်ာ့တပည့္ေလးေတြခမ်ာ သတ္မွတ္ထားတဲ့ NGO ေတြရဲ့ စည္းမ်ဥ္းကို မေက်ာ္လႊားႏုိင္ခဲ့ၾကပါဘူး။ ဒုကၡသည္စခန္းထဲကေန ပညာေရးအတြက္ ေရွ႕ဆက္မတိုးႏုိင္တဲ့ တပည့္ေလးေတြရဲ့ စိတ္ခံစားမႈကို သူက ပိုၿပီးခံစားတတ္သူ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒုကၡသည္ တပည့္ေလးေတြအတြက္ ပညာဆုိတဲ့အရာကိုျပည့္စံုစြာ ယူေဆာင္သြားေစခ်င္တဲ့ ေစတနာအျပည့္နဲ႔ ဆရာေဂ်ာ့က အခုလိုေျပာဘူးတယ္။

“စစ္ေရးႏုိင္ငံေရးေၾကာင့္ ဒို႔ေတြဒုကၡသည္စခန္းထဲကို ေရာက္လာခဲ့ၾကတာ။ တခ်ိန္မွာ တုိ႔တုိင္းျပည္ကို
ျပန္လည္ထူေထာင္ရင္ မင္းတုိ႔လူငယ္ေတြနဲ႔ ထူေထာင္ရမွာ။ တုိင္းျပည္ကို လက္နက္နဲ႔ ထူေထာင္လုိ႔မရဘူး။ ပညာနဲ႔ထူေထာင္မွရမွာ။ ငါသိသေလာက္ၾကိဳးစားသင္ေပးလို႔ မင္းတုိ႔ေတာ္ရင္ ငါဝမ္းသာတယ္။ ေအး ဒိထက္အဆင့္ျမင့္ၿပီး တုိင္းျပည္ကို မင္းတုိ႔ပညာနဲ႔ျပန္ၿပီး ကူညီႏုိင္တယ္ဆုိ ငါဂုဏ္ယူတယ္ကြာ” လို႔ေျပာတဲ့ ဆရာေဂ်ာ့ရဲ့ မ်က္ဝန္းမွာ မ်က္ရည္စေတြ ခုိသီးေနတယ္။ ဒီစကားကိုနားနဲ႔ ဆတ္ဆတ္ၾကားရတဲ့ က်မကိုယ္တုိင္ ဆရာေဂ်ာ့ရဲ့ တုိင္းျပည္အေပၚထားတဲ့၊ တပည့္ေတြအေပၚထားတဲ့ သံေယာဇဥ္စကားေၾကာင့္ မ်က္ရည္စို႔ခဲ့ရတယ္။

ဆရာေဂ်ာ့တုိ႔လုိ ဆရာေတြရဲ့ စိတ္ရွည္သည္းခံမႈ၊ အေမွ်ာ္အျမင္ရင့္သန္မႈ၊ ေစတနာျဖဴစင္မႈေတြေၾကာင့္ ဒုကၡသည္စခန္းရဲ့ ပညာေရးအခက္အခဲကို တႏုိင္တပိုင္ ေက်ာ္လႊားႏုိင္ခဲ့ရပါတယ္။ က်မတို႔ဒုကၡသည္ေတြက
ကိုယ့္အနာဂတ္ကိုယ္မပိုင္ပဲ အိမ္ရွင္ထုိင္းႏုိင္ငံနဲ႔ ကမၻာ့ႏုိင္ငံအသီးသီးက အလႉရွင္ေတြကို မွီခုိေနရသူေတြပါ။ ဒီႏွစ္စာသင္ႏွစ္မွာ ပညာေရးအတြက္ အလႉရွင္ေတြ ေလ်ာ့ပါးသြားတယ္။ ဒုကၡသည္ သားသမီးေတြရဲ့ ပညာေရးဟာ ဆယ္တန္းဆိုတဲ့ ပညာေရးကေန ေ႐ွ႕တက္မရတာ၊ ပညာေရး အခြင့္အလမ္း နည္းပါးတာေၾကာင့္ အလႉရွင္ေတြ စိတ္ပ်က္ၿပီး မိခင္နဲ႔ကေလးက်န္းမာေရးဘက္ အလႉေငြ ေရာက္သြားတယ္လို႔ ဆုိၾကပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဆရာဆရာမေတြရဲ့လခကုိ ဘတ္ ၇ဝဝ ကေန ၃ဝဝ ပဲေပးႏုိင္ေတာ့မယ္လို႔ ေျပာၾကပါတယ္။ ဆရာ၊ဆရာမေတြရဲ့ ဘဝရပ္တည္မႈ၊ စာသင္ေက်ာင္းအတြက္ လုိအပ္ခ်က္ေတြကို ျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္ဖုိ႔ စခန္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရး တာဝန္ရွိသူမ်ားက မူလတန္းအတြက္ တလဘတ္ ၁ဝဝ၊ အလယ္တန္းအတြက္ တလဘတ္၂ဝဝ၊ အထက္တန္းအတြက္ တလဘတ္ ၃ဝဝ ေက်ာင္းသားတဦး ေက်ာင္းအပ္ရင္ေပးရမယ္လုိ႔ အစည္းအေဝးက ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။

ဒီသတင္းေၾကာင့္ က်မတုိ႔ ဒုကၡသည္စခန္းေလး ေလျပင္းတုိက္သလုိ လႈပ္ရွားသြားခဲ့ရတယ္။ ေက်ာင္းသားမိဘေတြ ဆရာ၊ဆရာမေတြတုိင္ပင္ၿပီး ကေလးေတြပညာေရးအတြက္ ဘယ္လုိလုပ္ၾကမလဲလို႔ ေခါင္းခ်င္း႐ိုက္ကုန္တယ္။ ဒုကၡသည္ေတြက စခန္းအျပင္ထြက္ၿပီး တရားဝင္ အလုပ္လုပ္ခြင့္ မရွိပါဘူး။ ဒီလိုဒုကၡသည္ေတြရဲ့ သားသမီးေတြ ပညာေရးက ရင္ေလးစရာပါ။ေက်ာင္းသားမိဘတဦးျဖစ္တဲ့ ဂီတပညာရွင္ကိုတုိးၾကီးက မဲေဆာက္တက္ခြင့္ လက္မွတ္လုပ္ၿပီး သူနဲ႔အတူ တီးတတ္ဆုိတတ္သူေတြစုၿပီး ဂီတပြဲလုပ္ အလႉခံမယ္။

ေစ်းေရာင္းမယ္လုိ႔ ကိုယ္တတ္ႏုိင္တဲ့ စိတ္ကူးေတြ၊ ခြန္အားေတြထုတ္ျပၾကတယ္။ ဟင္းစားဖုိးေတာင္ မနည္းရွာေနရတာ။ ေက်ာင္းလခေပးရမယ္ဆုိ ေက်ာင္းမထားႏုိင္ေတာ့ဘူး”လုိ႔ေက်ာင္းသားမိဘတခ်ိဳ႕က
ေဆာက္တည္ရာမရ ဆိုၾကတယ္။ ဒုကၡကိုႏႈတ္နဲ႔သာ ေခ်ဖ်က္ႏိုင္ၾကတာမုိ႔ ဒီလုိမိဘေတြကိုလဲ အျပစ္မဆိုၾကပါဘူး။

ဒီလိုနဲ႔ ၂ဝ၁၁-၂ဝ၁၂ စာသင္ႏွစ္မတိုင္ခင္ အေျပာင္းအလဲမ်ား ေပၚလာမလားလို႔ ဒုကၡသည္ေတြ ေမွ်ာ္ခဲ့ၾကတာ။
ေက်ာင္းဖြင့္တဲ့ေန႔မွာေတာ့ မႏွစ္ကလုိ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေလးေတြရဲ့ေပ်ာ္ရႊင္ ၾကည္ႏူးသံကို သိပ္မၾကားရေတာ့ဘူး။ ကစားေဖာ္ သူငယ္ခ်င္း ေက်ာင္းတက္သလို သူလဲေက်ာင္းတက္ခ်င္တယ္လုိ႔ ပူဆာေနတဲ့ ကေလးေတြရဲ့အသံက က်မတို႔ရင္ကို ထိခုိက္ေစပါတယ္။

ဒုကၡသည္စခန္းက ေက်ာင္းတက္ခ်င္လို႔ ငိုေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေလးေတြရဲ့ အသံ၊ ေက်ာင္းသားမိဘဆရာဆရာမေတြရဲ့ ရင္ခုန္သံ၊ သက္ျပင္းခ်သံ၊ တမ္းတသံေတြကို မိုးသက္ေလျပင္းသံေတြက ဖုံးလႊမ္းသြားေအာင္ မလုပ္ႏုိင္ခဲ့ပါဘူး။ ဒုကၡသည္စခန္းသာ သူတုိ႔ကမၻာလို႔ ကေလးေတြက ထင္ေနၾကတယ္။ ဒုကၡသည္မိဘကို မွီခိုအားထားေနရတဲ့ ကေလးေတြရဲ့ ပညာေရးက အလင္းေရာင္တခုပါပဲ။ ဒီအလင္းတံခါးကို ဖြင့္ေပးဖုိ႔ ဒုကၡသည္စခန္းထဲက အနာဂတ္ရွည္တဲ့ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေလးေတြက ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနၾကတယ္။

No comments: