Monday, January 2, 2012

မဲေဆာက္တြင္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ေဆာက္မည္

ျပည္ေတာ္ျမင့္ on January 2, 2012


ျမ၀တီၿမိဳ႕ တဘက္ ကမ္းရိွ မဲေဆာက္ ေဒသကုိ အထူး အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေဒသႏွင့္ အထူး စီးပြားေရး ဇုန္အျဖစ္ လႊတ္ေတာ္တြင္ သတ္မွတ္ အတည ္ျပဳႏိုင္ရန္ ထိုင္း ေအာက္လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ ႏိုင္ဆုမ္ဆတ္ ေကယဥ္ တီစူရနန္ (Somsak Kiatsuranont) သည္ ေသာၾကာေန႔က မဲေဆာက္ၿမိဳ႕သို႔ လာေရာက္ ေလ့လာ ခဲ့သည္။

စီမံကိန္းနယ္ေျမမ်ားတြင္ ဆက္စပ္ေနသည့္ နယ္စပ္ၿမိဳ႕ သုံးၿမိဳ႕ ျဖစ္ေသာ မယ္လမတ္၊ မဲေဆာက္၊ ဖုတ္ဖရ တုိ႔ ပါ၀င္သည္။

“ျမန္မာႏိုင္ငံ နယ္စပ္ ျမ၀တီမွာလည္း အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဖြင့္ထားသလို ထိုင္းဘက္မွာလည္း အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ရိွဖို႔ လိုတယ္။ ဒီလို ႏွစ္ဘက္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ရိွျခင္းအားျဖင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံအျပင္ ေဒသတြင္းမွာ ရိွတဲ့ အာဆီယံႏိုင္ငံေတြ အတြက္ပါ အက်ိဳးရိွမယ္။ ဒီလုပ္ ငန္းစဥ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လႊတ္ေတာ္မွာ အတည္ျပဳႏိုင္ဖို႔ အတြက္ လာေရာက္တာျဖစ္တယ္” ဟု ေအာက္လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က ေဒသခံ သတင္းေထာက္မ်ားကို ေျပာသည္။

စီးပြားေရးဇုန္ အတြက္ မဲေဆာက္တြင္ တႏွစ္ခန္႔ အခ်ိန္ယူ တည္ေဆာက္မည့္ ေနရာမွာ နယ္ျခား ေသာင္ရင္းျမစ္အနီးရိွ ၀မ္းဖာေက်းရြာ ျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။

စီမံကိန္းေၾကာင့္ ျမန္မာႏွင့္ထိုင္းကုန္စည္မ်ားကုိ လက္ရိွအေနအထားထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ျပည္ပေစ်းကြက္သို႔ တင္ပို႔ႏိုင္မည္ဟု ထိုင္းကုန္သည္ႀကီးတဦးျဖစ္သည့္ ႏိုင္ဆူခ်ိဳင္းက ေျပာသည္။

“ႏွစ္ဘက္လံုး တိုးတက္မႈေတြ ပိုရိွလာမွာ ေသခ်ာတယ္၊ အခုဆိုရင္ ျမန္မာဘက္ကလာတဲ့ ကဏန္းေတြ ဆိုရင္ ထိုင္းကေနတဆင့္ ဗီယက္ နမ္အထိ သြားတယ္၊ ကဏန္းလိုပဲ အျခား ျမန္မာစားေသာက္ကုန္ေတြ သြားတာ အမယ္ စံုသလို၊ ထိုင္းက ကုန္စည္ေတြလည္း ျမန္မာ ႏိုင္ငံကေန တဆင့္ အျခား အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံ ေတြကို ေရာက္တာေတြ အမ်ားႀကီး ရိွတယ္” ဟု ထိုင္းကုန္သည္ႀကီးက ေျပာသည္။

ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ အေနာက္ဘက္ တံခါးေပါက္ အျဖစ္ တင္စားၾကသည့္ ဤစီမံကိန္းကို ၂၀၀၄ ခုႏွစ္က ထိုင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ထပ္ဆင္ရွင္န၀ပ္ လက္ထက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ အစျပဳခဲ့ေသာ္လည္း အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ရပ္ဆိုင္းခဲ့ရၿပီး လက္ရိွ ထိုင္းအစိုးရက ထပ္မံ အေကာင္အထည္ေဖၚရန္ ေဆာင္ရြက္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။

စီမံကိန္းတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ဆက္သြယ္မည့္ တန္ခ်ိန္ ၁၀၀ ခန္႔ ယာဥ္အေလးခ်ိန္ကုိ ခံႏိုင္ရည္ရိွသည့္ တံတား၊ ေခတ္မီေလယာဥ္ကြင္း အပါအ၀င္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္တခု၏ အဂၤါရပ္မ်ား ျဖစ္သည့္ အေအးခန္း၊ ကုန္စည္ သိုေလွာင္မည့္ ဂိုေဒါင္မ်ား၊ ထုတ္ကုန္ သြင္းကုန္ ၀န္ေဆာင္မႈ ဌာနမ်ား၊ တည္းခိုေဆာင္မ်ား ႏွင့္ ကားရပ္နားရန္ ေနရာမ်ား တည္ေဆာက္ရန္ စီစဥ္ထားသည္။

မဲေဆာက္တြင္ ရိွေသာ ေလယာဥ္ကြင္းမွာ ေသးငယ္ၿပီး၊ နယ္စပ္ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားသည္လည္း ႀက့ံခုိင္မႈအားနည္းလာသျဖင့္ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ ေနာက္ပုိင္းမွ အစျပဳၿပီး ၁၂ တန္ေအာက္ ကုန္တင္ကားမ်ားကိုသာ သြားလာခြင့္ျပဳခဲ့သည္။

No comments: