ေရႊသိုက္ေတာ (ေကအိုင္စီ)
အာရွဖြံ႕ ၿဖိဳးေရး ဘဏ္အကူ အညီျဖင့္ ထိုင္း- ျမန္မာ နယ္စပ္ ျမ၀တ ီ- ေကာ့ကရိတ္ ႏွစ္လမ္းသြား ကားလမ္းကို လာမည့္ လဆန္းတြင္ စတင္ ေဆာက္လုပ္ မည္ဟု ယေန႔ မဲေဆာက္တြင ္ျပဳလုပ္ သည္ ့ႏွစ္ႏိုင္ငံ တာ၀န္ ရိွသူမ်ား ေဆြးေႏြးပြဲ အၿပီးတြင္ ျမန္မာ ဘက္က ေျပာ သည္။
ျမဝတီ-ေကာ့ကရိတ္ လမ္းသစ္ေဖာက္လုပ္ေရးအတြက္ ယေန႔မြန္းလြဲပိုင္းက မဲေဆာက္တြင္ျပဳ လုပ္သည့္ ေဆြးေႏြးပြဲကို တက္ေရာက္လာ သည့္ ျမန္မာကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ဦးေဆာင္ညြန္ၾကားေရမႉး ဦး၀င္းတင့္က ေျပာၾကားျခင္း ျဖစ္ သည္။
၎က”ဒီလမ္းသစ္ေဖါက္လုပ္ေရးကို မၾကာခင္မွာလုပ္ငန္းစတင္မွာျဖစ္တယ္။ ဒီ လမ္းကႏွစ္လမ္းသြား ကားလမ္းျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီလမ္း ၿပီးသြားရင္ ႏွစ္ႏိုင္ငံကုန္သြယ္ေရး သာမက အာစီယံေဒသတြင္းအတြက္ပါ ကုန္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းေတြ တိုးတက္ျဖစ္ထြန္း လာမွာျဖစ္ တယ္”ဟု သတင္းေထာက္မ်ားကိုေျပာသည္။
ေဆြးေႏြးပြဲသို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္မွ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ဦးေဆာင္ညႊန္ၾကားေရးမႉး ဦး၀င္းတင့္ဦးေဆာင္သည့္ ျမန္မာ ကိုယ္စား လွယ္ အဖြဲ႔၀င္ ၁၆ ဦးတက္ေရာက္ေဆြးေႏြးခဲ့ၾက ၿပီး ထိုင္းဘက္မွအေ၀းေျပးလမ္းဦးစီးဌာန၏ အႀကံေပးပုဂၢိဳလ ္ႏိုင္အာစ၀င္ကန္နစြတ္ ဦး ေဆာင္သည့္ အဖြဲ႔၀င္မ်ားတက္ေရာက္ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။
ထိုင္းကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔ကမူ လမ္းေဖာက္လုပ္မႈလုပ္ငန္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ၎တို႔ဘက္တြင္ အရံသင့္ရိွသည္ဟု ေျပာသည္။
အသစ္ေဖာက္လုပ္မည့္လမ္းမွာ ၆၃ ကီလိုမီတာရိွၿပီး လက္ရိွအသံုးျပဳေနသည့္ လမ္းကဲ့သို႔ ေဒါနေတာင္ေက်ာ္ကားလမ္းမဟုတ္ဘဲ ေတာင္ ေျခမွေဖာက္လုပ္မည့္ နွစ္လမ္းသြားကား လမ္းျဖစ္သည့္အတြက္ ေတာင္တက္ေတာင္ဆင္းမရိွဘဲ ကုန္သြယ္မႈျပဳရာတြင္လည္း ပိုမို ျမန္ ဆန္မည္ဟု သိရသည္။
လက္ရိွျမ၀တီ-ေကာ့ကရိတ္ကားလမ္းမွာ ၈၄ ကီလိုမီတာရိွသည့္ ေဒါနေတာင္ေက်ာ္ကား လမ္းျဖစ္ၿပီး ေတာင္ဆင္း ေတာင္တက္ ကား လမ္း ျဖစ္ကာ လမ္းခရီးတေလွ်ာက္တြင္ ဂ ေကြ႕ ႏွင့္ ပ ေကြ႕ေပါင္း ၂၀၀ ေက်ာ္ရိွသည့္အျပင္ တလမ္းသြားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္မ်ားတရက္ျခားစနစ္ျဖင့္ အဆင္းအတက္အသံုးျပဳေနရသည့္လမ္းျဖစ္သည္။
အဆိုပါလမ္းတြင္ တရက္ျခားေျပးဆြဲေနသည့္ယာဥ္တန္းမွာ တေန႔လွ်င္ကားႀကီးကားငယ္ အစီးေရ ၁,၀၀၀ ခန္႔ရိွၿပီး လမ္းခရီး ၾကာျမင့္ ခ်ိန္မွာပွ်မ္းမွ် ၂ နာရီခြဲခန္႔ရိွၿပီး အသစ္ေဖာက္ လုပ္မည့္ႏွစ္လမ္းသြားကားလမ္းၿပီးစီးပါကအခ်ိန္ ၁ နာရီခန္႔သာၾကာျမွင့္မည္ဟု ျမန္မာအင္ ဂ်င္နီယာတဦးက ေျပာသည္။
အသစ္ေဖာက္လုပ္မည့္ ျမ၀တီ-ေကာ့ကရိတ္ကားလမ္းကို ထိုင္းႏိုင္ငံဘက္မွ တာ၀န္သူ ေဖါက္လုပ္ေပးမည္ျဖစ္ၿပီး တႏွစ္ခြဲခန္႔အခ်ိန္ ၾကာျမင့္ မည္ျဖစ္ကာ လိုအပ္သည့္ယႏၱယား မ်ားႏွင့္ အျခားဆက္စပ္ပစၥည္းမ်ားကို ထိုင္းဘက္ကျမန္မာဘက္သို႔တင္ပို႔သြားမည္ျဖစ္ သည္။
အာရွဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဘဏ္အကူအညီျဖင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံက မၾကာမီေဖာက္လုပ္မည့္ ျမ၀တီ-ေကာ့က ရိတ္ကားလမ္းစီမံကိန္းကို ၂၀၀၄ ခုႏွစ္က စ တင္ေဖာက္လုပ္ခဲ့ေသာ္လည္း ၂၀၀၅ ခုနွစ္တြင္ နယ္ေျမေအးခ်မ္းမႈမရိွသည့္အတြက ္ရပ္နားခဲ့ရသည္။
ယခုေဖာက္လုပ္မည့္လမ္းပိုင္းသည္ အာရွအေ၀းေျပးလမ္းမႀကီးေပၚတြင္ပါ၀င္ၿပီး အာရွအ ေ၀းေျပးလမ္းမသည္ ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံဒါနန္းမွ စတင္ကာ လာအို၊ ထိုင္း၊ ျမန္မာ၊ အႏၵိယ၊ ႏိုင္ငံတို႔ ကိုျဖတ္သန္းသည့္လမ္းျဖစ္သည္။
ယခုလ ၁၂ ရက္ေန႔က ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ ကရင္အမ်ိဳးသားအစည္းအရံုး KNU တို႔အၾကား ႏွစ္ဘက္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး လက္မွတ္ ေရး ထိုးခဲ့ၿပီးေနာက္ပိုင္း ထိုင္းႏွင့္ျမန္မာအစိုးရမ်ား က အဆိုပါကားလမ္း ကိုျပန္လည္ေဖာက္လုပ္ရန္စီစဥ္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ကားလမ္းသစ္ေဖာက္လုပ္မႈႏွင့္ပတ္သက္၍ ျမန္မာနွင့္-ထိုင္းႏွစ္ဘက္တာ၀န္ရိွသူမ်ားက ၎တို႔ကိုဆက္သြယ္အေၾကာင္းၾကားျခင္းမရိွဟု KNU တာ၀န္ရိွသူတဦးက ေျပာသည္။
No comments:
Post a Comment