မင္းေတာ္လဝီ
မြန္ျပည္နယ္ သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕ရွိ နာမည္ေက်ာ္ ေသမင္းတမန္ မီးရထားလမ္း ျပတိုက္ကို မြန္အမ်ိဳးသားပိုင္ တလမြန္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းအဖြဲ႕မွ ျပန္လည္ ေဆာက္လုပ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ကုမၸဏီ ဥကၠဌက ေျပာသည္။
ယခုမီးရထား ျပတိုက္သည္ ထင္ရွားသည့္ ျပယုဂ္ႏွင့္ သမိုင္းဝင္ ေနရာအျဖစ္ တည္ရွိေနေသာ္လည္း ျပဳျပင္ထိန္သိမ္းမွု နည္းခဲ့သည့္အ တြက္ ေဟာင္းႏြမ္းၿပီး ဂုဏ္သတင္း ေမွးမွိန္ေနရသည္။
ယခုအခါ တလမြန္က ေဆာက္ခြင့္ရၿပီဟု တလမြန္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္အဖြဲ႕ ဥကၠဌ နိုင္ေမာင္တိုးက ေျပာသည္။“ဒီျပတိုက္ ဧရိယာ ၆ ဒႆ မ ၄ ဧကရဲ့ ေျမေနရာ အားလုံးကို တလမြန္က ေဆာက္လုပ္ခြင့္ ရလိုက္တာပါ။
မီးရထား ျပတိုက္တေဆာင္နဲ႔ ပန္းၿခံကစားကြင္း တခုကို ေဆာက္ေပးရမယ္၊ သံျဖဴဇရပ္-ေရး ကားလမ္းမွာ တည္ရွိေနတဲ့ ျပတိုက္ရဲ့ အနီး မွာ အိမ္ခန္းပါ ဆိုင္ခန္းတိုက္ ေဆာက္မယ္” ဟု နိုင္ေမာင္တိုးက ေျပာသည္။
မီရထား ျပတိုက္ကို ပန္းၿခံ၏ အဓိကက်ေသာ ေနရာတြင္ ေပ ၄၀- ေပ ၆၀ ႏွစ္ထပ္တိုက္ အေဆာက္အဦးႏွင့္ ကေလးကစားကြင္း ပန္းၿခံ ကို တလမြန္ ကုမၸဏီက အကုန္အက်ခံကာ ေဆာက္လုပ္ေပးရမည္ဟုလည္း သူက ေျပာသည္။
မီးရထား ျပတိုက္ႏွင့္ ပန္းၿခံ ကစားကြင္းကို ေခတ္မီစြာ တည္ေဆာက္ေပးၿပီး အိမ္ခန္းပါ ဆိုင္ခန္း ၁၅ေပ- ၃၅ေပ တိုက္ခန္း (၅၀) ႏွင့္ ေခတ္မီ အေရာင္းဆိုင္ႏွင့္ လုံးခ်င္းတည္းခိုအိမ္ (ေကာ့တိတ္) ကိုလည္း တလမြန္က တည္ေဆာက္ခြင့္ ရထားၿပီး မၾကာမီ ေဆာက္လုပ္ ေတာ့ မည္ဟု သူက ဆက္ေျပာသည္။
“သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕နယ္မွာ က်ိဳကၡမီ ေရလယ္ဘုရား၊ စက္စဲကမ္းေျခ၊ မဟာမိတ္ စစ္သခၤ်ိဳင္းနဲ႔ ေသမင္း တမန္ မီးရထားလမ္း ျပတိုက္ဟာအထင္က ရ ေနရာေတြပါ၊ မီးရထား ျပတိုက္ကို ျပန္ေဆာက္ဖို႔ အမွန္လိုတယ္” ဟု သံျဖဴဇရပ္ ၿမိဳ႕ ေအာင္ကုသိုလ္ရပ္ကြက္မွ နိုင္ေထာေရာ့ က ေျပာသည္။
သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕နယ္အတြင္းတြင္ လည္ပတ္ ေလ့လာစရာ မ်ားစြာ ရွိသည့္အနက္ ယခုလက္ရွိ ေသမင္းတမန္ မီရထား ျပတိုက္ကို နိုင္ငံျခား သား မ်ား ပို၍ စိတ္ဝင္စားၾကၿပီး မၾကာခဏ လာေရာက္ၾကသည္ဟု သူက ေျပာသည္။
မီးရထား ျပတိုက္ ျပန္လည္ ေဆာက္လုပ္သကဲ့သို႔ ျပတိုက္ႏွင့္ နီးကပ္ေနသည့္ ဝဲကလီေက်းရြာရွိ ေရပူစမ္းကိုလည္း နိုင္ငံျခားသားမ်ား လာ ေရာက္ လည္ပတ္လ်က္ ရွိၿပီး အဆင့္ျမင့္ အေဆာက္အအုံကိုလည္း ေဆာက္လုပ္ရန္ အခ်ိဳ႕လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက စိတ္ဝင္းစားေနၿပီၾကၿပီဟု သံျဖဴ ဇရပ္ၿမိဳ႕နယ္ ဝဲကလီရြာမွ မိနီလာက ေျပာသည္။
ဒုတိယ ကမၻာစစ္အတြင္း (၁၉၄၄-၄၅) ခုႏွစ္တြင္ သံျဖဴဇရပ္မွ ထိုင္း- ျမန္မာနယ္စပ္ ဘုရားသုံးဆူၿမိဳ႕သို႔ မိုင္ ၇၀ နီးပါး ေဝးသည့္ မီးရ ထား လမ္း ကို ၁၃ လၾကာ ေဖါက္လုပ္ရာတြင္ ျပည္သူႏွင့္ ေခၽြးတပ္သား (၈၂၀ဝ၀ဝ) ေက်ာ္ ေသဆုံးခဲ့ရသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဤမီးရထားလမ္းသည္ ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္း (Death Railway Road) အျဖစ္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့သည္ဟု မီးရထား လမ္းျပ တိုက္ ၏ မွတ္တမ္း ေက်ာက္တိုင္တြင္ ေဖၚျပပါရွိသည္။
No comments:
Post a Comment