Wednesday, July 24, 2013

သူပုန္ေက်ာင္းသား တဦးရဲ႕ ျပည္ေတာ္ျပန္ ခရီးစဥ္ (၉)

ထက္ေအာင္ေက်ာ္


အိမ္ျပန္ခြင့္ မရႏိုင္ေတာ့တဲ့ ရဲေဘာ္သူငယ္ခ်င္းေတြ အေၾကာင္း စဥ္းစားရင္းနဲ႔ တခ်ိန္က သူတုိ႔ျဖတ္သြားခဲ့ဖူးတဲ့ ကလိန္ေအာင္ တံတားေပၚ ကားကျဖတ္လာပါတယ္။ ဟုိဖက္နားမွာေတာ့ တန္ခုိးႀကီး ကလိန္ေအာင္ ဆံေတာ္ရွင္ေစတီ။ အဲဒါေတြကို ေက်ာ္လာေတာ့ ကန္ေဘာက္နဲ႔ နတ္အိမ္ေတာင္အၾကား သြယ္တန္း ေဖာက္လုပ္ထားတဲ့ ရတနာ ဓာတ္ေငြ႔ပုိက္လုိင္းနဲ႔ ေျမနီလမ္း အေကာင္းစားတခုကို လွမ္းျမင္လုိက္ရပါတယ္။ ထား၀ယ္-ကန္ခ်နဘူရီ ကားလမ္းေလာက္ မက်ယ္ေပမယ့္ ေဒသတြင္းက လမ္းေတြထက္ေတာ့ အမ်ားႀကီး သာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အမ်ားျပည္သူ သုံးခြင့္ရွိပုံမရ။ ဂိတ္ေတြအဆင့္ဆင့္နဲ႔ ပိတ္ထားတာကုိ ျမင္ရပါတယ္။

အဲဒီ ေျမနီကားလမ္းသစ္ အလြန္မွာေတာ့ သစ္ေတာႀကိဳး၀ုိင္းဆုိတဲ့ ဆုိင္းဘုတ္တခုကုိ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီေတာ့မွ ထား၀ယ္-ေရး ကားလမ္းတေလွ်ာက္မွာ သဘာ၀ေတာေတြ ေပ်ာက္ကုန္ၿပီး ရာဘာေတာေတြခ်ည္း ျဖစ္ေနတာကို သတိထားမိပါတယ္။ သစ္ေတာႀကိဳး၀ုိင္းလုိ႔ ေရးထားတဲ့ ဆုိင္းဘုတ္ဧရိယာ အတြင္းမွာေတာင္ ကားလမ္းေဘး တေလွ်ာက္ ေရာ္ဘာပင္ေတြကို ျမင္ေနရၿပီး ဟုိခမ္းလွမ္းလွမ္းက ေတာင္တန္းေပၚမွာေတာ့ သဘာ၀အပင္ေတြ ရွိေနဆဲလုိ႔ ယူဆရပါတယ္။

ကလိန္ေအာင္ ၀န္းက်င္က လမ္းေတြဟာ က်ယ္ျပန္႔ၿပီး တုိးခ်ဲ႕ေဖာက္ထားပုံရပါတယ္။ “ေရး-ထား၀ယ္ လမ္းက အရင္လုိ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အေတာ္ေကာင္းေနၿပီ” လုိ႔ ေျပာတဲ့ ထား၀ယ္က ေက်ာင္းဆရာကိုလည္း သတိရမိပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၅ ႏွစ္၊ ေငြစကၠဴအေရးခင္း ျဖစ္ကာစက ဘာေလယာဥ္မွ မေျပးတဲ့အတြက္ ဒီကားလမ္းကေန ေမာ္လၿမိဳင္-ထား၀ယ္ကုိ က်ေနာ္ တေခါက္သြားဖူးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ ေခတ္နဲ႔စာရင္ေတာ့ လမ္းနည္းနည္း ပုိေကာင္းလာတာ အမွန္ပါပဲ။ ၿပီးေတာ့ ၀ါးတားဂိတ္ေတြ လုံး၀ မရွိေတာ့တာကိုလည္း အထူး သတိထားမိပါတယ္။ ေတာင္တလုံးမွာ စစ္တပ္ဂိတ္ တခုစီရွိၿပီး အဲဒီဂိတ္တခုစီမွာ မွတ္ပုံတင္ျပ၊ ဆက္ေၾကးေပး၊ ဟုိဂိတ္ရပ္၊ ဒီဂိတ္စစ္နဲ႔ ေမာ္လၿမိဳင္နဲ႔ ထား၀ယ္ကို တညအိပ္ ၂ ရက္ခရီး အျဖစ္ သြားခဲ့ရဖူးပါတယ္။

အခုေတာ့ ၀ါးတားဂိတ္ လုံး၀မရွိေတာ့ပါ။ ဘာလက္မွတ္စစ္၊ ဘာမွတ္ပုံတင္စစ္မွလည္း မရွိေတာ့ပါ။ “ထုိင္းေတြ ခုိး၀င္လာရင္ေတာ့ ဒုကၡပဲ” ဆုိၿပီး စဥ္းစားရင္း က်ေနာ္ၿပံဳးမိပါေသးတယ္။ ဂိတ္ေတြ မရွိေတာ့ဘူး ဆုိေပမယ့္ လမ္းေတြက ဆုိးဆဲပါ။ အထူးသျဖင့္ မလဲြေတာင္တေလွ်ာက္ ေဖာက္ထားတဲ့လမ္းေတြဟာ ဘယ္လိုမွ စိတ္ခ်ယုံၾကည္ဖြယ္မရွိ။ တဖက္က ေတာင္နံရံ၊ တဖက္က လွ်ဳိေျမာင္၊ ထုိင္းႏိုင္ငံက လမ္းေတြလုိ လွ်ဳိေျမာင္ရွိတဲ့ဖက္မွာ ကြန္ကရစ္တုိင္ေတြ၊ သံတံတုိင္းေတြ ကာရံထားတာ ဘာမွမရွိေသး။ ကားဘရိတ္ေခ်ာ္ၿပီး နည္းနည္းေခ်ာ္သြားတာနဲ႔ အားလုံး ကိစၥေခ်ာသြားနုိင္တဲ့ အေနအထား။

ဘုရားတရင္း စီးလာရတဲ့ ထား၀ယ္-ေမာ္လၿမိဳင္ အေ၀းေျပးကားႀကီးက တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ “တနသၤာရီတုိင္းမွ နႈတ္ခြန္းဆက္သပါသည္” ဆုိတဲ့ ဆုိင္းဘုတ္ကုိ ေက်ာ္ၿပီး “မြန္ျပည္နယ္မွာ လႈိက္လွဲစြာႀကဳိဆုိပါသည္” ဆုိိတဲ့ ဆုိင္းဘုတ္ႀကီးရွိရာ ေရးၿမိဳ႕နယ္ထဲ ေရာက္လာပါတယ္။ ေရးၿမိဳ႕၀င္ခါနီး ခလရ (၆၁) ဆုိတဲ့ ဆုိင္းဘုတ္ကုိ ျမင္ေတာ့ ဘုရားသုံးဆူေဒသ အေျခစုိက္ ABSDF တပ္ရင္း (၁၀၁)၊ (၁၀၂) နဲ႔ မဟာမိတ္ မြန္အမ်ဳိးသား လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္ (MNLA) တုိ႔ ပူးေပါင္းၿပီး လုပ္ခဲ့တဲ့ ၁၉၉၀ မတ္လ ၂၂ ရက္ေန႔ “ေရးတုိက္ပြဲ” က သူရဲေကာင္းေတြ၊ ရဲေဘာ္သူငယ္ခ်င္းေတြကို သြားသတိရမိျပန္ပါတယ္။

မြန္ျပည္နယ္ထဲ ၀င္လာကတည္းက ကားလမ္းက တနသၤာရီတုိင္းထက္ နည္းနည္း ပုိေကာင္းလာပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ သံျဖဴဇရပ္အလြန္မွာ လမ္းက သိသိသာသာ ေကာင္းမြန္လာၿပီး မုဒုံအ၀င္မွာေတာ့ အေတာ္ ေကာင္းေနပါၿပီ။ ဖားေအာက္ရြာနား ေရာက္ေတာ့ GTC စက္မႈတကၠသိုလ္ – ေမာ္လၿမိဳင္ ဆုိတာကုိ ျမင္လုိက္ရပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ရခုိင္ကုန္း သို႔မဟုတ္ ေရြနတ္ေတာင္စခန္းလုိ႔ ေခၚၾကတဲ့ အေရွ႕ေတာင္တုိင္း စစ္ဌာနခ်ဳပ္ တည္ရွိရာ ေတာင္ကုန္း။

ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ ကမ္းနားလမ္းက ကုိလုိနီေခတ္လက္က်န္ တည္းခုိခန္းဆီ ေရာက္ေတာ့ ညေန ၃ နာရီ ၀န္းက်င္ပဲ ရွိပါေသးတယ္။ တည္းခုိခန္းမွာေတာ့ ေမာင္ဘယ္သူနဲ႔ ၂ ဦးဆုိျပီး ေျပာလုိ႔မရေတာ့။ က်ေနာ့္ရဲ႕ ေနာ္ေ၀ မွတ္ပုံတင္ကုိ ထုတ္ျပရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီတည္းခုိခန္းက နုိင္ငံျခားသားကုိ ေစ်း ၂ ဆ မယူပါ။ ကုတင္ ၂ လုံးပါတဲ့ ပန္ကာအခန္းတခုကို ၈၀၀၀ က်ပ္ပဲ ေပးရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေရခ်ဳိးခန္းနဲ႔ အိမ္သာက အမ်ားသုံး။ ဒါေတာင္ နုိင္ငံျခားဧည့္သည္ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ဒီလုိေစ်းေပါ ၾကပ္ညွပ္ေနတဲ့ အခန္းေတြမွာ တည္းေနတာ ေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။

“အစ္ကုိက ႏိုင္ငံျခားသားဆုိေတာ့ ပတ္စပုိ႔ ျပန္ယူသြားပါ” လုိ႔ ေကာင္တာထုိင္ လူငယ္ကေျပာၿပီး က်ေနာ့္ စာအုပ္ကို ျပန္ေပးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္သူငယ္ခ်င္းရဲ႕ နုိင္ငံသား စိစစ္ေရးကတ္ကိုေတာ့ ယူထားလုိက္ပါတယ္။ ဘာလုိ႔ အဲဒီလုိ ခဲြျခားဆက္ဆံတာလဲဆုိၿပီး က်ေနာ္ကေမးေတာ့ လူငယ္က ရယ္ေနၿပီး ဘာမွ ျပန္မေျဖပါ။ “ႏိုင္ငံျခားသားဆုိရင္ သူတုိ႔ မထိရဲဘူး၊ ျမန္မာအခ်င္းခ်င္း ဆုိရင္ေတာ့ လုပ္ခ်င္သလုိ လုပ္လုိ႔ရတဲ့ သေဘာေပါ့ဗ်ာ” လုိ႔ က်ေနာ္သူငယ္ခ်င္းက မေက်မနပ္နဲ႔ ၀င္ေျပာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီလုပ္လုပ္ေနတာဟာ ဟုိတယ္ရဲ႕ ေပၚလစီလား၊ အာဏာပုိင္ေတြက လုပ္ခုိင္းထားလုိ႔လား ဆုိတာကေတာ့ သိပ္မရွင္းလွပါ။

ထား၀ယ္မွာေနစဥ္ သတင္း ၂ ပတ္ ကာလတေလွ်ာက္လုံး အိမ္မွာပဲ တည္းေနတဲ့အတြက္ ဟုိတယ္ေတြ အေနထားကုိ မေလ့လာမိ။ ေမာ္လၿမိဳင္မွာေတာ့ ဟုိတယ္ယဥ္ေက်းမႈက အေတာ္ထြန္းကားေနပါၿပီ။ ထုိင္းနဲ႔ ပုိတူလာတယ္ ေျပာရမလားပါပဲ။ အသက္ခပ္ႀကီးႀကီး လူျဖဴ အေနာက္တုိင္းသားတဦးနဲ႔ အသက္ခပ္ငယ္ငယ္ ျမန္မာ အမ်ဳိးသမီးတဦး တဲြၿပီး၀င္လာတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီလုိျမင္ကြင္းမ်ဳိးက ထုိင္းမွာ႐ိုုးေနၿပီ ျဖစ္ေပမယ့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေတာ့ အခုမွ စတင္ေပၚလာတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၅ နွစ္က ဒါမ်ဳိးက်ေနာ္ မျမင္ဖူးခဲ့ပါ။ ဒါကိုပင္ တုိးတက္မႈ၊ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈလို႔ ေျပာရမလား၊ ဒါမွ မဟုတ္ “ဒြန္တြဲတဲ့ ဆုိးဘက္လည္း ပါမယ္” လုိ႔ သေဘာထားၿပီး ပြင့္လင္းျခင္းရဲ႕ တျခားတဖက္ မ်က္နွာစာအတြက္ စနစ္တက် ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားဖုိ႔ လုိမလား။

ဒီတည္းခုိခန္းမွာေတြ႔တဲ့ အေနာက္တုိင္းသား အမ်ားစု စိတ္၀င္တစား သြားေရာက္ေလ့လာတဲ့ ေနရာက မုဒုံဘက္ရွိ ကမာၻ႔အႀကီးဆုံး ေလ်ာင္းေတာ္မူဘုရား ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိင္ကယ္ တကၠစီသမားေတြက ေျပာပါတယ္။ “သူတုိ႔နဲ႔ လုိက္ရတာ ကုိက္တယ္ဗ်။ နွစ္နာရီေလာက္ အသြားအျပန္လုပ္႐ံုနဲ႔ တေသာင္းေလာက္ရတယ္” လုိ႔ ၿမိဳ႕ထဲသြားဖုိ႔ က်ေနာ္ေခၚတာကုိ ျငင္းဆန္ၿပီး နုိင္ငံျခားသားေနာက္ လုိက္သြားတဲ့ ဆုိင္ကယ္သမားက ေျပာပါတယ္။

ဆုိင္ကယ္လည္း ေခၚမရ၊ ဘယ္သြားရမွန္းလဲ မသိလုိ႔ ေမာ္လၿမိဳင္တကၠသိုလ္က ဆရာဆီ ဆက္သြယ္ေတာ့ သူ႔လက္ကုိင္ဖုန္းက ဘယ္လုိမွ ေခၚမရ။ ေနာက္ပုိင္းမွ သိရတာက အဲဒီေန႔ဟာ ၁၅၀၀ တန္ဖုန္းကတ္ေတြ ထုတ္ေပးေနတဲ့အတြက္ GSM ဖုန္းေတြ အားလုံးနီးပါးကုိ ပိတ္ထားတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ ဒီအဆုိကုိ အတည္ျပဳဖုိ႔ ခက္ေပမယ့္ ဖုန္းေခၚလုိ႔ မရတာကေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ ခက္တာက ဒီဆရာကလြဲၿပီး ေမာ္လၿမိဳင္မွာ က်ေနာ္သိသူ တဦးမွမရွိ။ ေမာ္လၿမိဳင္တကၠသိုလ္မွာ ၂ နွစ္နီးပါး ေက်ာင္းတက္ခဲ့တယ္ ဆုိေပမယ့္ စာသင္ခန္းထဲမွာက အခ်ိန္နည္းနည္း စက္ဘီးစီး ေလ့က်င့္ေနတဲ့ အခ်ိန္က မ်ားမ်ားဆုိေတာ့ က်ေနာ္သိသူ အမ်ားစုက ေက်ာင္းသားမဟုတ္ဘဲ စက္ဘီးသမားေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ဒီလူေတြနဲ႔ အဆက္သြယ္ျပတ္ေနတာ ၂၅ နွစ္ ေက်ာ္ေနၿပီဆုိေတာ့ သူတုုိ႔ကုိ ဘယ္လုိ ျပန္ဆက္သြယ္ရမွန္း က်ေနာ္မသိ။ ကမ္းနားလမ္းမွာ ၿပိဳင္ဘီးတစီးကုိေတြ႔လုိ႔ လက္တားၿပီး ေမးၾကည့္ေပမယ့္ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၅ နွစ္က စက္ဘီးသမားကုိ ဒီေန႔အသက္ ၂၀ တန္း လူငယ္ေတြက ဘယ္လုိမွမသိ။ ဒီေတာ့ တခ်ိန္က က်ေနာ္တုိ႔ ေလ့က်င့္ခန္း လုပ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ရာမည အားကစားကြင္းေဘးရွိ အေလးမ႐ံုဆီ စြန္႔ၿပီး၀င္သြားပါတယ္။ “စက္ဘီးသမားေတြနဲ႔ ေတြ႔ခ်င္လုိ႔ပါ၊ ဒီမွာ ေလ့က်င့္ခန္းဆင္းတဲ့လူမ်ား ရွိသလား။ က်ေနာ္က လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၅ နွစ္က ဒီမွာ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ခဲ့ဖူးသူပါ” ဆုိျပီး မိတ္ဆက္ေတာ့ က်ေနာ္ကုိ အထူးအဆန္းအျဖစ္ ၀ုိင္းလာၾကည့္ၾကပါတယ္။

ကုိယ္လုံးေပၚမွန္ေရွ႕မွာ ဟန္ေရးျပေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တဦးက ထြက္လာၿပီး “စက္ဘီးသမား တဦးေတာ့ရွိတယ္။ သူက ညေန ၆ နာရီေလာက္မွာ လာတာ။ အဲဒီအခ်ိန္ ျပန္၀င္လာခဲ့ပါ” လုိ႔ေျပာျပီး သူတုိ႔ေလ႔က်င့္ခန္း သူတုိ႔ ဆက္လုပ္ေနၾကပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က်မွာ က်ေနာ္ေခၚလုိ႔မရ ျဖစ္ေနတဲ့ ေက်ာင္းဆရာရဲ႕ဖုန္းက ၀င္လာပါတယ္။ တည္းခုိခန္းဆီျပန္ၿပီး သူကုိျပန္ေစာင့္ရင္းနဲ႔ ဒီအားကစား႐ံုုဆီ က်ေနာ္ျပန္လာဖုိ႔ အခ်ိန္မရေတာ့။

ေနာက္တေန႔ မနက္ေစာေစာမွာေတာ့ အငွားဆုိင္ကယ္ တကၠစီသမားတဦးကိုေခၚၿပီး က်ေနာ္ စိတ္မွန္းထဲ စက္ဘီးသမားေတြ ရွိနုိင္တယ္လုိ႔ ယူဆရတဲ့ေနရာတခုဆီ ေခၚသြားပါတယ္။ “ဟာ ထား၀ယ္ႀကီး … ဘယ္ကေန ဘယ္လုိ ေရာက္လာတာလဲ” ဆုိျပီး က်ေနာ္ေရာက္သြားတဲ့ အိမ္ရွိ လူလတ္ပုိင္းတဦးက အားပါးတရ နႈတ္ဆက္ပါတယ္။ ၂၅ နွစ္ၾကာ ကြဲကြာေနတဲ့လူခ်င္း ခ်က္ခ်င္းမွတ္မိဖုိ႔ဆုိတာ မလြယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ မွတ္ဥာဏ္က သိပ္မဆုိးေသး။

“ခဏေလး။ မ်က္နွာသစ္လုိက္ဦးမယ္” လုိ႔ေျပာၿပီးတာနဲ႔ စက္ဘီးစီးဦးထုတ္ကုိ ေဆာင္းၿပီး ဆုိင္ကယ္နဲ႔ ထြက္လုိက္လာပါတယ္။ သူအိမ္ေရွ႕က လဖက္ရည္ဆုိင္မွာထုိင္ေတာ့ “ထား၀ယ္ႀကီးတုိ႔ ေပ်ာက္သြားၿပီး ကတည္းက စက္ဘီးသမားေတြလည္း တကြဲတျပားစီ ျဖစ္ကုန္ၿပီ။ မြန္လက္ေရြးစင္ အေတာ္မ်ားမ်ားေတာ့ ဘားမားျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္” လုိ႔ သူကဆုိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္နဲ႔ အရင္းနွီးဆုံး သို႔မဟုတ္ အႀကိတ္အနယ္ ၿပိဳင္ဖက္တဦးကေတာ့ နုိင္ငံတကာ အသိမွတ္ျပဳ စက္ဘီးအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ဒုိင္လူႀကီးျဖစ္ေနၿပီး အခု ေနျပည္ေတာ္ ဆီးဂိမ္းစ္ အတြက္ တာ၀န္ယူေနတယ္လုိ႔ ေျပာပါတယ္။

ၿပီးေတာ့ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ဆီ ခ်က္ခ်င္းဖုန္းဆက္ေပးပါတယ္။ “ဟာ … ထား၀ယ္ႀကီး။ ငါတုိ႔ ဒီမွာ ၆ နုိင္ငံ ဖိတ္ေခၚ ၿပိဳင္ပြဲလုပ္ေနတာ။ သန္းဘက္ခါ ေနာက္ဆုံးေန႔ လမ္းေပၚပဲြရွိတယ္။ မင္းေရာက္ေအာင္ လာခဲ့ပါ” လုိ႔ တခ်ိန္က က်ေနာ္ရဲ႕ ၿပိဳင္ဘက္ေဟာင္းႀကီးက အေလးအနက္ ဖိတ္ေခၚလုိက္ပါတယ္။ က်ေနာ္လည္း ေနျပည္ေတာ္ကုိ သြားဖုိ႔ စိတ္ကူးထားေပမယ့္ ဒီလုိခ်က္ခ်င္းႀကီး ထသြားဖုိ႔ အစီစဥ္မရွိေသး။ ရန္ကုန္မွာ ဗီဇာကိစၥ ေမးျမန္းၿပီးမွ သြားမလားလုိ႔ စဥ္းစားထားေပမယ့္ စက္ဘီးပဲြကုိလည္း မီွခ်င္တာနဲ႔ သန္းဘက္ခါ ေနျပည္ေတာ္ ေရာက္ေအာင္လာ မယ္ဆုိၿပီး ကတိေပးလုိက္ပါတယ္။

“က်ေနာ္က အခု ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕နယ္ NLD ႐ံုးမွာ တာ၀န္ထမ္းေနတာေလ။ က်ေနာ္တုိ႔႐ံုးကိုလည္း ၀င္လာာခဲ့ပါဦး” လုိ႔ ၿမိဳ႕ခံစက္ဘီးသမားက ေျပာေတာ့ က်ေနာ္ အံံၾသသြားပါတယ္။ အားကစားသမားေတြ နုိင္ငံေရး ေလာကထဲ ေရာက္ေနလိမ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္ ထင္မထားပါ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ ကုိယ္တုိင္ေတာင္ စက္ဘီးသမားဘ၀ကုိ စြန္႔ၿပီး သူပုန္လုပ္ဖို႔ ေတာခုိခဲ့ေသးတာပဲေလ။

စက္ဘီးသမားေတြနဲ႔ စကားေျပာၿပီးေတာ့ ေမာ္လၿမိဳင္ခရီးစဥ္ရဲ႕ အဓိကတာ၀န္ျဖစ္တဲ့ ေမာ္လၿမိဳင္တကၠသိုလ္ အလြမ္းေျပ ေလ့လာေရးခရီးစဥ္ကုိ စတင္ပါတယ္။ တကၠသိုလ္ဘက္ သြားတဲ့လမ္းေတြက သိပ္ အေျပာင္းအလဲ မရွိေသးေပမယ့္ ေစ်းႀကိဳ အ၀င္၀မွာ အ၀ုိင္းႀကီးတခု ရွိေနတာကေတာ့ လုံး၀ အသစ္။ အယင္က ဒီအရပ္မွာ ငန္းေတးနဲ႔ က်ဳိက္မေရာဘက္သြားတဲ့ လမ္းမွအပ တျခားလမ္းမရွိ။ အခုေတာ့ ၿမိဳ႕ရွာင္လမ္းဆုိလား။ လမ္းမအႀကီးႀကီးတခုနဲ႔ အိမ္ယာအသစ္ေတြကို လွမ္းျမင္လုိက္ရပါတယ္။ အဲဒီလမ္းအတုိင္း ဆက္သြားရင္ ေမာ္လၿမိဳင္ဘူတာ အသစ္နဲ႔ အေ၀းေျပးကားဂိတ္၀ုိင္း အသစ္ေတြကို ေတြ႔ရနုိင္ပါတယ္။

အဲဒီအ၀ုိင္းကုိ ေက်ာ္ၿပီး ေက်ာင္းဘက္ ဆက္လာေတာ့ မီးရထားလမ္းတခု။ “အဲဒါ ထား၀ယ္ဘက္ကလာတဲ့ ရထားလမ္းေပါ့” လုိ႔ ဆုိယ္ကယ္ဆရာက ေျပာပါတယ္။ ဒါလည္း လုံး၀အသစ္ပါပဲ။ အရင္က ဒီအရပ္မွာ မီးရထားလမ္း မရွိ။ မီးရထားလမ္း အလြန္မွာေတာ့ နာမည္ႀကီး ကြ်ဲေကာသီးၿခံေတြ၊ ၿပီးေတာ့ အေဆာင္မရသူေတြ ေနရတဲ့ အျပင္ေဆာင္ေတြ ထြန္းကားရာ ကုန္းထိပ္အရပ္။ ကုန္းထိပ္ကိုေက်ာ္ၿပီး ေက်ာင္းေရွ႕ ေရာက္လာေတာ့ လမ္းက အေတာ္ေကာင္းမြန္ေနပါတယ္။ အသြားတလမ္း၊ အျပန္တလမ္း လုပ္ထားၿပီး အလယ္မွာ ပန္းပင္ေတြ ဘာေတြနဲ႔။ ေက်ာင္းအ၀င္၀ ဆုိင္းဘုတ္ကလည္း အႀကီးႀကီး၊ အဂၤလိပ္ – ျမန္မာနွစ္ဘာသာနဲ႔။ တံခါးမွာလည္း အေစာင့္ေတြ ဘာေတြနဲ႔။ ေနာက္မွ သိရတာက က်ေနာ္ေရာက္သြားတဲ့ ေန႔ဟာ တႏိုင္ငံလုံးက တကၠသိုလ္ဆရာေတြ ေမာ္လၿမိဳင္တကၠသိုလ္မွာ စုၿပီး ပညာေရးကိစၥ ေဆြးေႏြးေနတဲ့ေန႔ ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တခါ ေက်ာင္းေရွ႕လမ္း ဒီေလာက္ေကာင္းေနတာ ေက်ာင္းအတြက္ သက္သက္လုပ္ထားတာ မဟုတ္။ ေမာ္လၿမိဳင္ေလယာဥ္ကြင္း အတြက္ ျပင္ဆင္ထားတာျဖစ္ၿပီး မၾကာခင္ကာလမွာ ဒီေလယဥ္ကြင္းဆီ ထိုုင္းႏိုင္ငံ မဲေဆာက္က Nok Air ေလယာဥ္ေတြ ေန႔စဥ္ပ်ံသန္းဖုိ႔ အစီစဥ္ရွိေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ေဒသတြင္း စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြအတြက္ ျဖစ္နုိင္သလုိ တေန႔တျခား မ်ားျပားလာေနတဲ့ ထုိင္းဘုရားဖူးေတြ အတြက္လည္း ျဖစ္နုိင္တယ္လုိ႔ ေဒသခံေတြက ေျပာပါတယ္။ မြန္ျပည္နယ္အတြင္းရွိ က်ဳိက္ထီး႐ိုးဘုရားကုိ ထုိင္းဘုရားဖူးေတြ အထူးစိတ္၀င္စားတယ္လုိ႔ သိရၿပီး က်ေနာ္ေရာက္ခဲ့ဖူးတဲ့ ဘုရားအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ထုိင္းဘုရားဖူး အမ်ားအျပားကုိ ေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။

ေလယာဥ္ကြင္းလမ္းကေန ေက်ာင္းရဲ႕ အဓိပတိလမ္းအတုိင္း ၀င္လာေတာ့ ပင္မေဆာင္ႀကီးကုိ အရင္အတုိင္း ျမင္ရေပမယ့္ ပတ္၀န္းက်င္ တခုလုံးကေတာ့ ထုတ္သုတ္ထားလို႔ ျဖဴေဖြးေနသလုိပါပဲ။ တခ်ိန္က ဆရာႀကီး တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္ ေနခဲ့ဖူးတဲ့ ေက်ာင္းေရွ႕က တုိက္အိမ္ပုေလးဟာလည္း နွစ္ေတြၾကာသြားလုိ႔လား မသိပါဘူး။ အပင္ေတြနဲ႔ ဖုံးေနလို႔ ေကာင္းေကာင္း ျမင္ခြင့္မရေတာ့ပါ။ က်ေနာ္ ေက်ာင္းေရွ႕ ေရာက္တာနဲ႔ မိတ္ေဆြ ဆရာက ထြက္လာၿပီး စာၾကည့္တုိက္ (အခုေတာ့ ေက်ာင္းသားေရးရာဌာန ျဖစ္သြားၿပီ) ေဘးရွိ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ဆီ ေခၚသြားပါတယ္။

“ေဟး … ေဟာဒီမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၅ နွစ္က ထြက္သြားတဲ့ ေက်ာင္းသားေဟာင္းတဦး ျပန္လာလည္တယ္” လုိ႔ ေအာ္ၿပီး သူ႔ ေဘာ္ဒါ ေက်ာင္းဆရာေတြကို ေျပာလုိက္ပါတယ္။ ထူးဆန္းတဲ့ သတၱ၀ါတေကာင္ကုိ ေတြ႔ရသလုိမ်ဳိး ၀ုိင္းၾကည့္ၾကၿပီး ဘာမွေတာ့ သိပ္မေျပာၾကပါ။ “ဆရာ က်ေနာ္ဒီမွာ ေရာက္ေနတုန္း ေက်ာင္းထြက္လက္မွတ္ ယူသြားခ်င္လုိ႔။ အဲဒါ အခုတခါတည္း လုပ္ေပးလုိ႔ ျဖစ္နုိင္မလား” ဆုိၿပီး က်ေနာ္ကေမးေတာ့ သူကပါ က်ေနာ့္ကို ထူးဆန္းတဲ့ပုဂၢိဳလ္တဦးကို ေတြ႔ရသလုိမ်ဳိးအၾကည့္နဲ႔ ၾကည့္ျပန္ပါတယ္။

“အင္း … ေန႔ခ်င္းၿပီးေတာ့ မလြယ္ဘူးထင္တယ္။ ႀကိဳးစားေပးမယ္ေလ။ မင္း ခုံနံပါတ္နဲ႔ မွတ္ပုံတင္နံပါတ္ ေျပာ” လုိ႔ ဆရာက ဆုိပါတယ္။ လာျပန္ၿပီ ဒီမွတ္ပုံတင္နံပါတ္။ တကယ္ဆုိ က်ေနာ္က ဘာမွ မမွတ္မိေတာ့။ ကုိယ့္အမည္နဲ႔ ေက်ာင္းထြက္တဲ့ နွစ္ကလြဲၿပီး ခုံအမွတ္ေတြ၊ မွတ္ပုံတင္နံပတ္ေတြ ဘာမွမသိ။ ဒီလုိနဲ႔ ေက်ာင္းသားေရးရာ ဌာနထဲ ဆရာက က်ေနာ့္ကို ေခၚသြားပါတယ္။

“ေဟး … ေဟာဒီမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၅ နွစ္က ေက်ာင္းေျပးသြားတဲ့ ေက်ာင္းသားတဦးက အခုမွ ေက်ာင္းထြက္လက္မွတ္ လုိခ်င္လုိတဲ့” လုိ႔ ေအာ္ၿပီး ၀န္ထမ္းေတြကို ေျပာလုိက္ျပန္ပါတယ္။ ထူးဆန္းတဲ့ အၾကည့္ေတြကို ေနာက္တခါ ရင္ဆုိင္ရျပန္ေပါ့။ က်ေနာ္ကလည္း သူတုိ႔႐ံုးခန္းကို အေသအခ်ာ အကဲခတ္ ၾကည့္မိပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၅ နွစ္ကနဲ႔ ဘာမွ မေျပာင္းလဲ။ မ်က္နွာက်က္ေပၚမွာ ပင္ကူအိမ္စြဲေနတဲ့ ပန္ကာ အုိ ၃ – ၄ ခုကလည္း လည္နုိင္စြမ္းမရွိ။ မီးမလာတာလည္း ျဖစ္နုိင္ပါတယ္။ ေခြ်းျပန္ေနတဲ့ က်ေနာ့္ကုိ အားနာတဲ့ ဆရာမတဦးက ျပဴတင္းေပါက္မွန္တံခါးကုိ နည္းနည္း ဟလုိက္ပါတယ္။

ျပဴတင္းေပါက္ ဟုိဖက္ေဘးမွာေတာ့ ဖုိင္စင္ေတြက အရင္တုိင္းပါပဲ။ စာရြက္ေတြ တုိးလုိးတဲြေလာင္း။ စားပဲြေတြ အမ်ားၾကီးရွိေပမယ့္ လက္နွိပ္စက္က တလုံးတည္း။ ကြန္ျပဴတာေတြ၊ ကြန္ျပဴတာ စနစ္ေတြ ဒီ အရပ္မွာ မရွိေသးပါ။ “ေမဂ်ာနဲ႔ တတိယနွစ္ေအာင္တဲ့ ခုနွစ္ေတာ့ မွတ္မိတယ္မုိ႔လား” လုိ႔ ဆရာမတဦးက ေမးလာပါတယ္။ ျမန္မာစာေမဂ်ာ၊ ၁၉၈၇ လုိ႔ ေျဖလုိက္ေတာ့ အဲဒါေတြကိုမွတ္ၿပီး မွတ္တမ္းခန္းထဲ အဲဒီဆရာမ ၀င္သြားပါတယ္။

ကြန္ျပဴတာစနစ္လည္း မရွိေသး။ ကြန္ျပဴတာလည္း မရွိေသး။ ဖိုင္ေတြစနစ္တက် သိမ္းနုိင္တဲ့နည္းစနစ္လည္း မရွိေသးတဲ့ဒီေက်ာင္းမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၅ ႏွစ္က ေက်ာင္းသားတဦးရဲ႕ ဖိုင္ကုိျပန္ရွာဖုိ႔ဆုိတာ ဘယ္လြယ္ပါ့မလဲ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ အထင္မွားသြားပါတယ္။ ၁၅ မိနစ္ေလာက္ အတြင္းမွာတင္ “ေဟာဒီမွာေတြ႔ၿပီ” လုိ႔ ေအာ္ၿပီး အဲဒီဆရာမ ျပန္ထြက္လာပါတယ္။ ခုံအမွတ္၊ မွတ္ပုံတင္နံပါတ္၊ ဘာသာ၊ ေအာင္တဲ့ခုနွစ္၊ ရမွတ္ အားလုံး အစုံအလင္။

က်ေနာ္အမည္က ၂ မ်ဳိး၊ ၃ မ်ဳိးျဖစ္ေနလုိ႔ (ေခၚ) ခံၿပီး ၀င္းထိန္ (ေခၚ) ဘယ္သူလုိ႔ အမည္ႏွစ္မ်ဳိးနဲ႔ ထည့္ေရးေပးလုိ႔ ရမလားဆုိၿပီး ဆရာကုိ အပူထပ္ကပ္ရျပန္ပါတယ္။ “အဲဒါေတာ့ မျဖစ္ဘူးထင္တယ္။ ဒီစာရင္းထဲမွာ ၀င္းထိန္ပဲ ရွိေတာ့ အဲဒီအမည္တခုပဲ ရမယ္။ က်န္တာ မင္းဖာသာရွင္း” ဆုိၿပီး ဆရာကဆုိပါတယ္။ အဲဒါမွ ဒုကၡ။ ကြန္ျပဴတာစနစ္ ရွိတုိင္းလည္း မေကာင္းဘူးဆုိတာကုိ က်ေနာ္ သေဘာေပါက္လုိက္ပါတယ္။

ဘာေၾကာင့္လဲဆုိရင္ က်ေနာ္အမည္ရင္းက ၀င္းထိန္။ DVB ေရာက္ေတာ့ ထက္ေအာင္ေက်ာ္။ ျမန္မာ ပတ္စပို႔စာအုပ္ အတုကုိင္ၿပီး ေနာ္ေ၀းႏိုင္ငံဆီ ၀င္သြားေတာ့ အမည္က ေနာက္တမ်ဳိး။ ဒါေပမယ့္ ကြန္ျပဴတာမွတ္တမ္းစနစ္ ထြန္းကားတဲ့ဥေရာပမွာက အခု ဒီေက်ာင္းသားေရးရာ ဌာနမွာလုိ အမည္ေတြကို လက္နဲ႔ေရးလုိ႔မရ။ ဒီေတာ့ အဲဒီစာအုပ္အတုမွာပါတဲ့ အခ်က္လက္ေတြ အားလုံးက ကြန္ျပဴတာအသိအမွတ္ျပဳ အစစ္ျဖစ္ကုန္ၿပီး ၀င္းထိန္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထက္ေအာင္ေက်ာ္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျပစရာ သက္ေသအေထာက္ထားက က်ေနာ့္မွာ ဘာမွမရွိ။ ဒီလုိနဲ႔ လူကအစစ္၊ စာအုပ္ကအတုနဲ႔ ခရီးဆက္ခဲ့တာ အခုေနာ္ေ၀မွာေနတဲ့ သက္တမ္း ၁၂ နွစ္ေက်ာ္တဲ့ အထိပါပဲ။

ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ဘာမွမတတ္နုိင္။ ၀င္းထိန္ အမည္နဲ႔ပဲ ေအာင္လက္မွတ္ ယူသြားရမွာျဖစ္ၿပီး ေနာ္ေ၀ေရာက္မွ ၀င္းထိန္နဲ႔ ထက္ေအာင္ေက်ာ္ တဦးတည္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၀င္းထိန္နဲ႔ စာအုပ္အတုထဲကလူ တဦးတည္းျဖစ္ေၾကာင္း ရွာႀကံၿပီး သက္ေသျပနုိင္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားရေပေတာ့မည္။ “ဟုိမွာ အလုပ္အကုိင္ ရွိေနၿပီပဲ၊ ေက်ာင္းထြက္ လက္မွတ္က လုိေသးလုိ႔လား” ဆုိၿပီး အသက္ခပ္ႀကီးႀကီး ဆရာမတေယာက္က ၀င္ေျပာပါတယ္။ ဒီေတာ့ က်ေနာ့္ဆရာက “ဒီေကာင္ ေက်ာင္းဆက္တက္ခ်င္လုိ႔ ျဖစ္မွာေပါ့” လုိ႔ ေျပာပါတယ္။ အဲဒီမွာတခါ ထူးဆန္းတဲ့ အၾကည့္ေတြကို က်ေနာ္ ခံလုိက္ရျပန္ပါတယ္။

ဟုတ္တယ္ေလ။ က်ေနာ့္ အသက္က ၅၀ နား ကပ္ေနၿပီ။ စတုတၱနွစ္ကေန ေက်ာင္းေျပးသြားတာေတာင္ ၂၅ ႏွစ္ ေက်ာ္ေနျပီပဲ။ ေက်ာင္းဆက္တက္ဖုိ႔ဆုိတာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဘယ္ျဖစ္ႏိုင္ေျခ ရွိေတာ့မလဲ။ ပညာရွာခ်ိန္ ပထမ အရြယ္ေက်ာ္လုိ႔ စီးပြားရွာခ်ိန္ ဒုတိယ အရြယ္ေတာင္ ကုန္ခါနီးေနၿပီ။ အားမနာတမ္းေျပာရရင္ တတိယ အရြယ္အတြက္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသြားၿပီး တရားထုိင္ရမယ့္အရြယ္ ေရာက္ခါနီးေနတဲ့ လူတဦးက အခုမွ ေက်ာင္းထြက္လက္မွတ္ လာေတာင္းေနတာဟာ အထူးအဆန္း ျဖစ္ေနမွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ႏိုင္ငံျခားမွာက ဒီလုိအသက္ကုိ ပုိင္းျခားထားတာမ်ဳိး မေတြ႔မိ။ အသက္ႀကီးမွ ပညာရွာခ်င္လည္း ျပႆနာမရွိ။ ဒီအတြက္ ဒီလက္မွတ္ေတြက အေရးၾကီးတာေၾကာင့္ အခုလုိ လူကုိယ္တုိင္ေရာက္တုန္း ယူထားရတဲ့အေၾကာင္း ရွင္းျပေတာ့မွ ဆရာမေတြ နည္းနည္း သေဘာေပါက္သလုိ ျဖစ္လာပါတယ္။

“ဒီေလာက္ဆုိ ရတယ္။ အဂၤလိပ္ – ျမန္မာ ၂ စုံအတြက္ မင္း ဓာတ္ပုံ ၄ ပုံ လုိတယ္။ ေဇာ္္ေဇာ္ဆုိင္ကုိ သိတယ္မဟုတ္လား။ အဲဒီမွာ အျမန္သြား႐ိုုက္လုိက္” လုိ႔ ဆရာကေျပာၿပီး ေက်ာင္းသားေရးရာဌာနကေန က်ေနာ့္ကုိ ေမာင္းထုတ္လုိက္ပါတယ္။ ဆုိင္ကယ္ဆရာကိုေခၚၿပီး ေဇာ္ေဇာ္ဓာတ္ပုံဆိုင္ကုိ လုိက္ရွာေတာ့ အရင္ ေရစင္ႀကီးေအာက္မွာ မရွိေတာ့။ ဟုိးဘက္ အရင္ ကားဂိတ္ေဟာင္း ေနရာအနီးရွိ ေက်ာင္းသားေရးရာ ဌာနေဟာင္းက ေဇာ္ေဇာ္ဓာတ္ပုံနဲ႔ တျခားဆုိင္ေနရာေတြ ျဖစ္ေနခဲ့ၿပီ။ အက်ႌျဖဴ ေကာ္လံကတုံးနဲ႔မွ ရတယ္ဆုိလုိ႔ ဆုိင္မွာရွိတဲ့ အက်ႌတြကုိ ငွား၀တ္ေတာ့ ဘယ္လုိမွ အဆင္မေျပ။ ဘယ္ေျပပါ့မလဲ။ အသက္ ၂၀ တန္း ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ အက်ႌေတြက အသက္ ၅၀ တန္း ဗုိက္ရႊဲေနတဲ့ လူတဦးအတြက္ ဘယ္ကုိက္ပါ့မလဲ။ ဒါေပမယ့္ ဘာမွမတတ္နုိင္။ ျဖစ္သလုိ၀တ္ၿပီး ဖုိတုိေရွာ့နဲ႔ ျပင္ေပးမယ္လို႔ ဓာတ္ပုံဆရာက အၾကံေပးတဲ့အတြက္ အုိေကသြားပါတယ္။

ဆရာ့ဆီ ဓာတ္ပုံေပးၿပီးေတာ့မွ ေက်ာင္းတခြင္ ေလ့လာေရးကို စတင္ခြင့္ရပါတယ္။ ခုနကေျပာခဲ့သလုိ အရင္ကားဂိတ္ေနရာက ေက်ာင္း၀င္းအတြင္း မရွိေတာ့။ ေက်ာင္းအျပင္ ေလယာဥ္ကြင္းအနီးရွိ UTC တကၠသိုလ္ေလ့က်င့္ေရးတပ္အနီး လုိင္းကားေတြအားလုံး ရပ္ရပါတယ္။ ေက်ာင္း၀င္းထဲ လုိင္းကား ၀င္ခြင့္မရွိ။ ေနာက္တခါ က်ေနာ္တုိ႔ေခတ္ကလုိ သစ္သားကားႀကီးေတြ မရွိေတာ့ပါ။ အဲဒီဘက္အေပါက္ကေန နည္းနည္း ဆက္၀င္လာေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔တခ်ိန္က ေျပးခုန္ပစ္ေလ့က်င့္၊ စက္ဘီးစီးေလ့က်င့္၊ ေဘာ္လုံးကန္ ေလ့က်င္ခဲ့ဖူးတဲ့ တကၠသိုလ္ေဘာလုံးကြင္း။

အဲဒီကြင္းနဲ႔ မ်က္နွာခ်င္းဆုိင္မွာေတာ့ အေဆာက္ဦအသစ္တခု။ ဒါေပမယ့္ ဘာေၾကာင့္မွန္းမသိ၊ ဒီအေဆာင္သစ္ႀကီးက လက္စမသတ္နုိင္ဘဲ ပစ္ထားရတဲ့အတြက္ ေဆာက္လက္စ အေဆာင္ေဟာင္းႀကီး တခုလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အေဆာင္အသစ္ေတြျဖစ္တဲ့ ရာမညေဆာင္ ၁၊ ၂။ ဒါေတြကေတာ့ လုံး၀ အသစ္ျဖစ္ၿပီး မေန႔ကမွ ပညာေရး၀န္ႀကီးကိုယ္တုိင္ လာဖြင့္ေပးသြားတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ တခ်ိန္က နာမည္ၾကီးခဲ့တဲ့ ေဒါက္တာ မင္းတင္မြန္ရဲ႕ ဓမၼာ႐ံု။

အဲဒီရဲ႕ မ်က္နွာခ်င္းဆုိင္မွာေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ေခတ္က နာမည္ႀကီးခဲ့တဲ့ ၀ါးထရံကာ စမ္းသီတာ စာသင္ေဆာင္ ၅ ခု။ “မင္းတုိ႔ေခတ္ကလူေတြ ငါ့ကိုေတြ႔ရင္ အဲဒီ ၀ါးထရံကာေဆာင္ႀကီး ရွိေသးလားလုိ႔ပဲ ေမးေနၾကတယ္” လို႔ ဆရာက ျပန္ေျပာျပေလ့ ရွိပါတယ္။ ဒီစာသင္ေဆာင္ေတြဟာ အခုေတာ့ ၀ါးထရံကာ မဟုတ္ေတာ့ပါ။ အုတ္နံရံေတြ ကာထားလုိ႔ အထဲကုိေတာင္ ဘာမွမျမင္ရေတာ့ပါ။ ဒီစာသင္ေဆာင္ေတြမွအပ လူေနေဆာင္ေတြအားလုံး အမ်ဳိးသမီးေဆာင္ေတြ ျဖစ္ကုန္ၿပီ။ က်ေနာ္တုိ႔ ေက်ာင္းသားေတြ ေနခဲ့ဖူးတဲ့ ေမာရ၊ ဗညား၊ တနသၤာရီ၊ သံလြင္ အားလုံး ေက်ာင္းသူေဆာင္ေတြ ျဖစ္သြားၿပီ။ ေမာရေဆာင္ထဲ မွားၿပီး ၀င္သြားတဲ့က်ေနာ္ ဒရ၀မ္ရဲ႕ ေမာင္းထုတ္ျခင္းကို ခံခဲ့ရေပါ့။

အဲဒါဆုိ ေက်ာင္းသားေတြက ဘယ္မွာသြားေနရမွာလဲဆုိၿပီး ေမးၾကည့္ေတာ့ ဟုိး … ေလယာဥ္ကြင္းအလြန္ ေတာင္၀ုိင္းသြားတဲ့ လမ္းေဘးနားက ေတာတန္းထဲမွာ အေဆာင္ ၁၀ လုံးခန္႔ ရွိတယ္လို႔ ဆရာက ရွင္းျပပါ တယ္။

“ဒီမွာလည္း အရင္လုိ တနသၤာရီ၊ ကရင္၊ ပဲခူး၊ မြန္ ၄ မ်ဳိးတြဲ မဟုတ္ေတာ့ဘူးေလကြာ။ မင္းတုိ႔ ထြက္သြားၿပီး ကတည္းက ေမာ္လၿမိဳင္ တကၠသုိလ္ဟာ မြန္ျပည္နယ္တခုတည္း အတြက္ပဲ က်န္ေတာ့တယ္” လုိ႔ ဆရာက ညည္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခု ေက်ာင္းေတြကို အရင္လုိ ျပန္ေပါင္းေပးမယ္လို႔ သတင္းထြက္ေနတယ္ မဟုတ္လားဆုိၿပီး က်ေနာ္ကေမးေတာ့ “ဘယ္လြယ္ေတာ့မလဲ၊ ၿမိဳ႕တုိင္းမွာ တကၠသိုလ္ေတြ ရွိၿပီးသားဆုိေတာ့ အဲဒါေတြကိုဖ်က္ျပီး အရင္လုိ ျပန္ေပါင္းဖုိ႔ဆုိတာ မလြယ္ေသးပါဘူး” လုိ႔ ဆရာက ဆုိပါတယ္။

ဒီေတာ့မွ က်ေနာ္လည္း တခ်ိန္တုန္းက ျပည္နယ္နဲ႔ တုိင္း ၄ ခုက ေက်ာင္းသားေတြ ဆုံစည္းခြင့္ ရခဲ့တဲ့ ေမာ္လၿမိဳင္တကၠသိုလ္၊ တႏိုင္ငံလုံးက ေက်ာင္းသားေတြ ဆုံစည္းခြင့္ရခဲ့တဲ့ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ေတြကုိ ပုိ လြမ္းေမာေနမိပါတယ္။ အဲဒါေတြကိုေျပာရင္းနဲ႔ ေက်ာင္းေရွ႕ျမက္ခင္းျပင္ဘက္ကုိ အၾကည့္ကေရာက္သြားၿပီး “ဆရာ ေရကူးကန္လည္း မရွိေတာ့ပါလား” လုိ႔ ေမးမိျပန္ပါတယ္။ “ပလတ္စတစ္အိတ္ေတြ ေမ်ာပါလာတာ မ်ားလြန္းလုိ႔ ေရကူးကန္လည္း ပိတ္လုိက္ၿပီကြာ။ ေမာ္လၿမိဳင္တကၠသိုလ္မွာ ေရကူးကန္ မရွိေတာ့ဘူး” လုိ႔ ဆရာကေျဖပါတယ္။

ၿပီးေတာ့ ေမာ္လၿမိဳင္ တကၠသိုလ္ရဲ႕ ေရကူးခ်န္ပီယံနဲ႔ မီတာ ၁၅၀၀ အေျပး ခ်န္ပီယံျဖစ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ကုိတင္ေလးအေၾကာင္း၊ ေမာ္လၿမိဳင္တကၠသုိလ္ကေန ေတာခုိၿပီး ABSDF ထဲ ေရာက္သြားသူေတြ အေၾကာင္း၊ တုိက္ပဲြအတြင္း က်ဆုံးသြားသူေတြ၊ ေပ်ာက္ဆုံးသြားသူေတြ အေၾကာင္း ဆရာ့ကို က်ေနာ္ရွင္းျပခဲ့ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ေရးထားတဲ့ “သူပုန္ေက်ာင္းသားတဦးရဲ႕ မာရသြန္ခရီး” စာအုပ္ကို လက္ေဆာင္ေပးၿပီးတဲ့ေနာက္ တခါက တကၠသိုလ္ကို နႈတ္ဆက္ျပီး က်ေနာ္ ထြက္လာခဲ့ပါတယ္။ တကၠသိုလ္ႀကီးေတာ့ အားလုံးကုိ သူသိေနပါတယ္ဆုိတဲ့ အထာမ်ဳိးနဲ႔ မလႈပ္မယွက္၊ ရပ္ၾကည့္လ်က္ေပါ့။

No comments: