Tuesday, September 10, 2013

မူးယစ္ေဆး၀ါး တိုက္ဖ်က္ေရး ျပတိုက္သို႔ အလည္တေခါက္

ဆိုင္မြန္ ေရာက္ဂ္နင္း

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က မူးယစ္ေဆး၀ါး တိုက္ဖ်က္ေရး ျပတိုက္ဟာ မုတ္သုံရာသီ၏ မီးခိုးေရာင္ ေကာင္းကင္ေအာက္ ျဖဴေလ်ာ္ေလ်ာ္ မိုးဖြဲမ်ားၾကားတြင္ ပ်င္းရိညည္းေငြ႕ဖြယ္ ငိုက္မ်ဥ္းေနသည္။ ေခတ္မမီေတာ့သည့္ စစ္အသံုးအေဆာင္ ပံုတူမ်ား၊ မွတ္တမ္းတင္ အျဖဴအမည္း ဓာတ္ပံုမ်ားႏွင့္ အလြန္အက်ဴး ၀ါဒျဖန္႔ျခင္းမ်ားက အေဆာက္အဦ၏ အတြင္းပိုင္း ျပင္ဆင္တင္ဆက္မႈမ်ားကလည္း စိတ္ညစ္စရာ ေကာင္းေနသည္။

စိတ္ဝင္တစား စပ္စုလိုသူ သတင္းေထာက္အတြက္ ျပတိုက္မွာ ေပ်ာက္ဆံုးလစ္လပ္ေနျခင္းက မၾကာေသးမီ ဆယ္စု ႏွစ္မ်ားအတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ နာမည္ေက်ာ္ၾကားထင္ရွားခဲ့ေသာ မူးယစ္ရာဇာမ်ားျဖစ္သည့္ ေနာ္ခမ္း၊ ေလာ္စစ္ဟန္၊ ခြန္ဆာတုိ႔ကို ျပသမထားျခင္းပင္။ ျပတိုက္၏ အထပ္ ၃ထပ္လံုးတြင္ အဆိုပါ ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရည္ညႊန္းျပသထားျခင္း တခုမွ မရွိပါ။

တံခါး၀တြင္ ရွိေနေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေနရာအနွံ႔အျပားတြင္ ေတြ႔ႏိုင္သည့္ ေခြးေလေခြးလြင့္မ်ားကို ေရွာင္တိမ္း၀င္ေရာက္ၿပီး အၿပံဳးႏွင့္ စကားအနည္းငယ္ဆိုရင္း စပ္စုတတ္သည့္ ျပတိုက္၀န္ထမ္းမ်ားထံတြင္ ၀င္ေၾကး (ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားအတြက္) တ ေယာက္လွ်င္ အေမရိကန္ ၃ ေဒၚလာႏွင့္ ကင္မရာအတြက္ ၅ ေဒၚလာေပးေဆာင္ၿပီးသည္ႏွင့္ ဧည့္သည္မ်ား အရင္ဆံုး ျမင္ရမည့္ အရာမွာ ေရႊေရာင္ေတြလႊမ္းေနသည့္ ယခင္ စစ္အစိုးရ ေခါင္း ေဆာင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေရႊ၏ ပံုႀကီး ျဖစ္ သည္။

ျပြတ္သိပ္ေနေအာင္ ခ်ိတ္ဆြဲထားေသာ ဆုတံဆိပ္မ်ား၏ အေလးခ်ိန္ေၾကာင့္ ၾကမ္းျပင္ေပၚ ဓာတ္ပံု သူ႔ဖာသာ ျပဳတ္က်မွာပင္ စိုးရိမ္ရသည္။

ညာဖက္တြင္ရွိေသာ ပံုမွာလည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေရႊ စစ္တိုင္းမွဴး အျဖစ္ရွိေနစဥ္ ၁၉၈၁ ခုႏွစ္ မိုးဟိန္း စစ္ဆင္ေရး ကာလ အတြင္း ဘိန္းခ်က္စက္႐ံုတခုကို ျမန္မာ့တပ္မေတာ္က သိမ္းပိုက္ၿပီးခ်ိန္တြင္ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားႏွင့္ အတူ ႐ိုက္ကူးထားသည့္ ပံုျဖစ္သည္။

ဘယ္ဖက္မွာက ျမန္မာစစ္တပ္၏ ဒုတိယအႀကီးအကဲေဟာင္းျဖစ္သူ ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး ေမာင္ေအး၏ ပံုျဖစ္သည္။ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္က ႐ိုတ္ကူးခဲ့သည့္ ဓာတ္ပံုတြင္ ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး ေမာင္ေအးက ကိုးကန္႔ တိုင္းရင္းသားေခါင္း ေဆာင္မ်ားႏွင့္ လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ရင္း ၿပံဳးရယ္ေနသည္။ အဆိုပါဓာတ္ပံုကို ျပတိုက္မွာျပထားျခင္းက ေနာက္ ၉ႏွစ္ၾကာ သည့္အခါ ႏွစ္ဖက္လက္နက္ကိုင္ အင္အားစုမ်ား ကိုးကန္႔တို႔ အခိုင္အမာတပ္စြဲထားသည့္ တ႐ုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္အနီးတြင္ ျပန္လည္ကာ ထိပ္တိုက္ေတြ႔ေတာ့မည္ကို ႀကိဳတင္နိမိတ္ဖတ္ ပ်က္ရယ္ျပဳထားသလို ျဖစ္ေနသည္။ လက္နက္ကိုင္ ႏွစ္ဖြဲ႕ၾကားမွ တင္းမာမႈမ်ားေၾကာင့္ ေသာင္းႏွင့္ခ်ီေသာ ဒုကၡသည္မ်ား တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ယူနန္ျပည္နယ္အတြင္းသို႔ ထြက္ေျပးခဲ့ ၾကရသည္။


အေပၚထပ္တြင္ ကိုးကန္႔ေဒသမွ ေက်းရြာတရြာ၏ ႐ႈခင္းကိုေရးဆြဲထားေသာ ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္ရွိသည္။ ပံုထဲတြင္ ကေလး ငယ္မ်ား ကစားေနၾကၿပီး စိတ္အားတက္ၾကြေနပံုရသည့္ လယ္သမားမ်ားက တခ်ိန္တုန္းက ဘိန္းစိုက္ပ်ိဳးခဲ့ေသာ ယာေျမ ေပၚတြင္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ႏွင့္ အသီးအႏွံမ်ား ထြန္ယက္စိုက္ပ်ိဳးေနၾကသည္။

ျမန္မာဘုရင္မ်ားလက္ထက္က တားျမစ္ပိတ္ပင္ခဲ့ေသာ ဘိန္းစိုက္ပ်ိဳးျခင္းႏွင့္ မူးယစ္ေဆး၀ါးသံုးစြဲျခင္း အေလ့အထကို ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားက သယ္ေဆာင္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းပင္ အစဥ္အဆက္ လက္ခံ ထားခဲ့ၾကသည္။

ဥေရာပတိုက္မွ ကုန္သည္မ်ား အာရွေဒသသို႔ ေျခခ်ရန္ ႀကိဳးစားလာသည့္အခ်ိန္ေလာက္တြင္ အိႏၵိယမွ ဘိန္းပင္မ်ား စတင္ေရာက္ရွိခဲ့ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ မူးယစ္ေဆး စစ္ပြဲမ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ၁၉ ရာစုႏွစ္တြင္ ၿဗိတိသွ်တို႔ သိမ္းပိုက္ ၿပီးခ်ိန္မွ အမွန္တကယ္ စတင္ခဲ့သည္။

ထိုရာစုႏွစ္ အတြင္းမွာပင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတြင္လည္း ဘိန္းစစ္ပြဲမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့ပါသည္။ ၿဗိတိသွ် တ႐ုတ္ႏိုင္ငံအတြင္းသို႔ ဘိန္းမ်ား အတင္းအၾကပ္ တင္သြင္းခဲ့ၿပီးေနာက္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတြင္ ေမာ္စီတုန္း အာဏာရရွိခ်ိန္တြင္ ထြက္ေျပးလာသည့္ ကူမင္တန္တပ္မ်ားႏွင့္အတူ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးျဖစ္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းသို႔ ဘိန္းစိုက္ပ်ိဳး ျခင္း ေရာက္ရွိလာခဲ့သည္ဟု မွတ္တမ္းမ်ားကဆိုသည္။

“မူးယစ္ေဆး၀ါး သံုးစြဲျခင္းသည္ ျမန္မာ့႐ိုးရာ အေလ့အထ မဟုတ္ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားက ႏိုင္ငံအတြင္းသို႔ ယူေဆာင္ လာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္” ဆိုသည့္ စာတမ္းကိုလည္း ေတြ႔ရသည္။

သို႔ေသာ္လည္း စာေပအေထာက္အထားမ်ားကို ေဘးဖယ္ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ ျမန္မာတိုင္းရင္းသားေဒသမ်ားမွ ရရွိေသာ ဘိန္းေျပာင္း အေဟာင္းမ်ားအပါအ၀င္ မူးယစ္ေဆး၀ါး သံုးစြဲရန္အတြက္ ဖန္တီးျပဳလုပ္ထားသည့္ ပစၥည္း အေျမာက္အမ်ား ကိုလည္း ေတြ႔ရသည္။

အေလးခ်ိန္စီးပံုရေသာ လက္ရာေျမာက္စြာ ထြင္းထုပံုေဖာ္ထားသည့္ ကခ်င္ျပည္နယ္မွ ဘိန္းေျပာင္းမ်ား၏ ေဘးတြင္ ပို၍ေသးသြယ္ၿပီး ပိုအသံုး၀င္မည့္ပံုရွိသည့္ ရွမ္းျပည္နယ္မွ ပုေလြသ႑န္ ဘိန္းေျပာင္းမ်ားရွိသည္။ ကခ်င္ ေျပာင္းတခုတြင္ ကခ်င္တို႔ ႏွစ္သက္သည့္ အေရာင္ျဖစ္ေသာ အနီႏွင့္ အစိမ္းေရာင္ ပန္းဖြားခ်ိတ္ဆြဲထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။

ေထာင့္နားရွိ ေသာ့ခတ္ထားသည့္ အေမွာင္ခန္းတခု နားသို႔ မေရာက္မိတြင္ ဧည့္လမ္းညႊန္အမ်ိဳးသမီးတေယာက္ ေပၚ လာၿပီး “ဒီျပကြက္ကို လာၾကည့္ပါဦး၊ မူးယစ္ေဆး၀ါး သံုးစြဲလို႔ က်န္းမာေရးထိခိုက္တဲ့ အေၾကာင္းေတြျပထားပါတယ္” ဟု ဖိတ္ေခၚသည္။ မျငင္းပယ္သင့္ေသာ ဖိတ္ေခၚမႈျဖစ္သျဖင့္ ၀င္ၾကည့္လိုက္ရာ ဂငယ္ပံု ဥမင္တခုကိုေတြ႔ရၿပီး အတြင္းတြင္ ႐ုပ္ပ်က္ ဆင္းပ်က္ ပိန္လွီ အားနည္းေနသည့္ မူးယစ္ေဆးစြဲေနသူတို႔၏ ဓာတ္ပံုမ်ားႏွင့္ ေသြးေၾကာတြင္းသို႔ ေဆးထိုး အပ္ႏွင့္ မူးယစ္ ေဆးထိုးသြင္းေနၾကသူတို႔၏ ပံုမ်ားကို စက္႐ုပ္ဆန္သည့္ ေနာက္ခံစကားေျပာသံ အတူစတင္ျပသသည္။ ျပကြက္မ်ား ေျပာင္းလဲ သြားသည့္အခ်ိန္တြင္ ေနာက္ခံအျဖစ္ထြက္ေပၚလာသည့္ တေယာသံမ်ားကေတာ့ လိုက္ဖက္မႈ မရွိဘဲ အေပါစား ဆန္ေနသည္။

ေနာက္ထပ္ျပကြက္တြင္ ျမန္မာလူငယ္မ်ား၏ ပံုစံတူလူ႐ုပ္မ်ားကို ျမင္ရ၏။ အခ်ိဳ႕က ေရာ့ခ္ဂီတကို တီးခတ္ ေနၾကၿပီး အျခားသူေတြက အရက္ေသာက္ေနၾကသည္။ စံုတြဲေတြက ခ်စ္ပြဲ၀င္ဖို႔ျပင္ေနၾကသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေနာက္ဆံုးတြင္ ၀ိုးတ၀ါး မျပတ္သားေသာ ျပကြက္အခ်ိဳ႕ကို ေက်ာ္လြန္ၿပီးေနာက္ လူငယ္မ်ားသည္ မယံုႏိုင္စရာ ေၾကာက္႐ြံ႕ ထိတ္လန္႔ဖြယ္ေကာင္းသည့္ အသြင္သို႔ ေျပာင္းလဲသြားၿပီး ေသျခင္း၏ တံခါး၀သို႔ ေရာက္ရွိေနၾကေတာ့သည္။ အဆက္အစပ္ အစီအစဥ္မ်ား လြဲေခ်ာ္မႈေတြရွိေနေသာ္လည္း က်န္းမာေရးသင္ခန္းစာတခုျဖစ္ေၾကာင္း သံသယျဖစ္စရာမလိုပါ။

အေပၚထပ္တြင္ ျမင္ရေသာ သမိုင္းျပကြက္မ်ား၌ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေရႊ၏ ႐ုပ္ပံုမ်ားကို ထပ္မံျမင္ေတြ႔ရျပန္သည္။ စစ္အာဏာရွင္ႀကီးကို ကုလသမဂၢ အတြင္းေရးမႈးခ်ဳပ္ ကိုဖီအာနန္၏ ေဘးတြင္ ေတာင့္တင္းေသာ လည္တိုင္ ေက်ာက္သားလို မ်က္ႏွာေပးႏွင့္ ျမင္ရၿပီး ေနာက္တန္းတြင္ ႐ုရွားသမၼတ ဗလာဒီမာပူတင္ ေပ်ာ့တီးေပ်ာ့ေခြ ရပ္ေနသည္ကိုလည္း ေတြ႔ရသည္။ တ႐ုတ္သမၼတ က်န္ ဇီမင္း ႏွင့္ မေလးရွား၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ မဟာသီယာ မိုဟာမက္ တို႔ႏွင့္အတူ သက္ေတာင့္သက္သာ ၿပံဳး ေန ေသာ ဓာတ္ပံုမ်ားလည္း ရွိသည္။ ေရွ႕ဆက္သြားလွ်င္ ျမန္မာတပ္မေတာ္၏ မူးယစ္ေဆး၀ါး တိုက္ဖ်က္မႈမ်ားကို ဂုဏ္ျပဳ မွတ္တမ္းတင္ထားသည့္ ရုပ္ပံုမ်ား ပန္းခ်ီမ်ားႏွင့္ ၎တို႔၏ ေနာက္နားတြင္ မူးယစ္ေဆး၀ါးဆန္႔က်င္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္ အစည္းအေ၀းမ်ား ၏ ဓာတ္ပံုမွတ္တမ္းမ်ား ရွိေနသည္။

မူးယစ္ေဆး၀ါး တိုက္ဖ်က္ေရး ျပတိုက္တြင္ ေတြ႔ျမင္ရသည္မ်ားသည္ ခ်င့္ခ်ိန္စဥ္းစားစရာ အေၾကာင္းေတြ ရွိေနသည္။ ျမန္မာ စစ္တပ္သည္ မူးယစ္ေဆး၀ါး စိုက္ပ်ိဳးထုတ္လုပ္သည့္ လူနည္းစု တိုင္း ရင္း သားေဒသမ်ားတြင္ လူ႔အခြင့္အေရး ေဖာက္ဖ်က္မႈမ်ား က်ဴးလြန္ခဲ့သည္ ဆိုေသာ မွတ္တမ္းမွတ္ရာ မ်ားလည္း ရွိေန သည္။ ထို႔ျပင္ မူးယစ္ရာဇာမ်ား အျဖစ္သိၾကသူမ်ားကိုလည္း ေနျပည္ေတာ္တြင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အျဖစ္ ႏွင့္ ျမင္ေတြ႔ေနရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ကမာၻေပၚတြင္ဘိန္းစိုက္ပ်ိဳးမႈ အမ်ားဆံုးႏိုင္ငံေနရာကို အာဖဂန္နစၥတန္သို႔ ေပးအပ္လိုက္ရသည္မွာ ၾကာ ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဒုတိယေနရာမွာေတာ့ ခိုင္ခိုင္မာမာ ရပ္တည္လွ်က္ရွိေသးသည္။ ကုသမဂၢ မူးယစ္ေဆးႏွင့္ ရာဇ၀တ္မႈ တိုက္ဖ်က္ေရး႐ံုး၏ ေနာက္ဆံုးထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာ အစီရင္ခံစာအရ ေျမယာ၏ ၂၃ ရာခိုင္ႏႈန္းတြင္ ဘိန္းစိုက္ပ်ိဳးေနၿပီး တကမာၻလံုး ဘိန္းထုတ္လုပ္မႈ၏ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ျဖစ္သည္။

မူးယစ္ေဆး၀ါး တိုက္ဖ်က္ေရး ျပတိုက္သည္ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ ခံအဖြဲ႔တခုျဖစ္သည့္ မူးယစ္ေဆး၀ါးႏွင့္ စိတ္ကိုေျပာင္းလဲေစေသာ ေဆး၀ါးမ်ားအႏၲရယ္ တားဆီးကာကြယ္ေရး ဗဟိုအဖြဲ႔ (CCDAC) ၏ ႀကီးၾကပ္မႈျဖင့္ လည္ပတ္ ေနျခင္းျဖစ္ သည္။ (CCDAC) ၏ ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဒုတိယ ဗိုလ္မွဴးႀကီး ေဇာ္လင္းထြန္းက ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ မူးယစ္ေဆး၀ါး ထုတ္လုပ္မႈကို တားဆီးႏိုင္ေရးသည္ တရားဥပေဒေၾကာင္းတခုတည္းႏွင့္ ေဆာင္ရြက္၍ မရႏိုင္သည့္ ျပႆနာ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ “ဘိန္းစိုက္ပ်ိဳးတဲ့ေနရာေတြမွာ လူမႈစီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးေတြလည္း ပါ၀င္ဖို႔ လိုပါတယ္” ဟု သူက ဧရာ၀တီကိုေျပာသည္။

ယေန႔ အခ်ိန္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ဘိန္းထြက္ရွိသည့္ ေနရာတခုသက္သက္ မဟုတ္ေတာ့ပါ။ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ လူ သန္းႏွင့္ ခ်ီ၍ သံုးစြဲေနၾကသည့္ မက္သဖက္တမင္း စိတ္ႂကြေဆးအမ်ားစုကို ထုတ္လုပ္ေပးသည့္ ေနရာလည္း ျဖစ္ေနပါသည္။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ တြင္ အေမရိကန္ ကြန္ဂရက္လႊတ္ေတာ္ သုေတသနအဖြဲ႔၏ ခန္႔မွန္းမႈအရ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ မူးယစ္ေဆး ကုန္သြယ္မႈပမာဏ သည္ ႏွစ္စဥ္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁ ဘီလီယံႏွင့္ ၂ ဘီလီယံၾကားတြင္ရွိသည္ဟု သိရသည္။


မူးယစ္ေဆး၀ါး တိုက္ဖ်က္ေရး ျပတိုက္သည္ သမ႐ိုးက်မဟုတ္ေသာ ကိစၥမ်ားႏွင့္ မရည္ရြယ္ပါဘဲ ရယ္စရာ ျဖစ္ရသည့္ အခ်က္ အခ်ိဳ႕ ရွိေနသည္ကလြဲ၍ အရွိအတိုင္းေျပာရလွ်င္ ရန္ကုန္ကို လာေရာက္သည့္ ဧည့္သည္တေယာက္ အေနျဖင့္ လာေရာက္လည္ပတ္ရန္ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္သည့္ ေနရာတခုျဖစ္ပါသည္။

သို႔ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံျခားခရီးသြားအမ်ားစုက ၎ကုိသိရွိျခင္း မရွိၾကသလို လာေရာက္လည္ပတ္ရန္လည္း (ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား ကဲ့သို႔ပင္) စိတ္၀င္စားမႈ နည္းေနသေယာင္ရွိသည္။ ျပတိုက္ထဲတြင္ ႏွစ္နာရီၾကာ ရွိေနခဲ့ခ်ိန္ အတြင္း အျခား ဧည့္သည္ တေယာက္မွ် မျမင္ရပါ။ ျပတိုက္၀န္ထမ္းမ်ားက ခန္းမအတြင္းမွ မီးမ်ားကို ျပတိုက္ဖြင့္ခ်ိန္ တနာရီေက်ာ္သည္အထိ မဖြင့္ထားေသးသည္ကိုလည္း သတိျပဳမိခဲ့သည္။

“ဒီေန႔ေတာ့ ဒီမွာ အရမ္းတိတ္ဆိတ္တယ္၊ တခ်ိဳ႕ေန႔ေတြမွာေတာ့ လူ ၅၀ ေလာက္လာတတ္တယ္၊ တခါတေလလဲ အနည္း အက်ဥ္းပဲလာတယ္” ဟု တတိယထပ္တြင္ ေတြ႔ရသည့္ ၀န္ထမ္းတဦးက စိတ္မပါသလို အမူအရာျဖင့္ ေျပာသည္။

ျပတိုက္၀င္းထဲကို ၀င္၀င္ခ်င္း ပထမဆံုးျမင္ရႏိုင္သည္မွာ ျပတိုက္၏ ၀င္ေပါက္ေရွ႕တြင္ စနစ္တက် ပံုသြင္း စိုက္ပ်ိဳး ထား ပံုရသည့္ ခ်ံဳပုတ္မ်ားကို အတန္းလိုက္ေတြ႔ရၿပီး အနားမွာ ဦးထုပ္ေဆာင္းထားသည့္ ဥယ်ာဥ္လုပ္သားမ်ားလည္း ရွိသည္။

မူးယစ္ေဆးပင္ေတြေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ဟုတ္သည္ဆိုလွ်င္လည္း မ်ားလြန္းေနသည္။

“မဟုတ္ဘူးဆရာ၊ အဲဒါ ႏွင္းဆီေတြပါ။ အနီနဲ႔ ပန္းေရာင္ ႏွင္းဆီပါ” ဟု အလုပ္သမားတေယာက္က သူ႔ေခါင္းေပၚက ဦးထုပ္ ကို နဖူးေပၚေအာင္ ပင့္တင္လိုက္ရင္းေျပာသည္။ ထို႔ေနာက္ မၾကာခင္ပြင့္ေတာ့မည့္ ႏွင္းဆီပင္ေတြဆီကို ေရ ေလာင္းဖို႔ ျပန္ လွည့္ထြက္သြား၏။

( Simon Roughneen ၏ Rose-Tinted History at Rangoon’s Drugs Elimination Museum ကို ႏိုင္မင္းသြင္ ဘာသာျပန္သည္)

No comments: