Saturday, April 26, 2014

မွတ္တိုင္မဟုတ္ဘဲ ခရီးသည္တင္/ခ်လုပ္သည့္ ဘတ္စ္ကားမ်ား တစ္ရက္တစ္စီးႏႈန္းပင္ မဖမ္းႏုိင္

မင္းမင္း

ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔ရသည့္ အေၾကာင္းရင္းတစ္ခုျဖစ္သည့္ ဘတ္စ္ကားမ်ား မွတ္တိုင္မဟုတ္ဘဲ ခရီးသည္ အတင္၊ အခ် ျပဳလုပ္ေနျခင္းမ်ားကို တစ္ရက္လွ်င္ တစ္မႈႏႈန္းပင္ ဖမ္းဆီးႏိုင္ျခင္းမရွိခဲ့ဟု ရန္ကုန္တိုင္း၊ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး၀န္ႀကီး ဦးေအာင္ခင္၏ ဧၿပီ ၂၄ရက္ တိုင္းလႊတ္ေတာ္တြင္း ရွင္းလင္းေျပာဆိုသည္။

မွတ္တိုင္မဟုတ္ဘဲ ခရီးသည္ အတင္၊ အခ် ျပဳလုပ္ေနျခင္းကို ယာဥ္ထိန္းရဲႏွင့္ မထသ(ဗဟို)တုိ႔ ပူးေပါင္း ၿပီး ဖမ္းဆီးခဲ့ရာတြင္၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြင္း ၃၃၄ မႈသာ ဖမ္းမိခဲ့သည္ဟု ၎က ေျပာျခင္းျဖစ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ၃၆၅ ရက္ရိွ တစ္ႏွစ္အတြင္း တစ္ရက္လွ်င္ တစ္မႈႏႈန္းပင္ မဖမ္းဆီးႏိုင္ခဲ့သည့္သေဘာ သက္ ေရာက္ေနသည္။

ထုိသို႔ ဘတ္စ္ကားမ်ား စည္းကမ္းမဲ့မႈအေပၚ ထိေရာက္ေသာ အေရးယူမႈျဖင့္ တားဆီးရန္ ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္မွ ရန္ကုန္တိုင္း လႊတ္ေတာ္အမတ္ ဦးျမင့္ၾကည္၏ ေတာင္းဆိုမႈအေပၚ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ၀န္ႀကီးက ေျဖၾကားရာတြင္ အဆိုပါကိန္း ဂဏန္းမ်ားျဖင့္ ရွင္းျပလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

ဘတ္စ္ကားမ်ားအေနျဖင့္ မွတ္တိုင္မ်ားတြင္သာ ခရီးသည္တင္ခ်မႈျပဳရန္ ၾကပ္မတ္ေဆာင္ရြက္ေနၿပီး“ဆက္ လက္ၿပီးေတာ့ ဥပေဒနဲ႔အညီ အေရးယူေဆာင္ရြက္ၿပီးေတာ့ ထိေရာက္ေသာ အေရးယူမႈ ေဆာင္ရြက္သြားမည္” ဟု လႊတ္ေတာ္အမတ္၏ ေတာင္းဆိုမႈကို ၀န္ႀကီးက ျပန္လည္ေျဖရွင္းသည္။

လက္ရွိတြင္ မထသ(ဗဟို)အဖြဲ႔၏ ႀကီးၾကပ္မႈျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားသည့္ အထူးစစ္ေဆးေရးအဖြဲ႔ ၁၆ ဖြဲ႕ ဖြဲ႔စည္းထားၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းရွိ မွတ္တိုင္ေပါင္း ၇၃၆ ခုကို တစ္ပတ္လွ်င္ ႏွစ္ရက္ႏႈန္းျဖင့္ မွတ္တိုင္မ်ားတြင္သာ ရပ္၊ ခ်၊ တင္၊ ထြက္ေစရန္ ၾကပ္မတ္ေနသည္ဟု ၀န္ႀကီးက လႊတ္ေတာ္တြင္ ရွင္းျပခဲ့သည္။

ယင္းအျပင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ားသည့္ ၁၄ ေနရာတြင္ ဘတ္စ္ကားယာဥ္လိုင္း ငါးလိုင္းမွ ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦးစီ ပါ၀င္ေသာ ငါးဦးျဖင့္ ယာဥ္ေၾကာၾကပ္တည္းမႈမရွိေစရန္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္ဟုလည္း ၎က ေျပာသည္။

အစိုးရသစ္လက္ထက္တြင္ တရား၀င္ ကားတင္သြင္းခြင့္ျပဳလိုက္ၿပီး ေနာက္ပိုင္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ပိုမိုျဖစ္ေပၚလာသလို တကၠစီကားမ်ားႏွင့္ ဘတ္စ္ကားမ်ားက လူကူးမ်ဥ္းက်ားမ်ားတြင္ ခရီးသည္ အတင္ အခ် ျပဳလုပ္ေနျခင္းကလည္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔ရသည့္ အေၾကာင္းရင္းတစ္ခု ျဖစ္ေနသည္ဟု လမ္းအသံုး ျပဳသူတခ်ဳိ႕က မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။

No comments: