ၿဖိဳးေ၀လင္း
ရန္ကုန္မွ မူဆယ္သို႔ တင္ပို႔သည့္ ဆန္တစ္တန္၏ ကုန္က်စရိတ္မွာ ရန္ကုန္မွ အာဖရိကသို႔ တင္ပို႔သည့္ ဆန္တစ္တန္၏ ကုန္က်စရိတ္ႏွင့္ညီမွ်ေနသည္ဟု အေ၀းေျပး ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္း၏ ႏွစ္ပတ္လည္အသင္းသားစံုညီအစည္းအေ၀းပြဲတြင္ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီး ဦး၀င္းျမင့္က တန္ဆာခ ႀကီးျမင့္ေနမႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာသည္။
ယင္းသုိ႔ကုန္က်စရိတ္ႀကီးျမင့္ေနျခင္း မွာ ေအာက္ေျခလူတန္းစားျဖစ္သည့္ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား အေပၚ ထိခိုက္မႈမ်ားရွိေနသျဖင့္ အသင္းႏွင့္ ျပန္လည္ေဆြးေႏြးသြားမည္ဟု ၎က ဆုိသည္။
“ရန္ကုန္ကေနမူဆယ္ပို႔တဲ့ ဆန္တစ္တန္ရဲ႕ကုန္က်စရိတ္က ေဒၚလာ ၈၀ ကုန္တယ္။ အဲဒီကုန္က်စရိတ္က ရန္ကုန္ကေန အာဖရိကကုိပို႔တဲ့ ကုန္က်စရိတ္နဲ႔ညီမွ် ေနတယ္။ ကုန္သြယ္မႈကုန္က်စရိတ္ႀကီး ျမင့္ေနမႈကို အဓိကခံရတဲ့သူက လယ္သမားေတြပဲ ျဖစ္တယ္ ” ဟု ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးက ေျပာသည္။
ရန္ကုန္-မူဆယ္ကုန္သြယ္မႈ တန္ဆာခႀကီးျမင့္ေနျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီးအစိုးရက လမ္းခရီးတစ္ေလွ်ာက္ မလိုအပ္သည့္ ကုန္က်စရိတ္မ်ား ေလွ်ာ့ခ်ေပးမွသာ တန္ဆာခႏႈန္းထား ေလ်ာ့က်လာမည္ဟု ဇြန္လ ၂၂ ရက္ က အေ၀းေျပး ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္း၏ ႏွစ္ပတ္လည္အသင္းသား စံုညီအစည္းအေ၀းပြဲတြင္ တြဲဖက္အတြင္းေရးမွဴး ဦးကိုကိုႏိုင္က ေျပာသည္။
“ ရန္ကုန္-မူဆယ္ ကုန္တင္ပို႔တဲ့တန္ ဆာခႀကီးျမင့္ေနတယ္ဆိုတာ မွန္ပါတယ္။ ၁၂ ဘီးကားတစ္စီးကို ကုန္တန္ခ်ိန္ ၁၇ တန္ပဲတင္လို႔ရတယ္။ အာဖရိကကိုပို႔တဲ့ သေဘၤာေတြဆိုတာ တန္ခ်ိန္ေသာင္းနဲ႔ခ်ီတင္လို႔ ရတယ္။ ေနာက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ စက္သံုးဆီေစ်း၊ လမ္းခရီးမွာေပးရတဲ့ ကုန္က်စရိတ္ေတြရွိေသးတယ္။ အဲ့ဒီလမ္းခရီး ကုန္က်စရိတ္ေတြေလွ်ာ့ခ်ေပးမွ တန္ဆာခလည္းက်လို႔ရမွာ ” ဟု ၎က ေျပာသည္။
စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနက ကုန္သြယ္မႈပမာဏ၏ ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္းကုိ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးမွ ရရွိရန္လ်ာထားၿပီး ဧၿပီလ ၁ရက္မွ ဇြန္လ ၁၃ရက္အထိ နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈ ၈၁၇ ဒသမ ၀၉၂ သန္းရွိကာ မူဆယ္နယ္စပ္ကုန္ သြယ္ေရးစခန္းမွာ အဓိကနယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈ ၀င္ေပါက္တစ္ခုျဖစ္သည္။
No comments:
Post a Comment