ေမစိုးစံ
ခရီးရွည္ ေျပးဆဲြေနသည့္ ရန္ကုန္ႏွင့္ပဲခူးတိုင္း အတြင္းမွ မီနီဘတ္စ္မ်ား၊ စီးတီးဘတ္စ္ ယာဥ္မ်ားကို ၂၀၁၅ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းမွ စတင္ၿပီး သဘာ၀ ဓာတ္ေငြ႕(CNG) ခြဲတမ္း ထပ္တိုးေပးရန္ စီစဥ္ေနေၾကာင္း သိရသည္။
“အမွန္တကယ္ လိုအပ္ေနတဲ့ မီနီဘတ္စ္ေတြကို လီတာ ၁၀၀ ထပ္တိုးေပးဖို႔နဲ႔ စီးတီးဘတ္စ္ေတြကို လီတာ ၂၀၀ ကေန လီတာ ၄၈၀ အထိ တိုးေပးဖို႔ကို ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး အစိုးရ အဖြဲ႔နဲ႔ မထသ ရဲ႕ ေထာက္ခံခ်က္ရရင္ ခြင့္ျပဳေပးဖို႔ ေဆာင္ရြက္ေနတယ္” ဟု စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ရွိ ျမန္မာ့ေရနံႏွင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ လုပ္ငန္း အေထြေထြ မန္ေနဂ်ာ ဦးလွ၀င္းေဌးက ေျပာ သည္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လိုင္းေပါင္းစုံ ထိန္းသိမ္းေရး ဗဟိုေကာ္မတီ(မထသ) ၏ စာရင္းမ်ားအရ လက္႐ွိတြင္ CNG အသံုးျပဳ ေျပးဆဲြေန ေသာ အမ်ားျပည္သူသံုး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အစီးေရ ၅၇၀၄ စီး ႐ွိေသာ္လည္း ခရီးမိုင္ရွည္ ေျပးဆြဲၿပီး အမွန္တယ္ လိုအပ္သည့္ ယာဥ္ လိုင္းမ်ားမွ ယာဥ္အစီးေရ ၃၅ စီး ကိုသာ တိုးေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း အပ္ႏွံမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ေပးၿပီး ေနာက္ပိုင္း CNG မီနီဘတ္စ္မ်ား အျဖစ္ ေျပာင္းလဲထားသည့္ ယာဥ္စီးေရမွာ ပဲခူးတိုင္းတြင္ ၅၉ စီး၊ ရန္ကုန္တိုင္းတြင္ ၄၈ စီး၊ စုစုေပါင္း ၁၀၇ စီး ရွိေၾကာင္း ျမန္မာ့ေရနံႏွင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ လုပ္ငန္း စာရင္းမ်ားတြင္ ပါရွိသည္။
ပဲခူးတိုင္းအတြင္းရွိ ယာဥ္စည္းကမ္း ႀကီးၾကပ္မႈ ေကာ္မတီ အတြင္းေရးမႉး ဦးစန္းေ၀က“ပဲခူးမွာက အမွတ္ ၆ နဲ႔ အမွတ္ ၅ လိုင္းဆိုၿပီး ယာဥ္လိုင္း ႏွစ္လိုင္း ရွိတယ္။ အခု ရရွိထားတဲ့ လီတာနဲ႔က ခရီးစဥ္ အစအဆံုး ဆြဲမရဘူး။ ရန္ကုန္ကေန ပဲခူးအထိပဲ ဆြဲလို႔ ရတယ္။ က်ိဳက္ထိုအထိ သြားတဲ့ ခရီးစဥ္က ယာဥ္ေတြဆို မဆြဲႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဂက္စ္က ရန္ကုန္ေရာက္မွ ျဖည့္ရတာေၾကာင့္ပါ”ဟု ေျပာဆို သည္။
အမွတ္ ၅ ယာဥ္လိုင္းသည္ ရန္ကုန္-ပဲခူး-ေညာင္တုန္းသို႔ ေျပးဆြဲသည့္ ယာဥ္လိုင္းျဖစ္ၿပီး အမွတ္ ၆ လိုင္းသည္ ရန္ကုန္-ပဲခူး-က်ိဳက္ ထို လမ္းပိုင္းသို႔ ေျပးဆဲြေနေသာ ယာဥ္လိုင္းမ်ား ျဖစ္သည္။
ဘတ္စ္ကားမ်ားကို CNG ထုတ္ေပးရာတြင္ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း အပ္ႏွံခ်ိန္က ယာဥ္ေဟာင္း အပ္ႏွံသည့္ လီတာအတိုင္း ျပန္လည္ ထုတ္ေပးျခင္း ႏွင့္ တခ်ိဳ႕ ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ားက အသစ္ျပန္လည္ တင္သြင္းသည့္ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လိုင္းတြင္ မူလအပ္ႏွံခဲ့သည့္ ယာဥ္၏ လီတာအတိုင္း ျပန္လည္တပ္ဆင္ ထုတ္ယူၾကေသာေၾကာင့္ ျပႆနာမ်ားစြာ ႐ွိလာခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
“ကားေတြမွာ အပ္ႏွံထားတဲ့ကားနဲ႔ ေျပာင္းလဲတပ္ဆင္တဲ့ ကားရဲ႕စက္စြမ္းအား အမ်ိဳးအစား မတူညီတာေၾကာင့္ ျပႆနာ ျဖစ္ေန တာ။ ဥပမာ – မူလအပ္လိုက္တာ လီတာ ၂၀၀ ပဲရွိတဲ့ ခ်က္ပလက္ကား ေနရာမွာ ယာဥ္ႀကီးေတြ သြင္းလိုက္ေတာ့ စြမ္းအား မတူ ေတာ့ ဘဲ ျပႆနာ ရွိလာတယ္။ အခက္အခဲျဖစ္ၿပီး ရပ္ထားတဲ့ ကားအေရအတြက္ အစီး ၄၀ ရွိတယ္”ဟု မထသ ဗဟို(ရန္ကုန္) မွ ဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္က ေျပာသည္။
မထသ ဗဟို (ရန္ကုန္) က ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး အစိုးရ အဖြဲ႔ႏွင့္ ပူးေပါင္းၿပီး ထုတ္ေပးသည့္ လီတာႏွင့္ မလံုေလာက္ဘဲ ေျပးစြဲေန သည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားကို ခရီးအရွည္မိုင္ႏွင့္ တြက္ခ်က္ၿပီး တိုးျမႇင့္ခြင့္ျပဳေပးရန္ ျမန္မာ့ေရနံႏွင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ လုပ္ငန္းသို႔ ဒီဇင္ဘာ၁၂ ရက္က တင္ျပခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။
စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာနမွ သဘာ၀ ဓာတ္ေငြ႔ကို ေန႔စဥ္ ကုဗေပ သန္းေပါင္း ၂၀ ျဖန္႔ေ၀ေပးသည့္ အနက္ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး အတြက္ ကုဗေပသန္း ၄၀ ႏွင့္ ေရနံေခ်ာင္း၊ ေခ်ာက္၊ မႏၲေလး စသည့္ နယ္ဆိုင္မ်ားသ႔ို ကုဗေပ ၅ သန္း စုစုေပါင္း ၄၅ သန္း ေရာင္းခ်ေပး လ်က္ရွိၿပီး ယင္းပမာဏမွ ကားအစီးေရေပါင္း ၂၆၄၈၉ ကို ေပးေ၀လွ်က္ ႐ွိေၾကာင္း ျမန္မာေရနံႏွင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ လုပ္ငန္းမွ သိရ သည္။

No comments:
Post a Comment