Saturday, October 17, 2009
စာမ်က္ႏွာမ်ား ေရးဖြဲ႔ျခင္းႏွင့္ ပါးလွ်ေသာ မ်ဥ္းတေၾကာင္း၏ တဖက္တခ်က္္
အံ့ၾသစရာ ေကာင္းတာတခုကုိ က်ေနာ္ သတိထားမိခဲ့တာ ႏွစ္ပုိင္းေလာက္ေတာ့ ရွိပါၿပီ။ ေျပာရရင္ ခပ္ငယ္ငယ္ ေက်ာင္းသားဘဝ ၁၉၇၆ ခုႏွစ္ ေက်ာင္းသားသပိတ္အၿပီး အက်ဥ္းက်ခံေနရတဲ့ အခ်ိန္တုန္းက က်ေနာ္တုိ႔ ကဗ်ာေလးေတြ စမ္းသပ္ေရးဖြဲ႔ ျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။
ကဗ်ာျဖစ္တာေတြ ပါသလို၊ ကဗ်ာမျဖစ္တာေတြလည္း ပါမွာပါပဲ။တခါတေလ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ ေလ့လာဆည္းပူး ထားတဲ့ ႏုိင္ငံေရးအေတြး အေခၚေတြ၊ သေဘာတရားေတြနဲ႔ ေလာေလာလတ္လတ္ ေတြ႔ႀကံဳ ျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ ေက်ာင္းသား ႏိုင္ငံေရးသမား၊ ေက်ာင္းသား ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသား ဆုိတဲ့ အေတြ႔အႀကံဳက ယွဥ္တြဲေနေလေတာ့ စစ္အာဏာရွင္ ဆန္႔က်င္ေရး ေရးတဲ့ေနရာမွာ အတုံးလုိက္၊ အတစ္လုိက္ ခ်သုံး ေရးဖြဲ႔လုိက္တာေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။
က်ေနာ္တုိ႔ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြကုိ စာနာနားလည္ခဲ့ၾကတဲ့ အက်ဥ္းေထာင္က တာဝန္ရွိ ပုဂၢိဳလ္တခ်ဳိ႕နဲ႔ အေစာင့္ဝါဒါေတြရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ကုိယ္တုိင္လက္ေရးမူ ကဗ်ာအေတာ္မ်ားမ်ားကုိ ထိန္းသိမ္း သယ္ေဆာင္ သြားႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ (မလြတ္ခင္ကတည္းက အိမ္ကို ႀကိဳၿပီး ပုိ႔ထားလုိက္ခဲ႔တာပါ။)
အက်ဥ္းေထာင္က လြတ္ေတာ့ တြဲဖက္ ေက်ာင္းဆရာေတြအျဖစ္ ေက်းလက္လူထုၾကား ဆင္းၿပီး၊ ပညာေပးပညာယူ လုပ္ခဲ့ၾက၊ တၿပိိဳင္နက္ထဲမွာ ကဗ်ာ၊ အက္ေဆး၊ ေဆာင္းပါးေတြ ေရးၾက။ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ ႏုိင္ငံေရးကဲ အႏုပညာအားနည္းတဲ့ ကဗ်ာေတြ၊ အက္ေဆးေတြပါပဲ။
ေနာက္ မတရားမႈကုိ မခံႏုိင္တဲ့စိတ္၊ အာဏာရွင္ကုိ ဆန္႔က်င္အံတုခ်င္တဲ့ စိတ္နဲ႔ ျပည္သူလူထုကုိ အက်ဳိးျပဳခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြေၾကာင့္ အာဏာရွင္ စနစ္၊ အာဏာရွင္အစုိးရ ျဖဳတ္ခ်ပစ္ဖုိ႔ ၾကိဳးစားေနၾကတဲ့ အကုိအရြယ္၊ ဦးေလးအရြယ္ ႏုိင္ငံေရး သမားေဟာင္းတခ်ဳိ႕၊ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ေဟာင္းတခ်ဳိ႕နဲဲ႔ မိတ္ေဆြဖြဲ႔မိ တြဲမိ၊ အစုိးရ ဆန္႔က်င္ေရးေတြ ပါဝင္ လုပ္ေဆာင္္ခဲ့ၾကပါတယ္။ (ေထာင္က်ထားတဲ့ အေတြ႔အႀကဳံ အေပၚလည္း ထင္တလုံး နဲ႔ေပါ့ေလ။)
တဖက္က ေက်းလက္ေက်ာင္းဆရာေတြ ျဖစ္ေနေတာ့ ေက်ာင္းနံရံကပ္ စာေစာင္ေလးေတြ ထုတ္ေဝေပးရင္း အထိမ္းအမွတ္ေန႔ေတြမွာ သူငယ္ခ်င္းေတြစုၿပီး စာကူးစက္ ကဗ်ာစာအုပ္ေလးေတြ ထုတ္ျဖစ္နဲ႔၊ ကဗ်ာေတြ၊ စာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေရးျဖစ္ခဲ့တယ္လုိ႔ ဆုိရပါလိမ့္မယ္။
က်ေနာ္တို႔ကို ကဗ်ာေတြ၊ စာေတြ ေရးျဖစ္ေအာင္ အဓိက ေစ့ေဆာ္ခဲ့တဲ့ တြန္းအားကေတာ့ အမွန္တရား၊ တရားမွ်တမႈ၊ ဒီမိုကေရစီေရး၊ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္္းေရးကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတဲ့ စိတ္ပါပဲ။ တၿပိဳင္နက္ထဲမွာ အာဏာရွင္စနစ္ကို ဆန္႔က်င္လို႔ အဖိႏွိပ္ခံရတဲ့ ျပည္သူလူထုကို အက်ဳိးျပဳလို စိတ္နဲ႔ေပါ့ေလ။
ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္(တို႔) ေရးခဲ့တဲ့ ကဗ်ာေတြစာေတြ အားလံုးရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္က အဲဒီလမ္းေၾကာင္းပါပဲ။ ျပည္သူေတြရဲ႕ တကယ့္ဘဝကို ထင္ဟပ္ေရးဖြဲ႔ခဲ့တာေတြပဲ မ်ားပါတယ္။
အဲဒီလိုနဲ႔ ေက်းလက္ေက်ာင္းဆရာေတြအျဖစ္ တဖက္က လုပ္ကိုင္ရင္း၊ ကဗ်ာေတြ၊ စာေတြ ေရးရင္း တဖက္ကလည္း စစ္အာဏာရွင္ အစိုးရ (အေရၿခံဳ မဆလ) ကို ျဖဳတ္ခ်ဖို႔ ႏိုင္ငံေရးအရ လွ်ဳိ႕ဝွက္လႈပ္ရွားရင္း လူငယ္ဘဝကို ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကတဲ့အတြက္ ႏွစ္ေတြၾကာလာတာနဲ႔အမွ် လူထုဘဝအဖြဲ႔၊ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ ဆန္႔က်င္ေရးအဖြဲ႔ ကဗ်ာေတြစာေတြ တစတစ စုေဆာင္းမိလာတယ္လို႔ ဆိုရပါလိမ့္မယ္။
ဒီလိုနဲ႔ပဲ ၁၉၈၈ လူထုဒီမိုကေရစီ အေရးေတာ္ပံုၾကီး ျဖစ္လာ၊ က်ေနာ္တို႔ကလည္း ကိုယ္က်ရာတာဝန္၊ က်ရာေနရာကေန ဒီမိုကေရစီအေရး ေတာ္ပံုၾကီးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေပါ့ေလ။
ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ လက္နက္နဲ႔ အာဏာကို ႏုိင္ႏိုင္နင္းနင္း ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္အား ေကာင္းၿပီး၊ မက္လံုးေပးရက္ေရာတဲ့ ေထာက္လွမ္းေရး ယႏၲရားႀကီး ရွိတဲ့ စစ္အစိုးရဟာ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုေတြ၊ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရး အင္အားစု ေျမေအာက္လႈပ္ရွားမႈေတြရဲ႕ အားနည္းခ်က္ ေတြေပၚမွာ စီးနင္း အႏိုင္ယူ သြားႏိုင္ခဲ့တဲ့့အတြက္ လူထုဒီမိုကေရစီ အေရးေတာ္ပံုၾကီး ေအာင္ပြဲရလုဆဲဆဲ အေျခအေနမွာ က်ဆံုး ႐ႈံးနိမ့္ သြားခဲ့ရပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔လည္း အစိုးရရဲ႕ စစ္ခံု႐ံုးတခုက ႏွစ္ရွည္ေထာင္ဒဏ္ ခ်မွတ္တာကို ခံခဲ့ရလို႔ နံံရံေလးဖက္နဲ႔ သံတိုင္ေတြေနာက္ ေရာက္ခဲ့ ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတာ့ မက်ခဲ့ပါဘူး။ အခြင့္အေရးရရင္ ရသလို စစ္အာဏာရွင္ေတြရဲ႕ အမိန္႔အာဏာေတြကို ဆန္႔က်င္ရင္း ေရးလို႔ရသမွ် ကဗ်ာေတြ၊ အက္ေဆးေတြ၊ ဝတၳဳတိုေတြ၊ ေဆာင္းပါးေတြ အခ်ိန္နဲ႔အမွ် ေရးသားခဲ့ပါတယ္။
ေဆးေပါ့လိပ္စည္းပတ္ တံဆိပ္ကအစ စီးကရက္ဗူးခြံနဲ႔ အတြင္းစကၠဴ၊ အိမ္သာသံုး (တစ္သွ်ဴးေပပါ) စကၠဴလိပ္အဆံုး ေရးလို႔ရသမွ် ပစၥည္းအားလံုး ကို သံုးခဲ့ၾကပါတယ္။ အေတာ္မ်ားမ်ားကို ဖ်က္ဆီးပစ္ခဲ့ရ၊ ျပန္ရွာလို႔မရေအာင္ သိမ္းဖြက္မိခဲ့လို႔ ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရေပမယ့္ အေတာ္မ်ားမ်ားကိုလည္း စာနာ ေထာက္ထားတတ္သူေတြရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ ေထာင္ျပင္ပကို ထုတ္ယူ သိမ္းဆည္း ထားႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
က်ေနာ္ရဲ႕ ပထမဆံုး ပံုႏွိပ္ ထုတ္ေဝႏုိင္ခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံတကာ ကေလး ကဗ်ာစာအုပ္ (အဂၤလိပ္၊ ျမန္မာ) ေလးဟာ စစ္အစိုးရရဲ႕ ေထာင္ထဲမွာ က်ေနာ္ ျပန္ဆိုေရးသားခဲ့တာပါ။ အစိုးရရဲ႕ ေစာင့္ၾကည့္မႈကေန က်ေနာ္ တိမ္းေရွာင္ လြတ္ေျမာက္ၿပီး ထိုင္းႏုိင္ငံေရာက္မွ ပံုႏွိပ္သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္နဲ႔ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာေတြမွာ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေဝခံခဲ့ရတဲ့ ကဗ်ာေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာလည္း ေထာင္ထဲမွာ ေရးသားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
တခ်ဳိ႕ကို အက်ဥ္းေထာင္ထဲမွာ ေရးသားခဲ့တဲ့အတိုင္း အျပင္အဆင္မရွိ ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပႏိုင္ခဲ့ၿပီး၊ တခ်ဳိ႕ကိုေတာ့ အနည္းအပါး ျပင္ဆင္ကာ ပံုႏိွပ္ေဖာ္ျပႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
က်ေနာ့္ေဆာင္းပါးရဲ႕ အစမွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ အံ့ၾသစရာ ေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ဟာ ဒါပါပဲ။ က်ေနာ္တို႔ အဲဒီ ၇၀ စုႏွစ္၊ ၈၀ စုႏွစ္၊ ၉၀ စုႏွစ္ ကာလ ေတြအတြင္း ခံစားေရးဖြဲ႔ခဲ့တဲ့ ကဗ်ာေတြ၊ စာေတြရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္နဲ႔ ဒီကေန႔ က်ေနာ္ ေရးသားေနတဲ့ ကဗ်ာေတြ၊ စာေတြရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္ဟာ အတူတူပဲ ျဖစ္ေနတာပါပဲ။ သံုးစြဲခဲ့တဲ့ နိမိတ္ပံုေတြ၊ အလကၤာ ေတြဟာလည္း အမ်ားစုက အတူတူပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အနည္းအပါး ကြဲျပားေအာင္ ေျပာင္းလဲ သံုးစြဲရတာေတြ ရွိပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ေယဘုယ် ေျပာရရင္ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္ကာလအတြင္း ေရးဖြဲ႔ခဲ့သမွွ် ကဗ်ာနဲ႔ စကားေျပေတြဟာ ဦးတည္ခ်က္နဲ႔ တင္ျပပံုေတြ၊ အသံုးျပဳ ထားတဲ့ ဥပမာေတြ၊ နိမိတ္ပံုေတြ၊ အကိုးအကားေတြဟာ တူညီေနဆဲပဲလို႔ ေျပာလို႔ ရပါတယ္။ ေရးဖြဲ႔တဲ့ ပံုသ႑ာန္သာ အေျပာင္းအလဲ ရွိခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီလို ျဖစ္ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းကလည္း ရွင္းလင္းျမင္သာ ရွိပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က မဆလ အေရၿခံဳ စစ္အစိုးရနဲ႔ ၈၈ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၁၈ ရက္ကစၿပီး အာဏာသိမ္း မတရားအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တဲ့ စစ္အစိုးရအဆက္ဆက္ရဲ႕ စ႐ိုက္သဘာဝ၊ ျပည္သူလူထုကို ဖိႏွိပ္ညႇဥ္းပမ္းပံု၊ အာဏာနဲ႔ စည္းစိမ္ ဥစၥာကို မက္ေမာပံု အက်င့္ပ်က္ပံုေတြ အားလံုးဟာ တထပ္ထဲနီးပါး တူညီေနလို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဥပမာအားျဖင့္ က်ေနာ္ ေခတ္ၿပိဳင္အင္တာနက္ ဂ်ာနယ္ကို တာဝန္ယူစဥ္ကာလ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ေလာက္မွာ ေရးသား ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ “စစ္အာဏာရွင္ မ်ားရဲ႕ ဖမ္းလႊတ္ကစားနည္း”၊ “ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ အျမစ္ျပတ္ေရး” စတဲ့ ေဆာင္းပါးေတြဟာ အခုခ်ိန္မွာ ျပန္ၿပီးေဖာ္ျပမယ္ ဆိုရင္လည္း အေျခအေနနဲ႔ ကိုက္ညီေနဆဲပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
တျခားေဆာင္းပါးေတြကို ျပန္ၿပီး ရွာေဖြရခက္ခဲလို႔ မေဖာ္ျပႏုိင္ေတာ့ေပမယ့္ အခုခ်ိန္မွာ ျပန္ၿပီး ေဖာ္ျပမယ္ဆိုရင္လည္း အေျခအေနနဲ႔ ကိုက္ညီ ေနဆဲျဖစ္တဲ့ ေဆာင္းပါးေတြ အမ်ားၾကီး ရွိဦးမွာပါ။ ကဗ်ာေတြဆိုလည္း အမ်ားႀကီး ရွိေနပါလိမ့္မယ္။
က်ေနာ္ တင္ျပလိုရင္းကေတာ့ စစ္အာဏာရွင္ အစိုးရအဆက္ဆက္ ဗိုလ္ေနဝင္းကစလို႔ ဗိုလ္သန္းေရႊအဆံုး စစ္အာဏာရွင္ အားလံုးဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ ထာဝရ တည္ၿမဲေရး၊ ျပည္သူလူထုကို စစ္တပ္ရဲ႕ ေက်းကြ်န္ အလုပ္အေကြ်း ျပဳသူေတြအျဖစ္ ထာဝရ ကြ်န္ဇာတ္သြင္းေရး၊ စစ္အာဏာရွင္အုပ္စုနဲ႔ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္း အသိုင္းအဝိုင္း အခြင့္ထူးခံ လူတန္းစားေတြသာ အစဥ္အဆက္ စည္းစိမ္ခံႏုိင္ေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ဥပေဒျပဳေရး၊ တရားစီရင္ေရး အာဏာသံုးရပ္စလံုးကို စစ္အာဏာရွင္ေတြက ထိန္းခ်ဳပ္ ႏုိင္ေရးအတြက္ပဲ အစဥ္တစိုက္ ႀကိဳးစား လာခဲ့ၾကတယ္ ဆိုတာပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ ဒီကေန႔ စစ္အာဏာရွင္ေတြဟာ ျပဳျပင္လို႔ မရေအာင္ ကမ္းကုန္ေနတဲ့၊ ေသသည္အထိ အဆံုးစြန္ဆံုး မိုက္မဲသြားဖို႔ စဥ္းစား ဆံုးျဖတ္ၿပီးသား ေဆးမရွိတဲ့ လူမိုက္ေတြပါ။
သူတို႔ က်ဆံုးအသက္မရွိေတာ့မွဘဲ သူတို႔လက္ထဲမွာ ၿမဲၿမဲဆုပ္ကိုင္ထားတဲ့ အာဏာကို စြန္႔လႊတ္မယ့္သူေတြ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာ ေသခ်ာေနပါၿပီ။
အာဏာရွင္ အစိုးရတရပ္ကို ဆန္႔က်င္ေတာ္လွန္ရတဲ့ ေတာ္လွန္ေရးေတြဟာ အခ်ိန္တိုတိုအတြင္း အထိအခိုက္ အက်အဆံုး နည္းနည္းနဲ႔ ၿပီးဆံုး၊ ေအာင္ပြဲရသြားတယ္ဆိုတာ မရွိသေလာက္ပါပဲ။ ကာလရွည္ၾကာ ခက္ခဲၾကမ္းတမ္း သလို အထိအခိုက္၊ အက်အဆံုးလည္း မ်ားပါတယ္။
အလြန္ ယံုၾကည္ခ်က္ ျပင္းထန္ခိုင္မာဖို႔ လိုသလို ဇြဲ၊ လံု႔လ၊ ဝိရိယ၊ အားမာန္သတၱိ အျပည့္အဝ ရွိဖို႔လည္း လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါဟာ စစ္အာဏာရွင္ကို မလိုလားဘဲ ဒီမိုကေရစီေရး၊ လူ႔အခြင့္အေရးကို လိုလားႏွစ္သက္ၾကသူတိုင္း စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ကိုယ္ပါဝင္တိုက္ခိုက္ေနတဲ့ စစ္မ်က္ႏွာအရ စြမ္းစြမ္းတမံ၊ ထက္ထက္ျမက္ျမက္ တိုက္ခိုက္ႏိုင္ဖို႔ အေျခခံ လိုအပ္ခ်က္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ကိုယ္ေရြးခ်ယ္ ပါဝင္တိုက္ခိုက္ေနတဲ့ စစ္မ်က္ႏွာရဲ႕ ေျပာင္းလဲေနတဲ့ အေျခအေနေတြကို အေသအခ်ာ ေလ့လာ သံုးသပ္ၿပီး အေျခအေနအရ ေတာင္းဆိုလာတဲ့ တိုက္ပြဲပံုစံကို ေရြးခ်ယ္က်င့္သံုးရပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ အဓိက ရန္သူက အေျပာင္းအလဲမရွိ၊ စစ္အာဏာရွင္စနစ္နဲ႔ စစ္အာဏာရွင္ ေတြသာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အဓိက ဦးတည္ခ်က္ကေတာ့ အတူတူပဲ ျဖစ္ေနမွာပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္လည္း က်ေနာ္တို႔ ေရးသားေနတဲ့ ရသစာေပပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ရသမဟုတ္တဲ့ စာေပပဲျဖစ္ျဖစ္ ေရးခ်လိုက္သမွွ်ေတြ အားလံုးဟာ ဦးတည္ခ်က္ ကေတာ့ တူညီေနတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အခုတခါ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ အခင္းအက်င္းမွာ စစ္အာဏာရွင္ေတြဟာ တကယ္ပဲ တိုင္းျပည္နဲ႔ ျပည္သူလူထု အက်ဳိးစီးပြြားကို ၾကည့္႐ႈလာပါၿပီလား၊ ဒါမွမဟုတ္ အရင္တုန္းကလိုပဲ ျပည္သူလူထုနဲ႔ ကမၻာကို လိမ္လည္လွည့္စားဖို႔ ႀကိဳးစားေနတာပါလား၊ က်ေနာ္တို႔ အေသအခ်ာ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာ ရပါလိမ့္ဦးမယ္။
ေသခ်ာၿပီဆိုမွ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ စာေပေရးသားမႈ၊ ဦးတည္ခ်က္ကို ေျပာင္းလဲဖို႔ လိုအပ္ရင္ ေျပာင္းလဲရပါလိမ့္မယ္။ က်ေနာ္တို႔ဟာ မ်ဥ္းေျဖာင့္ တေၾကာင္းကို ေရးဆြဲေနသူေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
Labels:
ေဆာင္းပါး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment