တာကလူး (နိရဥၥရာ)
ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနာက္ဘက္ ရခိုင္ျပည္ နယ္စပ္ရွိ ေမာင္ေတာ-ဘူးသီးေတာင္ ကားလမ္းမမွာ မိုးႀကီး၍ ေတာင္မ်ားၿပိဳဆင္းၿပီး သစ္ပင္မ်ားလဲက်ကာ ပိတ္ဆို႔ေနျခင္းေၾကာင့္ ယေန႔ နံနက္ပိုင္းမွ စ၍ ကားမ်ား သြားလာ၍ မရေတာ့ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
ေမာင္ေတာမွ သြားလွ်င္ ကားလမ္းမရွိ (၆)မိုင္ မွတ္တိုင္အနီးတြင္ ကုကၠိဳလ္ပင္ႀကီးမ်ား လဲက်ပိတ္ဆို႔ေနၿပီး၊ ေတာင္ေခါင္ႀကီး အေပၚတြင္ တည္ေဆာက္ေနသည့္ ပတ္လမ္းသစ္မွ ေျမမ်ားၿပိဳက်ကာ လမ္းပိတ္ဆို႔ ေနျခင္းေၾကာင့္ ကားအသြားအလာ လံုး၀ လုပ္၍ မရေတာ့ေၾကာင္း ေမာင္ေတာမွ ကားဒရိုင္ဘာ တစ္ဦးကေျပာသည္။
ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္ ေမလ ၁၈ ရက္ေန႕က စျပီး မိုးစတင္ရြာသြန္းျပီး ၅ ရက္ခန္႕ အၾကာတြင္ တခုတည္းေသာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးလမ္း ျဖစ္သည့္ ဘူးသီးေတာင္-ေမာင္ေတာလမ္း ပိတ္ဆို႕သြားျခင္း ျဖစ္သည္။
“ဟိုဘက္ ဒီဘက္ လံုး၀ သြားလို႔ မရေတာ့ဘူး။ (၆) မိုင္ အနီးမွာ ကုကၠိဳလ္ပင္ႀကီးေတြ လဲက်ၿပီး လမ္းပိတ္ေနတယ္။ ေတာင္ေခါင္းႀကီးထဲ မွာလဲ အေပၚက လုပ္ေနတဲ့ ပတ္လမ္းသစ္က ေျမေတြ ၿပိဳက်ၿပီးေတာ့ ပိတ္ဆို႔ေနတယ္။ ေတာင္ေခါင္းႀကီးပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ အတြင္းဘက္မွာ ရႊံ႕ေတြက ဒူးေခါင္းေလာက္ထိ ျပည့္တက္ေနေတာ့ ကားမဆိုထားနဲ႕ လူေတာင္ လမ္းေလွ်ာက္သြားလို႔ ရႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး” ဟု သူက ဆက္ေျပာသည္။
ေမာင္ေတာမွ စစ္ေတြသြားမည့္ ခရီးသည္မ တစ္ဦးကလည္း လမ္းပိတ္ဆို႔ေနျခင္းေၾကာင့္ သူမ၏ ခရီးစဥ္ ပ်က္ျပား သြားရပံုကို ယခုကဲ့သို႔ ေျပာျပသည္။
“ဒီေန႔ စစ္ေတြကို သြားမလို႔ မနက္ အေစာႀကီးကေန ဘူးသီးေတာင္ကို ကားနဲ႔သြားတာ အပင္ႀကီးေတြ လဲၿပီး လမ္းကို ကန္႔လန္႔ကန္႔ ပိတ္ေနေတာ့ သြားလို႔မရဘူးေလ။ ေမာင္ေတာကိုပဲ ျပန္လာရတယ္ေလ”� ဟုေျပာသည္။
အဆိုပါ လမ္းပိတ္ဆို႔ေနမႈမ်ားကို ရွင္းလင္းရန္ အနည္းဆံုး ေလးရက္ခန္႔ ၾကာႏိုင္ေၾကာင္းလည္း စံုစမ္းသိရွိရသည္။
ေမာင္ေတာ-ဘူးသီးေတာင္ ကားလမ္းမွာ ၁၆ မိုင္ ရွည္လ်ားၿပီး၊ ၿဗိတိသွ် ကိုလိုနီေခတ္က စစ္ဗ်ဴဟာ အရ တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ လမ္းျဖစ္သည္။
အဆိုပါ လမ္းမမွာ အလြန္ေဟာင္းႏြမ္းေနၿပီး ကတၱရာ အသစ္မ်ား ခင္းေပးၿပီး စနစ္တက် ျပန္လည္ ျပဳျပင္ေပးျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္ လြန္ခဲ့ေသာ သံုးႏွစ္ခန္႔မွ စ၍ မိုးရာသီ ေရာက္တိုင္း ေရတိုုက္စား၍ လမ္းပိုင္းျခင္း တံတားပိုင္းျခင္းမ်ားႏွင့္ ႀကံဳေတြ႔ ေနၾကရေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားက ေျပာသည္။
No comments:
Post a Comment