Saturday, May 29, 2010

ကၽြႏု္ပ္တုိ႔အတြက္ မနက္ျဖန္

မင္းဟန္

“ေက်ာင္းသားမ်ားက အၾကမ္းအားျဖင့္ သုံးမ်ဳိးသံုးစား ရွိပါတယ္။ ပထမတမ်ဳိးကေတာ့ ထိပ္ဆုံးက အထူးအခြင့္အေရးခံေနရတဲ့ အသိုင္းအဝိုင္းက ကေလးေတြ…။ အဲ့ဒီကေလးေတြက က်မသိသေလာက္ေတာ့ ႏိုင္ငံျခားမွာ သြားၿပီးေတာ့ ပညာသင္ၾကတယ္။ အဲ့တာက လူနည္းစုေတြပါ။ ဒုတိယတမ်ဳိးက ဘာလဲဆုိေတာ့… ႏိုင္ငံျခားမွာသြားၿပီး ပညာသင္ေပးႏုိင္ေလာက္တဲ့အထိ အေျခအေန မရွိဘူး…။


ဒါေပမ့ဲ ေငြေၾကးျပည့္စုံေတာ့ သင္တန္းအမ်ဳိးမ်ဳိးတက္ဖို႔ လႊတ္ၾကတယ္။ ဒီသင္တန္းေတြ လႊတ္တယ္ဆိုတာကလည္း အခ်ိန္အတိုင္းအတာတခုအထိပဲ ကေလးေတြအတြက္ တန္ဖုိးရွိမယ္။ တတိယအမ်ားစုကေတာ့… မိဘေတြက ဘာမွမတတ္ႏိုင္တဲ့အခါက်ေတာ့ အလုပ္ဝင္လုပ္ရတဲ့ ကေလးေတြ…၊ ပညာသင္ဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကို လုံးလုံးစြန္႔လိုက္ရတဲ့ ကေလးေတြ။ အဲ့ဒီကေလးေတြအတြက္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲဆိုတာ… က်မတို႔ႏုိင္ငံအတြက္ အင္မတန္ၾကီးမားတဲ့ ျပႆနာျဖစ္တယ္” (ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္)

(ဝ)

‘ပညာပဒီေပါ၊ ကၠစ၊ အဓိပေဇၨာေတာ’
ေလာက၌… ပညာဆီမီးသည္ အေတာက္ပဆံုးျဖစ္၏။
(ဓမၼပဒ)

အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု တင္နက္ဆီျပည္နယ္ရွိ ‘ကင္းတကၠသိုလ္’ က သူ၏ ရည္မွန္းခ်က္အား ထုတ္ျပန္ေၾကညာ၍ ေၾကြးေၾကာ္သည္။

“ကမၻာေျမအႏွံ႔မွ ေက်ာင္းသားအသီးသီး၏ ယဥ္ေက်းမႈ၊ လူမႈေရး လုိအပ္ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ အျမင့္ဆံုး ဝန္ေဆာင္မႈေပးရန္ အသားအေရာင္၊ လူမ်ဳိး၊ ဘာသာမေရြး တကမၻာလံုးမွ အေကာင္းဆံုးဦးေႏွာက္မ်ားကို အျမင့္ဆံုး ဖြ႔႔ံၿဖိဳးေစရန္” … ဟူ၍ ျဖစ္သည္။

ပညာေရးတြင္ နယ္ျခားမဲ့ေနခဲ့သည္မွာၾကာၿပီ။
ျမန္မာတို႔က…. အစဥ္အလာအရ ပညာကို လုိလားတန္ဖိုးထားၾကသည့္ လူမ်ဳိးမ်ားဟုဆိုခ်င္သည္။ ဘာသာတရားကလည္း ‘ပညာ’ ၏ တန္ဖိုးတရားမ်ားအား ညႊန္ျပ၏။ ဆံုးမပဲ့ျပင္၏။

“ဝိဇၨာ၊ သိပၸံ၊ လူ႔ကိစၥကို၊ ငယ္က မသင္၊ ေပ်ာ္ပါးလြင္မူ
အၾကင္သူအား၊ စကားေခ်တင္၊ သဘင္မျပန္႔၊ ခံတြင္းမဲ့သို႔၊
ခ်ဳိ႕တဲ့ပညာ၊ ညႇိဳးမ်က္ႏွာႏွင့္၊ ရြံ႕ရွာစိုးထိတ္၊ အသံဆိတ္၏။”

(ရွင္မဟာရဌသာရ၊ ကိုးခန္႔ပ်ဳိ႕ပိုဒ္ ၂၆)


(၁)

ျမန္မာ့ပညာေရးအစက ဗုဒၶဘာသာ၏ ယဥ္ေက်းမႈနီတိမ်ားႏွင့္ အေျခတည္ခဲ့သည္။ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္း ပညာေရးႏွင့္ ‘စ’ ၏။ ျမန္မာတုိ႔၏ အမ်ဳိးသားပညာေရး သမုိင္းခရီးက ရွည္၏။ ၾကမ္း၏။ ဝဲဂယက္အတြင္း ဝဲလယ္၍ ေနခဲ့သည္လည္း ရွိ၏။ ေပါကၡရဝႆပညာေရးကာလက တာရွည္လြန္းလွသည္။ လူမခိုးသည့္ ပညာေရႊအိုးအတြက္ …. ေရႊအိုးရွိမွ ပညာသင္ၾကားႏုိင္သည့္ အေျခအေနမ်ားႏွင့္ ….။ ထားေတာ့…။

ယေန႔ပညာေရးက … ကမၻာလံုးအသြင္ ေဆာင္လာၿပီ။ ကမၻာ့အဆင့္မီ ပညာရပ္မ်ားအား သင္ၾကားႏုိင္ရန္၊ ကမၻာ့အဆင့္ျမင့္ တကၠသိုလ္ၾကီးမ်ားသို႔ … ကမၻာအရပ္ရပ္မွ ပညာရွာလိုသူမ်ား မ်က္ႏွာမူလာၾကရၿပီ။

ပညာရွာလိုေသာ လူငယ္မ်ား၏ ပညာရွာခရီးက … ေခ်ာေမြ႔လြယ္ကူသည့္ ပန္းခင္းလမ္းက မဟုတ္…။ အခက္အခဲမ်ားကမူ အျပည့္အသိပ္။ အားမာန္၊ ဇြဲလံု႔လဝိရီယ၊ ေငြေၾကးတို႔ႏွင့္ ႐ုန္းကန္ၾကရသည့္ ခရီး…။ ဤခရီးအတြင္း ျမန္မာလူငယ္မ်ားသည္လည္း ေလွ်ာက္လွမ္း၍ ေနၾက၏။ အိမ္ေမာက်ေနသည့္ ေခါင္းေလာင္းမ်ားႏွင့္ ေဝးရာမွသည္ .. ျမည္ဟည္းေနသည့္ ေခါင္းေလာင္းသံမ်ား ရွိရာဆီသို႔ ….။


(၂)

ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ‘Ritsumeikan Asia Pacific University’ တြင္ သြားေရာက္၍ ပညာသင္ၾကားရန္ ရည္မွန္းထားသည္ဆုိလွ်င္မူ ပထမဦးစြာ …. ‘Ya Ya Ya’ တြင္ စံုစမ္းဆက္သြယ္ရမည္။ Ritsumeikan Asia Pacific တကၠသိုလ္က … စာ၊ အားကစားႏွင့္ လူမႈေရးလုပ္ငန္းတခုခုတြင္ ထူးခၽြန္သည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားအား ဦးစားေပး၍ ေခၚသည္။ IELTS က 5.5 ရွိဖို႔ လို၏။ IELTS အမွတ္ေကာင္းလွ်င္ …. ေကာင္းသလို ေက်ာင္းစရိတ္အား လြတ္ၿငိမ္းခြင့္ ေပး၏။ ဝင္ခြင့္အင္တာဗ်ဴးကိုမူ …. တယ္လီဖုန္းႏွင့္ပင္ အင္တာဗ်ဴး၏။

(၃)

အဂၤလန္ကၽြန္းမွ …. ‘Wigon & Leigh Collage’ တြင္ ပညာသင္မည္ဆိုလွ်င္က … ပထမ NLEC (Nawarat) တြင္ Wigon & Leigh ၏ Foundation Course အား တတ္ေရာက္သင္ၾကားရသည္။ ၿပီးလွ်င္ …. စာေမးပြဲေျဖရ၏။ စာေမးပြဲရလဒ္အားၾကည့္၍ ေက်ာင္းဝင္ခြင့္အား ဆံုးျဖတ္သည္။ ဝင္ခြင့္ရ၍ အဂၤလန္တြင္ ေက်ာင္းတက္ခြင့္ရပါက …. Higher National Diploma ကို ၂ ႏွစ္ တက္ရမည္ျဖစ္သည္။ ဘြဲ႔တခုခုအတြက္ဆက္၍ တက္ေရာက္မည္ဆိုပါက … ေနာက္ထပ္ တႏွစ္ဆက္၍ တက္ရမည္ျဖစ္သည္။ Wigon Leigh ေကာလိပ္ႏွင့္ သင္ၾကားမႈပံုစံက …. Assignment စနစ္ ျဖစ္သည္။ မိမိဘာသာမိမိ စာၾကည့္တုိက္သြား …. စာအုပ္ရွာဖတ္ရ၏။ Self Study ပံုစံ ….။ ျမန္မာျပည္၌ ေခါက္႐ိုးေက်ေနသည့္ သင္ၾကားမႈႏွင့္ အ႐ိုးစြဲခဲ့သည့္ ျမန္မာလူငယ္မ်ားအတြက္မူ …. စိမ္းေနဦးမည့္ ပညာေရး …. ဟူ၍ ဆိုရမည္။


(၄)

စကၤာပူရွိ Productivity Standard Board (PSB) Academyက ၾသစေၾတးလ်မွ လာ၍ ဖြင့္လွစ္ထားသည့္ ေက်ာင္းျဖစ္သည္။ စကၤာပူတြင္ ၂ ႏွစ္ သင္ၾကားရၿပီ၊ ၁ ႏွစ္ႏွင့္ ၆ လအား ၾသစေၾတးလ်တြင္ ဆက္၍ သင္ယူရသည္။ Productivity Standard Board (PSB) Academy တြင္ ေက်ာင္းတက္မည္ဆိုပါက …. Singapore Education Fair မွတဆင့္ Oversea Education Channel (OEC) ႏွင့္ ဆက္သြယ္ရမည္ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းဝင္ခြင့္ ရရန္မွာမူ … အေျခခံပညာ အထက္တန္းေအာင္မွတ္ ၆ဝ % ရွိရပါမည္။ TOEFL မွာလည္း ၅၅ဝ ရွိမည္ျဖစ္၏။ တ႐ုတ္စာႏွင့္ တ႐ုတ္စကားလည္း အနည္းငယ္တတ္ဖို႔ လို၏။ စကၤာပူေက်ာင္းမ်ားတြင္က …. အဂၤလိပ္ဘာသာစာေပႏွင့္ သင္ၾကားေသာ္လည္း …. တခါတရံတြင္ တ႐ုတ္လို ညႇပ္၍ေျပာသည္မ်ားလည္း ရွိ၍ တ႐ုတ္လိုလည္း တတ္ထားရန္ လိုပါမည္။ ၿပီးလွ်င္မူ …. စကၤာပူေဒၚလာတေသာင္း Grand ေပး၏။

FIRST YEAR FOUNDATION COURSE တြင္ (SAT) မွ ဘာသာရပ္မ်ားအား ထည့္သြင္း၍ သင္ၾကားရသည့္အတြက္ … သခ်ၤာ၊ ႐ူပေဗဒႏွင့္ အဂၤလိပ္စာ ဘာသာရပ္မ်ားအား ေက်ညက္ရန္ လိုပါမည္။ ၂ ႏွစ္သင္တန္း ၿပီးလွ်င္မူ …. ၾသစေၾတးလ်၌ တႏွစ္ခြဲ ဆက္၍ သင္ယူရပါသည္။ ၾသစေၾတးလ်တြင္က …. ေက်ာင္းတက္ရင္း … အလုပ္လုပ္ၾကရ၏။ ေက်ာင္းတက္ရင္း အလုပ္လုပ္ရင္းႏွင့္ ၾသစေၾတးလ်တြင္ P.R ေလွ်ာက္ၾက၏။

Productivity Standard Board (PSB) Academy ၏ အႏၲိမက …. ၾသစေၾတးလ်တြင္ P.R ရေရး …..။ P.R ဟူသည္က Permanent Residence ျဖစ္၏။


(၅)

ႏိုင္ငံတကာရွိ တကၠသိုလ္၊ ေကာလိပ္၊ သိပၸံ၊ အကယ္ဒမီတခုခုတြင္ ဝင္ခြင့္ၿပီးလွ်င္ …. အဓိကအေရးတၾကီး လိုသည္က … စေကာလားရွစ္ရေရး ရွာပံုေတာ္ ျဖစ္၏။

ေက်ာင္းဝင္ခြင့္ရၿပီး စေကာလားရွစ္ ရရွိရန္ကိုမူ Asia Youth Fellow Ship တြင္ ေလွ်ာက္ႏုိင္၏။ လြယ္ေတာ့ မလြယ္ …။ ဂ်ပန္ျပည္တြင္ ပညာသင္ရန္ စေကာလားရွစ္ ရွာေဖြခဲ့ဖူးသည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ ေက်ာင္းသူတဦး၏ အေတြ႔အၾကံဳက ……

“က်မလည္း အရင္ကေတာ့ စေကာလားရွစ္နဲ႔ ႏုိင္ငံျခား ပညာသင္သြားဖို႔ကိစၥကို မေမွ်ာ္လင့္ထားခဲ့ပါဘူး။ အခုသြားခ်င္လို႔ ၾကိဳးစားတဲ့အခါမွာ Full စေကာလားေတြ အမ်ားၾကီးရွိတာ ေတြ႔ရတယ္။ စေကာလားကေတာ့ တကယ္ေတာ္တဲ့ လူကိုမွ ေရြးမွာဆုိေတာ့ တေခါက္ထဲနဲ႔ကေတာ့ ရမွာမဟုတ္ဘူး။ ထပ္ခါထပ္ခါ ၾကိဳးစားဖုိ႔ လိုတယ္။ ေျပာခ်င္တာက Developing Country ေတြအတြက္ စေကာလားရွစ္ေပးတဲ့ အစီအစဥ္ေတြ အမ်ားၾကီး ရွိတယ္။ ေက်ာင္းေတြမွာလည္း စံုစမ္းလို႔ရတယ္။ Website ေတြလည္း အမ်ားၾကီး ရွိပါတယ္။ ၾကိဳးစားရွာၾကည့္ၾကပါလို႔”

ၿပီးလွ်င္ …. သူမကပင္ စေကာလားရွစ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ သူမအေတြ႔အၾကံဳႏွင့္ယွဥ္ၿပီး အၾကံဳျပဳထား၏။

“ပထမႏွစ္ေလွ်ာက္တုန္းက မရခဲ့ဘူး။ အဲဒါ ဘာလို႔မပါလဲလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္သံုးသပ္ၾကည့္တယ္။ စိတ္ဓာတ္ေတာ့က်တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ဘာေတြ႔လဲဆိုေတာ့ သူတုိ႔ေတာင္းတတ္တဲ့ TOEFL ေတြ IELTS ေတြ ကိုယ့္မွာ မရွိဘူး။ အဲဒါေတြ လိုတယ္။ အဲဒါရွိေအာင္ လုပ္ရမယ္လုိ႔ သိလာတယ္။ ေနာက္တခါ Essay ေကာင္းေကာင္းေရးဖို႔ လိုတယ္။ စေကာလားရွစ္ေပးဖို႔ လုပ္တဲ့လူက ကိုယ့္ကို မသိဘူးေလ။ အဲဒီေတာ့ ကိုယ့္အေၾကာင္း သူသိေအာင္ ေသေသခ်ာခ်ာ ေျပာျပရမယ္။ အမႊန္းတင္ေျပာရတာေပါ့။ အဲဒါကို ကိုယ္က ျဖစ္သလိုေရးခဲ့တာ၊ ေလွ်ာက္လႊာကိုလည္း ပိတ္ရက္နားကပ္ၿပီး တင္ျဖစ္တယ္ဆုိ႐ုံေလး တင္လိုက္တာ။ အခုတေခါက္က်မွ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ Guide လုပ္ေပးႏုိင္တဲ့ ဆရာမနဲ႔ ေတြ႔ၿပီး ဆရာမ အၾကံေပးသလို Research Proposal ေကာင္းေကာင္း ေရးတင္ႏုိင္တယ္။ ပထမႏွစ္ေခါက္ထက္စာရင္ ေကာင္းေကာင္း ေရးႏုိင္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ စေကာလားရွစ္ ေလွ်ာက္ရင္ေတာ့ အက္ေဆးကို အခ်ိန္ေပးၿပီး ေကာင္းေကာင္း ေရးတင္ႏုိင္ဖို႔ လုိတယ္”

“မင္းအိပ္မက္
ေစညႊန္ရာအတုိင္း
ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔သြားပါ
မင္းစိတ္ကူး
ပံုေဖာ္ထားတဲ့ဘဝ
ရွင္သန္ေအာင္လုပ္ပါ”

(ဟင္နရီေဒးဗစ္ေသာ္႐ိုး ၁၈၁၇-၆၂)

No comments: