Monday, July 22, 2013

ေဒါနေတာင္ၾကားမွ ေသာင္ရင္းျမစ္ဖ်ားသို႔ တေခါက္

ျမတ္စုမြန္


ေတာင္မွေျမာက္သို႔ ေျပာင္းျပန္စီးဆင္းေနသည့္ ေသာင္ရင္းျမစ္ေရသည္ ေရနီေျမာင္းႀကီးတခုအလား ေနာက္က်ိေနသည္။ ျမစ္ကမ္းေဘး တဘက္တခ်က္စီတြင္ အပင္ေပါက္ခါစ အစိမ္းႏုေရာင္ ေျပာင္းခင္းမ်ားက ေနရာယူထားသည္။ ခပ္လွမ္းလွမ္း တြင္ သိပ္မျမင့္မားေသာ္လည္း တိမ္မ်ားဖုံးေနသည့္ ေဒါနေတာင္တန္းက ထုႏွင့္ထည္ႏွင့္ လွပေနသည္။ တိမ္စိုင္မ်ား ၾကားမွ ထိုးထြက္ေနသည့္ ေတာင္တန္းမ်ားသည္ ပင္လယ္ထဲမွ ကၽြန္းငယ္မ်ားလိုပင္။

ကလို႔ထူးေဘာ စစ္ဌာနခ်ဳပ္ရွိရာ ဆံုဆည္းၿမိဳင္ ေက်းရြာသည္ အလြန္လွပေသာ ရႈခင္းမ်ား ၿခံရံထားျခင္းေၾကာင့္ ၾကားဖူးေနက် “သူပုန္နယ္ေျမ” ဆိုသည့္ နာမည္၊ အဓိပၸာယ္ႏွင့္ အလြဲႀကီး လြဲေနေလသည္။ ငယ္ငယ္က ၾကည့္ခဲ့ရေသာ သူပုန္ ဇာတ္ကား မ်ားႏွင့္ ကြဲခ်င္တိုင္း ကြဲေနေသာ ေနရာျဖစ္သည္။ မိုးတြင္းရာသီျဖစ္ေသာ္လည္း ေနသာေနသည့္အတြက္ ျမင္ကြင္းမ်ားက ၾကည္လင္ စိမ္းလန္းလို႔ ေနသည္။

ေဒါနေတာင္တန္း၏ အေရွ႕ဘက္ျခမ္းတြင္ ရွိေသာေဒသ၊ ကရင္တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္မ်ား စိုးမိုးသည့္နယ္ေျမ၊ ယခင္ က အမည္းေရာင္ နယ္ေျမဟု သမုတ္ခံရသည့္ ေနရာသို႔ ေရာက္ခဲ့ရသည့္ အေတြ႔အႀကံဳကို မည္သည့္အခါမွ် ေမ့ႏိုင္မည္ မထင္။

အစိုးရႏွင့္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး သေဘာတူ လက္မွတ္ေရးထိုးထားသည့္ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ ဒီမိုကေရစီအက်ိဳးျပဳ ကရင္တပ္မေတာ္ (DKBA) က ဦးေဆာင္ျပဳလုပ္ေသာ တိုင္းရင္းသားေပါင္းစံု ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲ ညီလာခံသို႔ ရန္ကုန္မွ သတင္း မီဒီယာေပါင္း ၃၀ ခန္႔ တက္ေရာက္ၾကရာတြင္ ဧရာဝတီ သတင္းဌာမွ သတင္းေထာက္တဦးအျဖစ္ ပါ၀င္ျဖစ္ခဲ့သည္။

တခါမွ မေရာက္ဖူးေသးသည့္ ျမ၀တီခရိုင္သို႔ သြားရန္ ျပင္ဆင္ခ်ိန္တြင္ စိုးရိမ္စိတ္မ်ား ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ငွက္ဖ်ားျဖစ္မည္ကို ေၾကာက္သည္၊ ျပန္ေပးဆြဲ ခံရမည္ကို ေၾကာက္သည္။ ဓားျပတိုက္ခံရမည္ကို ေၾကာက္သည္။ ေနာက္ဆံုး ကားေမွာက္မည္ ကိုပင္ ေၾကာက္မိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ငွက္ဖ်ားကို ကာကြယ္ဖို႔ ျခင္မကိုက္ လိမ္းေဆးတဘူးယူခဲ့သည္။ ဓားျပတိုက္လွ်င္ ကလန္ကဆန္ မလုပ္၊ အစြမ္းကုန္ ေၾကာက္ျပလိုက္မည္ဟု စိတ္ကိုတင္းၿပီး က်န္ကိစၥမ်ားကိုေတာ့ သေဗၺသတၱာ ကမၼႆကာဟုသာ သေဘာထားလိုက္သည္။

ရန္ကုန္မွ ျမ၀တီသို႔ သြားရာလမ္းသည္ မိုးတြင္းကာလတြင္ အလြန္ၾကမ္းသည္ဆိုေသာေၾကာင့္ တိုက္ရိုက္မသြားဘဲ၊ ရန္ကုန္မွ ေမာ္လၿမိဳင္သို႔ လိုင္းကားျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ေမာ္လၿမိဳင္မွ တဆင့္ ကုန္သြယ္ေရး ထြက္ေပါက္ ျမ၀တီၿမိဳ႕သို႔ ဗင္ကား တစီး စုငွားကာ ခရီးဆက္ရသည္။

ေနျပည္ေတာ္ ေပၚလာၿပီးေနာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ တတိယ ၿမိဳ႕ေတာ္အျဖစ္မွ မသိမသာ ရာထူးခ် ခံလိုက္ရသည့္ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕မွ ထြက္လာေသာ လမ္းေဘးတေလ်ာက္တြင္ ေအာင္ျမင္ျဖစ္ထြန္းေနေသာ ရာဘာ ေတာအုပ္ႀကီး မ်ားကို ျဖတ္သန္းရခဲ့သည္။ ထုိေနရာေတြက တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ တပ္မ်ားႏွင့္ အစိုးရတပ္မ်ား၏ ေရွ႕တန္း စစ္ေျမျပင္မ်ား ဟုလည္း ဆုိႏုိင္ပါသည္။ ျဖတ္သန္း ခဲ့ရေသာ ရြာမ်ားသည္ တခ်ိဳ႕ၿမိဳ႕မ်ားထက္ပင္ သာယာသည္။ အိမ္ႀကီးရခိုင္မ်ား ရွိသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွ အိမ္နီးခ်င္း ထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ ကူးလူး ဆက္သြယ္ရာတြင္ အနီးဆံုးႏွင့္ အလြယ္ကူဆံုး ျဖစ္သည့္ ျမ၀တီ – မဲေဆာက္ ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းကို အဓိက အသံုးျပဳၾကသည္။ ေဒါနေတာင္ၾကားကို ျဖတ္ေက်ာ္သြားရသည့္ ထိုလမ္းသည္ က်ဥ္းေျမာင္း ရံုသာမက၊ လမ္းမ်က္ႏွာျပင္ကလည္း ၾကမ္းတမ္းသည္။ ယခုလို မိုးတြင္းဆိုလွ်င္ ရႊံ႕ခင္းေသာ လမ္းျဖစ္ေန၏။

“ဒါေတာင္ အခုေနာက္ပိုင္း အတက္တရက္၊ အဆင္းတရက္မို႔လို႔ အဆင္ေျပလာတာ။ အရင္ကဆိုရင္ ျမ၀တီကို တခါ တက္ဖို႔အေရး တပတ္၊ ၁၀ ရက္ ေစာင့္ရတယ္။ ကားေတြ သြားလို႔မရလို႔ လူနဲ႔ ကယ္ရီလုပ္ရတဲ့ အခ်ိန္ေတြေတာင္ ရွိခဲ့တယ္” ဟု ယာဥ္ေမာင္းက ေျပာသည္။

ေဒါနေတာင္သည္ တျခား ရိုးမေတာင္တန္း ႀကီးမ်ားကဲ့သို႔ မျမင့္မားေသာ္လည္း၊ မိုးတိမ္မ်ား၊ ျမဴႏွင္းမ်ားႏွင့္ ေတာင္ခိုးမ်ား ဖံုးလႊမ္း၍ ေနသည္။ လမ္းတဘက္က ေတာင္နံရံျဖစ္ၿပီး၊ တဘက္က ေခ်ာက္ကမ္းပါးျဖစ္ေသာ ေတာင္ၾကားလမ္းတြင္ ေမာင္းႏွင္ေနသည့္ ကားမ်ားက ရွင္ေလာင္းလွည့္ေနသလို အစီအရီသြားရသည္။ လမ္းက်ဥ္းကာ အေကြ႔အေကာက္ မ်ားျခင္း ေၾကာင့္ အလ်ားရွည္သည့္ ကားမ်ားအတြက္ေတာ့ အႏၲရာယ္မ်ားသည္။

လမ္းခုလတ္တြင္ ေတာင္ေအာက္သို႔ ျပဳတ္က်သည့္ ကုန္တင္ကားတစီးကို ေတြ႔ရသည္။ ျမ၀တီမွ ဘီယာစည္မ်ားတင္ ေဆာင္လာသည့္ ထိုကား တိမ္းေမွာက္မႈေၾကာင့္ ကားေမာင္းသူႏွင့္ ယာဥ္ေနာက္လိုက္တို႔ ေသဆံုးခဲ့သည္ဟု သိရသည္။

လမ္းတေလွ်ာက္တြင္ ဌာနဆိုင္ရာေပါင္းစံု ရံုးထိုင္သည့္ အခြန္ေကာက္ခံေရး ဂိတ္မ်ားကိုလည္း ေတြ႔ရသည္။

“အရင္တုန္းကထက္ စာရင္ အခြန္ေကာက္တဲ့ ဂိတ္ေတြ ေလ်ာ့လာတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရေပမယ့္ ဌာနဆိုင္ရာ ဂိတ္ေတြက ပိုမ်ားလာတယ္။ အရင္ကဆို ခရီးသည္ေတြကို ဆင္းခိုင္းၿပီး စစ္ေဆးတာေတြ လုပ္ေပမယ့္၊ အခုေနာက္ပိုင္းမွာ ခရီးသည္ ေတြကို ဒုကၡ မေပးေတာ့ပါဘူး။ ကားသမားေတြဆီကပဲ ပိုက္ဆံ ေတာင္းေတာ့တယ္။ ဘာအေၾကာင္းျပခ်က္မွ မရွိဘဲ ဂိတ္လုပ္ၿပီး ပိုက္ဆံေတာင္း ေနၾကတယ္။ အဲဒါ တရားမ၀င္ဘူး။ သူတို႔လူႀကီးေတြ လာစစ္တုန္း ခဏပဲ ၿငိမ္တယ္” ဟု ယာဥ္ေမာင္းက ဆိုသည္။

သကၤန္းညီေနာင္မွ ျမ၀တီအထိလမ္းသည္ ထိုင္းႏုိင္ငံဘက္မွ လာခင္းေပးထားသည့္ လမ္းျဖစ္ရာ၊ ကားေပၚတြင္ ေကာ္ဖီခြက္ တင္ထားလွ်င္ပင္ ေမွာက္မက်ႏုိင္ေအာင္ ညက္ေညာလြန္းသည္။ တဘက္ႏုိင္ငံမွ ခင္းေပးထားသည့္ ထုိလမ္းျဖတ္သန္းခကို ျမန္မာ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းက ေကာက္ခံလွ်က္ ရွိသည္ကို ေတြ႔ရ၏။

ေမာ္လၿမိဳင္မွ မနက္ ၉ နာရီတြင္ ထြက္လာသည့္ ကားက ေန႔လယ္ ၂ နာရီခန္႔တြင္ ျမ၀တီသို႔ ၀င္သည္။ ျမ၀တီသို႔ ေရာက္လွ်င္ သတင္းရင္းျမစ္ ျဖစ္သည့္ DKBA မွ တာ၀န္ရွိသူတဦးက လာႀကိဳသည္။ လာႀကိဳသည့္ ကရင္တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ တပ္္ မွ ဗိုလ္ႀကီးမွာ ရခိုင္တုိင္းရင္းသားတဦး ျဖစ္ေနသည္။ လက္ပစ္ဗံုး တလံုးကို ဘယ္ဘက္ရင္အံုတြင္ ခ်ိတ္ကာ၊ ခါးၾကားတြင္ ပစၥတို ေသနတ္တလက္ ထိုးထားၿပီး ေပ်ာက္က်ား ယူနီေဖာင္း ၀တ္ဆင္ထားသည့္ ဗိုလ္ႀကီးက ကြမ္းယာကေလး ၿမံဳ႕ရင္း ၿပံဳးရႊင္ ေဖာ္ေရြစြာ ႀကိဳဆိုသည္။ ကားေနာက္ခန္းတြင္ အမည္မေခၚတတ္သည့္ ေျပာင္းရွည္ ေသနတ္တလက္စီ ကိုင္ထားသည့္ တပ္သား ႏွစ္ဦး လိုက္ပါလာသည္။ ဒါက ျမ၀တီၿမိဳ႕က ႀကိဳဆိုလိုက္သည့္ ျမင္ကြင္းျဖစ္သည္။

ထိုမွတဆင့္ ေသာင္ရင္းျမစ္နံေဘးမွ ဆန္ကာ ကလို႔ထူးေဘာ စစ္ဌာနခ်ဳပ္ ရံုးထုိင္သည့္ ဆံုဆည္းၿမိဳင္ ေက်းရြာသို႔ ကီလိုမီတာ ၆၀ ေက်ာ္ခန္႔ ထပ္သြားရျပန္သည္။ ျမ၀တီမွ အထြက္တြင္ တခ်ိန္က တိုက္ပြဲမ်ား ျပင္းထန္ခဲ့သည့္ ဖလူးႀကီးရြာကိုု ျဖတ္ရသည္။ အခုေတာ့ ရြာက စည္စည္ပင္ပင္ ျဖစ္ေနသည္။ အိမ္ႀကီး အိမ္ေကာင္းမ်ားကိုလည္း ေတြ႔ရသည္။

ျမ၀တီမွ ဆံုဆည္းၿမိဳင္သို႔ သြားရာလမ္းတေလွ်ာက္သည္ ကရင္တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္မ်ား စိုးမိုးသည့္ နယ္ေျမမ်ားျဖစ္ သည္။ ေသာင္ရင္းျမစ္ႏွင့္ ေဒါနေတာင္ ႏွစ္ခုၾကားမွ ေတာင္ယာ ေျပာင္းခင္းမ်ားသည္ တေမွ်ာ္တေခၚ က်ယ္၀န္းလွသည္။ ရႊံ႕ႏြံ လမ္းမ်ားေၾကာင့္ ကားသည္ ဆပ္ျပာတံုးေပၚတြင္ သြားေနသလိုမ်ိဳး စိတ္ထဲတြင္ ေခ်ာ္က်ိက်ိ ခံစားသည္။

ကားသည္ ေတာင္တက္လမ္းမ်ားတြင္ ေရွ႕သို႔တည့္တည့္ မေမာင္းႏိုင္ဘဲ၊ ကဏန္းတေကာင္ ကဲ့သို႔ ေဘးတိုက္ ေမာင္းရသည့္ အေနအထားမ်ိဳးလည္း ႀကံဳရသည့္အခါ ကားေပၚမွ ခုန္ဆင္းေျပးရသည္ အထိ အသည္းထိတ္ဖြယ္ ခရီးၾကမ္း လို႔ပင္ ဆိုႏိုင္ ပါသည္။ ေတာင္ေပၚလမ္းမ်ားတြင္ ကင္းပုန္းမ်ား၊ ကတုတ္က်င္းမ်ား၊ တပ္စခန္းငယ္မ်ား ကိုလည္းျမင္ရသည္။

လမ္းေကာင္းလွ်င္ ၄၅ မိနစ္ခန္႔သာ ေမာင္းႏွင္ရမည့္ အကြာအေ၀းကို ၄ နာရီေက်ာ္ေက်ာ္ စီးၿပီးေနာက္ ဆံုဆည္းၿမိဳင္ ေက်းရြာသို႔ ေရာက္သည္။ ကရင္အမ်ိဳးသား ေခါင္းေဆာင္ ေစာဘဦးႀကီးဦး၏ ေက်ာက္စာတိုင္ အနီးရွိ စတုဒီသာ မ႑ပ္ ေရွ႕တြင္ ကားရပ္သြားသည္။

“လက္နက္ခ် အညံ့ခံျခင္းကို ငါတို႔အလ်ဥ္းမလုပ္”၊ “ကရင့္လက္နက္ ကရင့္လက္ထဲတြင္ ရွိရမည္”၊“ကရင္ျပည္နယ္ အသိအမွတ္ျပဳျခင္း ၿပီးျပည့္စံုရမည္”၊ “ကရင့္ကံၾကမၼာ ကရင္ ဖန္တီးရမည္” ဆိုသည့္ မူ၀ါဒ (၄)ခ်က္ကို ေက်ာက္စာတိုင္တြင္ ေရးထိုးထားသည္ ကိုေတြ႔ရ၏။

ဖြင့္ပြဲေန႔တြင္ လူေပါင္း ၃၀၀ ေက်ာ္ႏွင့္ အရပ္ဘက္၊ လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔အစည္းေပါင္း ၃၀ တက္ေရာက္သည့္ တိုင္းရင္းသား ေပါင္းစံု ေဆြးေႏြးပြဲကို ဆံုဆည္းၿမိဳင္ေက်းရြာ၏ ေခ်ာင္းတဘက္ျခားရွိ ေတာင္နီေက်းရြာ ခရစ္ယာန္ ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းတြင္ ျပဳ လုပ္ခဲ့သည္။ သတင္း စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္သာ ျမင္ဖူးသည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ေ႒းေမာင္ (သို႔မဟုတ္) ဗိုလ္ထိန္ေမာင္ႏွင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ေစာလားပြယ္ (ခ) ဗိုလ္ႏႈတ္ခမ္းေမြးတို႔ကို အခုမွ လူကိုယ္တိုင္ ျမင္ဖူးရသည္။

ငယ္ငယ္က ၾကည့္ခဲ့ရသည့္ သီဟတင္စိုးႏွင့္ ရဲမင္းပိုင္တို႔၏ ဖိုက္တင္ ဇာတ္ၾကမ္းကားမ်ားႏွင့္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား ေပၚလစီ ဇာတ္လမ္း မ်ားေၾကာင့္ သူပုန္ဆိုသည္မွာ ရုပ္ဆိုးဆိုး၊ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း၊ ခပ္ရမ္းရမ္း လူမ်ားဟု ထင္မွတ္ဖူးေသာ္လည္း ယခု ျမင္ရသူ ႏွစ္ဦးစလံုးမွာ ခက္ထန္သည့္စရိုက္၊ ရက္စက္ ၾကမ္းတမ္းသည့္ အမူအရာမ်ား လံုး၀မရွိသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ႏႈတ္ခမ္းေမြး ကားကားျဖင့္ အသက္ႀကီးရင့္လွၿပီဟု ထင္ထားသည့္ ဗိုလ္ႏႈတ္ခမ္းေမြး သည္ပင္လွ်င္ ႏႈတ္ခမ္းေမႊး ရိတ္ထား သည့္ အသြင္ကို ျမင္ရသျဖင့္ အေတာ္ရုပ္ေျဖာင့္ေသာ ကရင္ႀကီးဟု စိတ္ထဲတြင္ ထင္မိသည္။

ေဆြးေႏြးပြဲ က်င္းပသည့္ ၃ ရက္တာ ကာလအတြင္း ၂၁ ရာစု ပင္လံုညီလာခံ ေခၚယူေရးအတြက္ ဦးတည္ ေဆြးေႏြးခဲ့ ၾကသည္။ အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ အလုပ္အဖြဲ႔ကို ဖြဲ႕ၾကသည္။ ေကာ္သူမြဲခီး ထုတ္ျပန္ခ်က္ကို ထုတ္ၾကသည္။ ေခါင္းစဥ္ႏွင့္ ေဆြးေႏြးခ်က္ မ်ားက ေကာင္းသည္။ သို႔ေသာ္ ေဟာတဖြဲ႔၊ ေဟာတဖြဲ႔ေပၚလာၿပီး မၾကာခဏ ေပ်ာက္ကြယ္သြား တတ္သည့္ အဖြဲ႔ေပါင္းစံုလို အဖ်ားရႉး၊ မရႉးကို ေစာင့္ၾကည့္ရဦးမည္ျဖစ္သည္။

ေဆြးေႏြးပြဲ ကာလအတြင္း တည္းခိုရသည့္ ေတာင္နီေက်းရြာတြင္ ျပည္တြင္းစစ္ ကာလ တေလွ်ာက္လံုး ေျပာင္းေရႊ႕ ပုန္းေရွာင္ရသည့္ စစ္ေဘး ဒုကၡသည္ျဖစ္ခဲ့သူမ်ား ေနထိုင္ၾကသည္။ ရြာထဲရွိ အိမ္အမ်ားစုတြင္ ဗံုးခိုက်င္းမ်ား တူးထားၾက သည္ကိုလည္း ထူးျခားေသာ ျမင္ကြင္းအျဖစ္ ေတြ႔ျမင္ရသည္။ ရြာဦးရွိ ေလ်ာင္းေတာ္မူ ဘုရားႀကီးပင္လွ်င္ စစ္ပြဲမ်ား အဆက္မျပတ္သျဖင့္ အၿပီးမသတ္ရ ေသးေၾကာင္း လံုၿခံဳေရးတာ၀န္က် DKBA စစ္သား တဦးကေျပာျပသည္။

“အဘက ေဒါနေတာင္ တဘက္က ေကာ့ကရိတ္ၿမိဳ႕နယ္ ဇာတိပဲ။ စစ္ေတြျဖစ္ရင္း ဟိုေျပး၊ သည္ေျပးနဲ႔ ဒီရြာကို ေရာက္လာ တာ။ ငယ္ငယ္က စစ္တပ္ ေပၚတာဆြဲတာ ပါဖူးတယ္။ ျပန္ထြက္ေျပးၿပီး လြတ္လာတာ။ ဒီထက္ ေျပးစရာေျမလည္း မရွိေတာ့ပါ ဘူး။ ေဟာ .. ဟိုမွာ ေသာင္ရင္းျမစ္ပဲ ရွိေတာ့တယ္။ သူမ်ားႏုိင္ငံေတာ့ ကူးမေျပးဘူး။ ဒီမွာပဲ အေသခံေတာ့မယ္” ဟု ေတာင္နီ ေက်းရြာမွ အသက္ ၆၀ ၀န္းက်င္ရွိ ကရင္ အမ်ိဳးသားႀကီးတဦးက ဆိုသည္။

တရြာလံုးက ေျပာင္းႏွင့္ ပဲ စိုက္ပ်ိဳးေရး လုပ္ငန္း လုပ္ၾကသည္။ ေတာင္နီရြာ တဘက္ကမ္းရွိ ထိုင္းသူေဌးမ်ား ထံမွ မ်ိဳးေစ့ ေျပာင္းႏွင့္ ေတာင္ယာအတြက္ လိုအပ္ေသာ ေျမၾသဇာ၊ ပိုးသတ္ေဆး၊ ေပါင္းသတ္ေဆး၊ အပင္သန္ေဆး စသည့္ သြင္းအား စုမ်ားကို အေႂကြးစနစ္ျဖင့္ ယူရသည္။ သီးႏံွထြက္သည့္ အခ်ိန္တြင္ သူတို႔ထံ ျပန္ေရာင္းခ်ကာ၊ သူတို႔အေႂကြး ကို ျပန္ဆပ္ရသည္။ တဘက္ကမ္း ရြာမ်ားတြင္ ထုိင္းႏိုင္ငံသား ကရင္လူမ်ိဳးမ်ားလည္း ရွိသည္ဟု သိရသည္။

အနီး၀န္းက်င္ရွိ ေက်းရြာမ်ားမွ ျပည္သူမ်ားသည္ ၀င္ေငြ၏ အနည္းအမ်ားအလိုက္ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖင့္ အစိုးရစစ္တပ္ႏွင့္ DKBA ထံသို႔ အခြန္ေဆာင္ရသည္။

“အခြန္က သိပ္ၿပီး ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးမျဖစ္ပါဘူး။ ဥပမာ- ေျပာင္းဖူး ၁၀ ေတာင္းရရင္ ၁ ေတာင္းကို ထက္၀က္စီ ခြဲ ၿပီး အခြန္ေဆာင္ရတယ္” ဟု ေတာင္နီေက်းရြာမွ ကရင္အမ်ိဳးသမီးႀကီး တဦးက ေျပာသည္။

ျမန္မာက်ပ္ေငြ မသံုးဘဲ၊ ထိုင္းဘတ္ေငြကိုသာ သံုးစြဲေသာ ရြာမ်ားလည္းျဖစ္သည္။ ျမန္မာ ဖုန္းလိုင္းမမိ၍ ထိုင္းနံပါတ္ႏွင့္ ဖုန္းမ်ားကို ကိုင္ၾကရသည္။ တရြာလံုးနီးပါး လက္ကိုင္ဖုန္း တလံုးစီေတာ့ ရွိၾကသည္။ ျမန္မာ ဖုန္းလိုင္း မမိဟု ဆိုေသာ္လည္း ယခုေခတ္ေပၚ ၁၅၀၀ တန္ ဖုန္းက ပထမ တရက္တြင္ေတာ့ အခ်ိန္ပိုင္း လိုင္းမိလိုက္ၿပီး ေနာက္ရက္မ်ားတြင္ လိုင္း ျပန္ေပ်ာက္ သြားသည္။

ေသာင္ရင္းျမစ္ တဘက္ကမ္းရွိ ထိုင္းႏုိင္ငံပုိင္ ေက်းရြာမ်ားကို လွမ္း၍ျမင္ေနရသည္။ ဆက္သြယ္ေရး တာ၀ါတိုင္မ်ား၊ အိမ္ႀကီး အိမ္ေကာင္းမ်ား၊ လွ်ပ္စစ္မီး၊ ကြန္ကရစ္လမ္းမ မ်ားႏွင့္ ေစ်းဆိုင္ႀကီးမ်ား ရွိေသာ တဖက္ကမ္းရွိ ေက်းရြာမ်ားကို ဒီဘက္က လူေတြ မီွခိုေနၾကရသည္။ ဆန္၊ ဆီ၊ ဆားကအစ၊ အိမ္ေဆာက္ပစၥည္း၊ အိမ္အသံုးအေဆာင္ အားလံုးကို ကူးတို႔ ေလွငယ္ ကေလးမ်ားျဖင့္ ကူးကာ ထိုင္းဘက္ကမ္း ရြာမ်ားမွ ၀ယ္ယူသံုးစြဲၾကသည္။

ထို႔ေၾကာင့္လည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေစာလားပြယ္က သူ၏ စိုးမိုးနယ္ေျမရွိ ရြာသူရြာသားမ်ားအား “တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ိဳးအတြက္ျဖစ္ ပါေစ၊ ထိုင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ိဳးအတြက္ မျဖစ္ပါေစႏွင့္” ဟု သတိေပးထားျခင္း ျဖစ္ေပမည္။ ထို သတိေပး စာတမ္း ရိုက္ႏွိပ္ ထားသည့္ အကႌ်မ်ား ဆင္တူ၀တ္ထားေသာ ကရင္လူငယ္မ်ားက ေဆြးေႏြးပြဲ လာေရာက္သည့္ ဧည့္သည္မ်ားကို ေကၽြးေမြး ဧည့္ခံေရး တာ၀န္ယူၾကသည္။

ေဆြးေႏြးပြဲ ေနာက္ဆံုးရက္တြင္ DKBA စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ႏႈတ္ခမ္းေမြး အိမ္သို႔ သြားေရာက္လည္ပတ္ခြင့္ ရခဲ့သည္။ သစ္မာ မ်ားျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ထားသည့္ တထပ္အိမ္က်ယ္ႀကီး ျဖစ္ပါသည္။ အိမ္ေဘး ပတ္လည္တြင္ လက္နက္ အျပည့္အစံုႏွင့္ လံုၿခံဳေရးမ်ားက ေနရာယူထားသည္။ အိမ္၏ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္တြင္ ၿမိဳင္ႀကီးငူ ဆရာေတာ္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေစာဗိုလ္ျမ၊ ကရင္အမ်ိဳးသား ေခါင္းေဆာင္ ေစာဘဦးႀကီး တို႔၏ ဓာတ္ပံုႏွင့္ ပန္းခ်ီကားမ်ားကို ခ်ိတ္ဆြဲထားသည္။ စစ္ယူနီေဖာင္းျဖင့္ ေတြ႔ေနက် ဗိုလ္ႏႈတ္ခမ္းေမြးသည္ စြပ္က်ယ္ အက်ႌအျဖဴကို ၀တ္ဆင္ထားၿပီး ဧည့္သည္မ်ားကို ကရင္အမ်ိဳးသား ၀တ္စံုမ်ား လက္ေဆာင္ေပးကာ ဧည့္ခံသည္။

လံုၿခံဳေရး ယူထားေသာ DKBA စစ္သားတခ်ိဳ႕ႏွင့္လည္း စကားစျမည္ ေျပာဆိုခြင့္ ရသည့္အခါ ကရင္ျပည္နယ္၊ ၾကာအင္း ဆိပ္ႀကီး ၿမိဳ႕နယ္မွ လူငယ္တဦးက ျပည္တြင္းစစ္ဒဏ္ကို ေရွာင္ရွားရင္း ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္းရွိ ႏို႔ဖိုး ဒုကၡသည္ စခန္းသို႔ ေရာက္ခဲ့ရာမွ တဆင့္ ကရင္အမ်ိဳးသား အစည္းအရံုး (KNU) သို႔ ၀င္ေရာက္ကာ အမ်ိဳးသားေရး ခံယူခ်က္ျဖင့္ တုိက္ပြဲ ၀င္ခဲ့ေၾကာင္း ေျပာျပသည္။

“အဲဒီတုန္းက ညီအေထြးဆံုးေလးက DKBA မွာေပါ့။ ကရင္ အခ်င္းခ်င္း တိုက္ေနရတာကို စိတ္ညစ္လာတာနဲ႔ KNU က ထြက္ၿပီး ႏို႔ဖိုး စခန္းက အေမ့ဆီ ျပန္တယ္။ အေမကေျပာတယ္၊ နင္တို႔ ညီအစ္ကိုႏွစ္ေယာက္ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ သတ္ေနၾက ေပေတာ့တဲ့။ က်ေနာ္ ေတာ္ေတာ္ စဥ္းစားသြားတယ္။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ DKBA ထဲ ၀င္တယ္။ ညီေလးကေတာ့ တပ္ထဲမွာ မရွိေတာ့ဘူး။ အခု က်ေနာ့္ ပေထြးက နယ္ျခားေစာင့္တပ္ (BGF) မွာ ရွိတယ္။ သူကေတာ့ ေသခ်င္ေသပါေစ။ သူတို႔က သစၥာေဖာက္ေတြပဲ။ အေမကေတာ့ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ ဗိုလ္ခ်စ္သူတို႔ နယ္ျခားေစာင့္တပ္နဲ႔ တိုက္ေနတုန္းမွာ ဆံုးတယ္လို႔ ၾကားရတယ္” ဟု ထိုစစ္သားေလးက သူ႔ဘ၀ တစိတ္ တပိုင္းကို ကရင္သံ၀ဲ၀ဲျဖင့္ ဖြင့္ဟသည္။

ကရင္လက္နက္ကိုင္ တပ္မေတာ္ ၂ ခုတြင္ စစ္မႈထမ္းခဲ့သည့္ အတြက္ တိုက္ပြဲႀကီး ၂ ခုကို တိုက္ဖူးသည့္ အေတြ႔အႀကံဳ ရွိ ေၾကာင္းလည္း သူက ဆိုသည္။

“က်ည္ဖူးက က်ေနာ့္ေဘးကို က်လာတာ။ ေတာ္ေသးတာေပါ့၊ မေပါက္လို႔ က်ေနာ္မေသလိုက္ဘူး။ စစ္မတိုက္ရေတာ့ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္ ရြာျပန္ၿပီး ေအးေအးေဆးေဆး နားေတာ့မယ္။ အခုေတာ့ က်ေနာ့္ လူမ်ိဳးအတြက္ က်ေနာ္ တိုက္ရဦးမယ္။ ငယ္ခ်စ္ဦး ကိုလည္း လက္မထပ္ႏိုင္ ေသးဘူး။ ဘယ္ေတာ့မွ လက္ထပ္ႏိုင္မလဲဆိုတာ မေသခ်ာေသးဘူး။ သူကေတာ့ ေစာင့္ ေနတုန္းပဲေလ” ဟု သူက အၿပံဳးတ၀က္ျဖင့္ ဆက္ေျပာသည္။

ေတာင္နီရြာ ပတ္ပတ္လည္တြင္ လက္နက္အျပည့္၊ က်ည္အျပည့္၊ ၀တ္စံုျပည့္ျဖင့္ လံုၿခံဳေရး တာ၀န္ယူထားသည့္ စစ္သား မ်ားထဲတြင္ ကရင္စစ္သားမ်ား သာမက မဟာမိတ္အျဖစ္ ပူးေပါင္းထားသည့္ ရခိုင္တပ္မေတာ္မွ စစ္သားမ်ားကိုလည္း ေတြ႔ရသည္။ ခ်င္းမိ်ဳးႏြယ္စုျဖစ္သည့္ ဇုိမီး စစ္သားမ်ားကိုလည္းေတြ႔ရသည္။

“က်ေနာ္တို႔က ဗမာကို တိုက္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ အစိုးရရဲ႕ မူ၀ါဒေတြကို မႀကိဳက္လို႔ တိုက္ေနတာ” ဟု ရခိုင္တပ္မေတာ္မွ တပ္စုမႉးတဦးက ခပ္တည္တည္ ေျပာသည္။

သူတို႔ လိုက္ရွင္းျပသျဖင့္ မည္သည့္ေနရာတြင္ တိုက္ပြဲမ်ားျဖစ္ခဲ့သည္၊ မည္သည့္ေနရာတြင္ လူ ဘယ္ႏွဦး ေသဆံုးခဲ့သည္ ဆိုသည့္ ဗဟုသုတမ်ားလည္း ရခဲ့သည္။

ေတာင္နီရြာ၏ အျမင့္ဆံုး ဘုရားေတာင္ကုန္းေပၚမွ လွမ္းျမင္ရသည့္ ျမင္ကြင္းသည္ ျမင္ဖူးသမွ်ေသာ အလွဆံုးရႈခင္းမ်ား အနက္ တခုအပါအ၀င္ဟု ဆိုရမည္။ သို႔ေသာ္လည္း တက္ႂကြေပ်ာ္ရႊင္မႈထက္ လြမ္းေမာဖြယ္ပိုေကာင္းသည့္ ရႈခင္းဟု ခံစားရသည္။

ထို႔အျပင္ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ ရင္ဆိုင္ခဲ့ရသည့္ ျပည္တြင္းစစ္ပြဲမ်ားေၾကာင့္ ထုိင္းႏိုင္ငံနယ္စပ္ရွိ ဒုကၡသည္စခန္းမ်ားတြင္ ေနထိုင္ၾကရသည့္ ကရင္ တိုင္းရင္းသားမ်ားအတြက္ ျပန္လည္ ေနရာခ်ထားေပးရန္ အသစ္ တည္ေဆာက္လွ်က္ရွိသည့္ ေ၀ါေလၿမိဳင္ ၿမိဳ႕နယ္ခြဲသို႔လည္း သြားေရာက္ လည္ပတ္ခြင့္ရခဲ့သည္။

ဆံုဆည္းၿမိဳင္ႏွင့္ ေ၀ါေလၿမိဳ႕နယ္ခြဲၾကားတြင္ အစိုးရတပ္မေတာ္၏ ဗ်ဴဟာတပ္ရင္းတစ္ခုလည္းရွိသည္။ တဘက္ႏွင့္တဘက္ နယ္ေျမမ်ားအတြင္းျဖတ္သန္းသြားလာေရးအတြက္ ႀကိဳတင္သတင္းပို႔စနစ္က်င့္သံုးၾကသျဖင့္ ပံုမွန္သြားလာႏုိင္ေၾကာင္း သိရသည္။

ဆံုဆည္းၿမိဳင္မွ ၄၅ မိနစ္ခန္႔ ေမာင္းလွ်င္ေရာက္သည့္ အကြာအေ၀းတြင္ ေ၀ါေလၿမိဳင္ ၿမိဳ႕နယ္ခြဲကို တည္ေထာင္ထားသည္။ အိမ္ေျခ ၄၅၀ ႏွင့္ လူဦးေရ ၂၃၀၀ ေက်ာ္ ရွိေသာ ထိုၿမိဳ႕နယ္ခြဲတြင္ ကရင္၊ ဗမာ၊ မြန္၊ ရခိုင္ႏွင့္ ပအိုင္း (ပအို၀့္) လူမ်ိဳးမ်ား ေနထိုင္ၾကေၾကာင္း အမွတ္ ၁ ရပ္ကြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉး ထံမွ သိရသည္။

ၿမိဳ႕နယ္ခြဲသည္ KNU၊ DKBA၊ စစ္တပ္၊ အစိုးရႏွင့္ ျပည္သူ႔စစ္တို႔၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ေအာက္တြင္ရွိေၾကာင္းလည္း သူကဆိုသည္။ ေ၀ါေလ တဘက္ကမ္းတြင္ ထိုင္းရြာတရြာလည္း ရွိသည္။ ထိုႏွစ္ရြာၾကားရွိ ေသာင္ရင္းျမစ္သည္ ရန္ကုန္မွ ပုဇြန္ေတာင္ ေခ်ာင္းထက္ပင္ က်ဥ္းသည္။ ေသာင္ရင္းျမစ္ကို ျဖတ္ထုိးထားသည့္ သစ္သားတံတားငယ္၏ ထိပ္တြင္ ထိုင္းစစ္သား ႏွစ္ဦးက ေမာင္းရွည္ေသနတ္ ကိုယ္စီျဖင့္ ေစာင့္ၾကပ္ေနသည္။ ညေန ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္ျဖစ္ရာ၊ တဘက္ကမ္းသို႔ ေက်ာင္းသြားတက္ၿပီး ျပန္လာသည့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ ေက်ာင္း၀တ္စံု၀တ္ထားေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံသား ကေလးငယ္မ်ားကိုလည္း ေတြ႔ခဲ့ရသည္။

ထိုင္းဘက္အျခမ္း ေသာင္ရင္းျမစ္ကမ္းကို ေက်ာက္စီနံရံမ်ားခ်ကာ ေရတိုက္စားမႈဒဏ္က ကာကြယ္ထားေသာ္လည္း၊ ျမန္မာျပည္ဘက္ျခမ္း ကမ္းပါးသည္ အကာအကြယ္မဲ့ ေရတိုက္စား ခံေနရသည္ကို ျခားနားခ်က္တခုလို ျမင္ေနရသည္။ မလွမ္းမကမ္းရွိ ေစ်းဆိုင္တန္းမ်ားတြင္ “ဒါ … ဒို႔ျပည္၊ ဒါ…ဒို႔ေျမ၊ ဒို႔ … ပိုင္တဲ့ေျမ” ဆိုသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းကို အသံၿပိဳင္ေအာ္ကာ ေျပးတမ္းလိုက္တမ္း ေဆာ့ကစားေနေသာ ကေလးငယ္မ်ားကို ျမင္ေတြ႕ရသည္။

“၂၀၁၁ ဒီဇင္ဘာ ေနာက္ပိုင္းမွာ တိုက္ပြဲေတြ မျဖစ္ေတာ့ဘူးဗ်။ ဒီကို ျပန္လာမယ့္ ဒုကၡသည္ေတြအတြက္ ေျမဧက ေသာင္း ေက်ာ္ကို လုပ္ေပးေနပါတယ္။ ဒီကိုျပန္လာရင္ စိုက္ပ်ိဳးေရးနဲ႔ ေမြးျမဴေရး လုပ္ငန္းေတြ လုပ္လို႔ရတယ္” ဟု အမွတ္ ၁ ရပ္ကြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉး ဦးတိုးရင္က ရွင္းျပသည္။

ေက်းရြာႀကီး တခုသာသာရွိေသာ ေ၀ါေလတြင္ ေဆာက္လက္စ ဌာနဆိုင္ရာ အေဆာက္အအံုမ်ားႏွင့္ အထက္တန္းေက်ာင္းကို ေတြ႔ရသည္။ ေဆာက္လက္စ ေက်ာင္းအတြင္း၌ ကေလးငယ္မ်ား စာသင္ေနၾကသည္ကိုလည္း ေတြ႔ရသည္။ ေ၀ါေလမွ ထိုင္းႏိုင္ငံ တဘက္ျခမ္းသို႔ ေန႔ခ်င္းျပန္ သြားေရာက္ ပညာသင္ၾကားလွ်က္ ရွိသည့္ ကေလးငယ္ ၂၀ ေက်ာ္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ဆံုဆည္းၿမိဳင္မွ ျမ၀တီသို႔ ျပန္ရေတာ့မည့္ ညတြင္ ကဆုန္လက မႈန္၀ါး၀ါးသာ လင္းေနသည္။ လူေျခတိတ္သြားေသာ သက္ႀကီး ေခါင္းခ်ခ်ိန္ ေလာက္တြင္ မိုးေပၚေထာင္၍ ပစ္ေလသလား၊ ရြာလမ္းမ တေလွ်ာက္ဆီသို႔ ပစ္လုိက္ ေလသလား မခန္႔မွန္း ႏိုင္ေသာ ေသနတ္သံတခ်က္ က်ယ္ေလာင္စြာ ထြက္လာသည္။ ေစာေစာက အသံ က်ယ္က်ယ္ျဖင့္ အခ်င္းခ်င္း ေဟာင္ၾက၊ အူၾကလုပ္သည့္ ေတာင္နီရြာမွ ေခြးမ်ား၏ အသံသည္လည္း ခ်က္ခ်င္း တိတ္သြားသည္။ ဘာျဖစ္တာလဲ၊ ဘာျဖစ္လာဦးမွာလဲ စိုးရိမ္စြာ ေတြးေတာရင္း မနက္မိုး လင္းသည္ အထိ အိပ္မေပ်ာ္ခဲ့ေသာညသည္ ကလို႔ထူးေဘာ စစ္႒ာနခ်ဳပ္ ခရီးစဥ္အတြင္း အမွတ္တရ အျဖစ္ဆံုး ညဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။

မနက္ ေနေရာင္ျခည္လင္းသည္ႏွင့္ ရြာထဲရွိ ကေလးငယ္မ်ား ေက်ာင္းစိမ္း ၀တ္စံုေလးမ်ား ကိုယ္စီျဖင့္ စာသင္ေက်ာင္း ဆီသို႔ သြားေနသည္ကို ျမင္ရ၏။ သူတို႔အခ်င္းခ်င္း ကရင္ ဘာသာစကားျဖင့္သာ ေျပာၾကသည္။ သိပ္မၾကာခင္မွာပင္ ေက်ာင္းသား ၆၀ ေက်ာ္ကို သင္ျပေပးမည့္ ဆရာမ တဦးတည္းသာ ရွိေသာ ရြာဦးစာသင္ေက်ာင္းဆီမွ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္း သီဆို ေနသည့္ အသံ ပ်ံ႕လြင့္ထြက္လာသည္။

၅ ရက္ေျမာက္ေန႔တြင္ ေဒါနေတာင္တန္း၏ အေရွ႕ဘက္ အရိပ္မွ ျပန္ခဲ့သည္။ လမ္းေဘး၀ဲယာတြင္ အလာတုန္းကထက္ ပို၍ ရွည္လ်ား လာပံုရသည့္ ေျပာင္းပင္ငယ္မ်ားေၾကာင့္ ပတ္၀န္းက်င္က ပို၍ စိမ္းလန္းေနသည္။ ေသာင္ရင္းျမစ္ေရ ၾကည္လင္ ခ်ိန္တြင္ တေခါက္ တခါေတာ့ ျပန္လာခ်င္ ပါေသးသည္။ နားထဲတြင္ ေသာင္ရင္းျမစ္ဖ်ားဆီမွ ေဆာ့ကစားေနေသာ ကရင္တိုင္းရင္းသား ကေလးငယ္မ်ား၏ သံၿပိဳင္သီခ်င္းသံကိုလည္း ၾကားေယာင္ေနမိသည္။

“ဒို႔ … ဘိုးဘြား အေမြအႏွစ္မို႔ … ခ်စ္ျမတ္ႏုိးသေလ၊…ဒို႔ … ျပည္၊ ဒို႔ … ေျမ၊ … ျပည္ေထာင္စုကို.. အသက္ေပးလို႔……ဒို႔…ကာကြယ္မေလ”။

No comments: