စည္သူေဇယ်
ဒီဇင္ဘာလအတြင္း က်င္းပျပုလုပ္မယ့္ ဂ်ပန္-အာစီယံ ထိပ္သီးအစည္းအေ၀းကို ျမန္မာနုိ္င္ငံ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ကိုယ္တိုင္ တက္ေရာက္မွာျဖစ္ျပီး ဂ်ပန္၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ ႐ွင္ဆူအာေဘးနဲ့ ေတြ့ဆံုမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုေတြ့ဆံုခ်ိန္မွာ ရထားပို့ေဆာင္ေရး ကိစၥကို အဓိက အခ်က္ တခု အေနနဲ့ ေဆြးေနြးသြားမယ္လို့ မီးရထားသံလမ္း ျပုျပင္ေရး ပစၥည္းလႉဒါန္းပြဲကို တက္ေရာက္လာတဲ့ ျမန္မာနိုင္ငံ ဆိုင္ရာ ဂ်ပန္ ဒုတိယ သံအမတ္ မစၥတာ မာ႐ူယာမာ က ေျပာၾကားသြားခဲ့တာပါ။
ျမန္မာနိုင္ငံဆိုင္ရာ ဂ်ပန္သံအမတ္ ဒုတိယသံအမတ္ မ႐ူယာမ (MARUYAMA က “ေနာက္ ဒီဇင္ဘာလ မွာဆိုရင္ သမၼတၾကီးဦးသိန္းစိန္ကို္ယ္တိုင္ ဂ်ပန္ အာဆီယံ အထူး ထိပ္သီးေဆြးေနြးပြဲကို တက္ဖို့ ဂ်ပန္ျပည္ကို လာေရာက္မွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီအခါမွာ က်ေတာ္တို့ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ ႐ွင္ဆူအာေဘးနဲ့ သမၼတၾကီးဦးသိန္းစိန္နဲ့ အဓိက ေဆြးေနြးမယ့္ အခ်က္ ၁ ခ်က္ကေတာ့ ရထားပို့ေဆာင္ေရးကိစၥကို ဘယ္လုိပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မလဲ ဆိုတာကို ေဆြးေနြးသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ဒီေန့ အခန္းအနားကစျပီး ဂ်ပန္အစိုးရနဲ့ ျမန္မာ့အစိုးရၾကားမွာ ရထားပို့ေဆာင္ေရး က႑မွာ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မႈ ပိုျပီးေတာ့ တိုးတက္လာမယ္လို့ က်ေတာ္ ထင္ပါတယ္။”လုိ့ ေျပာပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ဂ်ပန္၀န္ၾကီးခ်ဳပ္နဲ့ ဂ်ပန္ပို့ေဆာင္ေရး၀န္ၾကီးတို့ ျမန္္မာနုိင္ငံကို လာေရာက္စဥ္က သမၼတဦးသိန္းစိန္ကိုယ္တိုင္ ပို့ေဆာင္ေရးကန္ဏ ဖြံ့ျဖိုးတိုးတက္ဖို့ ေဆြးေနြးခဲ့ၾကတယ္လို့ သူက ဆက္ေျပာပါတယ္။၂၀၁၂ ခုနွစ္ ဧျပီလအတြင္း သမၼတဦးသိန္းစိန္ ဂ်ပန္နိုင္ငံကို သြားေရာက္ခဲ့စဥ္ကလည္း ျမန္မာနိုင္ငံ ရထားပို့ေဆာင္ေရး က႑ ဖြ့ံျဖိုးတိုးတက္ေရးအတြက္ ဂ်ပန္နိုင္ငံအေနနဲ့ အကူအညီေပးဖို့ ဂ်ပန္၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ထံကေန ကတိက၀တ္ေတြ ရ႐ွိခဲ့တယ္လို့ အဲ့ဒီအခန္းအနားကို တက္ေရာက္လာတဲ့ ရထားပို့ေဆာင္ေရး၀န္ၾကီးက ေျပာၾကားသြားခဲ့ပါတယ္။
ရထားပို့ေဆာင္ေရး၀န္ၾကီးဌာန ဦးသန္းေဌး ျပည္ေထာင္စု၀န္ၾကီး က “အဲ့ဒီအခ်ိန္ကစျပီးေတာ့ အခုအထိ ဂ်ပန္နိုင္ငံအစိုးရ၊ ေျမယာ၊ အေဆာက္အဦ၊ ပို့ေဆာင္ေရးနဲ့ ခရီးသြားလာေရး ဆိုင္ရာ၀န္ၾကီး အပါအ၀င္ ဂ်ပန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ေရး အင္ေဂ်စီ JICA၊ ဂ်ပန္ နိုင္ငံတကာပို့ေဆာင္ေရး အဖြဲ့အစည္း၊ ဂ်ပန္ကုမၸဏီအဖြဲ့မ်ားက ကိုယ္စားလည္မ်ားက ရထားပို့ေဆာင္ေရး၀န္ၾကီးဌာနနဲ့ ျမန္မာ့မီးရထားဌာနတို့နဲ့ စဥ္ဆက္မပ်က္ လာေရာက္ေတြ့ဆံု ညိွနႈိင္းမႈမ်ား ျပုလုပ္ေနပါျပီ။”လို့ ေျပာဆိုပါတယ္။
ဂ်ပန္နိုင္ငံနဲ့ ျမန္မာနုိ္င္ငံအၾကား မီးရထားပို့ေဆာင္ေရးနဲ့ ပတ္သက္ျပီး ၁၉၆၂ ခုနွစ္ကတည္းက ဂ်ပန္နိုင္ငံအစိုးရထံကေန ခ်ီးေငြနဲ့ ေထာက္ပံ့ေငြ ေတြရယူခဲ့ျပီး ရထားစက္ေခါင္း၊ လူစီးတြဲ ကုန္တြဲ ရထားသံလမ္း၊ စက္ပစၥည္းေတြ ၀ယ္ယူ အသံုးျပုခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၈၂ ခုနွစ္နဲ့ ၁၉၈၄ ခုနွစ္ေတြမွာေတာ့ OECF ေခ်းေငြ ဂ်ပန္ယမ္း ၁၂၃ ဘီလီယံ ေက်ာ္အထိ ရထားပို့ေဆာင္ေရး၀န္ၾကီးဌာနက ဂ်ပန္အစိုးရထံကေန ေခ်းယူခဲ့ပါတယ္။
အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ဂ်ပန္နိုင္ငံအစုိးရက ရန္ကုန္-မနၱေလး မီးရထားလမ္း လံုျခံုေရးနဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈ ဖြံ့ျဖိုးတိုးတက္ေရးလုပ္ငန္းအတြက္ ေ႐ွ့ေျပးစီမံကိန္းအျဖစ္ ရန္ကုန္ပဲခူးၾကား ရထားလမ္း ျပုျပင္ထိိန္းသိမ္းမႈ ေခတ္မွီနည္းစနစ္မ်ားကို လြဲေျပာင္းေပးနိုင္ေရးေဆာင္႐ြက္ေနပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ သံလမ္းျပုျပင္ထိန္းသိမ္းေရး ပစၥည္း ၇၄ မ်ိုး၊ အေရအတြက္အားျဖင့္ ၆၁၀ ခုကို တင္သြင္းလာေနျပီး ဂ်ပန္နို္င္ငံက ပညာ႐ွင္ ၁၀ ဦးက ျမန္္မာ့မီးရထား ၀န္ထမ္းေတြကို သင္တန္းပို့ခ်ေပးေနပါတယ္။ ဒီအခန္းအနားမွာ ဂ်ပန္နိုင္ငံ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာပို့ေဆာင္ေရး အဖြဲ့အစည္း JITI က ျမန္မာနိုင္ငံ မီးရထားပို့ေဆာင္ေရး၀န္ၾကီးဌာနကို မီးရထားသံလမ္း ျပုျပင္ထိန္းသိမ္းေရးမွာ အသံုးျပုတဲ့ ပစၥည္းအမ်ိုးစား ၄ မ်ိုး အေရအတြက္ အားျဖင့္ ၃၁ ခုကို တို့ကို လဲြွႊေျပာင္းေပးအပ္လႉဒါန္းခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment