စိုးသန္းလင္း
အေျခခံဝန္ထမ္းလစာအား ၆ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ၁ဝဝ ရာႏႈန္းႏွင့္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ၁၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ယခင္ထက္ တိုးေပးလိုက္သည့္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႔က အတည္ျပဳၿပီး ျဖစ္ေသာ လစာႏႈန္းထားအသစ္မ်ားကို ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီး ဦးဝင္းရွိန္က မတ္လ ၂၅ ရက္ေန႔ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးသို႔ ရွင္းလင္းတင္ျပခဲ့သည္။
“အနိမ့္ဆုံးလစာကို က်ပ္ ၁၂ဝ,ဝဝဝ၊ အမႈထမ္းမ်ားအတြက္ ႏွစ္တိုးကို က်ပ္ ႏွစ္ေထာင္ႏႈန္းနဲ႔ ငါးႀကိမ္ေပးဖို႔ ျဖစ္ၿပီး တစ္ဆင့္နဲ႔တစ္ဆင့္ကို ငါးေထာင္က်ပ္ တိုးျမႇင့္ထားပါတယ္၊ အမႈထမ္းမွ အရာထမ္းသို ့ျခားနားလစာမွာ က်ပ္ သုံးေသာင္းျဖစ္ၿပီး အရာထမ္းမ်ားအတြက္ ႏွစ္တိုးကို က်ပ္ ေလးေထာင္ႏႈန္းနဲ႔ ငါးႀကိမ္ေပးဖို႔နဲ႔ ရာထူးတစ္ဆင့္နဲ႔တစ္ဆင့္ကို က်ပ္ တစ္ေသာင္းျဖင့္ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးအဆင့္ထိ တိုးျမႇင့္ထားပါတယ္၊ အျမင့္ဆုံးလစာကို က်ပ္ငါးသိိန္းနဲ႔တြက္ခ်က္ထားၿပီး အနိမ့္ဆုံးႏွင့္ အျမင့္ဆုံးလစာ ကြာျခားခ်က္မွာ ၄ ဒသမ ၂ ဆ ျဖစ္ပါတယ္” ဝန္ႀကီးက ၿခဳံငုံတင္ျပခဲ့သည္။
ယခုလစာႏႈန္းထားသစ္မ်ား စတင္ခံစားသည္မွစၿပီး ယခင္က ခံစားခြင့္ျပဳထားေသာ လစဥ္ ေထာက္ပံ့ေၾကးေငြ က်ပ္သုံးေသာင္းကို ပယ္ဖ်က္ေၾကာင္းလည္း ဝန္ႀကီး၏ တင္ျပခ်က္တြင္ ပါရွိသည္။
တင္ျပခ်က္မ်ားအရ အေျခခံဝန္ထမ္းသည္ ယခင္ ၁ဝ၅,ဝဝဝ က်ပ္ (လစာရင္း ၇၅,ဝဝဝ က်ပ္ႏွင့္ ေထာက္ပံ့ေၾကး ၃ဝ,ဝဝဝ) ရခဲ့ရာမွ ယခု ၁၂ဝ,ဝဝဝ ရရွိၿပီး ေထာက္ပံ့ေၾကးမရွိေတာ့သျဖင့္ လစာရင္းမွာ ၆ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း တိုး ေသာ္လည္း ဝင္ေငြသည္ ၄ ဒသမ ၈ ရာခုိင္ႏႈန္းခန္႔သာ တိုးလာျခင္းျဖစ္သည္။
ယခင္ က်ပ္ႏွစ္သိန္းခြဲရခဲ့ေသာ ညႊန္ခ်ဳပ္သည္ ယခု ငါးသိန္း၊ လစာ ၁၂ သိန္းရခဲ့ေသာ တပ္ခ်ဳပ္သည္ ယခု သိန္း ၃ဝ ျဖစ္လာသျဖင့္ မူရင္းလစာအားျဖင့္ ၁ဝဝ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ၁၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း အသီးသီးရလာၾကသည္။
ထိုသို ့အေျခခံဝန္ထမ္းႏွင့္ ဝန္ထမ္းအႀကီးအကဲမ်ားၾကား လစာတိုးသည့္ ရာခိုင္ႏႈန္း သိသိသာသာ ကြာျခားေနရျခင္းကို မဇၥၽိမက ဘ႑ာေရး ဝန္ႀကီးအား ေမးသည့္အခါ ဦးဝင္းရွိန္က “အဓိက ကေတာ့ ဒီလစာကို ေနာက္အစိုးရလက္ထက္မွာလည္း ဆက္ေပးႏိုင္ေအာင္ စဥ္ဆက္မျပတ္သြားႏိုင္ဖို ့ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ စီစဥ္ ရပါတယ္။ အခုေမးသလို ေအာက္ေျခမွာေတာ့ ဒီေလာက္ မတိုးဘူးလားလို႔ ထင္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီေလာက္ေပးတဲ့ ပမာဏႀကီးကို ေနာင္အစဥ္အဆက္ကို ေပးႏိုင္ဖို႔အတြက္ကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔အၿမဲတမ္း စဥ္းစားတြက္ခ်က္ရတာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ေျဖၾကားခဲ့သည္။
တိုးေပးမႈ ရာခိုင္ႏႈန္းသည္ လစာနည္းအေျခခံဝန္ထမ္းမ်ားအတြက္ ပိုမ်ားသင့္သည္ဟု လႊတ္ေတာ္ အပါအဝင္ အမ်ားျပည္သူတို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားေသာ္လည္း လက္ေတြ ့၌ ဝန္ထမ္းအႀကီးအကဲတို႔အတြက္ တိုးသည့္ရာခိုင္ႏႈန္း က ပိုမ်ားေနျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ထပ္ေမးသည့္အခါ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးက “လစာတိုးတာနဲ ့အတူ ေဒသစရိတ္ေပးတာ၊ ပင္စင္လစာစတဲ့ ဆက္စပ္ေနတဲ့ လုပ္ငန္းေတြကိုလည္း စဥ္းစားရပါတယ္။ ဒီလို ဆက္စပ္လုပ္ငန္းေတြအားလုံး စဥ္းစားၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္အေနနဲ႔ ဘယ္ေလာက္အထိ သုံးမလဲဆိုတာ တြက္ခ်က္ရပါတယ္။ ႏိုင္ငံ့၀န္ထမ္းမဟုတ္တဲ့ အရပ္ဘက္၀န္ထမ္းေတြ စက္႐ုံအလုပ္႐ုံ ဝန္ထမ္း၊ ပုဂၢလိက ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ လစာေတြနဲလည္း ဆက္စပ္ေနတဲ့အတြက္ သင့္တင့္မွ်တစြာ လိုက္ပါေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဖို႔ကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းလစာေတြ တိုးဖို႔ ဘက္စုံက စဥ္းစားခဲ့ရပါတယ္။ ဝန္ထမ္းလစာဆိုတာကေတာ့ အဆင့္လိုက္ခံစားရတဲ့ က႑ျဖစ္ပါတယ္၊ အဆင့္လိုက္ ကြာျခားခ်က္ တြက္ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခါတည္း တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း တဘရိတ္ခ္တည္း အားလုံးကို တိုးလို ့မရပါဘူး” ဟု ေျဖၾကားခဲ့သည္။
ေထာက္ပံေၾကးေငြက်ပ္ သုံးေသာင္းခံစားခြင့္ကို ပယ္ဖ်က္ရျခင္း ႏွင့္ပတ္သက္၍လည္း ၎က “ရွားပါးစရိတ္ဆိုတာ အရင္တုန္းက ယာယီအေနနဲ ့ေပးတာျဖစ္ပါတယ္၊ သို႔ေသာ္ ဘာေၾကာင့္ ရွားပါးစရိတ္ေပးသလဲ ဆိုတာကို ျပန္သုံးသပ္ရမယ္။ လစာထဲမွာ ဘာေၾကာင့္ ထည့္မတြက္သလဲ၊ အဓိက အခ်က္ကေတာ့ အဲဒီအေျခအေန အဲဒီအေနအထားအရ သုံးေသာင္းထည့္လိုက္တာနဲ ့ပင္စင္ေပးရပါတယ္။ ဟိုတုန္းက အပိုေထာက္ပံ့ေၾကးပဲျဖစ္လို ့ပင္စင္ထဲမွာ ထည့္မတြက္ထားဘူး။ ဟိုတုန္းကေတာ့ ၇၅,ဝဝဝ ေပၚမွာ အေျခခံ တြက္ရတယ္။ အခုက ၁၂ဝ,ဝဝဝ ေပၚမွာ ပင္စင္ကို တြက္ရေတာ့ ကုန္က်စရိတ္က ပိုမ်ားလာလို ့ပါ။ အဓိကကေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္မွာ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္း လစာတိုးရင္ တစ္ဘက္တည္းကို ၾကည့္တာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ျဖစ္လာႏိုင္တာေတြကို ဘက္စုံၾကည့္ရပါတယ္။ အလုပ္သမားကိစၥေတြ၊ အနိမ့္ဆုံး လစာကိစၥေတြ ရွိေနပါတယ္” ဟု ရွင္းလင္းေျဖၾကားသည္။
ထို ့အျပင္ ဝန္ထမ္းမ်ားသည္ သင့္တင့္မွ်တသည့္ လစာမ်ားတိုးလာသကဲ့သို႔ အလုပ္ေတြကိုလည္း ပိုလုပ္ရမယ္ဆိုတာ တင္ျပလိုေၾကာင္း၊ ထို႔အတူ မွန္ကန္သည့္ အင္အားေတြျဖစ္ဖို ့ အင္အားေတြ ေဖာင္းပြျခင္းမျဖစ္ဖို႔အတြက္ ေန႔စားဝန္ထမ္းခန္႔ဖို႔ အၿမဲတမ္း ဝန္ထမ္းခန္႔ဖို႔ ကိစၥမ်ားတြင္ ျပန္လည္စိစစ္ရ မည္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ကုန္က်စရိတ္မ်ားကို ကာမိႏိုင္မည့္ စစ္ေဆးႀကီးၾကပ္မႈမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ျဖည့္စြက္ေျပာၾကားသည္။
No comments:
Post a Comment