Sunday, February 1, 2009

ေမႏွင္းဆီ ျမန္မာအက တပုဒ္ ၅၀၀

ေအာင္သက္ဝိုင္း

ဒီေနရာဟာ အိႏၵိယ ေဘာလိ၀ုဒ္ ရုပ္ရွင္ ရုိက္ကြင္းထဲက ဇာတ္၀င္ ေတးသီခ်င္း သီဆိုတဲ့ ေနရာ မဟုတ္သလို ကမၻာေက်ာ္ အဆိုေတာ္ မက္ေဒါနားရဲ႕ စင္တင္ ေတးဂီတ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲ တင္ဆက္ေနတဲ့ ေနရာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။

ဒီေနရာက ရန္ကုန္ျမိဳ႕လယ္ေခါင္ ပန္းဆိုးတန္း လမ္းမၾကီးေပၚမွာ ျဖစ္ၿပီး အမ်ဳိးသမီးတဦး ျမဴးႂကြတဲ့ ေတးသီခ်င္း ေတြနဲ႔အတူ စည္းခ်က္ညီညီ အမွန္တကယ္ ကေနပါတယ္။

သူမရဲ႕ေဘးမွာ လူေပါင္းမ်ားစြာက ရပ္ၾကည့္ေငးေနၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕လူေတြကၿပဳံးေနၿပီး တခ်ဳိ႕လူေတြက အူလႈိက္ အသည္းလႈိက္ ရယ္ေမာေနၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ အထူးအဆန္းပမာ စူးစမ္းဆင္ျခင္ၿပီး သူမကို စုိက္ၾကည့္ေန ၾကေလရဲ႕။ ဒါေပမယ့္ သူမကေတာ့ ဘယ္သူကိုမွ ဂရုမစိုက္ဘဲ ေတးသြားအတုိင္း ဟန္ခ်က္ညီညီ ကၿမဲကေနတယ္။

မိတ္ကပ္ေတြ ထူပိန္းေနေအာင္ လိမ္းထားတဲ့ သူမရဲ႕ မ်က္ႏွာေပၚမွာ ေခၽြးေတြက မိုးေရေတြလို ဒလေဟာ စီးက်ေနေပမယ့္ ေျခလက္ေတြက မရပ္မနား လႈပ္ရွားေနတယ္။ သူမက အျဖဴေရာင္ ခပ္ညစ္ညစ္ အက်ႌနဲ႔ ေဘာင္းဘီကို ၀တ္ဆင္ထားၿပီး ေခါင္းမွာ အနက္ေရာင္ မ်က္မွန္တလက္က ဆံႏြယ္ေတြနဲ႔အတူ ေရာေထြးေနတယ္။

“ေမႏွင္းဆီ ျမန္မာအက တပုဒ္ 500 ks” ဆိုတဲ့ ဆုိင္းဘုတ္ အျဖဴေလးနဲ႔ အနက္ေရာင္ ကက္ဆက္ေလး တလုံး သူမရဲ႕ေဘးမွာ ရွိေနၿပီး ကက္ဆက္ထဲက ထြက္ေပၚေနတဲ့ ေတးသီခ်င္းေတြက အိႏၵိယ ေတးသီခ်င္းေတြပါ။ သူမဟာ ေတးသီခ်င္းတပုဒ္ ေငြက်ပ္ငါးရာနဲ႔ လူေတြကို ကျပေဖ်ာ္ေျဖ အသုံးေတာ္ ခံေနတဲ့ ကေခ်သည္ တဦးဆိုရင္ မမွားႏုိင္ပါဘူး။

အရွက္အေၾကာက္ ႀကီးလွတဲ့ ျမန္မာလူမႈ အသိုင္းအ၀န္းမွာ အမ်ဳိးသမီး မဆိုထားနဲ႔ အမ်ဳိးသားေတြပင္လွ်င္ လူေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာ သြားလာလႈပ္ရွားေနတဲ့ လမ္းမၾကီးေပၚမွာ ကျပ အသုံးေတာ္ခံတဲ့ အလုပ္မ်ဳိး မလုပ္ႏုိင္ၾကပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူမကေတာ့ အမ်ဳိးသမီးတန္မယ့္ မရွက္မေၾကာက္ ကျပ အသုံးေတာ္ ခံေနတယ္။

ဘယ္လို အေျခအေနမ်ဳိး ေတြက သူမကို ဒီလုိကျပ အသုံးေတာ္ခံဖို႔ တြန္းပို႔ေနတာပါလဲ။ ဘယ္လို ဘ၀ေပး ကံၾကမၼာ ေတြက သူမကို ဒီပုံစံျဖစ္လာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့တာပါလဲ။ သူမ ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုအလုပ္မ်ဳိးကို ေရြးခ်ယ္ၿပီး အသက္ေမြး ၀မ္းေက်ာင္းရတာပါလဲ။

အသက္ ၄၆ ႏွစ္အရြယ္ရွိေနၿပီျဖစ္တဲ့ သူမက မိဘစြန္႔ပစ္ ခံထားရၿပီး ႀကီးျပင္းခဲ့ရတဲ့သူ တဦးပါ။ လူလားေျမာက္ ခဲ့ရေပမယ့္ ဆင္းရဲလြန္းလွတဲ့ ေမြးစားမိဘ ေတြေၾကာင့္ ေက်ာင္းမေနခဲ့ရတဲ့ အတြက္ စာလုံး၀ မတတ္ေျမာက္ ခဲ့ပါဘူး။
ေမြးစားမိဘေတြကို လုပ္ေကၽြးခ်င္လြန္းတဲဲ့ သူမက ၁၀ ႏွစ္သမီး အရြယ္ကတည္းက လမ္းေတြေပၚမွာ ကခုန္ရင္း ေငြရွာခဲ့တယ္။

အလုုပ္အကုိင္ ရွားပါးလြန္းလို႔ စာမတတ္တဲ့သူမက ၾကပ္တည္းေနတဲ့ စား၀တ္ေနေရးကို ေျဖရွင္းဖို႔ ကေခ်သည္ အလုပ္ဟာ အသင့္ေတာ္ဆုံးလို႔ ထင္ခဲ့တဲ့အတြက္ ဒီအလုပ္ကို ဘ၀အတြက္ အသက္ေမြး ၀မ္းေက်ာင္း လုပ္ငန္း အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ပါတယ္။

လမ္းေပၚမွာ ကခုန္ရင္း အသက္ေမြး ၀မ္းေက်ာင္းလာခဲ့တာ အခုဆိုရင္ သူမ အသက္ ၄၆ ႏွစ္ တင္းတင္းျပည့္လို႔ သားသမီးႏွစ္ဦး ထြန္းကားခဲ့ပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ဒီအလုပ္ကို စြန္႔လႊတ္လို႔ မရႏိုင္ေသးပါဘူး။ ေခတ္ အဆက္ဆက္ ၾကပ္တည္းမႈ ေတြက သူမကို လမ္းေတြေပၚမွာ ေျဖေဖ်ာ္ရတဲ့ ကေခ်သည္အျဖစ္ ဆက္လက္ တည္ရွိေနေစခဲ့တယ္။

ခင္ပြန္း ျဖစ္သူကလည္း နာမက်န္း ျဖစ္ေနေလျပန္ေတာ့ သူမကပဲ အိမ္ေထာင္ဦးစီး တာ၀န္နဲ႔ အိမ္စရိတ္ေရာ၊ ခင္ပြန္းသည္ရဲ႕ ေဆး၀ါးစရိတ္ကိုပါ ရွာေဖြေနရပါတယ္။

အရြယ္ ေရာက္ေနၿပီျဖစ္တဲ့ သားသမီးေတြက အေတာင္အလက္ စုံလင္ကာ သူမရင္ခြင္ကေန ထြက္ခြာသြားျပီ ျဖစ္လို႔ သူတို႔ရဲ႕ စား၀တ္ေနေရးကို တာ၀န္ယူစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။ သူမဟာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ လမ္းေတြေပၚမွာ ကခုန္လာခဲ့ရတဲ့ ဒဏ္ေတြေၾကာင့္ က်န္းမာေရး သိပ္မေကာင္းေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူမမွာ ေရြးခ်ယ္စရာ လမ္းမရွိဘဲ ေန႔စဥ္ ေငြရွာထြက္ေနရဆဲပါ။

ကေခ်သည္ အျဖစ္ အသက္ေမြး ၀မ္းေက်ာင္းရတဲ့ အလုပ္ဟာ လြယ္ကူလွတဲ့ အလုပ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ စား၀တ္ ေနေရးအတြက္ လႈပ္ရွား ရုန္းကန္ရင္း ေမာပန္းေနၾကတဲ့ လူေတြက သူမကို သီခ်င္းတပုဒ္ ငါးရာ ေပးလို႔ ျမဴးျမဴး ႂကြႂကြ ကုလားသီခ်င္း၊ ျမန္မာ သီခ်င္းေတြနဲ႔ ကခုန္ေစတယ္။ သူမ ကခုန္ပုံကို လူေတြက သေဘာက် ႏွစ္ျခိဳက္ ရယ္ေမာၾကၿပီး ဆုေတြဘာေတြ ခ်တဲ့အခါ သီခ်င္းတပုဒ္ အတြက္ ေငြငါးရာအျပင္ အပိုေငြေလးလည္း သူမ ရရွိပါတယ္။

ေန႔စဥ္မနက္ ၁၀ နာရီဆိုရင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဆင္ေျခဖုံး သူမေနထုိင္ရာကေန မုိင္ေပါင္းမ်ားစြာ ေ၀းကြာတဲ့ ျမိဳ႕လယ္ေခါင္ကုိ ေျခက်င္ေလွ်ာက္ၿပီး လမ္းတေလွ်ာက္ သူမရဲ႕အကကို ၾကည့္ရႈရယ္ေမာမယ့္သူ ရွာရပါတယ္။ ဘတ္စ္ကားစီးၿပီး ျမိဳ႕ထဲလာရင္ ေငြေၾကးကုန္က်မွာ ျဖစ္တဲ့အျပင္ သူမရဲ႕ အကေတြကို ရယ္ေမာရႈစားခ်င္တဲ့ ပရိသတ္ေတြနဲ႔ ေတြ႕ဖို႔ မျဖစ္ႏုိင္တာေၾကာင့္ ေန႔စဥ္လမ္းေလွ်ာက္ ခရီးႏွင္ရတာပါလို႔ သူမက ဆိုပါတယ္။

သူမ ေန႔စဥ္အလုုပ္သြားတုိင္း ပါလာတာကေတာ့ “ေမႏွင္းဆီ ျမန္မာအက တပုဒ္ 500 ks” ဆိုတဲ့ အျဖဴေရာင္ ဆုိင္းဘုတ္ေလးရယ္၊ တရုတ္ႏုိင္ငံလုပ္ National တံဆိပ္ အနက္ေရာင္ ကက္ဆက္ အစုတ္ေလး တလုံးရယ္ပါ။ ကက္ဆက္ေလးကေတာ့ သူမကႏုိင္ေအာင္ တီးမႈတ္ေပးတဲ့ တီး၀ိုင္းေလး ဆိုရင္လည္း မမွားပါဘူး။

ဒီကက္ဆက္ ကေလးကေန နာမည္ေက်ာ္ အဆိုေတာ္ စိုင္းစုိင္းခမ္းလႈိင္ရဲ႕ “အိုးေလး လႈပ္ပါဦး” ဆိုတဲ့ ေတာေဂၚလီ သီခ်င္းကစလို႔ အိႏၵိယ ေဘာလိ၀ုဒ္ရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္ ကုလား သီခ်င္းေတြအထိ တီးမႈတ္ေပးတဲ့ အတြက္ သူမရဲ႕ အေရးႀကီးဆုံးေသာ လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္ တဦးပါ။

ညေန ၆ နာရီဆိုတာ သူမရဲ႕ ပုံမွန္အိမ္ျပန္ခိ်န္ပါ။ တခါတရံ ေန႔တြက္ မကိုက္ေသးရင္ေတာ့ ျမိဳ႕ထဲမွာ ေဖာက္သည္ ရွာရင္း ည ၇ နာရီ ေလာက္မွ အိမ္ျပန္ေရာက္ပါတယ္။ မေကာင္းတာ မလုပ္တတ္တဲ့ သူမရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ကို ခင္ပြန္းသည္က သိတာေၾကာင့္ သူမရဲ႕ အိမ္ျပန္ေနာက္က်မႈနဲ႔ သမာအာဇီ၀ ကေခ်သည္ အလုုပ္ကို တစုံတရာ သံသယ ၀င္တာမ်ဳိး မရွိပါဘူး။

လူေတြရဲ႕ ဘ၀အေမာကို ခဏတာ ေမ့ေပ်ာက္ ရယ္ေမာႏုိင္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္တဲ့ သူမရဲ႕ ပုံမွန္၀င္ေငြ တေန႔ အနည္းဆုံး က်ပ္ ၂၀၀၀ ရွိၿပီး အမ်ားဆုံး ၈၀၀၀ ထိရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီ၀င္ေငြဟာ အသားတင္ အျမတ္ေတာ့
မဟုတ္ပါဘူး။ တေန႔ရတဲ့ ၀င္ေငြမွာ ေန႔စဥ္ သီခ်င္းဖြင့္ကဖို႔ ကက္ဆက္ထဲ ဓာတ္ခဲတလုံး ေငြ ၂၅၀ နဲ႔ ဓာတ္ခဲ ၆ လုံး ၀ယ္ထည့္ရတဲ့ ကုန္က်စရိတ္ေငြ ၁၅၀၀ ျပန္လည္ ႏႈတ္ယူၿပီး က်န္တဲ့ ပိုက္ဆံကို သုံးရပါတယ္။ တခါတေလ ေနမေကာင္းလို႔ အလုပ္ မထြက္ႏိုင္တဲ့အခါ သူမ ငွားရမ္းေနထုိင္တဲ့ ရန္ကုန္ ဆင္ေျဖဖုံး ရပ္ကြက္ထဲက ကုန္စုံဆုိင္မွာ မ်က္ႏွာငယ္နဲ႔ ဆန္၊ ဆီ၊ ဆား အေႂကြးယူလို႔ တေန႔တာ ၀မ္းေရးကို ေျဖရွင္းရျပန္တယ္။

သူမ အခုလုိ ျမန္မာ ေခတ္ဆန္ဆန္ အက၊ အိႏိၵယ ကုလားကေတြ ကႏုိင္ေအာင္ သင္ၾကားေပး တာကေတာ့ ရပ္ကြက္ထဲက အခေၾကးေငြယူ ျပသတဲ့ ဗီဒီယိုရုံေတြပါပဲ။ ဗီဒီယုိရုံေတြမွာ ကုလားကား ျပတဲ့ေန႔၊ ရာဇာေန၀င္း ပါ၀င္တဲ့ ဗီဒီယို ဇာတ္လမ္းေတြ ျပတဲ့ေန႔ဆိုရင္ ဗီဒီယိုရုံရဲ႕ အေရွ႕ဆုံး ခုံတန္းမွာ ေနရာယူလို႔ ဗီဒီယို ဇာတ္လမ္းထဲက ဇာတ္ေကာင္ေတြ ဘယ္လိုကျပ အသုံးေတာ္ ခံၾကသလဲ ဆိုတာကို ေလ့လာတယ္။

အဲဒီေနာက္ သူမ ငွားရမ္းေနထုိင္တဲ့ တဲသာသာ အိမ္ေလးမွာ မွန္ေရွ႕ခ်လို႔ ဗီဒီယို ဇာတ္လမ္းထဲမွာ ေတြ႕ျမင္ မွတ္သားခဲ့ရတဲ့ ကကြက္ေတြကို တကိုယ္တည္း ျပန္လည္ ကၾကည့္ရင္း ကကြက္ အသစ္အဆန္း ေတြကို ေလ့က်င့္ သင္ယူတယ္။

သမာအာဇီ၀ အလုပ္ကို လုပ္ကုိင္ စားေနတဲ့ သူမကို တခါတရံ အမ်ဳိးသားေတြက ေနာက္ေျပာင္ ၾကသလို၊ တခ်ိဳ႕လူ ေတြက မိန္းမလ်ာ အေျခာက္ထင္ၿပီး လိုက္လံ ေႏွာင့္ယွက္ တာမ်ဳိးေတြလည္း ႀကဳံရတတ္တယ္။ ဒီလိုအခ်ိန္မ်ဳိးမွာ သူမအေနနဲ႔ ေႏွာင့္ယွက္ သူေတြကို မေႏွာင့္ယွက္ဖို႔ သတၱိရွိစြာနဲ႔ပဲ တုံ႔ျပန္ေျဖရွင္းတယ္။

တခါတရံ အမ်ဳိးသားေတြနဲ႔ အျပဳိင္ လက္သီး လက္ေမာင္းတန္း ထုိးႀကိတ္ဖို႔ စိန္ေခၚၾကတဲ့ အဆင့္ထိ ေရာက္ကုန္တယ္။ ဒီလိုမွမလုပ္ရင္ သူမကို လမ္းေပၚက ျပည့္တန္ဆာလို႔ ထင္သြားႏုိင္တာေၾကာင့္ သူမရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာ အတြက္ မဟုတ္မမွန္တဲ့ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ခြန္အားေတြသုံး ကာကြယ္ရတာပါ။

အထက္တန္းလႊာက ခ်မ္းသာတဲ့ သူေတြ၊ အစိုးရ အရာရွိႀကီးေတြရဲ႕ သားသမီးေတြ ထိမ္းျမား မဂၤလာျပဳၾကတဲ့အခါ နာမည္ေက်ာ္ အဆုိေတာ္ကို ေခၚယူသီဆို ေဖ်ာ္ေျဖခိုင္း သလိုမ်ဳိး သူမကလည္း မဂၤလာေဆာင္ေတြမွာ ကျပေဖ်ာ္ေျဖဖို႔ ငွားရမ္းခံရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူမ ကျပေဖ်ာ္ေျဖရတဲ့ မဂၤလာေဆာင္ ေတြက လူခ်မ္းသာနဲ႔ အစိုးရ အရာရွိသား သမီးေတြရဲ႕ မဂၤလာေဆာင္ မဟုတ္ဘဲ ပ်ံက်ေစ်းသည္ေတြ၊ ဆိုက္ကား သမားေတြနဲ႔ အေျခခံ ဆင္းရဲသား လူတန္းစား သားသမီးေတြရဲ႕ အျဖစ္သေဘာမ်ဳိး မဂၤလာေဆာင္ေတြမွာ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ ျဖစ္ေအာင္ ကျပ အသုံးေတာ္ ခံရတာပါ။

“ဆင္းရဲသား မဂၤလာေဆာင္ ဆိုတာက အစား အေသာက္လည္း အရမ္းႀကီး ေကာင္းေကာင္း မြန္မြန္ မေကြၽးႏုိင္ေတာ့ ကိုယ္က လူေတြေပ်ာ္ေအာင္၊ ရယ္ေအာင္ ကလိုက္ရင္ လူေတြ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊ႔င္ရႊင္နဲ႔ မဂၤလာေဆာင္က ရယ္သံေတြနဲ႔ ဆူညံသြားတယ္၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ရလိုက္တဲ့ ပီတိက ဘာနဲ႔မွ မလဲႏိုင္ဘူး” လို႔ သူမက ဆိုပါတယ္။

အကပညာကို စနစ္တက် အေသအခ်ာ မသင္ယူရေပမယ့္ သူမက အကပညာ သင္ၾကားေပးတဲ့ ဆရာမတဦး အျဖစ္လည္း လုပ္ကုိင္ရတယ္။ သူမ အကသင္ၾကား ေပးရတဲ့ သူေတြက ႏုိက္ကလပ္နဲ႔ ကာရာအိုေကဆုိင္မွာ အလုပ္လုပ္တဲ့ မိန္းကေလး ငယ္ေလးေတြပါပဲ။ အဲဒီ မိန္းကေလးေတြကို အမ်ားဆုံး သင္ၾကားေပးရတဲ့ အက ကေတာ့ ရင္သားနဲ႔ တင္သား ဦးစားေပး လႈပ္ရမ္းတဲ့ အကမ်ဳိး ေတြပါ။

အသက္ ၁၀ ႏွစ္သမီး အရြယ္ကေန ၄၆ ႏွစ္အထိ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ လုံးလုံး ကေခ်သည္ အလုပ္ကို ေတာင္ငူ၊ ပဲခူးျမိဳ႕ ေတြကတဆင့္ ရန္ကုန္ျမိဳ႕အထိ ေျပာင္းေရႊ႕ လုပ္ကုိင္ေနရတာ သူမ အလြန္ပင္ပန္း ႏြမ္းလ်ေနပါျပီ။ ဒီကေခ်သည္ အလုပ္ကေန အနားယူခ်င္ေပမယ့္ စား၀တ္ေနေရး ၾကပ္တည္းမႈက သူမကို လုံး၀ အနားယူခြင့္ မျပဳပါဘူး။ တကိုယ္လုံး ေျခလက္ေတြ နာက်င္ၿပီး ေမာဟိုက္ ေနသည့္တုိင္ သူမ ကေနရဆဲပါ။

သူမအေနနဲ႔ သားသမီး ႏွစ္ဦးနဲ႔အတူ ကုိယ္ပုိင္ အိမ္ျခံ၀င္းေလး တခုမွာ စား၀တ္ေနေရး အတြက္ မပူပင္ မေၾကာင့္မၾကနဲ႔ ဘ၀ရဲ႕ ေနာက္ဆုံး အခ်ိန္ေတြကို ကုန္လြန္ ျဖတ္သန္းခ်င္ေပမယ့္ လက္ရွိဘ၀မွာ လုံး၀ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့တဲ့ အိမ္မက္တခုပါလို႔ ေျပာဆို လိုက္ခ်ိန္မွာ သူမရဲ႕ မ်က္၀န္းေတြဆီက မ်က္ရည္ေတြ တလိမ့္လိမ့္ စီးက်လာပါတယ္။

“သားရယ္၊ သမီးရယ္ကို မ်က္စိေအာက္မွာ ထားျပီး က်န္တဲ့ ဘ၀အခ်ိန္ကို ျဖတ္သန္းခ်င္တယ္။ ကေလးေတြ အတြက္ အိုးပိုင္အိမ္ပုိင္ ၿခံ၀န္းေလး တခုလည္း အေမြေပးခဲ့ခ်င္တယ္။ ဒါေတြက စိတ္ကူးယဥ္ အိပ္မက္လို႔ ဆိုေပမယ့္ မိခင္တေယာက္ အေနနဲ႔ ကိုယ့္သားသမီးေတြ မိဘအေမြ ဆိုတာေလး ေပးခ်င္တယ္"။ ။


No comments: