ကယားထဲ
ယေန႔သည္ ဒီေမာဆို၊ ၿမိဳ႕မေစ်း၏ ဗုဒၶဟူးေစ်းေန႔ ျဖစ္သည္။ တစ္ပတ္လွ်င္ ဗုဒၶဟူးေစ်းႏွင့္ စေနေစ်း ႏွစ္ႀကိမ္ ရွိပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ သူငယ္ခ်င္းတစ္စု ေစ်းအတြင္း ေလွ်ာက္လည္ခဲ့ပါသည္။ ေစ်းအတြင္းတြင္ စားကုန္း၊ လူသုံးကုန္ပစၥည္းမ်ားကို တုိင္းရင္းသား လူမ်ိဳးေပါင္းစုံက စီးပြားေရးေစ်းကြက္အတိုင္း ေရာင္း၀ယ္လႈပ္ရွားေနၾကပါသည္။
ေစ်း၏ မ်က္ႏွာစာတေနရာတြင္ လူႀကီးလူငယ္၊ အပ်ိဳလူပ်ိဳမေရြး စုစုရုံးရုံး ရွိေနၾကသည္ကို သတိထားမိသည္။ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ သူငယ္ခ်င္းတစ္စု ေရာက္သြားခ်ိန္မွာေတာ့ “ညီေနွာင္ေသြးခ်င္းတို႔ ေခါင္ပူလား၊ ေခါင္ေအးလား၊ ေခါင္ေႏြးလား၊ ေခါင္က်ရည္လား၊ ေခါင္ဦးေရေလးလားကြယ္၊ ျမည္းၾကည့္ပါ” ဟု ေစ်းေရာင္းသူ ကညားေမာ္ (ေဒြးမယ္ေနာ္)တို႔က ပ်ဴငွါစြာျဖင့္ ဖိတ္ေခၚၾကသည္။
ေခါင္ရည္ဆိုင္တန္းေလးမ်ား ေရွ႕မွာ ေခါင္ရည္ႏွင့္အတူ မက္ခါသီးျဖင့္ က်က်နန စီမံခ်က္ျပဳတ္ထားေသာ ကယား၀က္အူေထာင့္၊ အမဲအူဟင္း အစရွိသည္တို႔ကိုလည္း ေတြ႔ျမင္ရေသာေၾကာင့္ ေခါင္ေလးနဲ႔ မျမည္းရရင္ မေနႏိုင္ေလာက္ေအာင္ပင္ ျဖစ္သြားရ သည္မွာေတာ့ အမွန္ပင္။
ေခါင္ရည္လည္းခ်ိဳ၊ အျမည္းေတြလည္းလိုက္ဖက္၊ ေခါင္ေရာင္းတဲ့ ကယားပ်ိဳမယ္ေလးေတြကလည္း လွလွပပနဲ႔ဆိုေတာ့ က်ေနာ့မွာ ေခါင္ေစ်းတန္းကေန တျခားေစ်းတန္းေတြဘက္ကို မသြားခ်င္ေတာ့ပါဘူး…
ကယားေခါင္ရည္ကို ေလ့လာစပ္စုမိခဲ့ရာ ယခုအခါ ေစ်းတြင္ခ်ေရာင္း၊ ဆိုင္ေပၚခင္းက်င္းၿပီး ေရာင္းသြက္ေနၾကသည့္အျပင္ ေဖါက္သည္ကိုေပး၊ ကုန္ကားႏွင့္တင္၊ လူးလားေခါက္တုန္႔၊ ဆိုင္ျဖင့္ တစ္ဖုန္၊ ရြာမွ ဒီေမာဆို၊ ထိုမွတဆင့္ လြိဳင္ေကာ္ၿမိဳ႕သို႔ တင္ပို႔ေရာင္းခ်ေနၾကပါသည္။
ယခုအခါ ရွမ္းျပည္ေတာင္ႀကီးအထိပင္ ကယားေခါင္ရည္ သယ္ေဆာင္ပို႔လ်က္ ကိုယ့္ေဖါက္သည္၊ သူ႔ေဖါက္သည္ႏွင့္ စီးပြားေရးမိတ္ဖက္ ျဖစ္ၿပီး ဆိုင္ကယ္ႏွင့္ တ၀ီ၀ီ၊ ကားႏွင့္ တသြင္သြင္ အလုပ္ျဖစ္ေန ၾကပါသည္။
စီးပြားေရးေစ်းကြက္ဆီသို႔ ေရာက္ရွိလာေသာ ကယားေခါင္ရည္သည္ ေရွးမိဘ၊ ဘိုးေဘးဘီေဘ လက္ထဲကတည္းက ရွိခဲ့ေသာ ရိုးရာဓေလ့ အစားအေသာက္ တစ္ခု အျဖစ္သတ္မွတ္သုံးေဆာင္ မွီ၀ဲခဲ့ဲၾကသည္။
ေခါင္ရည္ကို ယခင္က ဆန္ျဖင့္ ခ်က္လုပ္ၾကၿပီး အရည္မွာ ဆန္ေဆးေရပမာ အျဖဴေရာင္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ ေလးေပၚလြင္သည္။ ယခုအခါ ေခါင္ကို ေျပာင္းေကာက္ျဖင့္ အမ်ားဆုံး ခ်က္လုပ္ၾကၿပီး အနီေဖ်ာ့ေဖ်ာ့့ အေရာင္ေလးျဖင့္ ၀ိုင္လို႔ ထင္ရေပသည္။
ေခါင္ရည္ခြက္ကို ကယားလူမ်ိဳးတို႔က ၀ါးႏွီးျဖင့္ ယက္လုပ္ထားၿပီး သစ္ေစးသုတ္ထားပါသည္။ ႏွီးခြက္ျဖင့္သာ ေသာက္သုံးပါက လိုက္ဖက္ပဏာရပါ၏။ ေခါင္ရည္အရသာ ေပၚလြင္ေစပါ၏။ ဤကား ခ်စ္စရာေကာင္းေသာ ကယားရိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈဟု တင္စားရင္ပင္ မမွားေလာက္ေတာ့ပါဘူး။
လုပ္ငန္းခြင္ျဖစ္ေသာ ေတာင္ယာ၊ လယ္စပါးရိတ္၊ စပါးပုတ္၊ လယ္ထယ္၊ လယ္ထြန္အခါမ်ိဳးကိုလည္း ဧည့္ခံေကြ်းေမြးၾကပါသည္။ အထူးသျဖင့္ တစ္ေနကုန္ အလုပ္လုပ္ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ၿပီး ထမင္းဆာေလာင္ေသာအခါ အိမ္သူသက္ထားက ေခါင္ရည္ တစ္ခြက္ေလာက္ လက္ကမ္းလိုက္ပါက ေသာက္လိုက္လွ်င္ ၀ိုင္အရသာပမာ ခ်ိဳျမၿပီး ၀မ္းတြင္းေရာက္လွ်င္ ေႏြးေထြးလာပါသည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္မႈ အားလုံးေပ်ာက္ဆုံးၿပီး ခြန္အားသစ္ ျဖစ္ေပၚလာကာ ေနာက္ထပ္ေတာင္ယာ တစ္ခင္းကို ခုတ္ထြင္နုိင္မည္ ဟု တင္စားၾကသည္။
ဟုတ္ပါသည္ ေခါင္သည္ ေဘးဥပဒ္ဆိုးက်ိဳးကို မျဖစ္ေစပါ။ “တန္ေဆး၊ လြန္ေဘးေပါ့ေနာ္” ေသြးခ်င္းသားခ်င္းတို႔လည္း ငယ္ငယ္ ဘ၀ကတည္း ႀကီးျပင္းလာသည္ထိ ေတြ႔ႀကံဳၾကမွာပါ။ “ေခါင္မွာ ထားလဲ(ရြာ) - အပ်ိဳမွာ ေသးဆိုလဲ(ရြာ)” ဟု ကဗ်ာစပ္ဆိုမႈျဖင့္ ထားလဲက နာမည္ရထားပါရဲ႕။
ယခုမွာေတာ့ ေဒသ၏ ေသာက္သုံးသူ မ်ားျပားလာေသာေၾကာင့္ ထားလဲေခါင္ကို ေက်ာ္ၿပီး ေထးေသာ္ကူး၊ ကဒါးလား၊ ေငြေတာင္ရြာသစ္၊ ေဒါတဒါး၊ ေဒါခူလီ၊ ပါေဒါဒူေက်းရြာ အသီးသီးမွ ေခါင္ေကာင္းသလို၊ ေရာင္းသူလည္း ကညားေမာ္ထက္လွ၊ အေျပာလည္းခ်ိဳဆိုေတာ့ “ထားလဲ-ေသးဆိုလဲ” ကဗ်ာဆန္မႈကို သာလြန္ေနၿပီ ညီေႏွာင္ေသြးခ်င္းတို႔ရဲ႕။ မယုံရင္ လာလွဲ႔ပါ၊ ေစ်းေရာင္းသူ ကညားေမာ္တို႔ ပ်ဴငွါစြာ ဧည့္၀တ္ျပဳမည္မွာ ေျမႀကီးလက္ခ မလြဲပါ။
ယေန႔ ဒီေမာဆိုၿမိဳ႕မ၏ ဗုဒၶဟူးေစ်းေန႔မွာ ေရာင္းခ်ေပးေနသည့္ ကယားရိုးယာေခါင္ရည္လုပ္ငန္းသည္ အျခားေသာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းႀကီးမ်ားသကဲ့သို႔ တဟုန္ထိုး ႀကီးပြားမႈႀကီးမ်ိဳး မဟုတ္ေသာ္လည္း ရရွိလာေသာ ေခါင္ရည္ဖိုးေလးမ်ားကို စုေဆာင္းေခြ်တာ၊ တင္းတိမ္ေရာက္ရဲ၊ ဘ၀သာယာလွပေစမည့္ အဆင့္ေတာ့ ရွိေနသည္မွာ ေခါင္ေရာင္းေနၾကသည့္ ကရင္နီ ေခတ္လူငယ္- ပ်ိဳမယ္ေလး မ်ား၏ မ်က္၀န္းမွာ ေပၚလြင္ေနပါေၾကာင္း…။
No comments:
Post a Comment