Thursday, January 7, 2010

သစ္မ်ားအဆမတန္ခုတ္ယူေနမႈတြင္ အာဏာပိုင္မ်ား ပါဝင္ပတ္သက္ေန

ၿဖိဳးႀကီး

သာယာဝတီနယ္အတြင္း သစ္မ်ား အဆမတန္ခုတ္ယူေနမႈမ်ားရွိေနၿပီး အာဏာပိုင္မ်ားကလည္း ေငြယူကာ ပါဝင္ပတ္သက္မႈမ်ား ရွိေနေၾကာင္း ေဒသခံ သံုးဆယ္ၿမိဳ႕သားတဦးကေျပာသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ တလခန္႔မွ စတင္ကာ ေရျမဳပ္ဧရိယာ သစ္ေတာႀကိဳးဝုိင္းအတြင္း သစ္မာ တန္ ၁၀၀ ခန္႔သာ သက္ဆိုင္ရာက ခုတ္ခြင့္ေပးထားေသာ္လည္း အျခားဧရိယာမ်ားမွ သစ္မ်ားအျပင္ အဖိုးတန္ကၽြန္းသစ္မ်ားကိုပါ ခုတ္ယူေနလွ်က္ရွိေၾကာင္း ၎ေဒသခံက ေျပာသည္။

“သံုးဆယ္ေရေလွာင္တမံ ေရျမဳပ္ဧရိယာအတြင္းမွာရွိတဲ့ သစ္မာေတြကို ထုတ္ယူဖို႔ဆိုၿပီး တန္ ၁၀၀ ေလာက္ကို ကုန္သယ္ႏွစ္ဦးက ပါမစ္ရတယ္၊ တကယ္တမ္းထုတ္တဲ့အခါၾကေတာ့ အဲဒီဧရိယာအျပင္ အျခားေနရာေတြက သစ္ေတြကိုပါ ထုတ္ယူတာေတြ လုပ္တယ္၊ တေန႔ကို တန္ေလးဆယ္ေလာက္အထိထုတ္ေနၾကတယ္၊ အဲဒီေတာ့ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ေတြပါ ထိခိုက္လာတယ္” ဟုေျပာသည္။

၆ ဘီးကားတစီးလွ်င္ သစ္ ၈ တန္တင္ေဆာင္ႏုိင္ၿပီး တေန႔လွ်င္ ကား ၁၀ စီးခန္႔ ပံုမွန္ထုတ္ယူေနလွ်က္ရွိေၾကာင္းႏွင့္ သစ္ေတာဦးစီးဌာနက သစ္တပင္ခုတ္လွ်င္ ေထာင္ ၇ ႏွစ္ဟု ေၾကညာထားေသာ္လည္း ယခုကဲ့သုိ႔ သစ္ထုတ္လုပ္မႈအေပၚ အေရးယူေဆာင္ရြက္ျခင္းမရွိေၾကာင္း ၎ေဒသခံက ဆက္ေျပာသည္။

“အဲဒီသစ္က ကားတစီးကို ေတာထဲမွာ သံုးသိန္းရွစ္ေသာင္းေလာက္ဘဲ ေပးရတယ္၊ တိုက္ႀကီး၊ ရန္ကုန္အေရာက္ဆိုရင္ ၇ သိန္းေလာက္ရတယ္။ ေရျမဳပ္ဧရိယာထဲမွာရွိတဲ့သစ္ဆိုတာ ကၽြန္းမွအပ အျခားသစ္မာေတြလည္း ပါတယ္။ အဲဒါကို သူတို႔က သစ္မာဆိုၿပီး အျခားဧရိယာထဲကေနပါ ခုတ္ေနတဲ့အတြက္ သစ္ေတာျပဳန္းတီးမႈ ေတြျဖစ္ေနတာေပ့ါ၊ ေဒသဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္ေတြကို ေပးကမ္းရတာေတြလည္း ရွိတယ္” ဟုေျပာသည္။

အဆိုပါ သစ္ခုတ္ခြင့္ပါမစ္ရသူႏွစ္ဦးမွာ ဦးေအးျမင့္ႏွင့္ ကိုေအာင္သာေက်ာ္တို႔ျဖစ္ၿပီး ၎တို႔အေနျဖင့္လည္း အာဏာပိုင္မ်ားကို ေငြေၾကးအေျမာက္အမ်ားေပးထားရေၾကာင္း ေဒသခံက ေျပာသည္။

“ေလေၾကာင္းရန္ကာကြယ္ေရးတပ္ဆိုတာ ေညာင္သံုးပင္စခန္းမွာရွိတယ္၊ အဲဒီကေနစၿပီး ဂိတ္ေၾကးေတြ ေပးလာရတယ္၊ အဲဒီၾကားထဲမွာ တရားမဝင္ ကၽြန္းသစ္ေတြ ညွပ္ယူလာတာလည္း ရွိတယ္၊ သံုးဆယ္မွာ ၾကေတာ့ ေဗဒင္ကုန္း ဂိတ္ဆိုတာရွိတယ္၊ အဲဒီမွာ ေတာ္ေတာ္ေပးရတယ္၊ ။ ၆ ဘီးကားတစီး သစ္ခုိးတင္မယ္ဆိုရင္ သူတို႔ကို ၁၇ သိန္း ေပးရတယ္၊ ၁၀ ဘီးကားတစီးတင္မယ္ဆိုရင္ သိန္း ၃၀ ေပးရတယ္” ဟု ဆက္ေျပာသည္။

ယင္းကဲ့သို႔ သစ္မ်ားခုတ္ယူေနမႈေၾကာင့္ ေဒသခံမ်ားအေနျဖင့္ ရာသီဥတုေျပာင္းလဲမႈမ်ားႏွင့္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ထိခိုက္မႈမ်ား ရွိလာႏိုင္သည့္အတြက္ မေက်မနပ္ျဖစ္ေနေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ေျပာသည္။

No comments: