Thursday, December 1, 2011

ေရး-သံျဖဴဇရပ္ကားလမ္း ထိေရာက္စြာျပဳျပင္မရွိေသး

မင္းသုတ

မိုးရာသီ အတြင္း ဆိုးဝါးစြာ ပ်က္စီး ေနသည့္ ေရး- သံျဖဴဇရပ္ ကားလမ္း အတြက္ ပြင့္လင္း ရာသီ ေရာက္ရွိ ေသာ္လည္း သက္ဆိုင္ ရာမွထိေရာက္ စြာ မျပဳျပင္နိုင္ ေသးေၾကာင္း ခရီးသည္ တို႔က ေျပာသည္။

မြန္ျပည္နယ္ အတြင္းရွိ ေမာ္လၿမိဳင္ – ေရး- မလႊဲေတာင္ အပိုင္း လမ္းတံထား ျပဳျပင္ေရးကို ေအးကို ကုမၼဏီမွ ကန္ထရိုက္ ယူထား ေသာ္လည္း ျပန္လည ္မျပဳျပင္ နိုင္ေသးသည့္ အတြက္ ခရီးသြား လာမွု အခ်ိန္ၾကန႔္ၾကာ လၽွက္ရွိသည္။

“အခု ေရးနဲ႔ သံျဖဴ ဇရပ္ကို ကားနဲ႔ သြားရင္ ေလးနာရီ နီးပါး ေလာက္ၾကာတယ္၊ အခ်ိန္ ေတာ္ေတာ္ ေပးရတယ္၊ မိုးတြင္းက အတိုင္းပဲ၊ လမ္းက ခေနာ္ ခနဲ႔ေတြ အမ်ားႀကီး ဆက္ျဖစ္ ေနတယ္၊ အရင္ ႏွစ္ေတြက ဒီအခ်ိန္ဆို ကားနဲ႔သြားရင္ ႏွစ္နာရ ီနီးပါး ပဲၾကာ တယ္၊” ဟု ၿပီးခဲ့သည့္ ရက္ပိုင္း အတြင္း ေရး- သံျဖဴဇရပ္ ကားလမ္း အတိုင္း ခရီးသြား ခဲ့သူ နိုင္ရင္က ေျပာသည္။

အဂၤလိပ္လက္ထက္ကတည္းက ေဖါက္လုပ္ခဲ့ေသာ သံျဖဴဇရပ္-ေရးလမ္းအပိုင္းသည္ (၅၆) မိုင္ (၂) ဖာလုံရွည္လ်ား၍ မူလလမ္း တာေပါင္ အက်ယ္ ပ်မ္းမၽွေပ (၂၀) ခန႔္သာရွိသည့္ ကတၱရာလမ္းအမ်ိဳးအစား ျဖစ္သည္။

“ခ်ိဳင့္ေတြကိုဖို႔ၿပီး သြားေနရတာလည္းရွိတယ္၊ ယာဥ္တစီးနဲ႔တစီး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ မသြားနိုင္ဘူး၊ ကားတစီးနဲ႔တစီးဖယ္ရင္ လမ္းေဘးကို ဘီးခ်ၿပီးသြားေနရတယ္” ဟု ေရႊလီရတနာမွန္လုံယာဥ္ ေမာင္းႏွင္ေနသူ ကားဒရိုင္ဘာတဦးက ေျပာသည္။

ေအးကိုမိသားစုေဆာက္လုပ္ေရးကုမၼဏီလီမိတက္ Aye Ko Construction Co Ltd. သည္ ေရးၿမိဳ႕နယ္အတြင္း၌ ဂိတ္ေၾကး (၅) ဂိတ္ခန႔္ စဥ္ဆက္မျပတ္ေကာက္ခံလ်က္ရွိေနၿပီး လမ္းတံတားမ်ား ျပဳျပင္ျခင္းမရွိဟု မြန္ေဒသလုံးဆိုင္ရာဒီမိုကေရစီပါတီမွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အမတ္ မိျမင့္သန္းက လြန္ခဲ့သည့္စက္တင္ဘာလတြင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၌ အဆိုတင္သြင္းေမးျမန္းမွုရွိခဲ့သည္။

ေမာ္လၿမိဳင္ – ေရး မလႊဲေတာင္အပိုင္းကားလမ္းသည္ အရွည္ ( ၁၁၂) မိုင္ (၆) ဖာလုံရွိၿပီး ထိုလမ္းကိုေအကို ကုမၼဏီမွ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ မတ္လမွစတင္ၿပီး ဘီအိုတီစနစ္ျဖင့္ လမ္းတံတားမ်ား ျပင္ဆင္ထိန္းသိမ္းျခင္းႏွင့္ အဆင့္ျမင့္တည္ေဆာက္နိုင္ရန္အတြက္ ေဆာက္လုပ္ ေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ ခြင့္ျပဳ ထားျခင္း ျဖစ္သည္။

ထိုနည္းတူ ရန္ကုန္-ထားဝယ္ကားသို႔ သြားသည့္ကားလမ္းတေလၽွာက္သည္လည္း ျပန္လည္ျပဳျပင္မွုရွိေသာ္လည္း ပုံမွန္အေနအထားသို႔ မေရာက္ရွိေသးသည့္အတြက္ ခရီးအကြာအေဝး ၾကန႔္ၾကာမွုရွိေနေၾကာင္းလည္း သိရသည္။

ျမန္မာျပည္ေဒသအသီးသီးမွ တနသၤာရီတိုင္းသို႔ေရာက္ရွိရန္ အဆိုပါေရး-သံျဖဴဇရပ္ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းတစ္ခုတည္းကိုသာ ျဖတ္သန္း သြားလာ ေနရသည္။

No comments: