NEJ / မတ္လ(၁၇) ရက္၊ ၂၀၀၉
မီးေဘး ႀကိဳတင္ ကာကြယ္ေရး အတြက္ ျပည္သူမ်ား သိမွတ္ဖြယ္၊ ျပည္သူမ်ား သတိျပဳ ႏိုင္ရန္ အသိေပး မႈမ်ားကို ႐ုပ္ျမင္သံၾကား အစီအစဥ္ မ်ားက ေငြမရ၍ ထုတ္လႊင့္မႈ ဦးစား မေပးေၾကာင္း မီးသတ္ဦးစီး ဌာန၏ အရာထမ္း တဦးက ေျပာသည္။
ျမန္မာတႏိုင္ငံလံုးတြင္ မီးေလာင္မႈေၾကာင့္ ၂၀၀၈ ခုတြင္ ဆံုး႐ံႈးမႈ ေငြေၾကးပမာဏမွာ သိန္းေပါင္း (၄) ေသာင္းခန္႔ ရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ ၂၀၀၇ ခုတြင္ သိန္းေပါင္း ကိုးေထာင္ေျခာက္ရာေက်ာ္ ဆံုး႐ႈံးခဲ့ေၾကာင္း ျပည္တြင္းသတင္းမီဒီယာ မ်ားက ေဖာ္ျပၾကသည္။
၂၀၀၉ ခု ေဖေဖာ္၀ါရီထုတ္ Living color မဂၢဇင္းတြင္ (မီးေဘးအႏၲရာယ္ သတိေပးမႈ မီဒီယာမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ထုတ္လႊင့္ေဖာ္ျပရန္လို) ဟူေသာ ေဆာင္းပါးတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ မီးသတ္တပ္ဖြဲ႕ ႐ံုးခ်ဳပ္၏ အႀကီးတန္းအရာရွိတဦးက “ခုႏိုင္ငံပိုင္ မီဒီယာေတြကေန သတိေပးေနတာေတြေတာ့ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခ်ိန္က အရမ္းနည္းတယ္။ အၿမဲတမ္း လႊင့္ခ်င္ေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔မွာ အခက္အခဲ တခ်ိဳ႕ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပုဂၢလိက ဂ်ာနယ္ေတြ၊ မဂၢဇင္းေတြရဲ႕ အကူအညီလည္း အထူးလိုအပ္ေနတယ္” ဟု ေျပာထားေၾကာင္း ပါရွိသည္။
မီးသတ္အရာထမ္းတဦးက “က်ေနာ္တိုု႔ လူမႈ၀န္ထမ္းဌာနဟာ ေငြေၾကးရွိတဲ့ ဌာနမဟုတ္ပါဘူး၊ ပိုက္ဆံေပးၿပီးေတာ့လည္း မီးေဘးႀကိဳတင္မႈ ပညာေပးလုပ္ငန္းေတြကို သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္၊ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား ထုတ္လႊင့္မႈ စတဲ့မီဒီယာေတြမွာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ မထည့္ႏိုင္ဘူး” ဟု ေျပာသည္။
႐ုပ္ျမင္သံၾကားၾကည့္ ပရိသတ္တဦးက “က်ေနာ္တို႔ တီဗီြလည္းၾကည့္ခဲ့ပါတယ္။ အၾကည့္အမ်ားဆံုးကေတာ့ ကိုရီယားဇာတ္လမ္းေတြပါပဲ။ အဲဒီဇာတ္လမ္းေတြလာတဲ့အခါေတာ့ ေၾကာ္ျငာအစံု ၾကည့္ရတယ္။ မီးေဘးႀကိဳတင္မႈ ပညာေပးေၾကာ္ျငာမ်ိဳး တခါမွ မေတြ႕ဖူးဘူး။ အျခားအခ်ိန္မွာ ေၾကာ္ျငာတာဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ မသိႏိုင္ဘူး။ ၾကည့္မွမၾကည့္တာ” ဟု ေျပာသည္။
ျပည္တြင္းသတင္းဂ်ာနယ္တခု၏ ၀ါရင့္ အယ္ဒီတာတဦးက ၎တို႔ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္းမ်ားတြင္ မီးသတ္ဦးစီးဌာန၏ သတင္းမ်ား ေရးသားေဖာ္ျပမႈ ျပဳလုပ္ပါေၾကာင္း၊ ယခုကာလတြင္ ပို၍ အေရးႀကီးေၾကာင္း၊ မီးေလာင္မႈ အမ်ားဆံုး ျဖစ္တတ္ေသာ ကာလမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။
ရန္ကုန္တုိင္း မီးသတ္ဦးစီး၏ တရား၀င္ထုတ္ျပန္မႈ မီးေလာင္မႈျဖစ္စဥ္မ်ားတြင္ ၿပီးခဲ့သည့္ ေဖေဖာ္၀ါရီအတြင္းက ျမန္မာတႏိုင္ငံလံုး မီးေလာင္မႈအႀကိမ္ေပါင္း (၁၀၀) ေက်ာ္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။
“ၿမိဳ႕ေပၚေနသူေတြထက္ ေက်းလက္ေတာရြာေနသူေတြအေနနဲ႔ မီးေဘးအႏၲရာယ္ ကာကြယ္မႈ၊ ႀကိဳတင္ကာကြယ္ မႈေတြကို သိေစဖို႔ အသိပညာေပး အစီအစဥ္ေတြ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားကလႊင့္ရင္ ထိေရာက္မႈျဖစ္ႏိုင္တယ္။ တခ်ိဳ႕နယ္ ေတြက ႐ုပ္ျမင္သံၾကားၾကည့္တယ္” ဟု မီးသတ္အရာထမ္းတဦးက သူ၏အျမင္ကို ေျပာသည္။
မီးေလာင္မႈျဖစ္ပြားသည့္ သတင္းမ်ားကို မီးသတ္ဦးစီးဌာနက ျမန္မာ့အသံ၊ ျမ၀တီ႐ုပ္သံ၊ သတင္းစဥ္ (ျပည္တြင္း)၊ ၿမိဳ႕ေတာ္သတင္းစာတိုက္၊ City FM တို႔တြင္ ေၾကာ္ျငာအသိေပးရန္ ႐ံုးတံဆိပ္ျဖင့္ ေပးပို႔ေၾကာင္း၊ City FM၊ ျမန္မာ့ သတင္းစဥ္၊ ၿမိဳ႕ေတာ္သတင္းစာတို႔က ေၾကာ္ျငာေပးေၾကာင္း၊ ႐ုပ္သံပုိင္းက စီးပြားေရးေၾကာ္ျငာမ်ားကို ဦးစားေပး၍ ထုတ္လႊင့္မႈ အားနည္းေၾကာင္း သိရသည္။
“က်ေနာ္တို႔က ျပည္တြင္းသတင္းဂ်ာနယ္ေတြကို ပိုၿပီးအားကိုးပါတယ္။ သတင္းစာက်ေတာ့လည္း လူေတြ သိပ္မဖတ္ၾကဘူးေလဗ်ာ” ဟု လူမႈ၀န္ထမ္း အရာရွိတဦးက ေျပာသည္။
No comments:
Post a Comment