Saturday, February 25, 2012

အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးလက္မွတ္မထိုးခင္ လူထုၾကား ကြင္းဆင္းေဟာေျပာ

ဖဲေမာ့

ကရင္နီအမ်ိဳးသား တိုးတက္ေရးပါတီ KNPPနဲဲ႕ အစိုးရအၾကား အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး သေဘာတူညီ လက္မွတ္ေရးထိုးမယ့္အဆင့္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးမႈကိုလာမယ့္ မတ္လမွာျပဳလုပ္မယ္လို႕ သိရတယ္။

သေဘာတူညီလက္မွတ္ေရးထိုးတဲ့ အဆင့္မသြားခင္မွာ ေကအဲန္ပီပီအေနနဲ႕ လူထုၾကား ျဖစ္ေပၚလာမည့္ အပစ္ ခတ္ရပ္ စဲေရး အေျခ ေန ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ရွင္းလင္းေဟာေျပာမႈေတြ ျပဳလုပ္ေနတာကို ေတြ႔ရတယ္။

ဒါကေတာ့ ေဖေဖၚ၀ါရီလ ၂၀ရက္ေန႔ ထိုင္းျမန္မာနယ္စပ္တေနရာက ကရင္နီလူထုၾကားေဟာေျပာပြဲတခု ျဖစ္ပါတယ္။

“အခုျမန္မာတႏိုင္ငံလံုး နိုင္ငံေရးအရႈပ္အေထြး ျပႆနာေတြ ျဖစ္တာ နွစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ျပီေပါ့၊ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႕ျပည္သူ လူထု အားလံုးက အခက္အခဲေတြ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးမႈေတြ ဆင္းရဲမြဲေတမႈေတြ အိမ္မဲ့ယာမဲ့ (ဆိုးဒိုးေဒါဆိုးဒိုးဆို) ေတြနဲ႕ သူမ်ား နိုင္ငံမွာ သြား ေနတာ အႏွစ္၂၀ ရွိျပီ၊ ရွည္ၾကာေနျပီ မိဘညီကိုေမာင္နွမေတြေကာ က်ေနာ္တို႕ေကာ အားလံုး က်ေနာ္တို႕ ေနရပ္ေဒသေက်းရြာေတြ ျပည္တြင္းမွာက်န္ေနခဲ့တဲ့ မိမိတို႔ရဲ႕မိဘညီကိုေမာင္နွမေတြကို လြမ္းဆြတ္တမ္းတၾကမွာပါ။ က်ေနာ္တို႕အားလံုးက က်ေနာ္တို႕ရဲ႕ေနရပ္ ေဒသ မွာရွိတဲ့ အိမ္ေတြယာေတြဆီကိုတေန႕ေန႕က်ရင္ျပန္နိုင္ဖို႕ ယံုၾကည္ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကတာခ်ည္းပါပဲ. ဒါေပမယ့္ အေျခအေနက က် ေနာ္တို႕အတြက္သင့္ေတာ္တာမ်ိဳး တခါမွျဖစ္မလာခဲ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒီတၾကိမ္က အရင့္အရင္ေတြနဲ႕ ျခားနားနိုင္မယ္လို႕ က်ေနာ္တို႕ ယံုၾကည္ထားတယ္။ ဒါေပမယ့္ တခါတေလက်ေနာ္တို႕ ယံုၾကည္မႈက မွားယြင္းသြားတတ္ပါတယ္ အခက္အခဲျပႆနာေတြ ရွိေနတတ္ ပါတယ္”

ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဟာေျပာပြဲမွာ KNPP အတြင္းေရးမွဴး ၁ ခူဦးရယ္ေျပာၾကားခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

ေဟာေျပာပြဲမွာ ကရင္နီတပ္မေတာ္ဒု-စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ျမကလည္း ယခုလိုေျပာပါတယ္။

“ဘယ္သူက ကိုယ့္ရပ္ကိုယ့္ရြာကို မျပန္ခ်င္ပဲရွိမလဲ။ က်ေနာ္ေတာင္ခင္ဗ်ားတုိ႕ထက္ အရင္ျပန္ခ်င္တယ္။ အဲဒါေတြက ဘာအေၾကာင္း ေၾကာင့္ျပန္မလဲ နိုင္ငံေရးကိစၥေဆြးေႏြးတာ သင့္ေတာ္ေကာင္းမြန္မွ က်ေနာ္တို႕ျပန္လို႕ရမယ္။ အခုက က်ေနာ္ၾကားရတယ္ တအိမ္ နွစ္ အိမ္ေလာက္က သူမ်ားေတြလာေခၚေတာ့ ျပန္သြားတာရွိတယ္ တအိမ္နွစ္အိမ္ေတာင္ထင္တယ္ သူတို႕သားေျမးေတြအတြက္ ဘယ္သူ ေတြကၾကည့္ေပးမလဲ”

ယခုေဟာေျပာပြဲကို ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္က လူထု ၈၀၀ ၀န္းက်င္ တက္ေရာက္နားေထာင္ခဲ့ပါတယ္။

“အကယ္၍ က်ေနာ္တုိ႕သြားလုိ႔ျပန္လို႕ ရျပီဆိုလို႕ရွိရင္ က်ေနာ္တို႕ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ ေက်းေဟာင္းရြာေဟာင္းေတြက က်ေနာ္တို႕ျပန္ ေန လို႕မရေတာ့ဘူးဆိုရင္ က်ေနာ္တို႕ အုပ္စုလိုက္ တအုပ္စု တအုပ္စု ျပန္ေနရင္ က်ေနာ္တို႕ လူထုေတြက သေဘာက်မက် မသိေသးဘူး။ ျပီးေတာ့ စဥ္းစားၾကည့္တာက သံလြင္အေရွ႕ဖက္ကမ္းနဲ႕ အေနာက္ဖက္ကမ္းမွာ ဒီဗမာအုပ္စုမရွိေတာ့ဘူးဆိုရင္ ရမလားမရဘူးလား။ အ ကယ္၍ သူတို႕ရွိေနေသးလို႕ လမ္းခရီးသြားလို႕တိုးတဲ့အခါ ဟိုးခုနလိုမ်ိဳး က်ေနာ္တို႕လူၾကီးေတြေျပာသြားတဲ့ ကခ်င္တို႕ ကရင္တို႕အ ေၾကာင္းေတြထက္ ပိုေကာင္းလာနိုင္မလားဆိုတာ က်ေနာ္တို႕ျပတ္ျပတ္လိုခ်င္တယ္။ အကယ္၍တကယ္ျဖစ္ျပီဆိုရင္ က်ေနာ္တို႕ရပ္ရြာကို ေန႕ညမေရြးျပန္ခ်င္ၾကပါတယ္။ နည္းလမ္းအရျပန္ရမယ္ဆိုရင္ ပထမတခ်က္က က်န္းမာေရးအတြက္၊ ဒုတိယတခ်က္က ပညာေရး အ တြက္၊ တတိယအခ်က္က စား၀တ္ေနေရးအတြက္ ေတြကအေရးတၾကီးလုိအပ္ပါတယ္။ အဲဒီႏွစ္နွစ္ သံုးနွစ္အတြင္း သူတို႕ ဘယ္လို စီ စဥ္မလဲ က်ေနာ္တို႕သားသမီးေျမးျမစ္ေတြအတြက္ က်ေနာ္တို႕ ေနထိုင္ဖို႕အတြက္”

ေဟာေျပာပြဲအတြင္း လုထုကိုယ္စားလွယ္ ရြာသူႀကီးငါးရယ္က ေျပာပါတယ္။

ေဖေဖၚ၀ါရီလ ၂၂ ရက္ေန႔မွာလည္း ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္က ကရင္နီလူထုမ်ားေနထိုင္တဲ့ တျခားတေနရာကိုလည္း သြားေရာက္ ေဟာ ေျပာ မႈေတြျပဳလုပ္မယ္လို႔ သိရပါတယ္။

အပစ္အခတ္ရပ္ဖို႔ ၿပီးခဲ့တဲ့ေဖေဖာ၀ါရီလ ၆ ရက္ေန႕က အစိုးရနဲ႔ KNPP တို႔အၾကား မဏာမေတြ႔ဆံုမႈေတြျပဳလုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ေကအဲန္ပီပီနဲ႔အစိုးရတို႔အၾကား အပစ္ခတ္ရပ္စဲေရးအတြက္ လက္မွတ္ေရးထိုးဖို႔ကိစၥကို လာမည့္မတ္လမွာ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးဖို႔ သေဘာတူ ထားၾက တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

No comments: