Friday, April 5, 2013

“ရည္မွန္းခ်က္က ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ျပည္နယ္ ေပးဖို႔ပါပဲ”

ဧရာ၀တီ

ရွမ္းျပည္နယ္ ေျမာက္ပိုင္းလားရွိဳးၿမိဳ႕တြင္ က်င္းပသည့္ ရွမ္းျပည္နယ္ႏွင့္ ကယားျပည္နယ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ယံုၾကည္မႈ တည္ေဆာက္ျခင္း ေဆြးေႏြးပြဲသို႔ လာေရာက္ေလ့လာသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အထူးေဒသ ၂ “၀” ျပည္ ေသြးစည္းညီညြတ္ေရး တပ္မေတာ္ (UWSA) မွ ျပည္ပ ဆက္ဆံေရး ဒု – ဌာနႀကီးမႉး ဦးဆမ္ခြန္းအား ၎တို႔ UWSA ၏ လက္ရွိ လုပ္ေဆာင္ခ်က္၊ အစိုးရအေပၚ အျမင္ႏွင့္ ၎တုိ႔၏ ေရွ႕လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဧရာ၀တီ သတင္းေထာက္ နန္းဆိုင္ႏြမ္က ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခဲ့ပါသည္။

ေမး။ ။ လက္ရွိ UWSA အေနနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို ေျပာျပေပးပါ။

ေျဖ။ ။ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ဆိုရင္ ဘာမွမရွိဘူး။ က်ေနာ္တို႔ဆီက မိမိေဒသ ဖြ႔ံၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္းေတြ၊ အဓိက က်န္းမာေရး ၀န္ထမ္း၊ ပညာေရး ၀န္ထမ္းေတြကိုပဲ ေတာင္းဆိုပါတယ္။ ဒါေတြကို လုပ္ေဆာင္ေပးထား ပါတယ္။ က်န္တဲ့ စစ္တပ္တို႔၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ၀န္ထမ္းတို႔ကိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ အ၀င္မခံဘူး။

ေမး။ ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အတြက္ ဘယ္ေလာက္အထိ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ထားပါသလဲ။

ေျဖ။ ။ က်ေနာ္တို႔ကို “၀” ဗဟိုက မွာထားတယ္။ ဒီအစည္းအေ၀းက က်ေနာ္တို႔ကို ဖိတ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ သြားသင့္တယ္၊ လာေရာက္ေလ့လာတဲ့ အဆင့္ပါပဲ။ တိုင္းရင္းသား ညီအစ္ကို လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ႕ သေဘာထားကို လာေလ့လာတဲ့ အဆင့္ပဲ။ ဒီကေန အစည္းအေ၀းတက္ၿပီးေတာ့ “၀” ျပည္ကိုေရာက္ရင္ က်ေနာ္ မွတ္ထားတဲ့ မွတ္တမ္းေတြ ဟိုမွာ ျပန္ၿပီးရွင္းျပမယ္၊ ခ်ျပမယ္။ က်ေနာ္တို႔ “၀” ဗဟိုက ျပန္သံုးသပ္မယ္။ ဒါပါပဲ။ က်ေနာ္တို႔ စာတမ္းလည္း မျပဳစုပါဘူး။

ေမး။ ။ တရုတ္အစိုးရနဲ႔ “၀” ျပည္ စည္လံုးညီညြတ္ေရး ပါတီတို႔ရဲ႕ ဆက္ဆံေရး အပိုင္း ဘယ္လိုရွိပါသလဲ။

ေျဖ။ ။ ဒါကေတာ့တရုတ္နဲ႔ “၀” က နယ္နိမိတ္ခ်င္း ဆက္ေနေတာ့ ဟုိအရင္ကတည္းက ႏွစ္ဘက္ျပည္သူေတြပါ။ ဟိုဘက္ ႏိုင္ငံကလည္း က်ေနာ္တို႔ “၀” တုိင္းရင္းသားေတြပါပဲ၊ ဒီဘက္ကလည္း က်ေနာ္တို႔ “၀” တိုင္းရင္းသားေတြပါ။ အဲဒီေတာ့ လူမႈေရးေရာ၊ စီးပြားေရးပါ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် သြားလာဆက္သြယ္မႈေတာ့ ရွိတယ္။ တရုတ္ျပည္နဲ႔ က်ေနာ္တို႔က ကုန္သြယ္ေရး ဆက္သြယ္မႈ၊ ဆက္ဆံေရးပဲ ရွိပါတယ္။ “၀” ျပည္တခုလံုးက စီးပြားေရးနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီးေတာ့ တရုတ္ျပည္မွာပဲ ေစ်းကြက္ရွိတယ္။ တရုတ္ျပည္နဲ႔ေတာ့ ပိုၿပီး ဆက္ဆံေရး၊ ဆက္သြယ္ေရး ရွိပါတယ္။ စီးပြားေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို ဆက္ဆံတာ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ရွိပါတယ္။

ေမး။ ။ လက္ရွိ “၀” ျပည္နယ္မွာ မူးယစ္ေဆး၀ါး တိုက္ဖ်က္ေရးကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘာေတြလုပ္ေဆာင္ ေနပါသလဲ။

ေျဖ။ ။ က်ေနာ္တို႔က ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ ကတည္းက “၀” ျပည္မွာ ဘိန္းစိုက္ပ်ိဳးမႈ လံုး၀ ပေပ်ာက္သြားတယ္ေလ။ ၿပီးေတာ့ အေရးယူတယ္။ အသက္ ၆၀ ေအာက္ မူးယစ္သံုးစြဲသူ အားလံုးကို ဖမ္းတယ္။ ပထမအေနနဲ႔ ဘိန္းခ်က္ စခန္းေတြကို က်ေနာ္တို႔ သံုးႏွစ္ေလာက္ ဖ်က္ခိုင္းတယ္။ က်ေနာ္တို႔က ဘိန္းလည္း မစိုက္ေတာ့ဘူးဗ်ာ၊ မထုတ္လုပ္ေတာ့ဘူးဗ်ာ။ မျဖန္႔ျဖဴးေတာ့ဘူး၊ ေရာင္း၀ယ္ေဖာက္ကားမႈ မရွိေတာ့ဘူး။ တခ်ိဳ႕က ဟိုျပည္ပက လာတဲ့ဘိန္းေတြ ရွင္းရွင္းေျပာမယ္ဗ်ာ၊ ကုန္သည္ေတြက သံလြင္ျမစ္ႀကီးကေန ခိုးလာေရာင္းၾကတာေတာ့ အနည္းအက်ဥ္း ရွိတာေပါ့။ ေတြ႕ရင္ေတာ့ ဖမ္းတယ္။ ေထာင္ခ်တယ္။ မူးယစ္နဲ႔ ပတ္သတ္ရင္ေတာ့ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ အေရးယူတယ္။

ေမး။ ။ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္မွာ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ဖို႔အတြက္ တရား၀င္ ပါတီေထာင္ဖို႔ကိစၥေရာ စဥ္းစားေနၿပီလား။

ေျဖ။ ။ မေလွ်ာက္ေသးဘူး။ အခုက်ေနာ္တုိ႔ “၀” အဖြဲ႕က တရား၀င္ပါတီ မေထာင္ေသးဘူး၊ မေလွ်ာက္ေသးဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ပါတီက ရွိၿပီးသား “၀” ျပည္ ေသြးစည္းညီညြတ္ေရးပါတီ။ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔က အသစ္ ထပ္ေထာင္စရာ မလိုဘူး။ ေနာင္ေတာ့မသိဘူးေပါ့။ က်ေနာ္တုိ႔ ဥကၠ႒ ေျပာဖူးတယ္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ကတည္းက ဗုိလ္ခ်ဳပ္ရဲျမင့္ က်ေနာ္တုိ႔ကို ဒီ ေရြးေကာက္ပြဲ ပါ၀င္ႏိုင္ဖို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ “၀” တရား၀င္ပါတီတခု ေလွ်ာက္ပါလား ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ ဥကၠ႒ ေျဖဖူးပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အခုလက္ရွိ ပါတီကိုပဲ အသိအမွတ္ျပဳပါမယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဒီပါတီေရာ၊ ေနာက္ပါတီပါ ထပ္ေထာင္ရင္ ကမာၻေရာ၊ ျမန္မာပါ မ်က္စိလည္ သြားမယ္ေလ။ အခုအထိ က်ေနာ္တို႔က “၀” ျပည္ ေသြးစည္းညီညြတ္ေရး ပါတီကိုပဲ ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္သြားမယ္။ က်ေနာ္တို႔ “၀” က ပါတီရွိတယ္ဗ်ာ။ “၀” ျပည္ ေသြးစည္းေရး ပါတီ၊ “၀” ျပည္ ေသြးစည္းေရး တပ္မေတာ္၊ “ ၀ ” ျပည္သူ႔ အစိုးရဆိုၿပီး ရွိၿပီးပါၿပီ။

ေမး။ ။ ဒီပြဲကေန အစိုးရကို ဘာေတြ ေတာင္းဆိုသြားမွာလဲ။

ေျဖ။ ။ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္က စတင္က်င္းပခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ေရးဆြဲေရး အမ်ိဳးသားညီလာခံသို႔ “၀” ျပည္ ေသြးစည္း ညီညြတ္ေရး တပ္မေတာ္က “၀” ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ေစလႊတ္ေတာ့ “၀” ျပည္နယ္ ကို္ယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ရရွိဖို႔ စာနဲ႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ တင္ျပေတာင္းဆုိခဲ့ပါတယ္။ အခု ဒုတိယအႀကိမ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကာလမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္မႈ ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးေအာင္မင္းတို႔အဖြဲ႕ကိုလည္း “၀” ျပည္နယ္ကို ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေပးဖို႔ ထပ္မံတင္ျပ ေတာင္းဆိုခဲ့ပါတယ္။ ယေန႔အထိ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရ အေနနဲ႔ “ ၀ ”ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးရ တိုင္းအဆင့္ကိုပဲ သတ္မွတ္ ေပးတဲ့အတြက္ မိမိတို႔ အေနနဲ႔ “၀” ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရျပည္နယ္ ရရွိဖို႔ ဆက္လက္ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ သြားမွာပါ။ က်ေနာ္တို႔ ေနာက္ဆံုး အခ်က္အေနနဲ႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္၊ ရည္မွန္းခ်က္က ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ျပည္နယ္ ေပးဖို႔ပါပဲ။ ဘာမွမေတာင္းဘူး။

ေမး။ ။ အခုကေရာ “၀” က ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး နယ္ေျမအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားၿပီးတဲ့ အေပၚ ဘယ္လုိျမင္ပါသလဲ။

ေျဖ။ ။ အဲဒါကို ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဟိုတုန္းက ထုတ္ျပန္ ေၾကညာၿပီးပါၿပီ။ “၀” ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးလို႔ အစုိးရက အသိအမွတ္ ျပဳထားတာေပါ့ေနာ္။ က်ေနာ္တို႔ “၀” အေနနဲ႔ေတာ့ မည္သည့္ ပါတီမဆို၊ မည္သည့္ ပုဂၢိဳလ္မဆို “၀” ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဆုိတာကိုေတာ့ အသိအမွတ္မျပဳဘူး။ အစိုးရေတာ့ေပးၿပီ။ က်ေနာ္တို႔ ေတာင္းတာ “၀” ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ျပည္နယ္။ အစိုးရ ေပးတာက “၀” ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အတိုင္း ေပါ့ေနာ္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔လည္း ကိုယ္ပုိင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးျပည္နယ္ ရဖို႔အထိ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ ေတာင္းဆုိသြားမွာပဲ။

ေမး။ ။ အဲဒီ ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးရဖို႔အတြက္ ဘယ္အရာက အဓိက က်မယ္လို႔ ထင္ပါသလဲ။

ေျဖ။ ။ အဓိကကေတာ့ ေသြးစည္း ညီညြတ္ေရးပါပဲ။ တိုင္းရင္းသား ညီအစ္ကုိ ေမာင္ႏွမေတြ အားလံုးအတြက္ေပါ့။ အၾကမ္းအားျဖင့္ေတာ့ ဒီေဆြးေႏြးပြဲက နားေထာင္ဖို႔ ေကာင္းတာပါပဲ။ ႏိုင္ငံေတာ္ အတြက္ေရာ၊ က်ေနာ္တို႔ ဒီကခ်င္ျပည္နယ္ တိုင္းရင္းသားေတြ၊ တိုင္းရင္းသားပါတီေတြ အားလံုးအတြက္ေတာ့ က်ေနာ္ နားေထာင္တာ အားလံုးေကာင္းတာေပါ့။ အလားအလာ ေကာင္းတယ္။ ။

No comments: