Thursday, September 17, 2009

''ငခ်စ္ညိဳ'' တို႔ အေမ


က်ေနာ္ၾကည့္ခဲ့ဖူးသမွ် ႐ုပ္သံဇာတ္လမ္းတို႔တြင္ ပါဝင္ၾကေသာ ဇာတ္ေကာင္မ်ားအနက္ ''ၾကဳိင္ဝင္းရီ'' ကုိ က်ေနာ့္ စိတ္မွာ မွတ္မွတ္ထင္ ထင္ ရွိေနခဲ့သည္။

ၾကိဳင္ဝင္းရီကား ျမန္မာ့အသံမွ ထုတ္လႊင္ခဲ့သည့္ ''ျပည္သူ႔တရားရွင္ ဇာတ္လမ္းတြဲ'' တခုတြင္ ပါဝင္ေသာ ဇာတ္ေကာင္ျဖစ္သည္။ ၾကိဳင္ဝင္းရီသည္ ရက္စက္ယုတ္မာရာတြင္ ၿပိဳင္စံရွားစာရင္းဝင္သည္။ မုဒိန္းက်င့္သည္။ လူသတ္သည္။ မတရားမႈမွန္သမွ် အကုန္လုပ္သည္။ ေကာက္က်စ္ေသာ နည္းလမ္းမွန္သမွ် အကုန္သံုးသည္။ ေနာက္္ဆံုး သူ႔ေကာင္းစားေရးအတြက္ အေဖအရင္းကုိပင္ စေတးခဲ့သည္။

ၾကိဳင္ဝင္းရီ လွည့္ကြက္၊ လိမ္လည္လွည့္ျဖားခ်က္တို႔မွာ ျပည္သူ႔တရားရွင္ ''ေပါင္ခ်ိန္''ပင္ လက္ေျမႇာက္အ႐ႈံးေပးရသည္။ ဇာတ္လမ္းအဆံုး မိုးၾကိဳးပစ္မွ ၾကိဳင္ဝင္းရီ ဇာတ္သိမ္းသည္။


********
လူထုၾကိဳက္ပါတီက အျပတ္အသတ္ အႏိုင္ရခဲ့ေသာ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အာဏာလႊဲရန္မဟုတ္ဘဲ လႊတ္ေတာ္ေခၚယူရန္ ျဖစ္သည္ဟု ျမန္မာအစုိးရမင္းမ်ားက ဆုိခဲ့ျပန္ပါသည္။ လႊြတ္ေတာ္ေခၚယူႏုိင္ရန္အတြက္ အမ်ဳိးသားညီလာခံကုိ က်င္းပခဲ့ရာ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ ၾကာျမင့္ပါသည္။ အတုိက္အခံေခါင္းေဆာင္ကုိ လက္စတံုး အၿပီးအျပတ္ရွင္းရန္ ဒီပဲယင္းတြင္ ၾကံစည္ရာ မေအာင္သည့္အဆံုးတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ လံုၿခံဳေရးအတြက္ဆုိကာ ၁၄ မုိး နီးပါး ေနအိမ္တြင္ အက်ယ္ခ်ဳပ္ထားရွိသည္။

အာဏာတည္ၿမဲေရးအတြက္ စုိးရိမ္သည္ဟု ယူဆရသည့္ ၈၈ မ်ဳိးဆက္တို႔ကုိ ေထာင္ဒဏ္ ၆၅ ႏွစ္အထိ ခ်သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဆထင္၊ ဦးခြန္ထြန္းဦးအပါအဝင္ တုိင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္တို႔လည္း အႏွစ္ ၁ဝဝ နီးပါး ေထာင္ဒဏ္ေတြ တသီၾကီးႏွင့္ ေထာင္တြင္းမွာပင္ ရွိေနသည္။ ျမန္မာ့အေရး လႈပ္ရွားသူမွန္သမွ်အတြက္ ေထာင္တံခါးအားလံုးကုိ အသင့္ဖြင့္ထားသည္။ လူထုကား ဖြတ္ေက်ာျပာစု၊ ခ႐ုဆံကြ်တ္၊ ဖြတ္ဘုိးေအ ဘဝမွာပင္ ကူကယ္သူေဝးေနဆဲ။

ျမန္မာအစုိးရမင္းမ်ား၏ ေျခလွမ္းႏွင့္ ျပဳမူေဆာင္ရြက္တို႔ကုိ ျမင္ရတုိင္း က်ေနာ္ ''ၾကိဳင္ဝင္းရီ'' ကို သတိရမိသည္။


********
ဤရက္ပုိင္းမွာပင္ ငခ်စ္ညိဳတို႔အေမ ေဒၚဇံကလားကုိ ဆရာ အုိးေဝညိဳျမ၏ ကုန္းေဘာင္ရွာပံုေတာ္မွာ အမွတ္မထင္ ေတြ႔ရသည္။


********
ဦးခ်စ္ညိဳကား ျမင္းစီး၊ လွံထိုး၊ ၾကိဳးပစ္ စေသာ သူရဲေကာင္းအတတ္တို႔၌ ကၽြမ္းက်င္၏။ သူ႔မိခင္ ေဒၚဇံကလားက (ငါ့သား .. မင္းျဖစ္လိုလွ်င္ မုဆိုးဘုိသား ေအာင္ေဇယ်ကို ဦးစြာသုတ္သင္ရမည္။ ေအာင္ေဇယ်ကား ကိန္းခန္းၾကီးလွသည္။ ေအာင္ေဇယ်ကုိ ေစာေစာကပင္ မသုတ္သင္ႏုိင္ေသာ္၊ သင့္အဖို႔ အခက္ၾကံဳခ်ိမ့္မည္။ သူ႔ကို မရလွ်င္ အင္းဝသုိ႔ဝင္၍ ကၽြန္ခံေလ) ဟုဆုိ၏။

ေဒၚဇံကလားကား ေဗဒင္အခါေပးေကာင္း၍ တေန႔သ၌ (ယေန႔သည္ အခါေကာင္းေသာ ေန႔ျဖစ္၍ မုဆိုးဘုိသားကုိ အဖမ္းအယူထြက္ေလာ့) ဟု ဆို၏။


********
ထုိေန႔၌ပင္ ဦးေအာင္ေဇယ်လည္း ဦးခ်စ္ညိဳကုိ ျဖားေယာင္းေသြးေဆာင္ သိမ္းသြင္းရန္ ျမင္းစီး၍ ခင္ဦီးၿမိဳ႕ဆီသုိ႔ ထြက္ခ့ဲ၏။ ဦးခ်စ္ညိဳက စစ္မႈစစ္ေရးကၽြမ္းက်င္၍ ဗိုလ္ေျခတသိန္းေသာ္လည္း တေယာက္ႏွင့္ ခံႏိုင္သူဟု ယူဆသျဖင့္ အသာတၾကည္ ေဆြးေႏြးစည္း႐ံုးလိုေလသည္။

လမ္းတြင္ သူတို႔ႏွစ္ဦး ရင္ဆုိင္မိရာ ဦးခ်စ္ညိဳက ၾကိဳးကြင္းပစ္ကာ ဦးေအာင္ေဇယ်၏ လည္ပင္းကို ရစ္ပတ္ေလသည္။ ထိုသုိ႔ ရစ္ပတ္ဆြဲငင္ရာတြင္ ဦးေအာင္ေဇယ်ႏွင့္တကြ ျမင္းလည္း လဲေလသည္။ ဦးေအာင္ေဇယ်သည္ လဲရာမွထ၍ ၾကိဳးကုိ ဓားႏွင့္ျဖတ္ေနခိုက္ ဦးခ်စ္ညိဳက လွံႏွင့္ပစ္သည္။ ဦးေအာင္ေဇယ်က ဓားႏွင့္ ကာသျဖင့္ လြဲေလသည္။

ဦးခ်စ္ညိဳ၏ညီ ဦးခ်စ္ျမက အကုိဘက္မွ ကူညီရန္ လိုက္လာ၏။ သုိ႔ေသာ္ ထန္းပင္ထက္မွ ထန္းသမားက (တဦးခ်င္း ရန္ျဖစ္ေနသည္ကုိ ဘာလုိ႔ ကူညီရမည္လဲ) ဆုိကာ ထန္းပင္မွ ဆင္း၍ ခ်စ္ျမ၏ လည္ပင္းကုိ ညႇစ္၏။ ဤတြင္ ခ်စ္ျမက (ကယ္ပါ) ဟု ေအာ္သည္ကုိ သူ႔အကုိ ဦးခ်စ္ညိဳ ၾကားေသာ္ ဦးေအာင္ေဇယ်ကုိ လႊတ္ခဲ့၍ ညီႏွင့္ ထန္းသမားတို႔ လံုးေထြးသတ္ပုတ္ရာသုိ႔ ေျပးလာ၏။ သုိ႔မွ ထန္းသမားလည္း ခ်စ္ျမကုိ လႊတ္ကာ ေျပးေလသည္။ ဦးေအာင္ေဇယ်သည္ တဦးႏွင့္ ႏွစ္ဦးျဖစ္၍ ျမင္းစီးကာ အျပင္းဆုတ္ခြာေလသည္။

ခင္ဦးသုိ႔ ဦးခ်စ္ညိဳတို႔ ညီအကို ေရာက္ေသာ္ မိခင္က ေမးသည္။

မိခင္။ ။ ေအာင္ခဲ့၏ေလာ။
ခ်စ္ညိဳ။ ။ က်ေနာ္ ေအာင္ေဇယ်ႏွင့္ အေထြးေထြးရွိသည္တြင္ ငခ်စ္ျမသည္ ထန္းသမားႏွင့္ အခ်င္းျဖစ္၍ ကူညီရန္ သြားရပါသည္။ ထုိအေတာအတြင္း ေအာင္ေဇယ်က ျမင္းစီးၿပီး ခြာေလေသာေၾကာင့္ မေအာင္ျမင္ေလ။
မိခင္။ ။ (ထမီကုိ ခါ၍) ဟယ္ .. သားေမာင္ မွားၿပီ။ ရွင္ဘုရင္လုပ္မည့္သူမွာ ညီဟူ၍ အမွတ္ထားရာ သေလာ။ ညီဆုိသည္မွာ ေဟာဒီမိခင္ ဝမ္းဗိုက္ရွိသမွ် ရႏိုင္သည္။ (မူရင္းသတ္ပံုအတုိင္း)


********
ပရမတၱမ အျမင္အရမူ ေလာကသည္ အခ်ည္းႏွီးတည္းဟု ဆုိပါေသာ္ျငား ပညတ္ထဲက ခြဲမထြက္ႏိုင္ေလေသးေသာ က်ေနာ့္စိတ္သည္ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ဦးမွသည္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ဆီသုိ႔ ေရာက္လာျပန္ပါသည္။

အစိုးရမင္းမ်ားသည္ သကၠရာဇ္ ၂ဝ၁ဝ တြင္ ပါတီစံုဒီမုိကေရစီစနစ္အတြက္ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား က်င္းပေတာ့မည္ဟု ဆုိပါသည္။ အပစ္ရပ္အဖြဲ႔မ်ားအားလံုးကုိ နယ္ျခားေစာင့္တပ္မ်ားအျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းရန္ အားထုတ္ေနေလရာ အမ်ားညီညီ၊ မညီညီ ''ဤ'' ကို ''ကြ်ဲ'' ဟု ဖတ္ခိုင္းရင္း ကိုယ့္ရႉးကိုယ္ပတ္လ်က္ရွိၿပီ။

ကနဦးမီးပြားမွာ ေလာက္ကိုင္နယ္ေျမ ကုိးကန္႔တပ္ဖြဲ႔ေတြက စသည္။ လက္နက္စက္႐ံု ေထာင္ျခင္း၊ မူးယစ္ေဆးဝါး အၾကီးအက်ယ္ ေရာင္းဝယ္ေဖာက္ကားျခင္းဟူေသာ စြဲခ်က္မ်ားျဖင့္ တပ္ရင္း တပ္မ အင္အား အလံုးအရင္းႏွင့္ ဝင္တုိက္ရာ ဖုန္ၾကားရွင္ ေတာပုန္းဘဝ ျပန္ေရာက္သြားသည္။

ဖုန္ၾကားရွင္အျဖစ္ကုိ ၾကည့္ကာ က်န္အပစ္ရပ္မ်ား မ်က္ကလဲဆန္ျပာ ျဖစ္ကုန္သည္။ ေနာက္ထပ္ဖြင့္မည့္ စစ္မ်က္ႏွာသည္ UWSA ေလာ၊ ကခ်င္တို႔ေပေလာ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနရေလၿပီ။ လူထုအံုၾကြမႈကိုသာ ႏွိမ္နင္းတတ္ေသာ ျမန္မာစစ္တပ္ ေရွ႕တန္းျပန္ ေရာက္ေတာ့မည့္အခ်ိန္။ နယ္စပ္ေဒသ တည္ၿငိမ္မႈ ပ်က္ျပားေနေသာ အခ်ိန္တည္း။


********
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ မတရားေသာ စစ္အစုိးရကို အံတုဖက္ၿပိဳင္အံ့ဟု ဖြဲ႔စည္းခဲ့ေလေသာ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ၾကီးတခုသည္ ရွိ၏။ အဆိုပါ အဖြဲ႔ၾကီးသည္ ေရြးေကာက္ပြဲ ဝင္ေရး၊ မဝင္ေရးကုိ အေျဖမေပးေသးေခ်။ မေပးႏိုင္ေသးသည္ေလာ၊ ေဝခြဲရခက္ေနသည္ေလာ မဆုိႏိုင္။ လက္ရွိတိုက္ကြက္ မွန္သမွ်သည္လည္း မဲျပာပုဆုိးထဲက မထြက္ႏိုင္ေသး။ အစိုးရမင္းမ်ားကို ၾကိဳင္ဝင္းရီက အေဖေခၚရေလာက္ေအာင္ ႏုိင္ရင္ ၿပီးစတမ္း၊ ခါးေတာင္းက်ဳိက္ မျဖဳတ္တမ္း ရက္စက္မႈအေပါင္း သရဖူေဆာင္းေနခ်ိန္တြင္၊ ယင္းအဖြဲ႔ၾကီးကား နစ္လုဆဲဆဲ ေလွပ်က္ၾကီးကုိ ဖက္တြယ္ထားေနဆဲ။ ခါးခ်ိနားထုိင္း ဇရာပိုင္းလြန္ေနသည့္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ပင္ နယ္ဘက္မွာသံုးေနဆဲ ေလာ္ကယ္ ရထားၾကီးႏွယ္္ အေရြ႔ႏႈန္း ေႏွးေနသည္။ လူထု၏ ဒုကၡအေပါင္းကုိ ကယ္တင္မည့္ အဖြဲ႔ၾကီးကား မည္သည္ကုိ ေတြးေတာေနပါသနည္း။


********
အစိုးရမင္းတို႔ ဘက္တြင္လည္း ကိုယ့္ကတိႏွင့္ကုိယ္ ကုိယ့္ၾကိဳးကြင္းကိုယ္စြပ္ကာ ေရြးေကာက္ပြဲအေရး၊ အပစ္ရပ္အေရး၊ ႏိုင္ငံတကာဖိအား၊ မ်ဳိးစံုရင္ဆုိင္ေနရခ်ိန္သည္ စစ္ဦိးကို ဟူးဟူးလ်င္လ်င္ ဖြင့္ရမည့္အခ်ိန္ မဟုတ္ေလသေလာ။ စစ္မင္းမ်ား အက်ပ္႐ုိက္ေနမည့္ ဤအခ်ိန္သည္ စစ္ဦိးကို ဟူးဟူးလ်င္လ်င္ ဖြင့္ရမည့္အခ်ိန္ေပတကား။ ငခ်စ္ညိဳတို႔အေမ ေဒၚဇံကလားသာရွိပါမူ ဤအခ်ိန္ကုိ ထြက္တုိက္ၾကရမည့္ အခ်ိန္ဟု အခၚေတာ္ ေပးေပလိမ့္မည္။

အရွည္ကုိ ေတြးေတာၾကံဆျခင္း၊ အေစ့အစပ္ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ျခင္းတို႔သည္ ေကာင္းမြန္လွပါ၏။ သုိ႔ေသာ္ ယင္းတို႔သည္ ေတြေဝတြန္႔ဆုတျ္ခင္းႏွင့္ အလြန္ပါးလႊာေသာ နံရံတခ်ပ္သာ ကြာေနေၾကာင္း သတိခ်ပ္သင့္သည္။

တြန္႔ဆုတ္ေတြေဝျခင္း၊ စိတ္ကူးယဥ္ေနျခင္း၊ ေထာက္ထားညႇာတာေနျခင္းတို႔ျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ မည္ဆုိပါမူ လူထုကို ကယ္တင္ႏိုင္မည့္ အေျခအေနသည္ ေရြ႔ေလ်ာသြားေပလိမ့္မည္။ ယခု လတ္တေလာ အေျခအေန၌ ငခ်စ္ညိဳတို႔ အေမကုိ ျမန္မာ့အေရးအတြက္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ တစံုတခုေပးရန္ ေျပာျဖစ္ခဲ့သည္ ဆုိျငားအံ့။ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ၾကီး မရွိသည့္တုိင္ သူရဲေကာင္းဟူသည္ လူထုရွိသမွ် ေမြးဖြားလာႏုိင္ေၾကာင္း ေဒၚဇံကလားက ထမီကုိ ပုတ္၍ေျပာမည္ဟု က်ေနာ္ ထင္ပါသည္။

No comments: