သားေဆြ
ဒီေဆာင္းပါး က နအဖ အေပၚ အေကာင္းျမင္ နဲ႔ၾကည့္ျခင္း မဟုတ္သလို အဆုိးျမင္ နဲ႔လည္း ခ်ဥ္းကပ္ျခင္း မဟုတ္ပါ။ ေ၀ဖန္ တာလည္း မဟုတ္ပါ။
စစ္ပြဲေတြ …
အာဃာတေတြ …
လူမ်ဳိးေရးမုန္းတီးမွဳေတြ …..
အႏၱရာယ္အေငြ႔အသက္ေတြ….. ….
မေကာင္းတဲ့ အနံ ့အသက္ေတြ ရေနတဲ့အတြက္ သတိေပးတဲ့အေနနဲ႔ ဒီစာကိုေရးပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေခါင္းစဥ္ကိုလည္း “နအဖ သင္ရိုးညႊန္းတမ္း အႏၱရာယ္” လို႔ တပ္ပါတယ္။
(သားေဆြ)
ယေန႔ေခတ္ Exile ဘ၀နဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ျပည္ပမွာ ေနခဲ့ရတုန္းက ေခတ္ကာလမတူဘူးဆိုတဲ့အေၾကာင္း“ႏုိင္ငံသားတ ေယာက္ရဲ့အျမင္” မွာ က်ေနာ္တင္ျပခဲ့ဖူးပါသည္္။ ဒီေန႔ေခတ္က Exile ေရာက္ေနတဲ့ လူဦးေရသိပ္မ်ားသလိုေရာက္ ေနၾကတဲ့ႏုိင္ငံ ေတြကစံုသည္။ အိမ္နီးခ်င္း တရုတ္၊ အိႏိၵယ၊ ထိုင္း၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္၊ သိရိလကၤာႏုိင္ငံကေန အေရွ ့အေနာက္ဥေရာပတခြင္၊ ကေနဒါနဲ႔ ေတာင္-ေျမာက္ အေမရိကားတိုက္ေပၚမွာပါ ျမန္မာေတြေရာက္ေနတဲ့ေခတ္ျဖစ္သည္္။
ကိုယ္ေရာက္ရွိေနတဲ့ ေဒသမွာ ရွိတဲ့လူအစုအေ၀းနဲ႔ တူရာတူရာစုဖြဲ ႔မိၾကသည္္။ ဘာသာေရး၊ လူမွဳေရး၊ ယဥ္ေက်းမွဳ၊ ရိုးရာဓေလ့ပြဲ လမ္းသဘင္ေတြ အထိမ္းအမွတ္ပြဲေတြ လုပ္ျဖစ္ၾကသည္။ အသိုင္းအ၀ိုင္းၾကီးရင္ ၾကီးသေလာက္ လုပ္ႏုိင္ ကိုင္ႏုိင္ၾကသည္္။ လူဦး ေရမ်ားလာတာနဲ႔အမွ် ကေလးသူငယ္ အေရအတြက္လည္း ပိုလာေတာ့ ကေလေတြအတြက္ ပညာေရးဆိုတာ ေခါင္းထဲထည့္စဥ္း စားလာၾကရသည္။
ထိုင္းျမန္မာနယ္စပ္က မဲေဆာက္မွာဆို ျမန္မာစာသင္ေက်ာင္းေတြ မ်ားလာျပီ။ မူလတန္းအဆင့္ကေန အထက္တန္းအဆင့္ထိသင္ ၾကားေပးေနၾကသည္။ က်ေနာ္ေနခဲ့ဖူးသည့္ မနီလိြဳင္ ဒုကၡသည္စခန္းမွာလည္း အရုဏ္ဦးေက်ာင္း ကေလးရွိခဲ့ဖူးသည္။ဆရာေက်ာင္း တို႔ ေက်ာင္းဆရာ ကိုျပံဳးတို႔ကို အမွတ္ရေနမိေသးသည္။ က်ေနာ္ဒုကၡသည္အျဖစ္ (လတ္တေလာ)ေနထုိင္ေနသည့္ ဖင္လန္ႏုိင္ငံတြင္ လည္း ျမန္မာစာသင္ေက်ာင္းရွိသည္။ အနီးနားက ဒိန္းမတ္ႏုိင္ငံမွာလည္း ျမန္မာစာသင္ေက်ာင္းရွိသည္။ ကိုေအာင္ခင္ျမင့္တို႔ ကိုခ်ဳိ ျငိမ္းတို႔ လုပ္ကိုင္္ေနၾကသည္။ အေမရိကားဘက္တြင္လည္းရွိမည္။ ေနာ္ေ၀ေတြလည္းရွိမည္။
ေက်ာင္းေတြဘာျဖစ္လို႔ထူေထာင္ထားသလဲ ဆိုတဲ့ေမးခြန္းကို က်ေနာ္တို႔ တကူးတကဖံုးေတြဆက္ျပီး ေမးေနစရာလိုမည္မထင္။…. ကေလးေတြ ျမန္မာစာတတ္ေျမာက္ဖို႔၊ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမွဳ၊ ျမန္မာ့သမိုင္းကိုေလ့လာ တီးေခါက္မိေစဖို႔၊ ျမန္မာကေလးငယ္အခ်င္းခ်င္း ရင္းႏွီးခ်စ္ခင္ေစဖို႔ …. ဒီအေျဖကိုပဲ စကားလံုးမ်ဳိးစံုသံုးျပီး ေျဖၾကလိမ့္မည္။ ေက်ာင္း ေတြမွာ ျမန္မာတိုင္းရင္းသားမ်ဳိးစံုရွိသည္။ မြန္ရွိ သည္၊ ကရင္ရွိသည္၊ ကယားရွိသည္၊ ရခိုင္ရွိသည္၊ ထား၀ယ္ရွိသည္။ နာဂႏွင့္ ပေဒါင္လည္ပင္းရွည္ၾကီးေတြလည္း ရွိခ်င္ရွိမည္။ျမန္မာ ႏိုင္ငံဆိုတာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေတြ စုစည္းေနထိုင္ ၾကတဲ့ႏုိင္ငံျဖစ္သည္။ တိုင္းရင္းသားေတြမွာ ကိုယ္ပိုင္ဟန္၊ ကိုယ္ပိုင္ဓေလ့ထံုးစံ ႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္္ဘာသာစကားရွိၾကသည္။
ဖင္လန္ႏုိင္ငံမွာ တရား၀င္ဘာသာစကား ၂ မ်ဳိး အသံုးျပဳသည္။ ဖင္လန္ဘာသာစကားႏွင့္ ဆီြဒင္ဘာသာစကား။ ကုန္းတြင္းပိုင္းေဒသ မွာေနထိုင္သူေတြက ဖင္လန္စကားအသံုးျပဳၾကျပီး ဖင္လန္ႏုိင္ငံေတာင္ပိုင္း ကြ်န္းစုေဒေသေတြႏွင့္ ကမ္းရိုးတန္းေဒသေတြက ဆီြဒင္ ဘာသာစကား အသံုးမ်ားၾကသည္။ တႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာအရ အေျခခံပညာေရးစနစ္ သင္ရိုးလမ္းညႊန္တြင္ ဆီြဒင္ဘာသာစကား ကို မသင္မေနရ ျပဌာန္းေပးထားသည္။ ျပည္ပႏုိင္ငံတြင္ ေရာက္ရွိေနထိုင္ေနသည့္ ဖင္လန္လူမ်ဳိး စာသင္သား ၅ ေယာက္ျပည့္ပါက စာသင္ေက်ာင္းအျဖစ္ သတ္မွတ္ႏုိင္ျပီး ဖင္လန္ႏိုင္ငံအစုိးရထံမွ အကူအညီကိုေတာင္း ခံရယူႏုိင္ေၾကာင္း ဥပေဒအရ ျပဌာန္းေပးထား သည္။ အစိုးရထံမွ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းစာအုပ္မ်ား ေတာင္းခံရယူႏုိင္သည္။
က်ေနာ္ ပညာေရးသုေတသီမဟုတ္သလို ပညာေရး၀န္ထမ္းတေယာက္လည္းမဟုတ္ပါ။ ငယ္စဥ္ကေလးဘ၀ကေနစျပီး သူလိုကုိယ္ လို ေက်ာင္းတခုမွာ မူလတန္းကစလို႔ အထက္တန္းေအာင္တဲ့အထိ ပညာသင္ခဲ့ဖူးသူ တေယာက္သာျဖစ္ပါသည္။ မ်ဳိးရိုးထဲတြင္ေတာ့ ပညာေရးႏွင့္ပတ္သက္သူမ်ားရွိသည္။ မ်ဳိးရိုးထဲက ဘိုးေအၾကီးျဖစ္သူ က်ေနာ့္အဖိုးေလးဆိုလွ်င္ မဆလ ေခတ္ပညာေရး ဌာနမွာ ၀န္ၾကီးေတာ့မဟုတ္။ ျပည္နယ္ပညာေရးမွဴး တိုင္းပညာေရးမွဴးအျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခ့ဲဖူးသူျဖစ္သည္။ ဦးေလးအငယ္တေယာက္ က ဘီးအီးဒီေအာင္ျပီး ေက်ာင္းဆရာလုပ္ေနခဲ့သည္။ ဒါေတြက အခုမွေျပာျဖစ္တာျဖစ္သည္။ ငယ္စဥ္က က်ေနာ္ဘယ္သူ႔မွမေျပာခဲ့။ အခုေတာ့ နည္းနည္းငယ္မူျပန္ခ်င္လာသည္။ စာဖတ္သူမ်ားခြင့္ျပဳမယ္ထင္လို႔ ငယ္စဥ္ကအျဖစ္အပ်က္တခု တင္ျပခ်င္ပါသည္။
က်ေနာ္ေနခဲ့သည့္ေက်ာင္းမွာ က်ေနာ့္ကို က်ေနာ့္အဖိုးေလးနဲ႔ ဆက္စပ္ျပီးသိရွိသူ အလြန္အင္မတန္ရွားသည္။ ဆရာမ ေဒၚ…. တေယာက္သာအရင္ဆံုးသိခ့ဲသည္။ ဆရာမက နယ္မွာတံုးက သူ႔တပည့္အရင္း။ တာ၀န္နဲ႔ရန္ကုန္က က်ေနာ္ေနတဲ့ေက်ာင္းကိုေျပာင္း လာလို႔ အဖိုးေလးဆီ အိမ္လည္လာရင္း က်ေနာ့္ကိုေတြ႔ျပီး သိသြားခဲ့တာျဖစ္သည္။ အဲဒီတုန္းက က်ေနာ့္အဖိုးေလးက ျမိဳ႔နယ္ပညာ ေရးမွဴး။ တရက္မွာေတာ့ က်ေနာ္ေနတဲ့ေက်ာင္းကို အဖိုးေလးစစ္ေဆးေရး ေရာက္လာသည္။ က်ေနာ့္ကိုေက်ာင္းအုပ္ ဆရာမၾကီး ေဒၚ……. ရံုးခန္း အေခၚလႊတ္ခိုင္းျပီး လက္ပိုက္ခိုင္း စာဆိုခိုင္းေတာ့မွ ဆရာဆရာမ အနည္းငယ္သိသြားၾကသည္။ အဲဒီတုန္းက အဖိုး ေလးလုပ္ရပ္ကို က်ေနာ္နားမလည္ခဲ့။ ေက်ာသား ရင္သားမခြဲျခားၾကဖို႔ ဆရာ ဆရာမေတြကိုလက္ေတြ႔ ဆံုးမသင္ၾကား ျပသသြားတာ ျဖစ္သည္။ ေနာက္ေတာ့ အဖိုးေလး ရာထူးတက္ျပီး နယ္ေျပာင္းသြားရသည္။ ျပည္နယ္ပညာေရးမွဴးျဖစ္လာသည္။ ေနာက္တိုင္းပညာ ေရးမွဴးအျဖစ္ ေျပာင္းေရႊ႔တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရျပန္သည္။ ၈၈ လူထုအံုၾကြမွဳၾကီး ျဖစ္ျပီးေနာက္ပိုင္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ညႊန္ ့ ပညာေရးေကာ္ မတီ ဥကၠဌလုပ္သည္။ န၀တ စစ္ေကာင္စီက အဖိုးေလးတို႔ ပညာေရး၀န္ထမ္းေတြကို ေခၚယူေတြ႔ဆံုသည္။ ေရဗူးေပါက္တာ မလိုခ်င္ ဘူး ေရပါတာပဲလိုခ်င္တယ္ေျပာျပီး ဆူပူေအာ္ေငါက္ ၾကိမ္းေမာင္းသည္။ ဟိန္းေဟာက္ျခိမ္းေျခာက္ သည္။ အဲဒီမွာတင္အဖိုးေလးစိတ္ အပ်က္္ၾကီးပ်က္သြားကာ ပင္စင္တင္လိုက္ျပီး ျမန္မာႏုိင္ငံပညာေရးေလာကကို ေက်ာခိုင္းထြက္ ခြာသြားေလေတာ့သတည္းေပါ့။ပညာ ေရးအေၾကာင္း နားလည္တတ္ကြ်မ္းသူေတြကို ပညာေရးအေၾကာင္း တလံုးမွမသိနားမလည္တဲ့ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြက အမိန္႔ေတြေပး အာဏာေတြသံုးျပီး မဟုတ္တာေတြ လုပ္ခိုင္းေနတာ အဖိုးေလး မလုပ္ႏုိင္ေတာ့တာျဖစ္ မည္ထင္ပါသည္။
ႏိုင္ငံတႏုိင္ငံ၏ ပညာေရးစနစ္ဆိုတာ အဲဒီႏုိင္ငံကက်င့္သံုးေနတဲ့ ႏုိင္ငံေရးစနစ္ေပၚမွာမူတည္ပါသည္။ က်င့္သံုးတဲ့ ႏုိင္ငံေရးစနစ္ေပၚ မူတည္ျပီး ပညာေရးစနစ္လည္းကြာျခားသည္။ ကိုလိုနီေခတ္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ကိုလိုနီစနစ္ကိုအလုပ္အေကြ်း ျပဳဖို႔ရည္ရြယ္သည့္ကိုလိုနီ ကြ်န္ပညာေရးစနစ္ က်င့္သံုးခဲ့ဖူးသည္။ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုနဲ႔ ဖင္လန္ႏုိင္ငံေတြမွာ ဒီမိုကေရစီပညာေရးကို က်င့္သံုးျပီးပညာေရး ဒီမုိကေရစီကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ တိုးခ်ဲ႔အသံုးျပဳသည္။ ဒီမုိကေရစီပညာေရးစနစ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ အစိုးရကပညာေရးစနစ္ တခုလံုးကို ဥပေဒနဲ ့အာမခံခ်က္ေပးထားျပီး ပညာေရးဒီမိုကေရစီရွိသည့္အတြက္ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းေတြကိုလည္း လြပ္လပ္စြာ ျပဌာန္းသင္ၾကား ေစသည္။ ေခတ္နဲ႔ေလ်ာ္ညီသည့္ ေခတ္မီွအေၾကာင္းအရာေတြ ေလ့လာေတြ႔ရွိခ်က္အသစ္ေတြ၊ တီထြင္ဆန္းသစ္ မွဳအေၾကာင္းေတြ ကိုသူ႔အရြယ္နဲ႔သူ သူ႔အတန္းနဲ႔သူ လိုက္ဖက္ညီေအာင္ေရးသားျပီး သင္ရိုးညႊန္းတမ္းအျဖစ္ ျပဌာန္းသင္ၾကားၾကသည္။
ယေန႔ျမန္မာႏုိင္ငံမွာေရာ…။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာက နအဖစစ္ေကာင္စီ ညႊန္းၾကားခ်က္အတိုင္း ပညာေရးစနစ္က လုိက္ပါက်င့္သံုးေနရ သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးမ်ား စိတ္ကူးတည့္ရာ ဓါတ္က်ရာအေၾကာင္းအရာကို သင္ရိုးညႊန္းတမ္းလုပ္ျပီး သင္ၾကားေပးေနရသည္။ မဆလ ေခတ္ပညာေရးစနစ္ကို ေျမစမ္းခရမ္းပ်ဳိးပညာေရးစနစ္အျဖစ္ ေ၀ဖန္ခဲ့ၾကသည္။
အခုတမ်ဳိးေျပာင္းလိုက္ ေတာ္ၾကာျပန္ေပါင္းလိုက္ တေအာင့္ေန ျပန္ခြဲလိုက္ႏွင့္ စမ္းတ၀ါး၀ါးျဖစ္ေနတဲ့ ပညာေရးစနစ္မို႔ ေျပာခဲ့ၾကတာ ျဖစ္မည္။ အေယာင္ေဆာင္ ဆိုရွယ္လစ္မို႔လို႔ ဆိုရွယ္လစ္မူေတြႏွင့္ ပညာေရးကို ထိမ္းညွိထားရသည္။ ဒါေတာင္မွ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းစာ အုပ္မ်ားတြင္ ဗိုလ္ေန၀င္း ေဒါသေတြပါေနေသးသည္။ ပါလီမန္ေခတ္ မေကာင္းေၾကာင္းေတြ၊ PRP လို႔ေခၚတဲ့ ျပည္သူ႔အေရးေတာ္ပံု ပါတီေကာင္းေၾကာင္းေတြ၊ လမ္းစဥ္လူငယ္ ေရွ႔ေဆာင္လူငယ္အေၾကာင္းေတြသင္ရ ေလ့လာရ လုပ္ေဆာင္ရ ျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္။ သို႔ေသာ္ ယေန႔အေျခအေနေလာက္ မဆိုးေသး။ တဘက္က တိုင္ရင္းသားေဒသေတြမွာ အျပဳတ္တိုက္ေရး လုပ္ေနေပမယ့္ ေက်ာင္းသံုးသင္ရိုး ညႊန္းတမ္း စာအုပ္ေတြမွာေတာ့ ျပည္ေထာင္စုအေၾကာင္းေတြ တိုင္းရင္းသား စည္းလံုးညီညြတ္မွဳေတြကို(ဟန္ျပေလာက္ေတာ့)သင္ျပ လုပ္ျပရွိခဲ့ဖူးသည္။ မဆလ ေခတ္ကပညာေရးစနစ္က ယေန႔ နအဖ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ ထင္ရာလုပ္ေနတဲ့ ပညာေရးစနစ္ထက္ေတာ့ အနည္းငယ္သာဦးမည္ထင္ပါသည္။
နအဖ စစ္ေကာင္စီမွာ ဆိုရွယ္လစ္မူလည္းမရွိ၊ ဒီမိုကေရစီမူလည္းမရွိ။ ဘာဆိုဘာမွမရွိ။ အာဏာတည္ျမဲေရး ဖက္ဆစ္မူသာရွိသည္။ ႏုိင္ငံေရးစနစ္က ဖက္ဆစ္ဆန္သည့္ မူျဖစ္သည့္အခါက်ေတာ့ ပညာေရးစနစ္မွာလည္း ဖက္ဆစ္ဆန္လာသည္။ နအဖ စစ္ေကာင္စီ အာဏာတက္သိမ္းတုန္းက တို႔တာ၀န္အေရးသံုးပါးေၾကညာသည္။
ေနာက္ေတာ့ ႏိုင္ငံေရးဦးတည္ခ်က္ ၄ ရပ္ေတြ၊ စီးပြားေရးဦးတည္ခ်က္ေတြ လူမွဳေရးဦးတည္ခ်က္ေတြလုပ္လာသည္။ တရုတ္ျပည္ တပ္နီေတာ္ အၾကပ္တပ္မွဳး တပ္သားေတြက ေမာ္စီတုန္း၏ ၃/၈ လုပ္ဟန္ကို ဦးထိပ္ပန္ဆင္ရသည္။ အလြတ္က်က္ရသည္။ ျမန္မာ ျပည္ကစစ္သားတိုင္း (ရာထူးတက္ခ်င္ရင္ေျပာတာပါ။) အဆိုပါ ႏုိင္ငံေရးဦးတည္ခ်က္ေတြ ဘာညာေတြကိုေအာ္ရသည္။ က်က္ရ သည္။ သူတို႔ေအာ္ေနတ့ဲ ဒို႔တာ၀န္အေရး ၃ ပါးေရာ၊ ျပည္သူ႔သေဘာထားေတြေရာ၊ ႏုိင္ငံေရးေတြ စီးပြားေရးေတြ လူမွဳေရးဦးတည္ ခ်က္ေတြမွာေရာ ပါ၀င္ေနတဲ့အခ်က္ေတြကို ညီမွ်ျခင္းခ်ၾကည့္လိုက္။ တူေနတာေတြ႔ရမယ္။ အမ်ဳိးသားစည္းလံုးညီညြတ္မွဳမျပိဳကြဲဖို႔။ အမ်ဳိးသားျပန္လည္ စည္းလံုးညီညြတ္ၾကဖို႔။ စိတ္ဓါတ္နဲ႔အက်င့္စာရိတၱျမင့္မားဖို႔။ ဒါမ်ဴိးေတြ။
လက္ေတြ႔မွာေတာ့ --- ကခ်င္ ကယား ကရင္ ခ်င္း မြန္ ျမန္မာ ရခိုင္ ရွမ္းတိုင္းရင္းသား ညီအကိုေမာင္ႏွမအခ်င္းခ်င္း စိတ္၀မ္းကြဲ ေအာင္၊ အမုန္းေတြ အာဃာတေတြၾကီထြားလာေအာင္၊ အမ်ဳိးသားစည္းလံုးညီညြတ္ေရးကို မပ်က္ ပ်က္ေအာင္ သင္ရုိးညႊန္းတမ္း စာအုပ္မွာကို တိတိက်က်ေရးထားျပီး သင္ၾကားခိုင္းေနတာေတြ႔ရသည္။
ေအာက္ပါ စာညႊန္းကိုၾကည့္ပါ။ ယေန႔ျမန္မာႏိုင္ငံပညာေရးဌာနက ျပဌာန္းထားသည့္ စတုတၳတန္း လူမွဳေရးဘာသာ ျမန္မာ့သမိုင္း အတြဲ(၂) ဖတ္စာအုပ္မွ ထုတ္ႏွုတ္ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဒီစာကို သင္ၾကားရတဲ့ ဗမာကေလးတေယာက္အဖို႔ အေတာ့္ကို သနားစရာေကာင္းသည္။ သူရဲ့ငယ္ရြယ္ႏုနယ္တဲ့ ဦးေႏွာက္မွာ “တိုင္းရင္းသား ညီအကိုေတြအေပၚ ရန္သူလို႔ထင္လာႏုိင္သည္။ တိုင္းရင္းသားေတြသည္ သက္သက္မဲ့ ဗလာခ်ီလက္နက္ေတြရျပီး အားအားယားယား စစ္လာတိုက္ေနသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဗမာေတြသာေနသည္။ မြန္၊ ကရင္၊ ရွမ္းေတြဆိုသည္မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံကိုဆန္႔ က်င္ေနွာက္ယွက္ေနသူေတြျဖစ္သည္။ ထိုသူေတြေၾကာင့္ျမန္မာႏုိင္ငံမတိုးတက္တာျဖစ္သည္။” ဤသို႕ေတြးလာႏုိင္သည္။
အဆိုပါသင္ရိုးညႊန္းတမ္းရဲ့ သင္ၾကားခ်က္အရ ဗမာကေလးရဲ့ အေတြးထဲမွာ “မဟာဗမာလူမ်ဳိးၾကီးစိတ္” ၀င္ေရာက္သြားေစႏုိင္သည္။ ဗမာမွဗမာ။ ဗမာသာလွ်င္ျမတ္သည္။ ဗမာသာလွ်င္အုပ္ခ်ဳပ္ရမည္။ သားသားၾကီးရင္ စစ္သားၾကီးလုပ္မည္။ မြန္ေတြကိုသတ္မည္။ ရွမ္း ေတြကိုတိုက္ထုတ္မည္။ ႏုိင္ငံေတာ္ကိုကာကြယ္မည္။ ဒါမ်ဳိးေတြျဖစ္လာေစမည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံက ဖင္လန္ႏုိင္ငံလို ရံုးသံုးဘာသာစကား ႏွစ္မ်ဳိးမျပဌာန္း။ ျမန္မာစာ ျမန္မာစကား တခုတည္းကိုသာ ရံုးသံုးဘာသာ အျဖစ္ ျပဌာန္းထားသည့္ႏုိင္ငံျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ဖတ္စာအုပ္ကို ျပည္နယ္နဲ႔တိုင္းအကုန္လံုးကုိျဖန္႔ရသည္။ အုပ္ေရ ၂ သိန္းရိုက္ထုတ္ထား သည္။ အစိုးရေက်ာင္းတိုင္းမွာ ၄ တန္း ေက်ာင္းသားတိုင္းသင္ေနရသည္။ ျပည္နယ္နဲ႔ တိုင္းအသီးသီးက ေက်ာင္းေတြမွာ တိုင္းရင္း သားကေလးငယ္ေတြ ပညာသင္ ၾကားေနၾကသည္။ အဆိုပါ တိုင္းရင္းသား ကခ်င္ ကရင္ မြန္ ရွမ္း ကယား ကေလး ငယ္ေတြရဲ႔ႏုနယ္ တဲ့ ဦးေႏွာက္နဲ႔အေတြးထဲမွာေရာ ဘယ္လို ေတြျဖစ္လာႏုိင္မလဲ။ က်ေနာ္တို႔ စဥ္းစားၾကည့္ရေအာင္ပါ။ အဆိုပါ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းရဲ့ သင္ၾကားခ်က္အရ
“ဗမာေတြမေကာင္းဘူး။ ငါတို႔ လူမ်ဳိးစုေတြကို ေသာင္းက်န္းသူေတြလို႔သတ္မွတ္ေနတယ္။ ငါတို႔ေတြနဲ႔ ဗမာေတြနဲ႔ဟာ ရန္သူေတြ။ တေန႔က်ရင္ သူတုိ႔ငါတို႔ကို တိုက္ထုတ္လိမ့္မယ္။ လူနည္းစုျဖစ္တဲ့ ငါတို႔ကို လူမ်ားစုျဖစ္တဲ့ ဗမာေတြက အႏုိင္က်င့္ေနတာ။ ဗမာ ဆိုမုန္းတယ္။”
တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစံုကေလးေတြရဲ့စိတ္ထဲမွာ ဗမာမုန္းတီးေရးစိတ္ေတြ၊ လူမ်ဳိးေရးအာဃာတေတြ ကိန္းေအာင္း ေပါက္ဖြားလာ ေစႏုိင္သည္။ မဟာဗမာလူမ်ဳိးၾကီး၀ါဒကို ဆန္႔က်င္ရင္း လူမ်ဳိးစုအမ်ဳိးသားေရးအလံ ထူၾကလိမ့္မည္။ အက်ဳိးဆက္ကို က်ေနာ္တုိ႔ ျမင္ေနရသည္။ မဆံုးႏုိင္တဲ့… … .
စစ္ပြဲေတြ …
အာဃာတေတြ …
လူမ်ဳိးေရးမုန္းတီးမွဳေတြ …..
အႏၱရာယ္အေငြ႔အသက္ေတြ….. ….
ဒါေတြကို ေက်ာင္းစာသင္ခန္းေတြမွာ မ်ဳိးေစ့ခ်ေပးေနသည္။ ေက်ာင္းစာသင္ခန္းေတြမွာ သေႏၶတည္ခိုင္းေနသည္။ အနာဂတ္ႏုိင္ငံ ေတာ္ကို မီးဟုန္းဟုန္း ေတာက္ေလာင္ေစဖို႔ မီးေမႊးေပးေနသည္။ အနာဂတ္ႏုိင္ငံသားေတြရဲ့ ဘ၀က ရင္ေလးဖြယ္ရာျဖစ္သည္။
ဒါေတြကို ဘယ္သူလုပ္ေနတာလဲ။ အေျဖကရွင္းေနသည္။ မုန္လာဥပါလို႔ ေျပာလို႔မရ။ စစ္အစိုးရလုပ္ေနတာျဖစ္သည္။ နအဖ စစ္ေကာင္စီ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိလုပ္ေနတာျဖစ္သည္။ အင္မတန္ဆိုးညစ္သည့္ နအဖ စစ္အုပ္စု၏ အၾကံျဖစ္သည္။
“နအဖ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းအႏၱရာယ္” ကို သတိျပဳၾကဖို႔လိုပါသည္။
No comments:
Post a Comment