ဂ်ဴရီခ်ိဳင္း
အစိုးရႏွင့္ ေကအဲန္ယူ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မရ ေသးမီ ထိုင္း - ျမန္မာ နယ္စပ္ ျမဝတီၿမိဳ႕တြင ္(စက္မွုဇုန္၊ ကားလမ္း) ဖြံ့ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္းမ်ား စ တင္ ေဆာက္လုပ္ရန္ ေစာေသး သည္ဟု ကရင္ အမ်ိဳးသား အစည္း အ႐ုံး KNU က ေျပာၾကား လိုက္သည္။
လက္ရွိတြင္ အစိုးရႏွင့္ KNU ပဏာမ အားျဖင့္ အပစ္ အခတ္ ရပ္စဲေရး သေဘာတူ ထားေသာ္လည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အဆင့္ မေရာက္ေသး သည့္ အတြက္ စက္မွုဇုန္၊ လမ္းသစ္ ေဖာက္လုပ္ေရး ကိစၥမ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္ အခ်ိန္ ေစာေသး ေၾကာင္း၊ အစိုးရ ဘက္မွ ေကအဲန္ယူႏွင့္ ေဒသခ ံျပည္သူ လူထု မ်ားႏွင့္ တိုင္ပင္ ေဆြးေႏြး သြားဖို႔ လိုအပ္ေၾကာင္း KNU အေထြေထြ အတြင္း ေရးမွူး ေနာ္စီဖိုးရာစိန္က ေျပာသည္။
၎က “ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မရေသး တဲ့အ ခ်ိန္မွာ ဒီဖြံ့ၿဖိဳး ေရးလုပ္ငန္း လုပ္ဖို႔ ျပည္သူ လူထုေတြ (နဲ႔) မတိုင္ပင္ ဘဲနဲ႔ က်မတို႔ လက္မ ခံဘူး” ဟု ဆိုသည္။
စီမံကိန္းတည္ေဆာက္မည့္ (ျမဝတီစက္မွုဇုန္၊ ျမဝတီ-ေကာ့ကရိတ္လမ္း) ေနရာမ်ားသည္ KNU လွုပ္ရွားရာနယ္ေျမမ်ား ျဖစ္သည္။
ယခုလ ၁၂ ရက္ေန႔တြင္ ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ ကရင္အမ်ိဳးသားအစည္းအ႐ုံး KNU တို႔အၾကား ႏွစ္ဘက္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးအတြက္ သ ေဘာ တူလက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ၾကသည္။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မရခင္ လမ္းေဖာက္ပါက ထိုင္းနိုင္ငံမွ တင္သြင္းလာသည့္ ပစၥည္းမ်ားကို အစိုးရက စစ္ေရးကိစၥအေနႏွင့္အသုံးျပဳ နိုင္သည့္ အလားအလာရွိေၾကာင္း၊ ျပည္သူလူထုအေနျဖင့္ အေကာက္ခြန္မ်ား ထပ္ဆင့္ေပးေနရသည့္အတြက္ ျပည္သူအေပၚ အက်ိဳး မရွိေၾကာင္း လည္း ေနာ္စီဖိုးရာစိန္က ေျပာသည္။
စက္မွုဇုန္၊ ကားလမ္းသစ္ေဖာက္လုပ္မွုႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျမန္မာႏွင့္ထိုင္း ႏွစ္ဘက္တာဝန္ရွိသူမ်ားက KNU ထံ ယေန႔အထိ ဆက္သြယ္ အေၾကာင္ းၾကားျခင္း မရွိေၾကာင္းလည္း KNU က ေျပာသည္။
ျမဝတီ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ တည္ေဆာက္မည့္ကိစၥကို နယ္စပ္မွစီးပြားေရးသမားမ်ားႏွင့္ ထိုင္းဘက္က စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ား အထူး စိတ္ဝင္စားေနၾကသည္ဟု ျမဝတီၿမိဳ႕ခံ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ ဦးနိုင္က ေျပာသည္။
“ဒီလမ္းသစ္ေဖာက္သြားလို႔ရွိရင္ ကုန္တင္ယာဥ္ေတြအတြက္ ေတာင္တက္စရာမလိုပဲ ပိုမိုလြယ္ ကူသြားမယ္” ဟု အထက္ပါ ဦးနိုင္က ေျပာသည္။
၄၅ ကီလိုမီတာ ရွည္လ်ားသည့္ ျမဝတီ-ေကာ့ကရိတ္ ေျမျပန႔္အေဝးေျပးလမ္းအား ၂၀၁၂ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းမွ ၂၀၁၄ ဧၿပီလအထိ ၂ ႏွစ္အ တြင္း အၿပီး ေဖါက္လုပ္သြားမည္ဟု အစိုးရဘက္မွ စီစဥ္ထားသည္။ ျမန္မာ-ထိုင္း ႏွစ္နိုင္ငံ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား မဲေဆာက္ၿမိဳ႕တြင္ ၿပီးခဲ့ သည့္ ၂၆ ရက္ေန႔က ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးခဲ့ၾကရာတြင္ ျမန္မာကိုယ္စားလွယ္ အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ ဦးဝင္းတင့္ က ျမဝတီ-ေကာ့ကရိတ္လမ္းအား ၂ ႏွစ္အတြင္း ေဆာက္လုပ္သြားမည္ဟု ေျပာၾကားေၾကာင္းလည္း ဘီဘီစီ ျမန္မာပိုင္းသတင္း တပုဒ္ တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
အဆိုပါလမ္းကို ထိုင္းနိုင္ငံမွ ဘတ္သန္း ၁၁၄၀ အကုန္အက်ခံကာ ထိုင္းနိုင္ငံလမ္းမ်ား၏ စံခ်ိန္အတိုင္း ေဖါက္သြားမည္ျဖစ္သည္။
အထက္ပါ အစည္းအေဝးပြဲတြင္ ျမဝတီ-ေကာ့ကရိတ္ ကားလမ္းေဖာက္လုပ္သည့္အျပင္ ထိုင္း-ျမန္မာ စီးပြားေရးဇုံအတြက္ လိုအပ္သည့္ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားသစ္ ေဆာက္လုပ္ေရးကိစၥပါ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္ဟု သိရသည္။
No comments:
Post a Comment