Monday, April 30, 2012

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ က်မ္းက်ိန္မည္

ေအာင္သက္ဝိုင္း on April 30, 2012

အမ်ဳိးသား ဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (NLD)ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ က ျပည္သူမ်ား၏ ဆႏၵႏွင့္ တုိင္းရင္းသား မဟာမိတ္ပါတီမ်ား၏ ေမတၱာရပ္ခံခ်က္အား အေလးထားေသာအားျဖင့္ က်မ္းက်ိန္လႊာကို ျပင္ဆင ္ေပးျခင္း မရွိေသာ္လည္း လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ အျဖစ္ ေမ၂ ရက္ ေန႔တြင္ က်မ္းက်ိန္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ယေန႔ ေျပာဆို လိုက္သည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ NLD ႐ုံးခ်ဳပ္တြင္ က်င္းပေသာ ဗဟုိအလုပ္အမႈေဆာင္အဖြဲ႕၏ အစည္းအေ၀းအၿပီး ျပဳလုပ္သည့္ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ ထိုသို႔ ေျပာဆိုလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

“အစတုန္းကေတာ့ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မယ့္စကားလုံးကို လက္မခံဘူး၊ အခုဘာေၾကာင့္ လက္ခံလဲဆိုေတာ့ လက္ခံရတဲ့အေၾကာင္းအ ရင္းက အၾကမ္းဖ်င္းကေတာ့ နံပါတ္တစ္ ျပည္သူလူထုရဲ႕ ဆႏၵ၊ က်မ တုိ႔ကို မဲဆႏၵရွင္မ်ားက မဲေပးခဲ့တဲ့ ျပည္သူလူထု က က်မတုိ႔ လႊတ္ ေတာ္္ထဲေရာက္သြားတာကို အင္မတန္မွျမင္ခ်င္ၾကတယ္။ က်မတို႔ရဲ႕ မဟာမိတ္ေတြျဖစ္တဲ့ တုိင္းရင္းသားေတြက လည္းအင္မတန္ မွကို လို လိုလားလားနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ထဲကေန အတူတကြ ေျပာင္းလဲဖုိ႔ လုပ္ေဆာင္ခ်င္ပါတယ္ဆုိၿပီးေတာ့ ေျပာ ထားတဲ့ ေမတၱာ ရပ္ခံခ်က္ ကိုလည္း အေလး ထားတယ္”ဟု ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္က ေျပာသည္။

သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ေတြ႕ဆုံခဲ့စဥ္ ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးပါတီဥပေဒမ်ား ျပင္ဆင္ရန္ ေျပာဆိုသည့္အခါ က်မ္းက်ိန္လႊာ ကိစၥ ကို လစ္ဟင္းသြားခဲ့ေၾကာင္း၊ ယင္းသုိ႔ လစ္ဟင္းမႈကို မိမိ တာ၀န္ယူ ေၾကာင္း၊ လစ္ဟင္းမႈေၾကာင့္ ျပည္သူမ်ား၏ဆႏၵႏွင့္တုိင္းရင္း သား မဟာမိတ္ ပါတီ မ်ား၏ ဆႏၵကုိ မထိပါးလိုေၾကာင္းလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္က ရွင္းျပသည္။

“က်မတုိ႔ ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒနဲ႔ ပါတီမွတ္ပုံတင္ဥပေဒျပင္ဆင္ဖို႔ ေဆြးေႏြးတုန္းက သမၼတႀကီးကေန လုိက္ေလ်ာခဲ့တာကိုလည္း မေမ့ပါ ဘူး။ ပါတီမွတ္ပုံတင္ ဥပေဒနဲ႔ ေရြးေကာက္ပြဲဥပေေဒေတြမွာ စာသား ေတြျပင္ဖို႔ေျပာတုန္းက တခ်ိန္တည္းမွာ ဇယားထဲမွာပါတဲ့ က်မ္း က်ိန္စာသားကိစၥကို ကိုင္တြယ္ဖို႔ က်မအေနနဲ႔ လစ္ဟင္းခဲ့ပါတယ္။ ဒါကို က်မတာ၀န္ယူတယ္”ဟုု ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္က ေျပာ သည္။

ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒတြင္ လစ္ဟာခ်က္မ်ားစြာရွိေနၿပီး အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ားသည္ ေရွ႕ေနာက္ မဆီေလ်ာ္ေၾကာင္း၊ ယင္း မဆီ ေလ်ာ္မႈမ်ားႏွင့္ က်မ္းက်ိန္လႊာ ျပင္ဆင္ေရးကို တုိင္းရင္းသား မဟာမိတ္ ပါတီမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟုလည္း ၎က ဆိုသည္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က“ေထာက္ျပခ်င္ပါတယ္။ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒထဲမွာ တခုနဲ႔တခုမဆီေလွ်ာ္တဲ့စကားလုံးေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါ တယ္။ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒရဲ႕စာကိုယ္ထဲမွာ သုံးထားတဲ့ အသုံး အႏႈန္းေတြနဲ႔ ဇယားထဲမွာ သုံးထားတဲ့ အသုံးအႏႈန္းေတြ မတူပါဘူး။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား သုံးရတဲ့စကားလုံးနဲ႔ သမၼတႀကီး က်မ္းက်ိန္တဲ့ အခါမွာ သုံးရ တဲ့စကားလုံးေတြကလည္း မတူပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဥပေဒစိုးမုိးေရး သေဘာတရားအရ ဥပေဒရဲ႕ လုပ္ထုံး လုပ္နည္း အရ ျပင္ဆင္ စရာေတြအမ်ားႀကီးရွိတယ္ဆိုတာ ဥပေဒ ရႈေထာင့္ က ေနၿပီးေတာ့ ေလးေလးနက္နက္ေျပာခ်င္ပါတယ္”ဟု ေျပာဆို သည္။

NLD သည္ က်မ္းက်ိန္လႊာကိစၥကုိ ႏုိင္ငံေရးျပႆနာအျဖစ္ တြန္းမပုိ႔ဘဲ ဥပေဒပိုင္းဆုိင္ရာျပႆနာအျဖစ္သာ ကိုင္တြယ္ရႈျမင္ေၾကာင္း၊ ထုိ႔အျပင္ ႏုိင္ငံေရးသေဘာထားႀကီးစြာျဖင့္ အေပး အယူ လုပ္ျခင္း ကုိ လည္း လက္ေတြ႔ျပသသည့္ အေနႏွင့္ ယခုကဲ့သုိ႔ က်မ္း က်ိန္လႊာ ကိစၥကုိ အေလွ်ာ့ေပး ျခင္းျဖစ္ ေၾကာင္းလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္က ေျပာသည္။

“ႏုိင္ငံေရးျပႆနာျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေနတာမဟုတ္ဘူး။ ဥပေဒကိစၥ တခုအေနနဲ႔ ကိုင္တြယ္ေနတာ ။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ က်မတုိ႔အေနနဲ႔ကေတာ့ တင္းမာၿပီးေတာ့ ႏုိင္ငံေရးျပႆနာျဖစ္ေအာင္ မလုပ္ေစခ်င္လုိ႔ ဒီေန ရာမွာ လိုက္ေလ်ာမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ဆုံးျဖတ္လိုက္တာ ပါ။ တခ်ဳိ႕ကဒါ ကိုအေလွ်ာ့ေပးတယ္လုိ႔ မျမင္ဘူးလားဆိုေတာ့ အေလွ်ာ့ေပးတယ္လုိ႔ ျမင္ရင္လည္းျမင္ႏုိင္ပါတယ္။ ျပည္သူ႔ဆႏၵ ကို လည္း အေလွ်ာ့ေပး တယ္။ က်မတို႔ မဟာမိတ္ေတြရဲ႕ဆႏၵကို က်မတို႔အေလွ်ာ့ ေပးတယ္။ က်မတုိ႔က တကယ္ပဲ ေျပလည္ေအာင္ လုပ္ၿပီးေတာ့ပူးေပါင္းေဆာင္ ရြက္ ခ်င္တဲ့ ဆႏၵရွိတယ္ဆိုတာကိုလည္းပဲ လက္ေတြ႕က်က် ေျပာဖို႔လိုပါတယ္”ဟု ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ က ဆိုသည္။

လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းမ်ား ၿပီးဆုံးၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း လႊတ္ေတာ္က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ NLD အမတ္မ်ား က်မ္းက်ိန္ႏုိင္ ေရးအ ဆင္ေျပရန္ ေဆာင္ရြက္ေပးမည္ျဖစ္ၿပီး ေမ၂ ရက္ေန႔တြင္ က်မ္း က်ိန္ မည္ဟု သိရွိရသည္။

NLD အမတ္ႏွင့္ ျပန္ၾကားေရးတာ၀န္ခံ ဦးအုန္းႀကဳိင္ကလည္း“ေမလ၂ ရက္ေန႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အပါအ၀င္ NLD အမတ္ေတြ အား လုံး က်မ္းက်ိန္ၾကပါမယ္”ဟု ေျပာသည္။

က်မ္းက်ိန္လႊာတြင္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကို “ထိန္းသိမ္း ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ပါမည္”ဆိုေသာ အသုံးအႏႈန္းအစား“ေလးစား လိုက္နာ ပါမည္”ဟူေသာ စကားျဖင့္ အစားထုိးေျပာင္းလဲေပးရန္ ေဒၚေအာင္ ဆန္းစုၾကည္ ႏွင့္ NLD က သက္ဆိုင္ရာသို႔ တင္ျပ ေတာင္းဆုိ ထား သည္။

ဧၿပီ ၁ ရက္ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ၌ မဲဆႏၵနယ္ ၄၅ ေနရာ ရွိရာ NLD က ၄၄ ေနရာ ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ၿပီး ၄၃ ေနရာ မဲ အျပတ္ အသတ္ ျဖင့္ အႏုိင္ ရရွိခဲ့သည္။

No comments: