သာလြန္ေဇာင္းထက္
ျမန္မာ – ထုိင္းနယ္စပ္ ျမ၀တီကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းတြင္ တရား၀င္ကုန္သြယ္မႈမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၅၀ ေက်ာ္အထိတုိး တက္ လာေသာ္လည္း တရားမ၀င္ကုန္သြယ္မႈ တြင္က်ယ္ေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
ထုိင္းႏုိင္ငံက ျမန္မာ – ထုိင္းႏွစ္ႏုိင္ငံ နယ္နိမိတ္ ေသာင္ရင္းျမစ္ကမ္း နံေဘးတြင္ ေျမထိန္းနံရံ တည္ေဆာက္မႈႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး ျမန္မာႏုိင္ ငံက ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ဇူလုိင္လ ၁၈ ရက္ေန႔တြင္ ႏွစ္ႏုိင္ငံ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားကုိ ပိတ္ဆုိ႔ခဲ့ေၾကာင္း၊ ယင္းသုိ႔ ပိတ္ဆုိ႔စဥ္က တရားမ၀င္ ကုန္သြယ္မႈ အႀကီးအက်ယ္ ျဖစ္ထြန္းခဲ့ၿပီး ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၅ ရက္ေန႔တြင္ ျပန္လည္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ တံတားဖြင့္လွစ္အၿပီး ၂၀၁ ၂ ခုႏွစ္ ဧၿပီလမွ ဒီဇင္ဘာလအထိ တရား၀င္ ကုန္သြယ္ေရး ပမာဏသည္ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၅၀ ေက်ာ္အထိ တုိးတက္လာၿပီး အခြန္ေငြ က်ပ္သန္း ေပါင္း ေျခာက္ေထာင္ နီးပါး ေကာက္ခံရရွိ ထားေၾကာင္း၊ သုိ႔ေသာ္လည္း အစုိးရ၏ ေရရာမႈမရွိေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားေၾကာင့္ လက္နက္ကုိင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွာ တရားမ၀င္ ကုန္သြယ္ေရးႏွင့္ ဂိတ္မ်ားဖြင့္လွစ္ စီးပြားရွာရမႈ အ ေပၚကုိသာ အဓိက မီွခို အားထားေနရဆဲ ျဖစ္သည့္အတြက္ တရားမ၀င္ ကုန္သြယ္မႈ တြင္က်ယ္ေနရ ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု သိရွိရ သည္။
“အစုိးရ ဖြဲ႕စည္းထားေပးတဲ့ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ BGF ေတြကလည္း ေသာင္ရင္းျမစ္ေဘးမွာ ဂိတ္ေတြဖြင့္ ၿပီး အခြန္ေကာက္ ကုန္သြယ္မႈေတြ ခြင့္ ျပဳတယ္။ ဒီလုိပဲ DKBA အဖြဲ႕ေတြကလည္း ဂိတ္ေတြဖြင့္ၿပီး ကုန္စည္ေတြကို အခြန္ေကာက္တယ္။ အနည္းဆုံးဂိတ္ေပါင္း ၁၅ခုထက္မနည္း ရွိတယ္။ ဒီ ဂိတ္ေတြကေန ကားေတြ၊ စက္သုံးဆီ၊ စားသုံးဆီ၊ ဘီယာ၊ အရက္ေတြ၊ ကုန္စည္မ်ဳိး စုံ ၀င္ေနပါတယ္” ဟုျမ၀တီၿမိဳ႕အေျခစုိက္နယ္ စပ္ ကုန္သည္တဦးက ေျပာသည္။
ထုိင္း – ျမန္မာနယ္စပ္ ေသာင္ရင္းျမစ္ကမ္းေဘးတြင္ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ ဂိတ္မ်ားတြင္ ေရပူဂိတ္၊ BGF ဗဟုိေစာဘသိန္းဂိတ္၊ေစာခ်စ္သူ ဂိတ္၊ ေက်ာက္ခ်ာဂိတ္၊ ကၽြန္းေတာဂိတ္၊ ေက်ာက္တန္းဂိတ္၊ မိုးကုတ္ဂိတ္၊ ၁ ဂိတ္၊ ဆီးေတာဂိတ္ အပါအ၀င္ ဂိတ္မ်ားကုိ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲ ထား သည့္ လက္နက္ကုိင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားက ဖြင့္လွစ္ထားၾကသည္။
ျမ၀တီအေျခစုိက္ နယ္စပ္ကုန္သည္ အမ်ားစုမွာလည္း ယင္းဂိတ္မ်ားမွ ကုန္စည္မ်ဳိးစုံ တင္သြင္းၾကၿပီး ကြင္းေရွာင္ လမ္းမ်ားမွတဆင့္ ကုန္ စည္ မ်ား အဆင့္ဆင့္ ျဖတ္သန္း သယ္ယူၾကေၾကာင္း သိရွိရသည္။
ျပည္ေထာင္စု အစုိးရႏွင့္ ကရင္ျပည္နယ္ အစုိးရက တရား၀င္ ကုန္သြယ္မႈမ်ား တုိးျမႇင့္မည္ဟု ဆိုၿပီး စစ္ေဆးေရးအဖြဲ႕မ်ားဖြဲ႕စည္းၿပီးစစ္ ေဆး မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေသာ္လည္း အျခားတဘက္တြင္မူ လက္နက္ကုိင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ ဂိတ္ဖြင့္ အခြန္ ေကာက္ခံမႈ သြယ္၀ုိက္စြာ ခြင့္ျပဳ ထား သည့္ ပုံစံျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ တရားမ၀င္ ကုန္သြယ္မႈ ဆက္လက္ တြင္က်ယ္ေနျခင္း ျဖစ္ၿပီး ျမ၀တီၿမိဳ႕အေျခစိုက္ အာဏာပုိင္အဖြဲ႕အ စည္းမ်ား အေနျဖင့္လည္း တရားမ၀င္ ကုန္သြယ္မႈမ်ားကုိ မ်က္စိေရွ႕ ေတြ႕ျမင္ ေနရေသာ္လည္း တစုံတရာ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ျခင္း မရွိေပ။
“တရားမ၀င္ ကုန္သြယ္တာေတြကို ဖမ္းဖုိ႔လည္း အေပၚက ဘာမွ မညႊန္ၾကားသလုိ၊ သြားဖမ္းရင္ အဖြဲ႕အ စည္းေတြနဲ႔ ျပသနာတက္မွာပဲ။ အဓိ ကအစုိးရရဲ႕ စီမံခန္႔ခြဲမႈေၾကာင့္ပါ။ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုိ႔ တဖြဖြ ေျပာေနေပမယ့္ လက္နက္ကုိင္အဖြဲ႕အစည္းေတြရဲ႕ စား၀တ္ ေနေရး၊ စီးပြားေရးအတြက္ဘာမွ မစီစဥ္ေပးဘူး။ အဲဒီေတာ့ လက္နက္ကုိင္ အဖြဲ႕အစည္းေတြ ကလည္း ၀င္ေငြရမယ့္ ေမွာင္ခိုလုပ္ငန္းေတြလုပ္ ၾကတာပဲ။ ေမွာင္ခုိေတြ ပေပ်ာက္ဖို႔ဆုိရင္ေတာ့ အစုိးရဘက္က ေရရွည္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အစီအ မံေတြ ခ်မွတ္ေပးဖုိ႔ လုိပါတယ္” ဟု ျမ၀တီအ ေျခ စုိက္ ဌာနဆုိင္ရာ အရာရွိတဦးက ဆုိသည္။
အစုိးရက တရား၀င္ကုန္သြယ္မႈ တုိးတက္ေရးဟုဆိုကာ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးဦးစီးဌာန၊ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာန၊ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲတပ္ဖြဲ႕၊ အ ေထြေထြ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဦးစီးဌာနအပါအ၀င္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားပါ၀င္ေသာ ေရြ႕လ်ားကုန္စည္ စစ္ေဆးေရးအဖြဲ႕ (Mobile Team) ဖြဲ႕စည္းၿပီး စစ္ေဆးေရး လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္လ်က္ ရွိေသာ္လည္း တရားမ၀င္ ကုန္သြယ္မႈကုိ တားဆီးႏုိင္ေျခမရွိဟု ဆိုၾကသည္။
“တရားမ၀င္ သယ္တဲ့သူေတြက ကြင္းေရွာင္လမ္းေတြကေန သယ္ၾကတာ။ ကြင္းေရွာင္လမ္းေတြ ဆိုတာ ကလည္းလက္နက္ကုိင္အဖြဲ႕အစည္း ေတြရဲ႕ ထိန္းခ်ဳပ္နယ္ေျမထဲက လမ္းေတြ၊ Mobile Team ေတြ အဓိက တားဆီး စစ္ေဆး ေနတာက တရား၀င္လမ္းေၾကာင္းကေန လိုင္စင္ ေလွ်ာက္ထားၿပီး သြားေနတဲ့ ကုန္ကားေတြကုိ အဓိကထား စစ္ေနၾကရသလုိ ျဖစ္ေနေတာ့ တရားမ၀င္ကုန္သြယ္မႈက ဘယ္လိုလုပ္ ေပ်ာက္ မလဲ” ဟု နယ္စပ္ကုန္သည္တဦးက ဆုိသည္။
စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီးရုံးမွ ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦးတုိးေအာင္ျမင့္ကမူ Mobile Team မ်ား၏ အ ဓိက တာ၀န္မွာ တရား၀င္ကုန္သြယ္ေရး တုိးတက္ေစရန္ လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္ၿပီး ကုန္ကားမ်ား အားလုံးကို စစ္ေဆးျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္း၊ Mobile Team မွ ၀န္ထမ္းမ်ား လာဘ္ေပးလာဘ္ယူျပဳလုပ္လွ်င္ သက္ဆုိင္ရာ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားထံ ခ်က္ခ်င္း တုိင္ၾကားပါက အေရးယူမႈ မ်ား ျပဳလုပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။
ျမ၀တီ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းတြင္ ထားရွိသည့္ ေရြ႕လ်ား စစ္ေဆးေရးအဖြဲ႕၏ ကုန္စည္စစ္ေဆးမႈ လုပ္ငန္းမ်ားသည္ မလို အပ္ ဘဲ ကုန္စည္စီးဆင္းမႈ ေႏွာင့္ေႏွးေစရန္ ျပဳလုပ္ေနျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆုိကာ နယ္စပ္ကုန္သည္ တခ်ဳိ႕က ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတရုံးႏွင့္ ၀န္ႀကီး ဌာ နမ်ားထ တုိင္စာမ်ားေပးပုိ႔ေနၾကေၾကာင္း သိရွိရသည္။
ျမ၀တီကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းတြင္ ၂၀၀၈-၂၀၀၉ ဘ႑ာေရးႏွစ္က ထုိင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ တရား၀င္ကုန္သြယ္မႈသည္ အေမရိကန္ ေဒၚ လာ ၁၅၈ သန္းေက်ာ္ျဖင့္ စံခ်ိန္တင္ အမ်ားဆုံး ရွိခဲ့ေၾကာင္း အစုိးရ ကိန္းဂဏန္းမ်ားအရ သိရွိရသည္။
No comments:
Post a Comment