Saturday, April 20, 2013

ဘာသာေပါင္းစံု ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လႈပ္ရွားခဲ့သည့္ လူငယ္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုျခင္း

ဧရာ၀တီ

လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရး အဓိကရုဏ္း မျဖစ္ေစေရး ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ လႈပ္ရွားခဲ့ေသာ ဘာသာေပါင္းစံု ၿငိမ္းခ်မ္ေရး လႈပ္ရွားမႈတြင္ ပါ၀င္သည့္ လူငယ္တခ်ိဳ႕ကို ဧရာ၀တီသတင္းေထာက္ နန္းသီရိလြင္က ေတြ႔ဆံု ေမးျမန္းထားပါသည္။ ကၽြႏု္ပ္ေၾကာင့္ လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရး အဓိကရုဏ္း မျဖစ္ေစရ စာတမ္းပါ တီရွပ္၊ စတစ္ကာမ်ားႏွင့္ ဘာသာလူမ်ိဳး မခြဲျခား ျမန္မာႏိုင္ငံသား လက္ကမ္း ပိုစတာမ်ားကို အခမဲ့ ျဖန္႔ေ၀ခဲ့သည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လႈပ္ရွားမႈကို ဧၿပီလ ၅ ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္ ေျမနီကုန္း၊ လွည္းတန္း၊ မဂၤလာေစ်း စသည့္ လူစည္ကားရာ ေနရာမ်ားတြင္ လည္းေကာင္း ဧၿပီလ ၈ ရက္ေန႔တြင္ ဘိုကေလးေစ်း မွတ္တိုင္တြင္လည္းေကာင္း ဘာသာ ေပါင္းစံု လူငယ္မ်ား ပူးေပါင္း လႈပ္ရွားခဲ့ၾကသည္။

ကိုႏိုင္ဦး (ဗုဒၶဘာသာဝင္လူငယ္)

ကၽြန္ေတာ္တို႔ သြားရလာရတာ မလံုမၿခံဳ ခံစားေနရတယ္။ သူမ်ားေတြလည္း ကိုယ့္လိုပဲ မလံုၿခံဳတဲ့ ခံစားမႈ ျဖစ္ေနမွာပဲလို႔ စဥ္းစားမိၿပီးေတာ့ ကၽြႏ္ုပ္ေၾကာင့္ လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရး ပဋိပကၡမျဖစ္ေစရ၊ က်ေနာ္သည္ သူမ်ားကို ဒုကၡေပးမယ့္သူ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာကို ေဖာ္ျပခ်င္လို႔ ဒီလို လႈပ္ရွားမႈ လုပ္ျဖစ္သြားတာပါ။ က်ေနာ္တို႔ ပထမဆံုး အႀကိမ္ ျမန္မာျပည္အတြက္ ဆုေတာင္းျခင္း ဆိုၿပီးေတာ့ ၀ိုင္အမ္စီေအမွာ လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာမွ အမ်ားဆီ ျပန္႔သြားေအာင္ ဆိုၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ဒီစတစ္ကာေတြ၊ တီရွပ္ေတြကို ေ၀တဲ့ လႈပ္ရွားမႈထပ္လုပ္ျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ လႈပ္ရွားမႈကို လက္မခံႏိုင္တဲ့ သူေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကိုလည္း ႀကံဳခဲ့ရပါတယ္။ ဒီလို သေဘာထားေလး အေပၚမွာ လက္မခံႏိုင္တဲ့သူေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရွိပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုတာေတာ့ က်ေနာ္လည္း မသိပါဘူး။ အႀကီးႀကီး ေမွ်ာ္လင့္ထားတာ က်ေနာ္တို႔မွာ မရွိဘူး။ အဓိက ကေတာ့ ပဋိပကၡေတြ ၿငိမ္သက္ၿပီးေတာ့ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ျဖစ္သြားဖို႔ပဲ။ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ မယံုသကၤာျဖစ္ေနတာေတြ ေလ်ာ့သြားရင္ ေက်နပ္ပါတယ္။

ကိုသန္႔ဇင္ – Mizzima Network (အစၥလမ္ ဘာသာဝင္လူငယ္)

အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ျမန္မာတႏိုင္ငံလံုး ၿငိမ္းခ်မ္းေစခ်င္တယ္။ ပဋိပကၡေတြ ၿငိမ္းေအးေစခ်င္တယ္။ ျပႆနာေတြ မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ သြားရမယ့္ ဒီမိုကေရစီခရီးလမ္းမွာ အေႏွာင့္အယွက္ အဟန္႔အတားျဖစ္ေစမယ့္ ပဋိပကၡေတြ အဓိကရုဏ္းေတြကို အျမန္ဆံုး ရပ္တန္႔သြားေစခ်င္တယ္။ က်ေနာ္အစၥလမ္ ဘာသာ၀င္ တေယာက္အေနနဲ႔ ခံစားရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား တေယာက္အေနနဲ႔ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ဒီလို အျဖစ္အပ်က္ေတြကို လံုး၀ လက္မခံဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ႏုိင္ငံက လူအမ်ားစုဟာ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ေနခ်င္ၾကတယ္၊ ပဋိပကၡ မလိုခ်င္ဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္မုိ႔လို႔ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈဟာ တႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာနဲ႔ ေအာင္ျမင္မယ္လို႔ ယံုၾကည္တယ္။ အစၥလမ္ဘာသာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဗုဒၶဘာသာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္လို ဘာသာပဲျဖစ္ျဖစ္ ပုတ္ခတ္ ေစာ္ကားမႈေတြက ေနရာတုိင္းမွာ ရွိတယ္။ အဲဒါကို က်ေနာ္တို႔က လိုက္ၿပီးေတာ့ ခံစားေနမယ္ဆိုရင္ ခံစားလို႔ ကုန္မွာေတာင္ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေတြဟာ အဖ်က္အေမွာင့္ လုပ္ရပ္ေတြပဲ။ ဒါေတြက အမွန္တရား မဟုတ္ဘူး။ ဗုဒၶကို ေစာ္ကားတဲ့ ဗီဒီယိုေတြ၊ သခင္ေယရႈကို ေစာ္ကားတဲ့ ဗီဒီယိုေတြ၊ ဒါေတြကို လုပ္တဲ့သူေတြက ဂိမ္းတခုလို သူတို႔က ခံယူၿပီး လုပ္တာ။ က်ေနာ္တို႔ ဒါေတြကို ျမင္ရတာ ခံစားရတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဘာသာတရားမွာလည္း ဘယ္သူ႔ကိုမွ ေစာ္ကားပိုင္ခြင့္ ရႈံ႕ခ်ပိုင္ခြင့္ လံုး၀မရွိဘူး။ ဒီလို ပုတ္ခတ္ထားတာေတြကို ျမင္တဲ့အခါ ဖီလင္ေတာ့ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ခံစားခ်က္ကို အတြင္းထဲမွာပဲ မ်ိဳသိပ္ သည္းခံလိုက္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ လိုခ်င္တာက ၿငိမ္းခ်မ္းမႈပဲ။

ကိုစည္သူေမာင္ (ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ လူငယ္)

ဘာသာတရားရွိတဲ့ သူပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာသာတရားကို လက္မခံေသးတဲ့သူပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေနလိုတဲ့ သူက ၿငိမ္းခ်မ္း ခ်င္ၾကတယ္။ ကိုယ္ခ်င္းစာတရား တခုနဲ႔ က်ေနာ္ၿငိမ္းခ်မ္းခ်င္တယ္။ ဘာသာတရားေတြ အားလံုးက ေကာင္းတာကိုပဲ သင္ျပတယ္။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕လူေတြက သူတို႔ကိုယ္ သူတို႔ ဘုရားလို႔ ထင္သြားတဲ့ သူေတြ ရွိတယ္။ အဓိကကေတာ့ ပညာေရးလို႔ ထင္တယ္ခင္ဗ်။ ပညာတတ္ၿပီးေတာ့ အေကာင္းျမင္တတ္တဲ့ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္ေတြ က်ေနာ္တို႔ ကမၻာႀကီးမွာ မ်ားလာဖို႔ လိုအပ္တယ္လို႔ က်ေနာ္ထင္တယ္။ ဘယ္ဘာသာမဆို ပညာနဲ႔ မစဥ္းစားဘဲ အစြန္းေရာက္သြားတဲ့ ဘာသာေရး ေခါငး္ေဆာာင္ေတြ ရွိပါတယ္။ သူတို႔ေတြက တဆင့္ ေဟာေျပာလႈံ႔ေဆာ္လာရာကေန အခုလို ျပႆနာေတြ ျဖစ္လာတာ။ ပညာပါတဲ့ အသိတရားနဲ႔ အားလံုးကို ထိန္းေက်ာင္းသြားႏိုင္မွ ၿငိမ္းခ်မ္းႏိုင္မယ္လို႔ က်ေနာ္ယူဆတယ္။ ေနာက္တခုက ဘာသာတရားတခုက တျခားကို လႊမ္းမိုးလိုတဲ့ စိတ္၊ ခ်ဲ႕ထြင္လိုတဲ့ စိတ္ေတြေၾကာင့္ ဒီျပႆနာေတြ ရွိႏိုင္တယ္။ ဒီလို စိတ္ေတြကို မၿငိႇမ္းသတ္ႏိုင္ သ၍ေတာ့ ဒီလိုျပႆနာေတြက ျဖစ္ေနအံုးမွာပဲလို႔ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္။

No comments: