Wednesday, January 21, 2009

၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပဲြႏွင့္ အလြန္ကာလသို႔

မဇၩိမသတင္းဌာန

( ေနမ်ဳိးေ၀ႏွင့္ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္)

ျမန္မာစစ္အစိုးရ က်င္းပမည္ဆိုေသာ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပဲြကို နည္းလမ္းေပါင္းစံုႏွင့္ ကန္႔ကြက္ဆန္႔က်င္ သြားမည့္သူမ်ား ရွိေနသလို၊ ပါတီေထာင္ကာ ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ ေအာင္ႏုိင္ေရးအတြက္ ျပင္ဆင္လႈပ္ရွားေနသူမ်ားလည္း ျပည္တြင္း၌ ရွိေနသည္။

သည္အထဲတြင္ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပဲြတြင္ အႏုိင္ရပါတီႀကီးျဖစ္သည့္ အမ်ဳိးသား ဒီမုိကေရစီအဖဲြ႔ခ်ဳပ္ႏွင့္ ပါတီအတြင္းေရးမွဴးႏွင့္ ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေပၚ ေ၀ဖန္ထိုးႏွက္ေျပာဆိုေလ့ရွိသည့္ ကိုေနမ်ဳိးေ၀လည္း ပါ၀င္သည္။


သူေနထိုင္ရာ ဧရာ၀တီတုိင္း ဘိုကေလးၿမိဳ႕နယ္အတြင္း ေရြးေကာက္ပဲြဆုိင္ရာ အသိပညာေပးလုပ္ငန္းမ်ားကို သူက တပိုင္တႏုိင္အားျဖင့္ စတင္ေနသည္။

သူ႔ ႏုိင္ငံေရး စိတ္ကူးႏွင့္ လက္ရွိလႈပ္ရွားမႈမ်ားကို သိရွိႏုိင္ရန္အတြက္ မဇၩိမ သတင္းေထာက္ သန္းထိုက္ဦးက ဆက္သြယ္ေမးျမန္းထားပါသည္။

၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပဲြႏုိင္ေအာင္ ဘယ္လို မဲဆြယ္မႈေတြ လုပ္မလဲ။

က်ေနာ္တို႔က ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲကုိ ႏိုင္ေအာင္ ရည္ရြယ္ခ်က္ မထားဘူးခင္ဗ်။ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္အဆင့္ကုိ ၀င္မယ္။ က်ေနာ္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲဆိုေတာ့ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ဘယ္လုိ ဥပေဒျပဳတယ္ဆိုတာ က်ေနာ္ ရွင္းျပမယ္။

တစ္အခ်က္က - က်ေနာ္ အဆိုျပဳခ်င္တဲ့ ဥပေဒမူၾကမ္းေတြကို က်ေနာ္ စာေတြ ေရးထားမယ္။ တစ္အခ်က္က ဘယ္လို ဥပေဒေတြကုိ ေထာက္ခံမယ္၊ (Yes) ေထာက္ခံမယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ ေရးထားမယ္။ ႏွစ္အခ်က္က ဘယ္လို ဥပေဒေတြမ်ား တင္လာရင္ (No) လုပ္မယ္ဆိုၿပီး က်ေနာ္ ေရးထားမယ္။ သံုးအခ်က္က လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ေတြဟာ ဘယ္လို တာ၀န္ေတြရွိလဲ။ ေလးအခ်က္က တိုင္းျပည္ကုိ ဥပေဒ ျပဳရမယ္ဆိုတာ ျပည္သူေတြ သိေအာင္ ရွင္းျပတဲ့အခ်က္ လုပ္မယ္။

အဲဒီ အခ်က္ ၄ ခ်က္ကုိ က်ေနာ္ေရးၿပီးေတာ့ စာရြက္နဲ႕လည္း ျဖန္႔မယ္။ က်ေနာ္က ဘိုကေလးၿမိဳ႕မွာ ၀င္မယ္ဆိုေတာ့ ဘိုကေလးၿမိဳ႕နယ္ေတြေပၚမွာ ျဖန္႔႐ံုတင္ မကဘူး၊ က်ေနာ္ တေယာက္တည္းသာ ဒီလို အေတြးအေခၚရွိတဲ့ လူတေယာက္တည္းသာ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ေရာက္မယ္ဆိုရင္ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ တမဲပဲ ေပးရမွာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီေတာ့ အလုပ္ျဖစ္မွာ မဟုတ္ဘူး။ တျခား ျမန္မာႏုိင္ငံလံုးမွာရွိတဲ့ ၿမိဳ႕နယ္ေတြကိုပါ ျပန္႔ေအာင္ က်ေနာ္ ျဖန္႔မယ္။

မီဒီယာေတြနဲ႔လည္း ဆက္သြယ္စည္း႐ုံးၿပီး ဒီအယူအဆကုိ ျပန္႔ပြားေအာင္ လုပ္မယ္။ အဲဒီလို က်ေနာ္တို႔ မဲဆြယ္စည္း႐ုံးမယ္။ က်ေနာ္ တေယာက္တည္း ႏိုင္ေရးက အဓိက မဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္ တေယာက္တည္း ႏိုင္ရင္ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ တမဲပဲ ျဖစ္မယ့္အတြက္ အလုပ္ျဖစ္မွာ မဟုတ္ဘူး။

ၿမိဳ႕နယ္ ေဒသခံေတြၾကားမွာ ေရြးေကာက္ပြဲဆိုတာကို အမ်ားစုက နားမလည္ၾကဘူးဆိုေတာ့ မဲဆြယ္တဲ့ ေနရာမွာ ေအာင္ျမင္မႈ ရႏိုင္မလား။

ေဒသခံေတြၾကားမွာ ဒီေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ျမင္ေနတာေလးေတြက ရ၀တ ဥကၠ႒ ေရြးတယ္လို႔ ထင္ေနတယ္။ မ၀တ ဥကၠ႒ ကုိ ေရြးတယ္လို႔ ထင္ေနတယ္။ ဥပေဒျပဳတယ္ဆိုတာ ဘာမွန္းမသိဘူး။ ဘာလဲဆိုေတာ့ ဒီလက္ရွိကာလေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီးေတာ့ ၾကည့္ေနေသးတာကုိး။ က်ေနာ္တို႔က အဲဒါေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ရွင္းျပဖို႔ က်ေနာ္တို႔က အခု ဘယ္လိုတည္ေဆာက္ေနရလဲဆိုေတာ့ အခုလည္း ပုဂံက မိတ္ေဆြေတြ ေရာက္လာတယ္။ သူတို႔ကုိ က်ေနာ္ ရွင္းျပတယ္ေပါ့။ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ဆိုတာ ဥပေဒျပဳတယ္၊ ဘယ္လို ဘယ္လို ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း။ အဲဒီလို လူေတြကေန စၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရးအဆင့္မွာလည္း ၄ ဆင့္ ရွိတာကုိး။

ပထမ အဆင့္ကေတာ့ ဒီအဖြဲ႕အစည္းမွာ ပါ၀င္ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရး အေျခခံအဆင့္ေပါ့ေနာ္။ ပထမ အဖြဲ႔အစည္းေတြမွာ ပါ၀င္ၿပီးေတာ့ အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ လုပ္ငန္းေတြကို လုပ္တာ။ အဲဒီလူေတြ အဆင့္က သပိတ္ေတြ ဘာေတြ ေမွာက္တဲ့အခါမွာ လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းေအာ္တဲ့ အဆင့္မ်ဳိးေပါ့ဗ်ာ။ ဒုတိယအဆင့္ကေတာ့ သန္႔ရွင္းေသာ အစိုးရျဖစ္ေအာင္ ၀ိုင္းၿပီးေတာ့ ဘယ္ေနရာမွာ မွားေနပါတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ မီဒီယာနဲ႔ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုၿပီးေတာ့ လုပ္လိုက္မယ့္ လူေတြ။ တတိယ ႏိုင္ငံေရးအဆင့္ကေတာ့ အႀကံျပဳစာေရးတဲ့ အဆင့္။ ေနာက္ဆံုးအဆင့္ကေတာ့ ခုနက က်ေနာ္ေျပာတဲ့ မူ၀ါဒေတြ ေရးဆြဲခ်မွတ္ၿပီး ျပ႒ာန္းလိုက္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြ ျဖစ္ေနတယ္။

က်ေနာ္တို႔ဟာ ခုန ေအာက္ေျခအဆင့္မွာရွိတဲ့ ဒီအဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ႕ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို ျဖန္႔ေ၀ေပးတဲ့ လူေတြကုိ က်ေနာ္တို႔ အရင္စုရပါတယ္။ အဲဒီလူေတြကို အခုဆို က်ေနာ္တို႔ မဲဆြယ္စည္း႐ုံးတဲ့ကာလ မေရာက္ေသးေပမယ့္ ဖြဲ႔စည္းပံုကုိ နားလည္ေအာင္ေျပာတဲ့ အဆင့္က လူေတြျဖစ္ေအာင္ တည္ေဆာက္တာပါ။

ၿပိဳင္ဘက္ ပါတီ ကိုယ္စားလွယ္ေတြက ဘယ္သူေတြ ျဖစ္လာႏိုင္မလဲ။

ၿပိဳင္ဘက္ပါတီဆိုတာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ၿပိဳင္ဘက္လို႔ မသတ္မွတ္ပါဘူး။ မိတ္ဘက္ေတြလိုပဲ သတ္မွတ္ပါတယ္။ မည္သူမဆို ၿပိဳင္ဘက္လို႔ မသတ္မွတ္ဘူးဆိုတာက အကုန္လံုး ဒီေမးခြန္းေတြ ျဖန္႔က်က္မယ္။ ဒါ ႀကိဳတင္ၿပီး (Question) Out သလိုပဲ။ ဒီဟာေတြကုိ သူတို႔က ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ သိထားလို႔ အကုန္လံုးက ေလ့လာၾကမယ္။ ေလ့လာရင္ တတ္သြားမယ္။ တတ္္သြားရင္ တတ္တဲ့ လူေတြ ရမယ္။

က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာ သူတို႔ ႀကိဳတင္သိလို႔၊ ေလ့လာလို႔၊ ေျဖႏိုင္လို႔ တတ္သြားမယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ တတ္တဲ့လူေတြ ရမယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ျဖစ္ႏိုင္တာကေတာ့ဗ်ာ၊ ပါတီေတြအေနနဲ႔ကေတာ့ တႏိုင္ငံလံုး လႊမ္းပတ္ၿခံဳႏိုင္မယ့္ ပါတီေတြဟာ ၂ ခု၊ ၃ ခုထက္ မပုိဘူးလို႔ က်ေနာ္ သံုးသပ္ပါတယ္။

ကိုယ္စားေတြကေရာ ဘယ္သူေတြ ျဖစ္လာမလဲဗ်။

အဲဒါေတြ ဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္ မသိေသးဘူးခင္ဗ်ာ။ ၿပိဳင္ဘက္ပါတီေတြကေတာ့ က်ေနာ္ မသိေသးဘူး။ ဒါ က်ေနာ္ အပြင့္လင္းဆံုးေျပာတာ။ ႏိုင္ငံေတာ္ဘက္ျခမ္းက စီစဥ္တာေတြလည္း ရွိမယ္။ တခ်ဳိ႕လူေတြလည္း ရွိလိမ့္မယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ပုဂၢလိက ကြန္ယက္ေတြလည္း ေပၚလာေကာင္း ေပၚလာႏိုင္မယ္။

၂၀၁၀ အလြန္ ျမန္မာ့နုိင္ငံေရးအေျခအေန ဘယ္လိုျဖစ္လာမယ္ထင္လဲ။ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ပညာေရး စသျဖင့္။

၂၀၁၀ အလြန္မွာ ဘယ္လို ျဖစ္လာႏိုင္္မလဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ရမယ့္ေနရာေတြက ပညာေရး နယ္ပယ္၊ စီးပြားေရးနယ္ပယ္။ အဲဒီနယ္ပယ္ေတြမွာ က်ေနာ္တို႔ ေျပာေရးဆိုခြင့္ေလးေတြ ရလာမယ္။ ေျပာေရးဆိုခြင့္ေလးေတြ ရလာၿပီဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ ဥပေဒမူၾကမ္းေလးေတြ စမ္းသပ္ၿပီးေတာ့ တင္သြင္းခြင့္ေလးေတြ ရလာမယ္။ အဲဒီ လႊတ္ေတာ္ေတြထဲမွာလည္း ေမးဖို႔ ေဆြးေႏြးပြဲေလးေတြ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္။ ေနာက္ ျပည္သူေတြကုိ က်ေနာ္တို႔ အသိေပးဖို႔ေတြ လုပ္လာႏိုင္မယ္။

အဲဒီလို ရလာၿပီဆိုရင္ အဲဒီဘက္ကေန စၿပီးေတာ့၊ ေနာက္ ဒီဘက္ေခတ္ကလည္း နည္းနည္းေျပာင္းလာမွာေပါ့ဗ်။ ေရွးေခတ္တုန္းကဆိုရင္ က်ေနာ္ မေမွ်ာ္လင့္ရဲဘူးဗ်ာ။ ေရွးေခတ္တုန္းက လက္ႏိွပ္စက္ေတာင္ ဘိုကေလးၿမိဳ႕နယ္ တၿမိဳ႕လံုးမွာ တလံုးေလာက္ ရွိတာကုိး။ အခု ေကာ္ပီယာေတြ ေပၚလာၿပီ။ ေနာက္ VCD စက္ေတြနဲ႔ အေခြေတြနဲ႔ အလြယ္တကူ ျပန္႔ပြားလို႔ရၿပီ။ နည္းနည္း ေပါက္ကြဲမႈပံုစံ ရွိတယ္။ မီဒီယာ ေပါက္ကြဲမႈ ရွိတဲ့အျပင္ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲ တေနရာထဲမွာတင္ အသိေပးထားတာ ေအာင္ျမင္လာမယ္လို႔ ေမွ်ာ္မွန္းပါတယ္။ ေနာက္ ၂၀၁၅ ေလာက္မွာ နည္းနည္း စနစ္က်ျဖစ္လာမယ္လို႔ က်ေနာ္ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။

ႏိုင္ငံေတာ္ စီးပြားေရး ဦးေမာ့လာေအာင္ ဘာေတြ လုပ္သင့္တယ္ ထင္လဲ။

ႏိုင္ငံ့စီးပြားေရးကို က်ေနာ္တို႔က တြက္ခ်က္တဲ့အခါက်ေတာ့ ကုိယ့္ႏိုင္ငံရဲ႕ သဘာ၀၊ ကိုယ့္ႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ လူသား အရင္းအျမစ္၊ ကိုယ့္ႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ သဘာ၀ အရင္းအျမစ္၊ ကိုယ့္ႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ အေျခအေနကုိ တြက္ခ်က္လိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ တကယ့္အဆင့္ျမင့္ အိုင္တီ နည္းပညာေတြေပါ့။ ဒီမွာ အရင္ဆံုး ထူေထာင္ႏိုင္ဖို႔ ဆင့္ကဲၿပီး ေတြ႔ရတယ္။

ဒီဘက္မွာက်ေတာ့ ေရေျမကုိ ၾကည့္မယ္ဆိုိလုိ႔ရွိရင္ ျဖစ္ႏိုင္တာေလးေတြ ရွိတယ္။ စိုက္ပ်ဳိးေရး ထြက္ကုန္၊ ေမြးျမဴေရး ထြက္ကုန္၊ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ တပိုင္း။ ကုန္ေခ်ာျဖစ္မယ့္ ဆီသြပ္လုပ္ငန္းေတြ၊ အၿပီး ကုန္ေခ်ာေပါ့ေနာ္။ အဲဒီလို လုပ္ငန္းမ်ဳိးေလးေတြဟာ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရး ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ စလုပ္တဲ့အခါမွာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ အမ်ားဆံုး လုပ္သင့္တဲ့ လုပ္ငန္းလို႔ က်ေနာ္ သံုးသပ္ပါတယ္။ အဲဒါေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဥပေဒ မူၾကမ္းေတြနဲ႔ ေထာက္ခံမယ္။

အခုေန ေတာင္းဆိုခြင့္ ရွိမယ္ဆိုရင္ စစ္အစိုးရကုိ ဘာေတြ ေတာင္းဆိုမွာလဲ။

အစိုးရကုိ ေတာင္းဆိုရမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ တျခားဟာေတြ က်ေနာ္ မေတာင္းဆိုခ်င္ပါဘူး။ ခုနလိုေပါ့ သူတို႔ရဲ႕ အေျခအေန၊ အခ်ိန္အခါေတြ တြက္ခ်က္ၿပီးေတာ့ ခုနက စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေလးေတြေပါ့။ ေနာက္ ေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္တို႔ အဲဒါေလးေတြက တတ္ႏိုင္သေလာက္ေလး သူတို႔ဘက္က တြက္ခ်က္ၿပီးေတာ့ ခပ္ေစာေစာေလး ထုတ္ေပးတာကုိ က်ေနာ္ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ခပ္ေစာေစာ ထုတ္ေပးျခင္းအားျဖင့္ ဘာျဖစ္အံုးမလဲဆိုေတာ့ ဒီဖြဲ႕စည္းပံုကုိ မေထာက္ခံဘူးဆိုတဲ့ ပုဂိၢဳလ္မ်ဳိးေတြ ဘာေတြ စၿပီးေတာ့လည္း လံုး၀ ျပတ္ျပတ္သားသား ဆံုးျဖတ္မယ့္ ကိစၥေလးေတြ ေပၚလာၿပီးေတာ့ စည္းလံုးညီညြတ္ေရးဟာ ပံုစံတမ်ဳိးနဲ႔ ေပၚလာမယ္လို႔ က်ေနာ္ ယူဆပါတယ္။ အဲဒါမ်ဳိးေလးေတာ့ ေတာင္းဆိုခ်င္တယ္။ က်န္တာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အနာဂတ္မွာ လုပ္သြားမွာပါ။

အကိုတို႔ကုိ စစ္အစိုးရလိုလားသူေတြ၊ စစ္အစိုးရ မ်က္ႏွာသာ ေပးခံရတယ္လို႔ ေျပာၾကတာ ဟုတ္ပါသလား။

အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ဗ်ာ (HRDP) က လူငယ္ေတြ က်ေနာ္ သိတယ္။ အန္အယ္ဒီက တခ်ဳိ႕လူငယ္ေတြ ဘိုကေလးမွာ က်ေနာ့္နဲ႔ သိခဲ့တဲ့ လူငယ္ေတြ ရွိတယ္။ ဒီလူေတြ ကုိယ္တိုင္ပဲ အစိုးရနဲ႔ လိုင္းကြဲေနတယ္။ ဘယ္လိုလိုင္းကြဲလဲဆိုေတာ့ ဖြဲ႔စည္းပံုနဲ႔ ဖ်က္မယ့္လူေတြ၊ ဖြဲ႕စည္းပံုနဲ႔အညီ ကိုယ့္အယူအဆေတြနဲ႔ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္မယ့္ လူေတြ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဖြဲ႔စည္းပံုနဲ႔အညီ ၀င္လာၿပီးေတာ့ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ပြဲေတြ ၀င္မယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ဟာ ဒါ မဟာမိတ္ေတြ ျဖစ္မွာပဲ။ သူတို႔ ဒီလိုေျပာေနတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ ရင္းႏွီးတဲ့ လူေတြမွာေတာ့ ရွင္းလင္းစြာ ေတြ႔ရပါတယ္။

၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ျပည္သူေတြကုိ သိသင့္သိထုိက္တာ ဘာေတြမ်ား ေျပာစရာ ရွိေသးလဲ။

က်ေနာ္ ျပည္သူေတြကို ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ေရြးတယ္ဆိုတာ မ၀တ ဥကၠ႒ ေရြးတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး၊ ျပည္သူေတြ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိတဲ့ဟာက ကိုယ္စားျပဳ ဒီမိုကေရစီ ျဖစ္တယ္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ကုိ တၿမိဳ႕နယ္ကုိ တေယာက္ ေရြးႏိုင္တယ္။ တိုင္းတတိုင္း သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ တခုအတြက္ကုိ ၁၂ ေယာက္ ေရြးႏိုင္တယ္။ အဲဒီလူေတြကို ေရြးၿပီးတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ထဲ ျပည္သူေတြဟာ အလုပ္မရွိေတာ့ဘူး။ ဒီလူေတြသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႔ေတြ ဖြဲ႔မယ္။ တရားစီရင္ေရး အဖြဲ႔ေတြ ဖြဲ႔မယ္။ ၀န္ႀကီးအဖြဲ႔ေတြ ဖြဲ႔မယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ယႏၱရားႀကီးဟာ လုပ္မွာျဖစ္တယ္။ အဲဒီလူေတြကို မွန္မွန္ကန္ကန္ ျပည့္ျပည့္၀၀ ၾကပ္မတ္ၿပီးေတာ့ ေရြးခ်ယ္ဖို႔ လိုတယ္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းေတြကို ေမးတိုင္းေမးတိုင္း တုိင္းျပည္ကုိ မဲြေအာင္ လုပ္ပါမယ္၊ တိုင္းျပည္ကုိ ပ်က္စီးေအာင္လုပ္ပါမယ္လို႔ ေျဖမွာ မဟုတ္ဘူး။ တုိင္းျပည္ တိုးတက္ေအာင္ လုပ္မယ္၊ ပညာေရး တိုးတက္ေအာင္ လုပ္မယ္၊ ဆိုၿပီးေတာ့ ေျဖၾကမွာခ်ည္းပဲ။

အဲဒီေတာ့ ပညာေရး ဘယ္လိုနည္းနဲ႕ ေကာင္းေအာင္လုပ္မွာလဲ၊ ဘယ္လုိနည္းနဲ႔ စီးပြားေရးကုိ ေကာင္းေအာင္ လုပ္မွာလဲ။ ကြဲကြဲျပားျပား စိစစ္ဖို႔ လိုပါတယ္လို႔၊ ျပည္သူေတြဆီမွာ တာ၀န္ရွိတယ္လို႔ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

No comments: