Sunday, January 25, 2009

ပြင့္အန္ထြက္လာေသာ စကားလံုးမ်ား (သို႔မဟုတ္) ယဥ္ေက်းမႈကို လက္၀ါးႀကီးအုပ္၍မရ

ၿငိမ္းခ်မ္းၿငိမ္း

နာမည္ေက်ာ္ ေရာ့(ခ္)အဆိုေတာ္ႀကီးတဦးက ဂ်ာနယ္စာမ်က္ႏွာေပၚမွေန၍ "ဟစ္ေဟာ့(ပ္)ဂီတသည္ လယ္ကန္သင္း႐ိုးထဲက ေျမာင္းကေလးပါ" ဟု ေ၀ဖန္ပုတ္ခတ္ျခင္းမွစ၍ ထိုဂီတကို ေ၀ဖန္တိုက္ခိုက္လာခဲ့သည္။ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ဟစ္ေဟာ့(ပ္)ဂီတ စတင္တာထြက္ခဲ့စဥ္က ပြဲစီစဥ္သူမ်ားက ထိုဂီတကို စင္ေပၚတင္လွ်င္ ထိုစဥ္က နာမည္ရအဆိုေတာ္မ်ား ၿငိဳျငင္မွာစိုးေသာေၾကာင့္ စင္ေပၚမတင္ရဲၾက။ တခ်ဳိ႕ကလည္း ပရိသတ္ အနဲအက်ဥ္းေလာက္သာ အားေပးႏိုင္သည္ဟု ထင္ၾကသျဖင့္ ခပ္ေရွာင္ေရွာင္သာေနၾကသည္။

ထို႔အတြက္ေၾကာင့္လည္း ဟစ္ေဟာ့(ပ္)ဂီတကို ႐ူးသြပ္ၾကေသာ လူငယ္မ်ားက ကိုယ့္လမ္းကိုယ္ေဖာက္၊ ကိုယ့္စင္ကိုယ္ေဆာက္ခဲ့ၾက ရသည္။ ACID အဖြဲ႔၏ "စတင္ျခင္း" အယ္လ္ဘမ္ မထြက္ခင္ကအထိ ထိုလူငယ္မ်ားကို မည္သူမွ် ေဆးေဖာ္ေၾကာဖက္ မလုပ္ခ်င္ၾက။ နာမည္ရ စာနယ္ဇင္းသမားတဦး ဆိုပါလွ်င္ ထိုအဆင့္မရွိသည့္ ဂီတကို သူ႔အေနျဖင့္ ဂ်ာနယ္စာမ်က္ႏွာမ်ားထက္၌ ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ ေနရာမေပးႏိုင္ေၾကာင္း လူသိရွင္ၾကားေျပာခဲ့သည္။

ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ နာမည္ႀကီး ရက္(ပ္) အဆိုေတာ္မ်ားကို ပရိသတ္ စိတ္၀င္စားေနမွန္းသိ၍ သူ႔ဂ်ာနယ္တြင္ အပတ္စဥ္ အင္တာဗ်ဴး ထည့္ေတာ့သည္။ ယခင္က ေတးစီးရီးထုတ္သည့္ ပ႐ိုဂ်ဴဆာမ်ား၊ ႐ႈိးပြဲစီစဥ္သူမ်ားက ထိုဂီတကို မ်က္ႏွာလႊဲခဲပစ္ေနၾကေသာ္လည္း ဟစ္ေဟာ့(ပ္)ဂီတကို ရန္ကုန္ အပါအ၀င္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လူငယ္ထုက အံုႏွင့္က်င္းႏွင့္ အားေပးလာၾကေသာအခါ ပ႐ိုဂ်ဴဆာႏွင့္ ႐ႈိးပြဲစီစဥ္သူမ်ားက သူတို႔ေနာက္က တေကာက္ေကာက္ လိုက္ၾကေတာ့သည္။


စာေပစိစစ္ေရး အပါအ၀င္ အဆင့္ေပါင္းမ်ားစြာကို ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီးမွ မိမိတို႔ ဖန္တီးထားေသာ အႏုပညာကို ျပည္သူမ်ားၾကားထဲ၌ ခ်ျပခြင့္ရၾကသည့္ ျမန္မာအႏုပညာရွင္မ်ား၏ ဘ၀၌ Underground Music Scene သည္ ဆန္းသည့္ကိစၥတခုေတာ့ မဟုတ္ေခ်။ ပိုက္ဆံအလွ်ံပယ္ရွိ၍ ဂီတေလာက၌ အေခြထုတ္၍ရလွ်င္ၿပီးေရာ၊ မင္းသားမင္းသမီးမ်ား တြဲ၍ရလွ်င္ ေသေပ်ာ္ၿပီဆိုသည့္ စစ္တပ္မွ ဗိုလ္မွဴးတဦးျဖစ္သည့္ ေနျပည္ေတာ္ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္တြင္ ကန္ထ႐ိုက္မ်ား ရထားသည့္ ေနရဲမာန္တို႔လို ပုဂိၢဳလ္မ်ိဳးဆိုလွ်င္ေတာ့ "အဆင္ေျပရဲ႕လား၊ သူေ႒းသမက္" စသျဖင့္ တေခြၿပီးတေခြ ထုတ္ႏိုင္ၾကသည္။

အဆိုပါ ပုဂိၢဳလ္မ်ား၏ အျခားတဖက္၌လည္း ဂီတကို ၀ါသနာပါ၍ ထြန္းေတာက္လာမည့္ လူငယ္မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားမွာ မိမိတို႔ အယ္(လ္)ဘမ္ကို ထုတ္လုပ္ေပးသူ မရွိခင္စပ္ၾကား လူငယ္ၾကားထဲ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေစလိုသည့္သေဘာျဖင့္ Underground အယ္(လ္)ဘမ္မ်ားကို ထုတ္ေ၀ျဖန္႔ခ်ိၾကသည္။

ထိုသို႔ေသာ ကိစၥမ်ိဳးက Rock Star (Violation In Public) အဖြဲ႔ မတိုင္ခင္ကတည္းက ရွိေနေသာ ကိစၥမ်ားျဖစ္သည္။ Acid "စတင္ျခင္း" မထြက္ခင္ကတည္းက Underground အေခြမွာ ပရိသတ္ၾကားထဲေရာက္ႏွင့္ ေနၿပီးျဖစ္သည္။ ေနာက္ေတာ့ ရသ၊ ၾကက္ဖ၊ J-Me ၊ Cyclone ၊ On Track တို႔၏ သီခ်င္းမ်ားမွာလည္း ထို႔အတူပင္ျဖစ္သည္။

Underground Music Scene ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အနည္းငယ္ အက်ယ္ခ်ဲ႕ေျပာရလွ်င္ ႏွစ္မ်ဳိးရွိသည္။ အခ်ဳိ႕က စီစစ္ေရး ျဖတ္ေတာက္မႈမ်ားၿပီး ပိတ္ဆို႔ေရးမူ၀ါဒမ်ားကို ေရွ႕တန္းတင္ထားသည့္ စာေပစီစစ္ေရးႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဂီတအစည္းအ႐ံုးကို ေက်ာ္ျဖတ္ခ်င္၍ ျပဳလုပ္ၾကသည္။ ထိုသူတို႔၏ တခုတည္းေသာ ဆႏၵက သူတို႔ရဲ႕ ရင္ထဲမွာရွိတဲ့ ဆႏၵေတြကို ပြင့္အန္ေဖာက္ခြဲပစ္လိုက္တာပါပဲ။ တနည္းအားျဖင့္ဆုိရင္ေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈေဟာင္း၊ စံနစ္ေဟာင္း၊ စံသတ္မွတ္ခ်က္ေဟာင္းေတြကို ရင္ထဲမွာ မ်ဳိသိပ္မထားဘဲ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာ (J-Me စကားျဖင့္ဆိုလွ်င္ ပြင့္လင္းစြာေျပာ) လိုက္ျခင္းပင္။

အေမရိကန္တြင္လည္း ယခုကြယ္လြန္သြားၿပီျဖစ္သည့္ ဟစ္ေဟာ့(ပ္)ဂု႐ုႀကီး Tupac Shakur ၏ Califonia Love ႏွင့္ Lifes goes on သီခ်င္းမ်ား၊ Niggaz With Attitude (NWA) အဖြဲ႔၏ Fuck the Police ႏွင့္ Public Enemy အဖြဲ႔၏ 911 is a joke စသည့္ သီခ်င္းမ်ားကိုလည္း ႐ိုင္းစိုင္းသည္ဟု အားလံုး ႏွာေခါင္း႐ႈံ႕က်ေသာ္လည္း ယခုမူ အေမရိကန္လူငယ္မ်ားအေပၚ ၾသဇာအရွိဆံုးသီခ်င္းမ်ားျဖစ္လာခဲ့သည္။

တခါတေလလည္း အခ်စ္အေၾကာင္းကို ဖြဲ႔ႏြဲ႔ထားေသာ သီခ်င္းမ်ား၊ တခါတေလလည္း "ေတာင္ေတာရယ္သာ၊ မာလာကငံုဖူး"၊ တခါလာလည္း "ဆည္ႀကီးေတြေဆာက္၊ လမ္းတံတားေတြ ေဆာက္ၿပီးၿပီ" ဆိုသည့္ သီခ်င္းမ်ားထက္ ေခတ္အေျခအေန တနည္းအားျဖင့္ ေခတ္ၿပိဳင္လူမႈဘ၀၏ တိမ္ျမဳပ္ေနေသာ၊ တကယ္ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာထားေသာ သီခ်င္းမ်ားက ပို၍မေကာင္းေပဘူးလား" ဟု ေတြးမိၾကေစလိုသည္။

နာမည္ေက်ာ္ လူျဖဴရက္(ပ္) အဆိုေတာ္ Eminem ၏ ဘ၀ကို ျပန္လည္႐ိုက္ကူးထားသည့္ 8 Miles ဇာတ္ကားကိုၾကည့္လွ်င္ Hip Hop ယဥ္ေက်းမႈမွာ အႏွိမ္ခံ၊ အပယ္ခံ၊ အစြန္႔ပစ္ခံမ်ားကို ကိုယ္စားျပဳသည့္ ဂီတဆိုသည့္အေၾကာင္းႏွင့္ နာမည္ေက်ာ္ ရက္(ပ္)ပါ တေယာက္ျဖစ္ဖို႔ Underground Music Scene ေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာကို မည္သို႔ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ရသလဲ၊ မည္သို႔ေသာ ပိတ္ဆိုမႈမ်ားကို ေဖာက္ထြင္းခဲ့ရသလဲ၊ ယဥ္ေက်းမႈဟု မ်က္ႏွာဖံုးစြပ္ထားၿပီး ပိတ္ဆို႔ေရး၀ါဒကို လက္ကိုင္ျပဳသူမ်ားကို ဘယ္လို ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ရသလဲဆိုသည္ကို ေတြ႔ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

ဂီတမ်ဳိးဆက္သစ္တခု၏ ေဆြးေျမ႕ေနေသာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို ပြင့္အန္ခြဲမႈကို တံဆိပ္ကပ္ရလွ်င္ ဂႏၳ၀င္ပန္းပုဆရာႀကီး ႐ိုဒင္၏ သင္ကာ (Thinker) အမည္ရွိ ပန္းပု႐ုပ္ႀကီးပင္လွ်င္ ထိုအထဲ ပါေနေခ်ေတာ့မည္။


No comments: