Sunday, September 20, 2009

မဲေဆာက္ၿမိဳ႕မွ အျပန္


ဒီၿမိဳ႕ေလးကို ျပန္မေရာက္တာ ႏွစ္ ၂ဝ ေက်ာ္ ၾကာပါၿပီ။ ကုိယ့္ရဲ႕ေက်းဇူးရွင္ေဟာင္းေတြျဖစ္တဲ့ မေနာ္စာကေလးတုိ႔၊ အန္တီခ်စ္ ဆုိင္တုိ႔၊ ကုိေက်ာက္ခဲ တုိ႔ မိသားစု ေတြကုိလည္း ေတြ႔ခ်င္ လွတယ္။ က်ေနာ္၊ ေဒေဝၚ၊စိန္ထြန္း၊ တတုိင္းေမႊး၊ ဝင္းေအာင္၊ ေက်ာ္စြာ၊ မုိးေက်ာ္ၾကီး၊ ထူးအိမ္သင္တုိ႔ တေန႔ ဘတ္ ၄၀ နဲ႔ ေျမတူး အလုပ္ လုပ္ခဲ့တဲ့ ေက်ာက္စီ ကုမၸဏီရဲ႕တုိက္တန္း ေနာက္က ေနရာေဟာင္း ေလးကုိလည္း ျပန္လည္ ေတြ႔ခ်င္တယ္။

က်ေနာ္တုိ႔ ေနာက္ဆုံးေနခဲ့တဲ့၊ ေက်ာင္းသားေတြ ဖြင့္လွစ္ခဲ့တဲ့ေဆး႐ုံေဟာင္း ေနရာေလးကုိလည္း ျပန္ၾကည့္ ခ်င္မိတယ္။ ရိွသမွ် အလုပ္ေတြကိုရပ္နား၊ ကင္မရာတလုံးကုိ ကုိင္ၿပီး ဒုတိယ က်င္လည္ခဲ့ရာ ေမြးရပ္ေျမကုိ
ေလွ်ာက္ၾကည့္ဖုိ႔ ဆုိက္ကယ္တစီးနဲ႔ အေသာ့ႏွင္ခဲ့သည္။ ဒီလုိ အလည္ျပန္လာခဲ့တဲ့ ဒုတိယ ေမြးရပ္ေျမလုိ႔ဆုိတဲ့ ၿမိဳ႕ေလးကေတာ့ ထုိင္းႏုိင္ငံမဲေဆာက္ၿမိဳ႕ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ ဒီၿမိဳ႕ေလးကုိ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္
စက္တင္ဘာလမွာ ေရာက္ခဲ့တာပါ။

အရင္က မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ကုိ ျမန္မာလူစိမ္းတေယာက္ဝင္လာရင္ သိသာထင္ရွားတယ္။ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြကုိ ပုဆုိး၊ လုံခ်ည္တုိ႔နဲ႔ ေတြ႔ရခဲတယ္။ ကရင္လူမ်ဳိး လွပ်ဳိျဖဴေတြ၊ လူပ်ဳိေပါက္ေတြကုိ ထုိင္းလူမ်ဳိးေတြပုိင္တဲ့ ကုန္စုံဆုိင္ေတြမွာ ေတြ႔ရတတ္တယ္။ ထုိင္းလူမ်ဳိးေတြ၊ထုိင္းေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြကုိ လမ္းဆံုလမ္ခြတုိင္းမွာ ေတြ႔ရတတ္တယ္။
လမ္းပုံးပြဲေတြကုိ လူစည္ကားရာ ရပ္ကြက္ေတြမွာ အၿမဲလုိလုိ ေတြ႔ရတတ္တယ္။

အခုေတာ့ အဲဒီလုိမဟုတ္ေတာ့။ မဲေဆာက္လမ္းမေတြေပၚမွာ ပုဆုိး၊ လုံခ်ည္ ဝတ္ထားၾကတဲ့ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြကုိ ပုရြက္ဆိတ္အုံေတြလုိပဲ ေနရာအႏွံ႔မွာေတြ႔လာရတယ္။ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ကုိ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြသာ ထုိင္းလူမ်ဳိးေတြျဖစ္ေန ေပမယ့္ ျမန္မာလူမ်ဳိး သိန္းနဲ႔ခ်ီ ေနထုိင္ၾကတဲ့ ဒီၿမိဳ႕ေလးကုိ ျမန္မာၿမိဳ႕လုိ႔ေတာင္ ေခၚရမေလာက္ ျဖစ္ေနတာပါ။ မဲေဆာက္ေစ်းၾကီး၊ေစ်းသစ္မွာ ေရာင္းသူဝယ္သူေတြဟာ ျမန္မာေတြခ်ည္းပဲ ျဖစ္ေနတယ္။

တူညီတဲ့ အေလ့အက်င့္တခုကုိေတာ့ ဆက္ေတြ႔ရပါေသးတယ္။ ရဲ ႏွစ္ေယာက္ ဆုိင္ကယ္စီးၿပီး၊ လူစည္ကားတဲ့ ေနရာေတြမွာ တရားမဝင္ လာေရာက္ေနထုိင္ၾကတဲ့ ျမန္မာေတြကုိ လုိက္လံဖမ္းဆီး ေငြေတာင္းေနတတ္တာ ျဖစ္ပါ တယ္။ က်ေနာ့္မိတ္ေဆြၾကီးလည္း တရားဝင္ ေနထုိင္ခြင့္ မွတ္ပုံတင္ လူနဲ႔အတူ ပါမလာလို႔အဆစ္ပါသြားေသးတယ္။ ဘတ္ေငြ ၅ဝဝ ေပးလုိက္ေတာ့လည္း အဆင္ေျပသြားတာပါပဲ။

မဲေဆာက္ၿမိဳ႕နဲ႔ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ရဲ႕ တဖက္ကမ္း ျမန္မာႏုိင္ငံ ျမဝတီၿမိဳ႕ေလးမွာေတာ့ အႏွိပ္ခန္းေတြ၊ ျပည့္တန္ဆာ ခန္းေတြ၊ မူးယစ္ေဆးဝါးေရာင္းဝယ္မႈေတြကုိ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ရွိေနတာလည္း ၾကားသိခဲ့ရတယ္။

က်ေနာ္နဲ႔အတူ ခရီးသြားခဲ့တဲ့ အသိမိတ္ေဆြတေယာက္ ေျပာျပတာေလးကုိသြားသတိရမိတယ္။ က်ေနာ္နဲ႔ ရင္းႏွီးခဲ့တဲ့ ဆီြဒင္ႏုိင္ငံသားညီအကုိႏွစ္ေယာက္ ထုိင္းႏုိင္ငံ ရေႏွာင္းကေနတဆင့္ ေကာ့ေသာင္းၿမိဳ႕ကုိ သြားေရာက္လည္ပတ္ ခဲ့ၾကတယ္။ သူတုိ႔ ေမာ္ေတာ္ဘုတ္နဲ႔ ကူးသြားစဥ္ လမ္းတေလွ်ာက္မွာပဲ၊ ျမန္မာဘက္ကမ္းေရာက္ရင္ မူးယစ္ေဆးဝါး ယူမလား၊အႏွိပ္ခန္းသြားမလား၊ ျပည့္တန္ဆာေတြနဲ႔ အသုံးေတာ္ခံလုိသလား ဆုိတဲ့ လားေပါင္းစုံနဲ႔ ေမးခြန္းေတြ ေမးျမန္းခံခဲ့ရတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။

ျမန္မာဘက္က လူဝင္မႈၾကီးၾကပ္ေရး ႐ုံးခန္းနားေရာက္ေတာ့ အရက္န႔ံေတြထြက္ေနတဲ့အသက္ ၂ဝ ေက်ာ္ လူငယ္ တဦးက အတင္းလာေခၚၿပီး၊ အနီးအနားမွာ ျမင္ေနရတဲ့လူဝင္မႈၾကီးၾကပ္ေရး႐ုံးကုိ ပုိ႔ေပးရင္း ဘတ္ေငြ ၁ဝဝ ေပးရမယ္လုိ႔ ေျပာတယ္။ဒီလူငယ္ရဲ႕ လုပ္ရပ္ကုိ ရဲေတြ၊ လဝက ဆုိတဲ့ ယူနီေဖာင္းဝတ္ထားတဲ့ လူေတြကလည္း
ျမင္တယ္။ မ်က္ႏွာေတြ ရွစ္ေခါက္ခ်ဳိးနဲ႔ မသိခ်င္ဟန္ေဆာင္ေနၾကလုိ႔ ေနာက္ဆုံး ဘတ္ေငြ ၄ဝ ေပးၿပီး၊ အျမန္ျပန္လာေတာ့တယ္လုိ႔ ဆုိတယ္။ ဒီလူငယ္ဟာ ဘတ္ေငြ ၄ဝ ကုိင္ၿပီး နီးရာ အရက္ဆုိင္ထဲကုိ ဝင္သြားတာ ေတြ႔ရတယ္လုိ႔ေျပာျပဖူးတယ္။

ကုိယ့္ႏုိင္ငံကုိ လာလည္တဲ့ ႏုိင္ငံျခားသားေတြဟာ ဒီလုိအေမးခံရေတာ့သူတုိ႔ သြားလည္မယ့္ ႏုိင္ငံဟာ ဘယ္လုိ ႏုိင္ငံလဲ ဆုိတဲ့ ေမးခြန္းထုတ္စရာေတြ ျဖစ္လာခဲ့တယ္လုိ႔ ျပန္ေျပာျပတယ္။ ဒါေတြဟာ နယ္စပ္ေဒသ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈေတြ လားဆုိတာ ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္လာတယ္။

ေနာက္ထပ္ တုိးတက္မႈကေတာ့ အစိုးရမဟုတ္တဲ့ အဖြဲ႔အစည္းလုိ႔ ေခၚၾကတဲ့ “အင္ဂ်ီအို” ေတြ၊ “အိုင္အင္ဂ်ီအို” ေတြပါပဲ။ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕မွာ ဆြစ္ဇာလန္ႏုိင္ငံသားတေယာက္ဟာ အင္ဂ်ီအုိ ႐ုံးခန္းေတြလုိ႔ ယူဆရတဲ့ ႐ုံးခန္းေတြကုိ ျမင္တုိင္း သူ႔အတြက္ အလုပ္ရွိသလားလုိ႔ လုိက္ေမးေနတာကုိ ေတြ႔ခဲ့ရတယ္။

ဒါ့အျပင္ တရားဝင္လူကုန္ကူးေနၾကတဲ့ အခြန္အေကာက္ပါ။ ဥပမာ - ကားရဲ႕ေရွ႕ခန္းက စီးရင္ ဘတ္ ၆ဝဝဝ၊ ေနာက္ခန္းက စီးရင္ ဘတ္ ၄ဝဝဝ၊ မွတ္ပုံတင္၊ သန္းေခါင္စာရင္းမျပႏုိင္ရင္ ဘတ္ ၂ဝဝဝ ကေန ၆ဝဝဝ၊ တခါလာဖူးရင္ ၁ဝဝဝ၊ တခါမွ မလာဘူးရင္ ၂ဝဝဝ ကေန ၃ဝဝဝ စသျဖင့္ ဆက္ေၾကးသဖြယ္ ေပးၾကရတယ္။ အရင္ကထက္ပုိၿပီး ကုန္က်ေနတယ္လုိ႔ ဆုိတယ္။

“ယခင္က ဂိတ္ေၾကးေတြကုိ ဝါးလုံးေတြတားၿပီး ဌာနဆုိင္ရာ အသီးသီးက ေကာက္ခံေနၾကတာ၊ အခုဆုိရင္ ဝါးလုံးေတြ လမ္းတေလွ်ာက္တားတာ ပုိလာတယ္လုိ႔ ဆုိတယ္။ အခုဆုိ ေမာ္လၿမိဳင္ကေန ျမဝတီအထိ ၁၅ လုံးေလာက္္ ရွိတယ္။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးယူထားသူေတြ၊ ဒီေကဘီေအ စသျဖင့္ တဖြဲ႔ တလုံးတားၿပီး ေကာက္ခံေနၾကတယ္လုိ႔ ဆုိတယ္။ ျပန္ရင္ လည္းေပး၊ သြားရင္လည္း ေပးရမုိ႔ မဲေဆာက္ေရာက္ရင္ ၂ ႏွစ္ကေန ၃ ႏွစ္ေလာက္ထိ မျပန္ႏုိင္ၾကေတာ့ဘူးလုိ႔
ဆုိတယ္။ ဒါေပမဲ့ လူၾကီးဆုိသူေတြလာရင္ ဒီဝါးလုံးေတြ မရွိၾကေတာ့ဘူးလုိ႔ ဆုိတယ္။

ဒီလုိနဲ႔ အျပန္လမ္းကုိ အေတြးေပါင္းစုံနဲ႔ ျပန္လာခဲ့တယ္။ အခန္းေရာက္လုိ႔ တီဗီကုိ ဖြင့္လုိက္ခ်ိန္မွာ ျမဝတီတီဗီ အစီအစဥ္ ျဖစ္ေနလုိ႔ ခဏတာ ၾကည့္႐ႈမိျပန္တယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာကတည္းက တည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့ဘုရား ေတြရဲ႕အေၾကာင္း၊ ဘုရင္ေတြ၊ စစ္သူၾကီးေတြရဲ႕အေၾကာင္း၊ ကုိးကန္႔စစ္ပြဲအေၾကာင္းေတြ၊ စိန္ေတြတဖ်ပ္ဖ်ပ္လက္ ေနတဲ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ကေတာ္ေတြရဲ႕ စိန္လက္စြပ္ဝတ္ လက္ေခ်ာင္းေတြနဲ႔ အခမ္းအနားေတြ ဖြင့္လွစ္ေပး ေနပုံေတြကုိ ေတြ႔ရတယ္။ ဒါနဲ႔ ထုိင္း တီဗီအစီအစဥ္ကုိ ေျပာင္းလုိက္ခ်ိန္မွာေတာ့ စိန္ပုံစံ အပြင့္ေဖာ္ထားတဲ့ ထုိင္း႐ုိးရာအစားအစာ အသစ္ တီထြင္မႈၿပိဳင္ပြဲေတြ၊ ကမၻာ့အဆင့္မီ အရည္အေသြး ေကာင္းမြန္တဲ့ ထုိင္းႏုိင္ငံထုတ္ ကုန္ပစၥည္း အသစ္ေတြ တီထြင္ထုတ္လုပ္မႈ ၿပိဳင္ပြဲေတြ၊ ထုိင္းဘဏ္ၾကီးတခုက ကမၻာ့ဘဏ္ေတြနဲ႔အတူ ဘဏ္လုပ္ငန္းနည္းပညာေတြ ေကာင္းမြန္ဖုိ႔ ၁ဝ ဘီလီယံ သုံးစြဲေနတဲ့ အေၾကာင္းေတြကုိ ျပသေနတာ ေတြ႔ခဲ့ရတယ္။

ျမန္မာႏုိင္ငံက သမုိင္းေၾကာင္းေတြကုိ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားသတင္းေတြမွာျပန္ေျပာင္းေျပာ U Turn သဖြယ္ ေနာက္ဆုတ္ ျပန္သြားေနခ်ိန္မွာေတာ့၊ ထုိင္း႐ုပ္ၿမင္သံၾကားအစီအစဥ္မွာ ဘယ္လုိ တုိးတက္ဖုိ႔ ေရွ႕ဆက္ေလွ်ာက္လမ္းၾကဖုိ႔ အၿပိဳင္ အဆုိင္ ျပဳလုပ္ေနၾကပါလားလုိ႔ ေတြးမိခဲ့တယ္။

ဒီတေခါက္ ဒီၿမိဳ႕ေလးကို အလည္ျပန္ေရာက္ေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၂ဝ နဲ႔မတူ အင္မတန္ကိုပဲ ကြဲလြဲေနတယ္လို႔ စိတ္ထဲမွာ ထင္ေနမိတယ္။ တကယ္လည္း ကြဲလဲြေျပာင္းလဲေနတာ ေတြ႔ရတယ္။ ေက်းဇူးရွင္ေဟာင္းေတြနဲ႔လည္း
ျပန္မေတြ႔ခဲ့ရေတာ့ပါဘူး။

ဒီႏွစ္ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕မွာ မုိးပါးတယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္။ မုိးမရြာေတာ့ ပိုလို႔ပိုလို႔ ပူေလာင္ေျခာက္ကပ္လာတယ္လို႔ ခံစားမိတယ္။ ဒီထက္ပူေနတဲ့ အပူက က်ေနာ္ အျပန္လမ္းမွာ အေတြးေပါင္းစုံနဲ႔ စဥ္းစားလာခဲ့တဲ့ ရင္တြင္းခံစားခ်က္ ေတြပါပဲ။

No comments: