အရွင္ဉာဏိႏၵ
(ေရႊဝါေရာင္ ၃ ႏွစ္ျပည့္ ေဆာင္းပါး)
မဇၥ်ိမေဒသဆိုတာ ဗုဒၶပြင့္ေတာ္မူရာအရပ္ ျဖစ္ပါတယ္။ သာသနာျပဳ သိရီဓမၼာေသာက မင္းၾကီးဆုိရင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား သာမက အျခားဘာသာဝင္ေတြကပါ သိဖူး၊ ၾကားဖူးၾကတဲ့ သာသနာျပဳ မင္းျမတ္တပါးပါ။ ကမၻာေက်ာ္ေလာက္ေအာင္လည္း သာသနာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေကာင္းေတြလည္း ရွိတာကိုး။ ေရတြင္းေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္၊ ေရကန္ေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္၊ ဇရပ္၊ ဂူေက်ာင္း၊ ေစတီ၊ ပုထုိး ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ စသည္ျဖင့္ လႉခဲ့တယ္ေလ။ အခုအခ်ိန္ထိ အိႏၵိယမွာ သူ႔ေကာင္းမႈ ေရွးေဟာင္းလက္ရာေတြ ေပၚထြက္ဆဲ၊ သုေတသီမ်ားက မွတ္တမ္းတင္ဆဲပါ။ အဲဒီလို အလႉၾကီးေတြေပးတာက ဘုရားရွင္ရဲ႕ သာသနာေတာ္ကို ၾကည္ညိဳလြန္းလို႔ပါ။
အရင္က သီရိဓမၼာေသာက မင္းၾကီးဟာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ မဟုတ္ပါဘူး။ ေရွးဘဝက ေဆြမ်ဳိးေတာ္စပ္ဖူးတဲ့ ကိုရင္ေလးနဲ႔ ေတြ႔မွ “အပၸမာေဒါအမတပဒံ” ဆုိတဲ့ ဂါထာေလးတပါဒ (တေၾကာင္း) ကို နာယူမိရာက ရတနာ ၃ ပါးကို ကိုးကြယ္တဲ့ ဘုရင္ၾကီး ျဖစ္လာရတာပါ။ “သတိမေမ့တဲ့သူဟာ နိဗၺာန္ေရာက္ဖုိ႔ အက်င့္ကို က်င့္ေနေၾကာင္းပါ” တဲ့။ ကုသိုလ္ကို မေမ့တဲ့သူကို သမၼာသတိ ေခၚပါတယ္။ အကုသုိလ္လုပ္ဖို႔ မေမ့တဲ့ သူကို မိစၦာသတိ ေခၚပါတယ္။ ကုသုိလ္သတိကို က်င့္ေနတဲ့သူဟာ နိဗၺာန္ကို ေရာက္ႏုိင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဘုရင္ၾကီးကို အၿမဲတမ္း ဆံုးမၾသဝါဒေပးေနတဲ့ ရွင္မဟာ ေမာဂၢလိ ပုတၱတိႆဆိုတဲ့ မေထရ္ၾကီးတပါးလည္း ရွိပါတယ္။
အဲဒီလို ဆရာေတာ္ၾကီးေတြကလည္း ဆံုးမတယ္၊ သူကလည္း နားေထာင္တယ္။ အက်ဳိးဆက္က သာသနာမွာ ဘုရင္ၾကီး ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေတြ အမ်ားၾကီး လုပ္ခြင့္ရခဲ့တာေပါ့။ ဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္ေတြလည္း သူ႔လက္ထက္ေတာ္မွာ ခ်မ္းသာစြာနဲ႔ ပရိယတ္ (စာသင္ျခင္း)၊ ပဋိပတ္ (တရား အားထုတ္ျခင္း)၊ ပဋိေဝဓ (ရတဲ့တရားကို ေအးခ်မ္းစြာ ခံစားေနႏုိင္ျခင္း) ေတြ အားထုတ္ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။
သာသနာဆိုတာ တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ လူတန္းစားေတြအေပၚ လံုးဝမွီတည္ေနပါတယ္။ မင္းပရိသတ္ေကာင္းရင္ သာသနာျပဳ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြ စိတ္လက္ခ်မ္းသာစြာ ပရိယတၱိ၊ ပဋိပတၱိ၊ ပဋိေဝဓ အက်င့္ကို က်င့္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သာသနာဟာျမင့္တယ္၊ ပြင့္တယ္၊ ထြန္းကားတယ္ေပါ့။
မင္းပရိသတ္မေကာင္းရင္ သာသနာမပြင့္ဘူး၊ နိမ့္တယ္။ သံဃာေတြ ပရိယတ္၊ ပဋိပတ္၊ ပဋိေဝဓ အလုပ္ကို စိတ္တထင့္ထင့္နဲ႔ ေကာင္းစြာ မလုပ္ႏိုင္ဘူးေပါ့ ။ အဲဒါေၾကာင့္ သာသနာဟာ တုိင္းျပည္နဲ႔ လံုးဝကို ဆက္စပ္ေနပါတယ္။
ငွက္ခါးမ်ားနိမ့္ခ်ီ၊ ျမင့္ခ်ီပ်ံသလိုပဲ နိမ့္လိုက္၊ ျမင့္လုိက္ ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ ေခတ္ေတြလည္း သံဃာေတာ္ေတြ ၾကံဳခဲ့ဖူးတယ္ေလ။
မင္းၾကီးက သာသနာကို လံုးဝဥႆုံ ယံုၾကည္လာေတာ့ ေရတြင္း စတဲ့ အလႉေတြ လႉၿပီး သာသနာ့ဒါယကာ-သာသနျပဳမင္းအျဖစ္ သမုိင္းမွာ နာမည္က်န္ရစ္ခဲ့ခ်င္တယ္။ အလႉေရစက္ခ်ပြဲတခုမွာ ရွင္မဟာ ေမာဂၢလိ ပုတၱတိႆ မေထရ္ၾကီးကို ေလွ်ာက္တယ္။
“အရွင္ဘုရား- တပည့္ေတာ္ ယခုလို အလႉၾကီးလႉခဲ့ပါတယ္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ သာသနာ့ဒါယကာျဖစ္ၿပီ မဟုတ္လားဘုရား” လို႔ ေမးေလွ်ာက္တယ္။
“မင္းအလိုလုိက္၊ မင္းအၾကိဳက္ေဆာင္ၿပီး မင္းေျပာသမွ် အမိန္႔ထုတ္၊ မင္းခိုင္းသမွ် လုပ္တတ္တဲ့ အရွင္ျမတ္ၾကီး မဟုတ္ေတာ့ မွန္ရာကို မိန္႔တယ္။ အရွင္မင္းၾကီး အခုလို ပစၥည္းလႉ႐ုံမွ်နဲ႔ သာသနာ့ဒါယကာလို႔ မသတ္မွတ္ႏုိင္ပါဘူး။ မိမိက ေမြးထားတဲ့ သားသမီးရင္ေသြးမ်က္ရႈတုိ႔ကို ရွင္ရဟန္း (ဘိကၡဳနီ) အျဖစ္ သာသနာေဘာင္ထဲ သြတ္သြင္းမွ သာသနာ့တကာ၊ သာသနာ့အေမြ ခံေခၚႏိုင္ပါတယ္”
သာသနာ့ဒါယကာျဖစ္ခ်င္ေနတဲ့ မင္းၾကီးကလည္း “မွန္ပါ့ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ သားေတာ္ အိမ္ေရွ႕စံ မဟိႏၵမင္းသားနဲ႔ သမီးေတာ္ သဃၤမိတၱာတုိ႔ကို ရဟန္း (ဘိကၡဳ) ရဟန္းမ( ဘိကၡဳနီ) ျပဳလုပ္ေပးပါမယ္ ဘုရား”
အဲဒီကေနစၿပီး သီရိဓမၼာေသာကမင္းၾကီး သာသနာ့ဒါယကာ၊ သာသနာျပဳမင္းၾကီး ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ သူ႔သားေတာ္ မဟိႏၵမင္းသားလည္း အဲဒီထဲက ရဟန္းျပဳၿပီး လူမထြက္ေတာ့ဘဲ သာသနာမွာ ေနရင္း တရားအားထုတ္တာ ရဟႏၲာ ျဖစ္သြားကုန္ၾကတယ္။ သမီးေတာ္လည္း လူမထြက္ဘဲနဲ႔ ရဟႏၲာမ ျဖစ္သြားပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္ ေခတ္ကာလတုန္းကဆုိရင္ ရဟႏၲာမျဖစ္ဖူးတဲ့ သစ္ပင္၊ ေတာေတာင္အရပ္ မရွိပါဘူး။ သာသနာပြင့္လင္းတယ္ဆိုတာ အဲဒီလိုမ်ဳိးပါ။ မင္းနဲ႔ ျပည္သူ ေကာင္းေတာ့ သာသနာ့ဝန္ထမ္း ရဟန္းေတာ္ေတြ ေကာင္းစြာ တရားဘာဝနာ ပြားခြင့္ရတာေပါ့။
သီရိဓမၼာေသာကမင္းၾကီး ေက်းဇူးနဲ႔ လႊတ္တဲ့ ကိုးတုိင္းကိုးဌာန သာသနာျပဳအဖဲြ႔ေတြထဲမွာ သူ႔သားေတာ္ အရွင္မဟိႏၵလည္း တပါးအပါအဝင္ေပါ့။ ျမန္မာႏိုင္ငံ သထံုသုဝဏၰဘုမၼိအရပ္ကိုေတာ့ ရွင္ေသာဏ၊ ရွင္ဥတၱရ မေထရ္ႏွစ္ပါး ခြဲတမ္းက်လို႔ ၾကြလာၿပီး သာသနာျပဳတယ္ေလ။ ပုဂံသာသနာျပဳရွင္အရဟံဆိုတာ ရွင္ေသာဏ၊ ရွင္ဥတၱရ မေထရ္တုိ႔တပည့္တပါးပါ။
ေရွးမင္းေကာင္း၊ မင္းျမတ္ေတြဟာ ရတနာ ၃ ပါးနဲ႔ သာသနာေတာ္ကို အလြန္ပဲ ၾကည္ညိဳေလးစား ညွာတာေထာက္ထားတာေတြ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဘုရားမွန္း၊ ေက်ာင္းမွန္း၊ သံဃာမွန္းလည္း သိၾကပါတယ္။ အာဏာစက္နဲ႔ ရဟန္းရွင္လူျပည္သူ အႏိုင္မက်င့္ခဲ့ပါဘူး။ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမ၊ ဦးဝိစာရတုိ႔ အဂၤလိပ္ (တုိင္းတပါး) အစိုးရကို ဆန္႔က်င္ဆႏၵျပတာေတာင္ ညစ္ပတ္တဲ့ နည္းေတြနဲ႔ မရက္စက္ခဲ့ၾကပါဘူး။ လူထုရဲ့ မ်က္ႏွာကို ၾကည့္ၿပီး မလုပ္ရဲပါဘူး။ ခုေတာ့ - မီးကုန္၊ ယမ္းကုန္ အာဏာစက္ကို အျပည့္သံုးတယ္။
အခု စစ္အာဏာရွင္အစိုးရဟာ သူတို႔ရဲ႕ သားသမီးေတြ မဟုတ္ၾကေတာ့ သံဃာေတာ္ေတြေက်းဇူး မေထာက္မညွာၾကဘဲ လြတ္လပ္ေရးေခတ္မွ မဆလေခတ္၊ နဝတေခတ္၊ နအဖေခတ္ေတြထိ အေနက်ပ္ေစခဲ့တယ္။ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ၾကတယ္။ ဆြမ္းဆန္လႉရင္လည္း သူတို႔ၾသဇာခံတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြကိုပဲ လႉပါတယ္။ အျခားသံဃာေတြ၊ ဆြမ္း၊ သကၤန္း၊ ေဆး၊ ေက်ာင္း ျပည့္စံု/မစံု သူတို႔နဲ႔ မဆိုင္ဘူးေပါ့။
သူတို႔မၾကိဳက္လို႔ ႏွိမ္ခ်င္ရင္ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃာနာယကအဖဲြ႔ ဆရာေတာ္ေတြကို ေလွ်ာက္ျပၿပီး အမိန္႔ေတြ ထုတ္ခိုင္းတာပါပဲ။ ဟန္လုပ္ၿပီး ၾကားေကာင္းေအာင္ အမိန္႔ထုတ္ခိုင္းတာပါ။ အမိန္႔ထုတ္ခိုင္းရင္း တပည့္ေတာ္က အာဏာစက္နဲ႔ ပံ့ပိုးေပးပါမယ္ ဘုရားဆုိရင္ မဟနအဖဲြ႔ကလည္း ဆြမ္းဆန္ေတာ္ရရွိေရး၊ ဘြဲ႔တံဆိပ္ရရွိေရး၊ ေက်ာင္းေဆာက္မယ္ဆိုၿပီး အျပင္ပြဲစားနဲ႔တုိင္ပင္ ေငြ၊ ဘိလပ္ေျမ၊ သြပ္၊ သစ္၊ သံေတြကို လုိတာထက္ ပိုၿပီး စာရင္းလိမ္ထုတ္လို႔ ရေရး အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာေတြ ထုတ္ရတာေပါ့။ ခံရတာက အဲဒီ မ်က္စိၾကီး နားၾကီး ရပ္ကြက္နဲ႔ ေဝးတဲ့ သံဃာထုပါပဲ။
ဘုရားေဟာ ေဒသနာေတာ္ရွိတယ္။ ေဒါသနဲ႔ ေသရင္ ငရဲေရာက္တယ္။ ေမာဟနဲ႔ ေသရင္ တိရစၦာန္ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာဘနဲ႔ ေသရင္ ၿပိတၱာျဖစ္ရတယ္။ အသူရကာယ္ဆုိတာ ၿပိတၱာအၾကီးစားေတြပါ။ ကမၻာနဲ႔ စၾကာဝဠာနဲ႔ခ်ီၿပီး ခံရတယ္။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ တရားေတြကို ၂၂ ႏွစ္တုိင္တုိင္ တရားေသဆုပ္ကိုင္ၿပီး ရဟန္းရွင္လူ၊ ျပည္သူလူထုကို ဒုကၡမ်ဳိးစံု ေရာက္ေအာင္ လုပ္ေနတဲ့ စစ္အစုိးရေခါင္းေဆာင္ တစုဟာ ၂၂ ကမၻာမက ခံရဖုိ႔ ရွိပါတယ္။ ကုသုိလ္ကံ အက်ဳိးေပးခ်ိန္မွာ သတၱဝါေတြဟာ လုပ္တုိင္းျဖစ္၊ ၾကံတုိင္းေျမာက္ပါတယ္။ အကုသိုလ္အက်ဳိးေပးၿပီဆုိရင္ ေသခ်ာစြာ လုပ္ထားတဲ့ ကိစၥေတြေတာင္ လြဲေခ်ာ္ပ်က္စီးပါတယ္။ မီးပံုးပ်ံဟာ ေလတုိက္ေနမယ္။ မႈိင္းလည္း ရေနရင္ အထက္ကို တက္ပါတယ္။ ေလမတုိက္၊ မႈိင္းမရတာနဲ႔ ေအာက္ကို ျပဳတ္က်ပ်က္စီးရတာနဲ႔ တူညီပါတယ္။ မ်က္ေမွာက္အခ်ိန္မွာ ႐ုပ္ျပေကာင္းေအာင္ ဆြမ္းဆန္ဇရပ္တန္ေဆာင္း ဘယ္လိုေျပာင္းလဲၿပီး လႉဒါန္းပါေစ၊ သူတို႔ အတြင္းစိတ္သဏၭာန္မွာ ရွိေနတဲ့ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေၾကာင့္ ႏြားေျခရာေနာက္ ထပ္ၾကပ္မကြာ လုိက္တဲ့ လွည္းဘီးရာလို - သူ႔အရိပ္ သူ႔ေနာက္လုိက္တာ ခံရေပဦးမယ္။ ။
(အရွင္ အရွင္ဉာဏိႏၵသည္ ၂ဝဝ၇ ေရႊဝါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးတြင္ ပါဝင္ခဲ့ေသာ ရဟန္းတပါးျဖစ္ၿပီး၊ ယခုအခါ ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္တြင္ သီတင္းသံုးေနသည္။)
No comments:
Post a Comment