Sunday, September 19, 2010

ရန္ကုန္ေဆး႐ံုႀကီး အေဆာင္ ၁၂ ခုတင္နံပါတ္ ၁၂

ဆက္လင္း

“လူနာရွင္ဘယ္မွာလဲ၊ လူနာရွင္”

အသက္ အစိတ္၀န္းက်င္ တာ၀န္က် ဆရာ၀န္မေလး တဦးရဲ႕ က်ယ္က်ယ္ ေလာင္ေလာင္ ေအာ္လုိက္သံ ျဖစ္ၿပီး သူ႔ရဲ႕ေအာ္သံမွာ ေဒါသသံကလည္း ေရာပါေနတယ္။

ရန္ကုန္ေဆး႐ံုႀကီးရဲ႕ အေဆာင္ ၁၂၊ ခုတင္နံပါတ္ ၁၂ ေပၚမွာ ႏွာေခါင္းမွာေရာ လက္မွာပါ ပုိက္တန္းလန္းနဲ႔ အသက္ ၅၀ အရြယ္ စကားျပန္ မေျပာႏုိင္တဲ့ အမ်ဳိးသားလူနာ တဦး ရွိေနပါတယ္။

ရန္ကုန္ ေဆး႐ံုႀကီး အေဆာင္ ၁၂ ဆုိတာက ခြဲစိတ္လူနာ မဟုတ္တဲ့၊ အဆုတ္၊ အသည္း၊ ေက်ာက္ကပ္၊ အစာအိမ္ စတဲ့ ေရာဂါ ေဝဒနာေတြ ခံစားေနရတဲ့ လူနာေတြ ထားတဲ့ အေဆာင္ ျဖစ္ပါတယ္။

“လူနာရွင္ေတြက ေဆးဖုိး မရွိေတာ့ဘူး ဆုိရင္ လူနာေတြကို ထားၿပီး ထြက္သြား ၾကတယ္။ က်မတုိ႔ ကလည္း လူနာရွင္က ေဆးမ၀ယ္ဘဲနဲ႔ ဘယ္ကေဆးနဲ႔ ထုိးရ၊ ကုရမွာလဲ” လုိ႔ ခုနက ေအာ္လုိက္တဲ့ ဆရာ၀န္မေလးက တေယာက္တည္း ညည္းတြား ေျပာဆုိၿပီး ျပန္လွည့္ ထြက္သြားတယ္။

လူနာကေတာ့ ဘာစကားမွ ျပန္မေျပာႏုိင္ဘဲ လက္ေလးတဘက္ ေထာင္ျပလုိက္တာ ေတြ႕လုိက္ရတယ္။

အဲဒီ ဆရာ၀န္မေလး ထြက္သြားတဲ့ တေလွ်ာက္ လုိက္ၾကည့္ မိလုိက္ေတာ့ အေဆာင္ ၁၂ ရဲ႕အ၀င္အ၀ အတြင္းဘက္မွာ “စရိတ္မွ်ေပး က်န္းမာေရး” ဆုိတဲ့ ဆုိင္းဘုတ္ေလးဟာ ညစ္မႈိင္းမႈိင္း အုတ္နီေရာင္ နံရံမွာ ခ်ိတ္ထားတာ ေတြ႕ရတယ္။

အေဆာင္တေဆာင္လံုးမွာရွိတဲ့ လူနာခုတင္ ခပ္စိတ္စိတ္မွာ ပုိက္တန္းလန္းနဲ႔လူနာေတြ အျပည့္။ ဒီ အျပင္ေဆာင္ရဲ႕ ေကာ္ရစ္တာ ႏွစ္ဘက္စလံုးမွာလည္း လူနာခုတင္ေတြအျပည့္။ အေဆာင္ထဲမွာရွိတဲ့ ၾကမ္းျပင္ေတြမွာေတာ့ ေသြးကြက္လား၊ ေရကြက္လား ခြဲျခားမရႏုိင္တဲ့ အကြက္ေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာကို ေတြ႕ေနရၿပီးေတာ့ ခုတင္ေတြေပၚမွာရွိတဲ့ ညစ္ေထးေထး အခင္းစေတြကလည္း ေခ်းေရာင္ဆင္တူ ဆိုးထားသလား ထင္ရပါတယ္။

“ခုနကေတာ့ သူ႔အမ်ဳိးသမီးေစာင့္ေနပါတယ္။ အခုဘယ္ထြက္သြားလဲ မသိဘူး” လုိ႔ေဘးခုတင္မွာရွိတဲ့ လူနာေစာင့္ အမ်ဳိးသားတဦးက ဘယ္သူ႔ကုိ ရည္ရြယ္ေျပာမွန္းမသိ ေျပာလုိက္တယ္။

ဆရာ၀န္မေလး ထြက္သြားတာ၊ ေဘးခုတင္က လူနာေစာင့္ ေျပာလုိက္တာနဲ႔ သိပ္မၾကာလုိက္ပါဘူး။ မိနစ္၀က္ေလာက္ အၾကာမွာပဲ ခုတင္ ၁၂ ေပၚကလူနာက လက္မွာတပ္ထားတဲ့ ပုိက္ကုိ က်န္လက္တဘက္နဲ႔ ဆြဲျဖဳတ္လုိက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ သူ႔ဘာသာသူ ခုတင္ေပၚက လိွမ့္ခ်လုိက္တယ္။ ပုိက္ျပဳတ္သြားေတာ့ လက္က ေသြးေတြကလည္း ျဖာခနဲက်လာတယ္။

ေဘးခုတင္ေတြမွာရွိတဲ့ လူနာေစာင့္ေနတဲ့သူေတြ ေျပးလာၾကၿပီး တခ်ဳိ႕က တာ၀န္က် ဆရာ၀န္နဲ႔ ဆရာမကို ေျပးေခၚတယ္။ သူနာျပဳ ဆရာမ ၂ ေယာက္နဲ႔ ဆရာ၀န္တေယာက္ ေရာက္လာၿပီး ေဘးကလူနာေစာင့္ေတြနဲ႔ ခုတင္ ၁၂ က လူနာကို ခုတင္ေပၚ ျပန္တင္ဖုိ႔လုပ္တယ္။

လူနာကေတာ့ ဘာစကားမွ မေျပာႏုိင္ဘဲ ေခါင္းေတြလက္ေတြကိုသာ အတြင္တြင္ ခါရမ္းေနတာေတြ႕ရတယ္။
ဒီလုိ ႐ုန္းရင္းဆန္ခတ္ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာပဲ လူနာရွင္ရဲ႕ အမ်ဳိးသမီးဆုိသူ အေျပးအလႊားျပန္ေရာက္လာတယ္။

“ခင္ဗ်ားတုိ႔ကလည္း လူနာကိုထားၿပီး ဘယ္ေလွ်ာက္သြားေနတာလဲ” ဆုိၿပီး တာ၀န္က် ဆရာ၀န္က လူနာရွင္ အမ်ဳိးသမီးကုိ ဆီးေဟာက္လုိက္တယ္။

“ခုန ဆရာမက ေဆးသြား၀ယ္ရမယ္ဆုိလုိ႔ က်မ တူဆီက ပုိက္ဆံသြားယူတာပါ” ဆုိၿပီး လူနာရဲ႕ အမ်ဳိးသမီးက ပုိက္ဆံေထာင္တန္ ၅ ရြက္ကိုျပရင္း ျပန္ေျပာတယ္။

ဒီလုိ စိတ္မခ်မ္းေျမ့ဖြယ္ ျမင္ကြင္းေတြကေတာ့ ရန္ကုန္ေဆး႐ံုႀကီးမွာ ေန႔စဥ္ဆုိသလုိ ျမင္ေတြ႕ေနရတဲ့ ျမင္ကြင္းေတြပါလုိ႔ ေက်ာက္ကပ္ေရာဂါကို ရန္ကုန္ေဆး႐ံုႀကီးမွာ ၂၄ ရက္ေလာက္ တက္ေရာက္ကုသ ခံယူေနရတဲ့ ဖခင္ရဲ႕ လူနာေစာင့္ အျဖစ္နဲ႔ ေနရသူ ကိုမ်ဳိးမင္းက ဆုိပါတယ္။

ေဆး႐ံုတင္ဖုိ႔ ရန္ကုန္ေဆး႐ံုႀကီး အေရးေပၚဌာနကုိ ေရာက္လာၿပီဆုိတာနဲ႔ ဆရာ၀န္ေတြ၊ ဆရာမေတြက ျပဳစုကုသမႈ တန္းလုပ္ေပးတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ လူနာရဲ႕ မွတ္ပံုတင္၊ သန္းေခါင္စာရင္းေတြကို အရင္ေမးျမန္းတာမ်ဳိးေတြ လုပ္တတ္ၿပီး လူနာအမ်ားစုကေတာ့ အေရးေပၚ အေျခအေနက်မွ ေဆး႐ံုကိုေျပးလာၾကတာျဖစ္လုိ႔ မွတ္ပံုတင္ပါမလာတာ မ်ဳိးေတြ၊ မိသားစု သန္းေခါင္စာရင္း အေၾကာင္း ေျပာမျပႏုိင္တာေတြ ရွိတယ္လုိ႔ ဖခင္လူနာကို ေစာင့္ေရွာက္ေနရသူ အသက္ ၃၅ ႏွစ္အရြယ္ ကိုမ်ဳိးမင္းက ေျပာပါတယ္။

“က်ေနာ္က အေဖ့ကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ေဆး႐ံုတင္ေတာ့ ဘာမွ မကုသေသးဘဲ မွတ္ပံုတင္ပါလား၊ သန္းေခါင္စာရင္း ၀င္ လူပါလား၊ အဲဒါေတြေမးတာ အရင္ေျဖရွင္းရတယ္။ ေနာက္ေတာ့ သူမ်ားေျပာတာနဲ႔ ေဆး႐ံုတင္ဖုိ႔ ပြဲစားနဲ႔လုပ္လုိက္ေတာ့ ဘာမွမရစ္ေတာ့ဘူး” လုိ႔ သူကဆက္ေျပာပါတယ္။

ရန္ကုန္ေဆး႐ံုႀကီးကို တင္ေတာ့မယ္ဆုိရင္ ေဆး႐ံုတင္ဖုိ႔ လုပ္ေပးတဲ့ ပြဲစားေတြကို ေငြက်ပ္ ၃၀၀၀ ေပးရတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။

“ဘယ္ေလာက္ အသည္းအသန္ျဖစ္ေနတဲ့ လူနာမ်ဳိးျဖစ္ျဖစ္၊ လူနာရွင္၊ ဒါမွမဟုတ္ လူနာကိုလိုက္ပို႔တဲ့သူက လုိအပ္တဲ့ေဆး ၀ယ္မေပးဘူးဆုိရင္ ဒီအတုိင္းပဲ ပစ္ထားတာ” လုိ႔ ကိုမ်ဳိးမင္းက ဆက္ေျပာျပပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ ေဆး႐ံုႀကီး အေပါက္၀ကို ၀င္လုိက္ၿပီဆုိတာနဲ႔ လူနာကိုတင္တဲ့ ဘီးတပ္ကုလားထုိင္တြန္းခ၊ ဒါမွမဟုတ္ တြန္းလွည္းခ ဆိုတာမ်ဳိးေတြလည္း အတြင္တြင္ လာေတာင္းေနတာနဲ႔ ႀကဳံရတယ္လုိ႔ဆုိပါတယ္။

“ဆရာ၀န္ေတြေရွ႕ ေရာက္ၿပီဆုိရင္ သူတို႔၀ယ္ခုိင္းတဲ့ေဆးေတြကို အေရးေပၚထဲမွာရွိတဲ့ ေဆးဆုိင္မွာ ေျပး၀ယ္ရတယ္။ ေဆးထုိးအပ္၊ ေဆးထုိးပုိက္၊ မိုးေရပုလင္းကအစ၊ ပတ္တီး၊ ပလာစတာအဆံုး ကုိယ္ကပဲ ၀ယ္ေပးရတယ္။ သူတို႔ဆီမွာလည္း ဘာေဆးမွမရွိဘူး။ ကုိယ္က သူတုိ႔၀ယ္ခုိင္းတာကို ၀ယ္ေပးမွ သူတုိ႔က လူနာကို စကုတယ္” လို႔ သူကေျပာျပပါတယ္။

အေရးေပၚမွာ ကုၿပီးလုိ႔ ကုိယ္တက္ရမယ့္ အေဆာင္၊ ခုတင္ကို သြားတဲ့အခါမွာလည္း တြန္းလွည္းခ ဆုိတာမ်ဳိးထပ္ေပးရတယ္။ ၿပီးေတာ့ အေရးေပၚမွာ ကုိယ္တက္ခဲ့တဲ့ ခုတင္သန္႔ရွင္းေရး လုပ္ဖုိ႔ဆုိၿပီးလည္း ပုိက္ဆံ က်ပ္ ၅၀၀ ေတာင္းထားေသးတယ္လုိ႔ ဆုိတယ္။ ဒီလုိေတာင္းထားေပမယ့္လည္း ေရွ႕ကလူနာ ဆင္းသြားတာနဲ႔ ဘာသန္႔ရွင္းေရးမွ မလုပ္ဘဲ ေနာက္လူနာကို ဒီအတုိင္း ထပ္တင္တယ္လုိ႔ ကုိမ်ဳိးမင္းက သူျမင္ေတြ႕ခဲ့ရတာကို ေျပာျပပါတယ္။

ကုိမ်ဳိးမင္း အဓိက ၾကားေနရတဲ့ ျပႆနာေတြကေတာ့ ဆရာ၀န္ေတြ၀ယ္ခုိင္းတဲ့ ေဆး၊ ေဆးထုိးအပ္ စတာေတြကို လူနာရွင္ေတြက အဆင္သင့္ ၀ယ္မေပးႏုိင္တာ၊ လူနာရွင္ေတြဟာ လူနာေတြကို ပစ္ထားသြားတာေတြပါ။

“ဟုိအေဒၚႀကီးဆုိ ေစာင့္မယ့္သူက သူတေယာက္ပဲရွိတယ္။ ေန႔လယ္ဆုိ ပုိက္ဆံသြားဆြဲတယ္ထင္တယ္။ ခဏခဏ ထြက္ထြက္သြားတယ္။ ျပန္လာမွ ဆရာ၀န္ေျပာတဲ့ေဆးေတြကို ၀ယ္၀ယ္လာတာေတြ႕တယ္။ ဆရာ၀န္လာၿပီဆုိ လူနာေစာင့္ မရွိေတာ့ လူနာက အၿမဲေအာ္ေငါက္ခံရတယ္” လုိ႔ကိုမ်ဳိးမင္းက ကုတင္ ၁၂ ေပၚက လူနာနဲ႔ လူနာ ေစာင့္အမ်ဳိးသမီးကို လက္ညိႇဳးထုိးၿပီး ေျပာျပပါတယ္။

“မတတ္ႏိုင္တဲ့သူက ဆရာ၀န္ဘယ္ႏွေခါက္ လာေျပာေျပာ ေဆး၀ယ္စရာ ပုိက္ဆံမရွိရင္ ဒီအတုိင္း ထုိင္ေနရတာ။ ကုိယ္ ေဆးမ၀ယ္ႏုိင္လုိ႔ကေတာ့ ဘယ္သူကမွ စုိက္မေပးဘူး။ အဲဒီလုိ လူနာမ်ဳိးဆိုရင္ အလြန္ဆံုးခံ ေနာက္ ၂ ရက္၊ ၃ ရက္ပဲ” လို႔ ကိုမ်ဳိးမင္းက ဆက္ေျပာျပပါတယ္။

ေနာက္ေန႔မနက္ လင္းအားႀကီး ၃ နာရီေလာက္မွာေတာ့ ကုတင္ ၁၂ က လူနာရဲ ဇနီးျဖစ္သူထံက ငုိသံသဲ့သဲ့ထြက္လာတယ္။

“သူ႔ရဲ႕ တာ၀န္ႀကီးကုိ ထမ္းထားရတယ္ဆုိၿပီး ေဆးကုတာ မခံေတာ့ဘူး။ ဘယ္ေလာက္ကုန္ကုန္ လူက အေရးႀကီးပါတယ္ေျပာတာ လက္မခံဘူး” ဆိုၿပီး ေျပာငုိေနတာကိုလည္း စိတ္မေကာင္းစြာ ၾကားလုိက္ရတယ္။

ဒါေပမယ့္ ခုတင္ ၁၂ လူနာပုိင္ရွင္လည္း ၾကာၾကာ၀မ္းနည္းခ်ိန္ မရလုိက္ပါဘူး။ ေရခဲတုိက္ကိုသယ္ဖုိ႔ ကတ္တခုနဲ႔ အိႏၵိယ အမ်ိဳးသား အလုပ္သမား ႏွစ္ေယာက္ ေရာက္လာၿပီး ပုိက္ဆံေတာင္းေနတာ ေတြ႕လုိက္ရတယ္။ လူနာပိုင္ရွင္ အဘြားႀကီးက ပုိက္ဆံ တေထာင္တန္တရြက္ ထုတ္ေပးတာကိုလည္း ေတြ႕လုိက္ရတယ္။

ခူတင္ ၁၂ က လူနာအေလာင္း ေရခဲတုိက္ေရာက္ၿပီးလို႔ လူနာရွင္အဘြားႀကီးက အိမ္ျပန္အေၾကာင္းၾကားမယ္လုပ္ေတာ့ ေဆး႐ံုက ဆရာ၀န္ေတြက အဘြားႀကီးကုိ ေပးမသြားပါဘူး။ လူနာရွင္လည္း ပစၥည္းေတြ ထုတ္ပုိးၿပီး တာ၀န္က်ဆရာ၀န္ရဲ႕ အခန္းထဲ လုိက္သြားတာေတြ႕လုိက္ရတယ္။

“လူနာက ဆံုးၿပီဆုိရင္ ဒီလုိပဲ အေလာင္းကိုထားထားၿပီး သြားတဲ့သူေတြမ်ားလုိ႔ လူနာရွင္တေယာက္ကို ေဆး႐ံုကေခၚထားၿပီး မိသားစုကို သူတို႔က ဖုန္းဆက္အေၾကာင္းၾကားေပးတယ္။ အေလာင္းပုိင္ရွင္ကို သူတို႔က ေခၚထားၿပီး ဘယ္မွ ေပးမသြားေတာ့ဘူး” လုိ႔ေဆး႐ံုမွာ ၂၄ ရက္ၾကာေနလာခဲ့တဲ့ ကိုမ်ဳိးမင္းက ေျပာျပပါတယ္။

“ဒီေလာက္ တင္းက်ပ္ေနတဲ့ၾကားကေတာင္ က်ေနာ္ေရာက္ၿပီး အဲဒီလုိ အေလာင္းကိုပစ္ေျပးသြားတာ သံုးေလာင္းေလာက္ရွိၿပီ။ မတတ္ႏိုင္ ၾကလြန္းလို႔ လုပ္လုပ္သြားၾကတာ။ တခ်ဳိ႕ဆို လူနာကို ဒီအတုိင္းထားၿပီး ေျပးသြားတဲ့သူေတြလည္းရွိတယ္” လုိ႔ ကိုမ်ဳိးမင္းက စိတ္မေကာင္းစြာ ေျပာပါတယ္။

တခ်ဳိ႕လူနာေတြဆုိရင္ ဒီေဆးတလံုးထုိးလုိက္ရင္ အသက္ရွင္မယ္၊ ဒီေဆးမထုိးႏုိင္ရင္ အေျခအေန မေကာင္းႏုိင္ဘူး ဆုိတာ သိရက္နဲ႔ ေဆးဖုိးမတတ္ႏိုင္လုိ႔ လူနာကုိစြန္႔လႊတ္လုိက္ရတဲ့ ကိစၥမ်ဳိးေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိခဲ့တယ္လုိ႔ ရန္ကုန္ေဆး႐ံုႀကီးမွာ ၅ ႏွစ္ေလာက္ တာ၀န္က်ခဲ့ဖူးၿပီး အခု NGO တခုမွာ ပေရာဂ်က္မန္ေနဂ်ာ အျဖစ္ အလုပ္လုပ္ကုိင္ေနတဲ့ လူငယ္ ဆရာ၀န္တဦးက ေျပာျပပါတယ္။

နအဖ စစ္အစိုးရဟာ ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနအတြက္ က်ပ္ေငြ ၆ ထရီလီယံ အသံုးျပဳၿပီး သန္း ၆၀ နီးပါးရွိတဲ့ ျပည္သူ လူထုအတြက္ က်န္းမာေရးအသံုးစရိတ္ကေတာ့ က်ပ္ ၅၂၃ ဘီလီယံ ခန္႔သာ အသံုးျပဳတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

ျပည္သူ႔ က်န္းမာေရးအတြက္ တႏွစ္သုံးစြဲေငြဟာ ကာကြယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန တႏွစ္ သုံးစြဲေငြရဲ႕ ၉ ရာခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္သာ ရွိတဲ့အတြက္ ျပည္သူ႔က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈ က႑မွာ ခ်ိဳ႕ယြင္း အားနည္းမႈမ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚေနတယ္လို႔လည္း ေလ့လာသူ ပညာရွင္ေတြက ေထာက္ျပေျပာဆုိခဲ့ပါတယ္။

ေဆးရံုႀကီးမွာ တကယ္ လုိအပ္ေနတာက ေဆးဝါးေတြအျပင္ စက္ကိရိယာေတြလည္း ျဖစ္တယ္လို႔ သိရတယ္။ ကင္ဆာလူနာ ေတြဟာ ဓာတ္ကင္ဖို႔ အၾကာႀကီး တန္းစီေစာင့္ေနရသလို၊ အစာအိမ္မွန္ေျပာင္း ၾကည့္ဖို႔ကိုလည္း လူနာမ်ားရင္ မ်ားသလို အနည္းဆံုး တပတ္ေလာက္ ေစာင့္ရတတ္ပါတယ္။

“က်ေနာ့္ ညီတေယာက္က ေဆး႐ံုႀကီးမွာ အစာအိမ္မွန္ေျပာင္းၾကည္ဖုိ႔ ၁၀ ရက္ေလာက္ေစာင့္ရမယ္ဆုိလုိ႔ ေဆးရံုႀကီးက ဆင္းၿပီး ေအာင္ရတနာ ေဆးခန္းမွာသြားေျပာင္း ျပလုိက္တာ၊ အထူးကုေဆးခန္းလည္းေရာက္ေရာ ၀န္ေဆာင္မႈကေတာ့ေကာင္းပါတယ္၊ ပုိက္ဆံက ဆယ္သိန္းေလာက္ကုန္သြားတယ္” လုိ႔ ေဆး႐ံုႀကီးကေန အထူးကုေဆးခန္းကို ေျပာင္းေရႊ႕ကုသခံခဲ့ရသူရဲ႕ လူနာရွင္တဦးက ေျပာျပပါတယ္။

အေျခခံလူတန္းစားေတြနဲ႔ လူလတ္တန္းစားအမ်ားစုက ဒီေဆး႐ံုႀကီးမွာ ဒီလုိစိတ္ဆင္းရဲမႈေတြႀကဳံေတြ႕ရမွာ၊ ကုသေရး ပစၥည္းကိရိယာေတြ မလံုေလာက္ တာေတြကို သိေပမယ့္ နာမက်န္းျဖစ္လို႔ သြားျပၿပီဆုိတာနဲ႔ ႀကိဳတင္ေငြက က်ပ္ ၂ သိန္းေလာက္ တင္ရၿပီး ေဆးကုသစရိတ္ မပါ၊ အခန္းခတင္ တေန႔ကို က်ပ္ ႏွစ္ေသာင္းခြဲေလာက္ရွိ တဲ့ အထူးကုေဆးခန္းေတြကိုလည္း အနား မကပ္ႏုိင္ၾကတာက မ်ားပါတယ္။

ေရႊဗဟုိ၊ ဗဟုိစည္၊ သွ်င္ပါဂူ၊ ေအာင္ရတနာတုိ႔လုိ အထူးကုေဆးခန္း အငယ္စားေလးေတြကို တက္ၿပီဆုိတာနဲ႔ ႀကိဳတင္ေငြ က်ပ္ ၂ သိန္းေလာက္ ေပးရၿပီး အနည္းဆံုး က်ပ္ ၅ သိန္းေလာက္ကုန္က်တာပါ။ SSC၊ အာရွေတာ္၀င္၊ ပန္းလႈိင္တုိ႔လုိ နာမည္ႀကီး အထူးကုေဆးခန္းႀကီးေတြ တက္ရၿပီဆုိရင္ေတာ့ စေပၚေငြတင္ က်ပ္ ၁၀ သိန္းေလာက္ တင္ရၿပီး ၂ ရက္၊ ၃ ရက္ေလာက္ တက္လုိက္ရၿပီဆုိတာနဲ႔ ၁၅ သိန္း၊ သိန္း ၂၀ ေလာက္ အနည္းဆံုးကုန္က်မႈရွိတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။

ေဆး႐ံုႀကီးမွာကေတာ့ ေန႔၊ ည ဆရာ၀န္ႀကီးေတြမရွိဘဲ အလုပ္သင္ ဆရာ၀န္ေပါက္စေလးေတြနဲ႔ ဆမ လက္မွတ္ရဖုိ႔ မျဖစ္မေန တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရတဲ့ ဆရာ၀န္ေတြပဲ ရွိတယ္လုိ႔ ကုိမ်ဳိးမင္းအပါအ၀င္ ေဆး႐ံုေစာင့္ေနတဲ့ လူနာရွင္ေတြက ေျပာပါတယ္။

“ဆရာ၀န္ႀကီးေတြက ဂ်ဴတီေတြရွိေပမယ့္ အထူးကုေဆးခန္းေတြကိုပဲ အခ်ိန္ျပည့္ ပတ္ထုိင္ေနတာ။ လူႀကီးေတြ ဘာေတြ လာစစ္မယ္ဆုိတဲ့ ရက္ေလာက္ပဲ ဆရာ၀န္ႀကီးေတြ ရွိတယ္။ တခါတေလ ဆရာ၀န္ႀကီးေတြ လူနာလုိက္ၾကည့္ေနရင္း အထူးကုေဆးခန္းႀကီးေတြက လူနာအေရးႀကီးတယ္ဆုိၿပီး ဖုန္းဆက္ေခၚလုိ႔ ျပန္ေျပး သြားတာမ်ဳိးေတြလည္းရွိတယ္” လို႔ NGO မွာ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနသူ လူငယ္ ဆရာ၀န္က ေျပာျပပါတယ္။

ဒီလို တာ၀န္က်ဆရာ၀န္ႀကီးေတြက ေဆး႐ံုမွာ မရွိတဲ့အတြက္ အလုပ္သင္ဆရာ၀န္ေတြ၊ ဆရာ၀န္ ေပါက္စေတြ အတြက္လည္း ေဆးပညာလက္ဆင့္ကမ္း သင္ယူဖုိ႔ အခက္အခဲရွိတယ္လုိ႔ သူက ဆက္ေျပာပါတယ္။

ေဆး႐ံုေပၚမွာ ကြယ္လြန္သြားခဲ့ၿပီျဖစ္တဲ့ ခုတင္ ၁၂ ကေ၀ဒနာသည္လုိ၊ ကုိမ်ဳိးမင္းရဲ႕ ဖခင္ေက်ာက္ကပ္ေ၀ဒနာရွင္လုိ လူနာေတြ အဓိက ေမွ်ာ္လင့္မိတာကေတာ့ တာ၀န္က် ဆရာ၀န္ေတြ၊ သူနာျပဳဆရာမေတြရဲ႕ ၾကင္နာေႏြးေထြးမႈပါလုိ႔ ကုိမ်ဳိးမင္းက ဆုိပါတယ္။

“အဓိကကေတာ့ဗ်ာ ေန႔တုိင္း ခ်ဳိသာတဲ့စကားဆုိတာ မၾကားရဘူး။ တေန႔တေန႔ ေအာ္သံ၊ ေငါက္သံ ဆုိတာမ်ဳိးေတြပဲ ၾကားေနရတယ္” လုိ႔ သူက ညည္းတြားလိုက္ပါတယ္။

No comments: