ဆူးငွက္
ႏိုင္ငံေရး ပြင့္လင္းလာမယ္ဆိုတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြနဲ႔ အပတ္စဥ္ထုတ္ ဂ်ာနယ္မ်ားရဲ႕ စာမ်က္ႏွာေတြလည္း ေျပာင္းလဲသြားတာ ေတြ႔ရတယ္။ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး သမိုင္းျဖစ္စဥ္မ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သမိုင္းဝင္ ဓာတ္ပုံေတြနဲ႔ အတူ ေဆာင္းပါးေဟာင္းေတြကိုလည္း ျပန္လည္တူးဆြလာၾကတယ္။ လူဆိုတာ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ကင္းတဲ့ သတၲဝါမွ မဟုတ္တာ။ အေျခအေနအရ ႏွစ္ေပါင္း ၅ဝနီးပါး ေျပာရ၊ ေရးရမယ့္ ႏိုင္ငံေရးလမ္းေၾကာင္း တမ်ဳိးတည္းကိုပဲ အီလည္လည္ၾကီး ေျပာဆုိေရးသားခဲ့ၾကရာက အခုေတာ့ ကိုယ္ယုံၾကည္ရာေတြ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာဆိုေရးသားၾကဖို႔လည္း အားယူလာတဲ့ သေဘာပါပဲ။
တကယ္ေတာ့ စာေပအႏုပညာဆိုတာ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ တိုက္႐ုိက္ဆက္စပ္ေနတယ္လို႔ အမ်ားစုက ယုံၾကည္ခဲ့တယ္။ ျမန္မာျပည္ စာေပအႏုပညာက အမ်ဳိးသားလြတ္လပ္ေရးနဲ႔ တြဲဖက္ၿပီး ျမႇင့္တင္ခဲ့တာျဖစ္လို႔ပါပဲ။ လြတ္လပ္ေရး အၾကိဳကာလ ဆရာၾကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕ မဟာေလးခ်ဳိးၾကီးေတြက အဓိကျပယုဂ္ေတြျဖစ္ခဲ့တယ္။ အရင္ကေတာ့ ျမန္မာစာေပဆိုရင္
''ခိုးေမွာင္ရီမင္လြင့္၊ နန္းေငြ႔ပြင့္တာရိန္၊
သာဓု-ခု-ခါခ်ိန္ဝယ္၊ ၫွာတသိန္ျမဖ်ား။
ဇမၺဴမွဲ႔ေရႊရည္ငယ္၊ ေရာင္ၾကည္ၾကည္ထြန္းပါေရာ့လား'' ဆိုတာမ်ဳိးေတြပါပဲ။
ဒါမွမဟုတ္
''ေဟမန္ ေႏြလွန္လို႔ တုံ႔ျပန္ေတာ့၊ ေဆြသဟံ
ေဝယန္အုံ႔ဆီက၊ ေလျပန္လႈ႔ံေဆာ္ခဲ့ၿပီ'' ဆိုတဲ့ အဖြဲ႕အႏြဲ႕မ်ဳိးေတြနဲ႔ပါ။
ျမန္မာစာေပရဲ႕ အဆီအႏွစ္ေတြပါပဲ။ သို႔ေပမယ့္ စာေပဆိုတာ လူေတြဆီက သေႏၶတည္ ျမစ္ဖ်ားခံတာမဟုတ္လား။ လူေတြခံစားေတြ႔ၾကဳံၾကတာေတြဟာ စာေပမွာ အရိပ္ထင္ ေရာင္ျပန္ဟပ္တာပါပဲ။ တိုင္းျပည္က သူ႔ကြၽန္ေအာက္ ေရာက္ေနခ်ိန္ ကိုယ့္ၾကမၼာကိုယ္ ဖန္တီးႏိုင္ေရးအတြက္ တိုင္းျပည္ လြတ္လပ္္ဖို႔ကိစၥ ဆႏၵျပင္းျပ အံၾကိတ္ လက္သီးဆုပ္ေနၾကေတာ့ ဒီခံစားမႈေတြက စာေပမွာ မျဖစ္မေန ထင္ဟပ္တာပါပဲ။ ဥပမာ-ဆရာၾကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းဆိုပါစို႔၊ ဆရာၾကီးဟာ ပထမဆုံး ပေဒသရာဇ္နဲ႔ ပေဒသရာဇ္ တပိုင္းေခတ္ကို ျဖတ္သန္းခဲ့ရတယ္။ ဒုတိယအေနနဲ႔ နယ္ခ်ဲ႕စနစ္နဲ႔ အရင္းရွင္ေခတ္၊ တတိယအေနနဲ႔ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲေခတ္ေတြကို ျဖတ္သန္းခဲ့ရတယ္။ ဒီျဖတ္သန္းတဲ့ေခတ္တိုင္းမွာ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး၊ အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရးဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ အေတြးအေခၚကိုပဲ မမွိတ္မသုန္ ဦးတည္ထားရွိၿပီး စာေပေတြေရးဖြဲ႕ခဲ့တယ္။ အထူးသျဖင့္ အဲဒီေခတ္၊ အဲဒီကာလက ျမန္မာလူမ်ဳိးအမ်ားစုေတြ နားရည္ဝၿပီး ရင္းႏွီးေနတဲ့ေလးခ်ဳိးၾကီးပုံစံမွာ ဒီအေတြးအေခၚ ဒီစိတ္ဓာတ္ေတြ အေျခခံၿပီးေရးဖြဲ႔ေတာ့ လူထုအထဲ လြယ္လြယ္ကူကူ က်ယ္ျပန္႔သြားတာပါပဲ။ ဒါဟာ ဆရာၾကီးရဲ႕ ႐ိုးသားမႈနဲ႔ ျပည္သူလူထုအေပၚ က႐ုဏာေမတၲာကို တကယ္ စစ္စစ္မွန္မွန္ထားရွိႏိုင္မႈတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။
''မခံခ်င္ မာန္ဝင္တဲ့ အစြမ္းရယ္နဲ႔
(ေၾသာ္...) မန္းအပ်က္တြင္ျဖင့္၊ ၾကငွာန္းမက္လိုက္ရပုံက၊
ပခန္းထြက္တဲ့ၿပီး၊ အၾကမ္းပတမ္းဖက္ကေရာ့မဟဲ့လို႔၊
ငမ္းငမ္းတက္သေရယိုေအာင္၊
နန္းဆက္အေမြကိုလည္း မွန္းမိတဲ့ျပင္'' ဆိုတဲ့ အေရးအသားမ်ဳိးေတြ
''ေရႊေဒါင္းေတာင္ ကေလာင္တစ္မ်ဳိးရယ္ႏွင့္
ေျပေကာင္းေအာင္ ေဆာင္မကိုးရယ္လို႔'' အစရွိတဲ့ စာသားေတြဟာ စာေပလက္နက္နဲ႔ တိုင္းက်ဳိးျပည္က်ဳိး ေဆာင္ရြက္မႈရဲ႕ ထိေရာက္တဲ့ျပယုဂ္ေတြ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
တိုင္းျပည္လြတ္လပ္ေရး ရယူၿပီးေနာက္ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ လူေတာ္ေလးေတြ အခ်င္းခ်င္း သေဘာထားမမွ်ျဖစ္ၿပီး ကြဲၾက၊ ၿပဲၾက၊ ေဆာ္ၾက၊ ႏွက္ၾက႐ုံမက လက္နက္ဆြဲကိုင္ၿပီး ေတြ႔ရာသခၤ်ဳိင္း ဓားမဆိုင္းျဖစ္ၾကပုံေတြျမင္ရေတာ့ စိတ္လက္မခ်မ္းမသာျဖစ္ၿပီး 'လြတ္လပ္ေရး' ၿပီးတာနဲ႔ အနားမယူႏိုင္ေသးဘဲ အိုၾကီးအိုမေရာက္ပါမွ 'ၿငိမ္းခ်မ္းေရး' အတြက္၊'ဒီမိုကေရစီေရး' အတြက္ ျမန္မာျပည္တနံတလ်ား စုန္ဆန္ေျပးလႊားလႈပ္ရွားရျပန္ေသးတယ္။
''မက္လည္း မက္စရာ လူတကာဖမ္းေနၾက၊
လက္ဝဲလက္ယာ အျဖဴအဝါ ႏွစ္လမ္းဟာေၾကာင့္၊
ရွက္ပဲရွက္ပကြာ လူမွာျဖင့္ ႏြမ္းလွေပါ့'' လို႔ေတာင္ ညည္းညဴခဲ့တာပါ။
ဒါေပမယ့္ အားမပ်က္ခဲ့ပါဘူး။ အားပ်က္လို႔လည္း မရဘူး။ အနားယူ ဇိမ္ခံ၊ ခံစားလို႔လည္း မရေသးပါဘူး။ လြတ္လပ္ၿပီး တိုင္းျပည္မွာ ထူေထာင္ေရးေတြ ဘာမွမလုပ္ႏိုင္ေသးဘူး။ အခ်င္းခ်င္းတိုက္ၾက ခိုက္ၾကလို႔ ေလာင္တဲ့၊ ႐ႈိ႔တဲ့မီးေတြ ၿငႇိမ္းသတ္ရတာနဲ႔တင္ အခ်ိန္ကုန္ေနတာကိုး။ ျမန္မာစာေပမွာ အဲဒီဂယက္၊ အဲဒီပုံရိပ္ေတြနဲ႔ တင္းက်မ္းပါပဲ။ ေရွာင္လို႔ လႊဲလို႔လည္း မရႏိုင္ဘူးေပါ့။ တကၠသိုလ္မွာ ေခတ္ပညာသင္ၿပီး တိုင္းျပည္ထူေထာင္ေရးအတြက္ ကမၻာနဲ႔အညီ ေဆာင္ရြက္မယ္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ၾကီးတဲ့ လူငယ္ေတြလည္း ေက်ာင္းစာအုပ္ေဘးခ်ၿပီး ဗုဒၶံသရဏံ ပန္းပြင့္ေရာင္စုံေတြနဲ႔ 'သမဂၢ' အဝန္းအဝိုင္းမွာ ေခါင္းခ်င္းဆိုင္ၿပီး တိုင္းေရးျပည္ရာေတြကို ေဆြးေႏြးေျပာဆိုၾကရ၊ ေရးသားထုတ္ေဝ လႈံ႔ေဆာ္ၾကရတဲ့အလုပ္ေတြကို အႏၲရာယ္အသြယ္သြယ္ၾကားမွာ ေန႔မအိပ္၊ ညမနား လုပ္ကိုင္ၾကရတာပါပဲ။ ျမန္မာျပည္သူလူထုအမ်ားစုၾကီး ဒုကၡပင္လယ္ေဝေနခ်ိန္မို႔ ဒီဒုကၡၾကီးက ကယ္တင္မယ့္စာေပေတြ ျပဳစုေရးသားၾကတာ မဆန္းပါဘူး။
ဒီမွာတင္ တကၠသိုလ္ ပညာတတ္အသိုင္းအဝိုင္းၾကားမွာ ေၾကးရတတ္လူနည္းစုရဲ႕ စိတ္ကူးယဥ္ဆန္တဲ့ လူသားဝါဒေတြလည္း ေပၚလာတာပါပဲ။ ျပာပုံထဲက တိုင္းျပည္ထူေထာင္ၾကရတဲ့ ကာလမွာ 'အႏုပညာသည္ ျပည္သူအတြက္' ဆိုတဲ့ အယူအဆ လိႈင္းလုံးၾကီးေတြနဲ႔အတူ 'အႏုပညာသည္ အႏုပညာအတြက္' ဆိုတဲ့ ေခတ္ၿပိဳင္အယူအဆေတြ ေပၚေပါက္တဲ့ကာလေတြပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီကာလေတြမွာ 'ျပည္သူ႔အတြက္' ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ထုထည္ၾကီးအေပၚ အျခားအယူအဆေတြ မလႊမ္းမိုးႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။
'မႏၲေလးဂိုဏ္း'ရဲ႕ ဓမၼဗိမာန္အလုပ္စခန္းေတြဟာ 'အႏုပညာသည္ျပည္သူ႔အတြက္ 'ဆိုတဲ့ အယူအဆအေပၚ ၿမဲၿမံခုိင္မာစြာ ဆုပ္ကုိင္ထားတယ္။ 'လြတ္လပ္ေရး' ဦးတည္ခ်က္အၿပီး ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ရဦးမယ့္ 'ၿငိမ္းခ်မ္းေရး'၊ ဒီမုိကေရစီေရး' အလံေတြကို ဆက္လက္ကုိင္ဆြဲခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က သက္ဆုိင္ရာ အာဏာရပါတီအဖြဲ႕အစည္းကုိ အဓိကအင္အားၾကီးၾကီးမားမားနဲ႔ လက္နက္ကိုင္ရင္ဆုိင္ေနတာက ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီျဖစ္တယ္။ ဒီလက္နက္ကုိင္တုိက္ပြဲၾကီးေတြကို ရပ္ဆုိင္းၿပီး သေဘာထားခ်င္းညိႇယူ ေဆြးေႏြး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာလက္တြဲၿပီး တုိင္းက်ိဳးျပည္ျပဳလုပ္ေဆာင္ေစလိုတဲ့ 'ၿငိမ္းခ်မ္းေရး' လႈပ္ရွားမႈေတြကုိ အဲဒီအခ်ိန္က အစိုးရအပါအဝင္အခ်ိဳ႕ေသာ ပါတီအဖြဲ႕အစည္းေတြက နားလည္မႈလြဲခဲ့တယ္။ ေျမေအာက္ပါတီရဲ႕ ေျမေပၚ (Pro) အဖြဲ႕ေတြလို႔ ျမင္ၾကတယ္။ တည့္တည့္ေျပာရရင္ 'ၿငိမ္းခ်မ္းေရး'လႈပ္ရွားမႈ လုပ္ေဆာင္သူ တဦးခ်င္းျဖစ္ေစ၊ အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္ေစ (ဘီ.စီ.ပီ)ေတြလို႔ပဲ စြပ္စြဲခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီကာလ အာဏာရအစုိးရသာမက ဆရာၾကီးရဲ႕ အားကိုးရဆံုး ထက္ထက္ျမက္ျမက္ တပည့္ႏွစ္ဦးျဖစ္တဲ့ (စိုးနဲ႔သန္း) သခင္စိုးနဲ႔ သခင္သန္းထြန္းတုိ႔ရဲ႕ အကြဲအၿပဲေၾကာင့္ သခင္သန္းထြန္းရဲ႕ ဘီစီပီနဲ႔ သခင္စိုးရဲ႕အလံနီ (RF) တုိ႔ကလည္း ရန္သူေတာ္ၾကီးေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္။
ဆရာၾကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းရဲ႕ လြတ္လပ္ေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ဒီမုိကေရစီေရးလမ္းေၾကာင္းနဲ႔ ဖဝါးေျခရာထပ္လုိက္ခဲ့တဲ့ အထက္ဗမာႏုိင္ငံ စာေရးဆရာအသင္းကုိ ဘီစီပီေတြလို႔စြပ္စြဲတာေတြ ရွိခဲ့တယ္။ အာဏာရအစိုးရမဟုတ္ဘဲ စာေရးဆရာအခ်င္းခ်င္းမွာလည္း ဒီလိုစြပ္စြဲၿပီး ခပ္ကင္းကင္းေနတာ ဆန္႔က်င္ဘက္လုပ္တာေတြ ရွိခဲ့တယ္။ အထက္ဗမာႏိုင္ငံ စာေရးဆရာအသင္းမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆရာၾကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႕ တ႐ုတ္ျပည္သြားေတာ့ အိုးေဝသတင္းစာက 'တ႐ုတ္နီ၏ဧည့္သည္ေတာ္ ျမန္မာနီမ်ား ဘၾကီးကုိယ္ေတာ္မိႈင္းပင္ လူနီစာရင္းဝင္ေနၿပီ' ဆိုတဲ့ ေခါင္းစီးနဲ႔ ေရးသားခဲ့ေသးတာပဲ။ အဲဒီအခ်ိန္က ဖြဲ႕စည္းတည္ရွိေနတဲ့ 'စာေရးဆရာအသင္း'မွာ ဆရာဒဂုန္တာရာ ဥကၠ႒အျဖစ္ေရြးခံရေတာ့ 'ကေလာင္နီဥကၠ႒'ဆုိတဲ့ အသုံးအႏႈန္းနဲ႔ ေထာပနာျပဳခဲ့တာပါ။ ဆုိလုိတာက အဲဒီ 'အနီ'ဆုိတဲ့ ေဝါဟာရနဲ႔ သမုတ္ခံ၊ ကမၸည္းတင္ခံရရင္ ႏုိင္ငံေရးဖိႏွိပ္မႈၾကီးအတြက္ ရာဇဝတ္ေကာင္လို႔ သတ္မွတ္ခံရျခင္း ျဖစ္တယ္။
စာေရးဆရာအခ်င္းခ်င္း 'အနီ'လို႔၊ 'ဘီစီပီ'လုိ႔ သတ္မွတ္ရာမွာ အာဏာရပါတီကသာမက အလံနီလို႔ေခၚတဲ့ (RF)ေတြက အဓိကေနရာကပါခဲ့တယ္။ ရန္ကုန္က စာေရးဆရာအသင္း၊ စာေရးဆရာသမဂၢ၊ ကဗ်ာသမဂၢစတဲ့ အသင္းအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ အထက္ဗမာႏုိင္ငံ စာေရးဆရာအသင္းစတဲ့ေနရာေတြရဲ႕ ပဋိပကၡေတြမွာ ဘီစီပီနဲ႔ အာရ္အက္ဖ္တို႔ရဲ႕ ပဋိပကၡအေျခခံေတြရဲ႕ အေမြေတြျဖစ္ခဲ့တယ္။ ကမၻာေအး စာေပညီလာခံၾကီးမွသည္ မႏၲေလး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလမ္းေပၚက ဘုိးဝဇီရခန္းမအထိ ဒီဂယက္ေတြ အရွိန္မေသခဲ့ပါဘူး။
အခု ႏုိင္ငံေရးဆုိင္ရာ ေျပာဆုိေရးသားမႈမ်ား အနည္းငယ္လမ္းပြင့္ေနခ်ိန္မွာ အတိတ္က အသံအခ်ိဳ႕လည္း မသိမသာ ျပန္လည္ၾကားေနရပါေသးရဲ႕။ စာေရးဆရာေတြမွာ ဘယ္သူက ဘီစီပီ၊ ဘယ္သူက အာရ္ဖက္ဖ္ဆုိတာေတြေလ။ ဒီကေန႔ ဒီအခ်ိန္အခါ ဒါေတြေတာ္ၾကပါေတာ့။
No comments:
Post a Comment