Wednesday, July 27, 2011

မတင္မက် ျဖစ္ေသာ အခြင့္အေရး

ဂ်ဳိးဆက္ဖ္ ေဘာ (Joseph Ball)

၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပြဲမ ွလာသည့္ အရပ္သားပါလီမန္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္မွာ လြတ္လပ္ခြင့္မ်ား ပြင့္လန္းလာသည့္ကာလ၊ ဒီမိုကေရစီ ထြန္းကားသည့္ ကာလတခုသို႔ ဦးမတည္ေစခဲ့သည္ကား ေသခ်ာသည္။ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ား ကတိကဝတ္ျပဳထားသလို "စည္းကမ္းျပည့္ဝေသာ ဒီမိုကေရစီ" သို႔ပင္ မျဖစ္ေပၚေစခဲ့ဟု ျငင္းခ်က္ထုတ္ဖြယ္ ရွိသည္။

သို႔ေသာ္ အလားတူ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားမွေန၍ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးတြင္ အၾကီးအက်ယ္ အေျပာင္းအလဲမ်ား ျဖစ္မလာခဲ့ဟုေျပာလွ်င္ေတာ့ မွားေပလိမ့္မည္။ ယခုေျပာင္းလဲလာသည့္ အေနအထားေၾကာင့္ တရားဝင္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်မွတ္ႏိုင္သည့္ ဝန္းက်င္အတြင္းႏွင့္ ျပင္ပရွိ အင္အားစုမ်ားထံ ေမးခြန္းအသစ္မ်ားလည္း ျဖစ္ေပၚလာေနသည္။ ဤသို႔ျဖစ္လာသည့္ ရလဒ္ေၾကာင့္ ယေန႔ကာလတြင္ ႏိုင္ငံေရး
ေခါင္းေဆာင္ အသီးသီးႏွင့္ ျပည္သူမ်ားတြင္ပါေရွ႕ဆက္ရမည့္ အနာဂတ္ကို ပံုသြင္းႏိုင္သည့္ အာဏာအနည္းအက်ဥ္းမွ်ေတာ့ ရွိလာၾကသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ ဆယ္စုႏွစ္ ၂ ခုအတြက္ အေကာင္းဆံုး အေနအထားမွာမူ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ တိုင္းရင္းသားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး အတိုက္အခံမ်ားႏွင့္ အနည္းဆံုး စစ္တပ္က ရင္ဆိုင္ေျပာဆိုလာရသည္။ အစိုးရတခုအတြက္ ဆက္လက္ျဖတ္သန္းေက်ာ္လႊားရန္ က်န္ေနေသးသည့္ အခက္ခဲဆံုးက႑လည္း ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ၂ဝဝ၄ ခုႏွစ္မွစ၍ တဦးတည္းက ခ်ဳပ္ကိုင္လႊမ္းမိုးထားခဲ့ၿပီး၊ မည္သူက ဦးေဆာင္ေန သည္ဟူ၍ ေမးခြန္းထုတ္စရာမလို၊ အထင္အရွား ရွိေနခဲ့သည္။ စစ္တပ္ အုပ္ခ်ဳပ္ပံု ယႏၲယားအရ သေဘာတူညီခ်က္မ်ား ရယူရန္ အတြက္ျဖစ္ေစ၊ ေစ့စပ္ေဆြးေႏြး ညိႇႏိႈင္းရန္အတြက္ျဖစ္ေစ ဝိဝါဒ ကြဲစရာ အေနအထားက မေပးသေလာက္ အနည္းအက်ဥ္းသာ ရွိခဲ့သည္။

ယခုအေနအထားက ဤသို႔ မဟုတ္ေတာ့ပါ။ ေရြးခ်ယ္စရာအေနအထား ရွိေနၿပီျဖစ္သည္။

ယခုအခါ ပါလီမန္ လႊတ္ေတာ္ထိပ္ပိုင္းတြင္ ေနရာ ရယူထားသည့္ ထိပ္သီးေခါင္းေဆာင္မ်ားအဖို႔ ေရွ႕လာမည့္ အနာဂတ္ အစိုးရသစ္တြင္ မည္သို႔အေနအထား ရယူၾကမည္ဆိုသည္ကို ၿပိဳင္ဆိုင္ေနၾကမည္ဆိုသည္မွာ သံသယရွိစရာ မလိုပါ။ သိသာသည့္ အေနအထားမွာ ဒုသမၼတ သီဟသူရ ဦးတင္ေအာင္ျမင့္ဦးႏွင့္ေအာက္လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ သူရ ဦးေရႊမန္းအၾကား အာဏာဗိုလ္လုပြဲပင္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း သမၼတဦးသိန္းစိန္၏ အေရးပါမႈ အပါအဝင္ က်န္ကိစၥအမ်ားအျပား ဆက္လက္ေဆြးေႏြးစဥ္းစားစရာ က်န္ေနေသးသည္။ ယခင္ စစ္တပ္အရာရွိမ်ားအဖို႔ တဦးခ်င္း စဥ္းစားေနစရာ ရွိသလို၊ တပ္မေတာ္အတြင္းရွိ ရဲေဘာ္မ်ားအေနျဖင့္လည္း ႏိုင္ငံေရး အာဏာ ၿပိဳင္မႈ အသံမ်ား ကြဲျပားလာသည္ႏွင့္အမွ် ကြဲျပားရပ္တည္ၾကဖြယ္ ရွိေနသည္။ ဤသို႔ႏိုင္ငံေရး ဟင္းေလးစံု အိုးထဲတြင္ၾသဇာၾကီး သည့္ ဌာနအသီးသီး၏ ဝန္ၾကီးမ်ားကလည္း သူတို႔ဌာန ယႏၲယားဆိုင္ရာအရ မ်ားစြာ လစ္ဟာမႈရွိေနသည့္ အေျခအေနတြင္၊ အခြင့္အလမ္း မ်ားကလည္း မ်ားစြာရွိေနရာ သူတို႔ဌာနယႏၲယားစနစ္ကို ဖြဲ႔စည္းေျခကုတ္ယူရန္ ၿပိဳင္ဆိုင္ေနၾကပါသည္။ သူတို႔ႏွင့္ မိတ္ဖက္ျပဳမည့္ အင္အားစုမ်ားကလည္း ေပၚထြက္လာမည့္ အခြင့္အလမ္း၊ ရာထူးဌာနႏၲရတို႔ကို ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကသလို၊ ရွိၿပီးသားအေနအထားကိုလည္း ဆံုးရႈံးမသြားေစရန္ ကာကြယ္ထားၾကသည္။

သမၼတဦးသိန္းစိန္က ေဒသဆိုင္ရာ လႊတ္ေတာ္မ်ားကို အာဏာလုပ္ပိုင္ခြင့္ ပိုမိုျဖည့္ဆည္းေပးေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ စီမံခန္႔ခြဲမႈမ်ား၌ ျငင္သာသည့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား လုပ္ေဆာင္ရန္ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားကို မိန္႔ခြန္းေျပာၾကားခဲ့ၿပီးေနာက္၊ သူက တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္ သက္ေနခဲ့သည္။ သိသာထင္ရွားသည့္ ၾကိဳးပမ္းလုပ္ေဆာင္မႈမ်ားလည္း မေတြ႔ခဲ့ရေပ။ ဤသို႔ ျမင္ေတြ႔ရသည့္ အေျခအေနမ်ားက သူ႔ကို သမၼတေနရာ၌ တင္ထားၿပီး၊ အမွန္တကယ္ ႀကိဳးကိုင္လုပ္ေဆာင္မည့္ သူမ်ားက ကန္႔လန္႔ကာ ေနာက္ကြယ္မွ လႊတ္ေတာ္ကို အသံုးခ်ကာ လုပ္ေဆာင္ၾကလိမ့္မည္ဟု ယူဆစရာ ရွိေနသည္။

ဤသို႔ ျမင္ေတြ႔ေနရသည့္ အေနအထားေၾကာင့္ ရလဒ္အျဖစ္ သမၼတ၏ က်ရႈံးခန္းကို ၾကိဳတင္နမိတ္ဖတ္မႈေကာလာဟလမ်ား ေျပာဆိုလာၾကၿပီး၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေျပာင္းအလဲတြင္ ပို၍အင္အားၾကီးသည့္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားကႏိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ လမ္းေၾကာင္းမ်ား ေပၚထြန္းလာေစရန္ ၎တို႔၏ ေျခရာလက္ရာမ်ားကို ထင္ထင္ရွားရွားျပသလာၾကေၾကာင္း ေျပာဆိုလာၾကသည္။ ယခုအခ်ိန္တြင္ သမၼတအေနျဖင့္ ၎၏ပါတီ ၾကံ႕ခိုင္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးပါတီႏွင့္ ယခင္ တာဝန္ယူခဲ့သည့္ စစ္တပ္တြင္းမွ ေထာက္ခံမႈမ်ားလည္း မရရွိႏိုင္ဘဲ ျဖစ္ေနသည္။ သမၼတတြင္ ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံ ေထာက္ခံမည့္ အင္အားစု မရွိဘဲ ျဖစ္ေနရသည္။

လူအမ်ား စိတ္ေက်နပ္ဖြယ္ျဖစ္သည့္ ၎၏ မိန္႔ခြန္းမ်ားအတိုင္း သမၼတအေနျဖင့္ မည္မွ် ႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္စြာ အရွိအတိုင္း ေျပာဆိုခဲ့သည္ကို ခန္႔မွန္းတြက္ဆရန္ ခက္ခဲလွပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း သမၼတေနရာ လ်ာထားၾကသူမ်ား ကေတာ့ ေရွ႕အတြက္ ခင္းက်င္းျပင္ဆင္ေနၾကမည္မွာ သံသယရွိစရာ မရွိပါ။ ေအာက္လႊတ္ေတာ္၏ ဥကၠ႒ ဦးေရႊမန္းႏွင့္ ဒု-သမၼတ ဦးတင္ေအာင္ျမင့္ဦးတို႔က ေရွ႕လာမည့္ကာလတြင္ ဤေနရာအတြက္ ၿပိဳင္ဆိုင္ၾကမည့္ သူမ်ားအျဖစ္ ေရွ႕တလွမ္းတက္လာခဲ့ ၾကၿပီ ျဖစ္သည္။

အရင္ စစ္အစိုးရ ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီတြင္ နံပါတ္ ၃ ေခါင္းေဆာင္ ေနရာယူခဲ့သည့္ ဦးေရႊမန္းက အစိုးရလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ေဝဖန္ေျပာဆိုလာခဲ့သည္။ မၾကာေသးမီက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို မိန္႔ခြန္းေျပာဆိုခဲ့ရာ၌ ၎က ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ကမၻာတြင္ ေအာက္တန္းေနာက္တန္း က်ေနရသည့္ အေျခအေနကို ဝန္ခံေျပာဆိုခဲ့ၿပီး၊ လႊတ္ေတာ္ကို အားေကာင္းေစရန္အတြက္ အားျဖည့္လုပ္ေဆာင္ၾကရန္၊ အက်င့္ပ်က္ျခစားမႈကဲ့သို႔ေသာ ျမန္မာလူမႈအဖြဲ႔အစည္းတြင္ ေသြလြဲေနသည့္ ကိစၥမ်ား ျပဳျပင္ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ တိုက္တြန္းလာခဲ့သည္။ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီး မင္းေအာင္လိႈင္က ဦးေရႊမန္းေနာက္မွ ရပ္တည္ေပးစရာ ရွိသည္ဟုလည္း ယူဆရသည္။

သူႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ခ်က္အရဆိုလွ်င္ ဦးတင္ေအာင္ျမင့္ဦးက ယခင္လူေဟာင္းမ်ားကို ဦးေဆာင္ကာကြယ္ေပးထားသူဟု ယူဆစရာ ရွိသည္။ သူက ယခင္အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့သည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးၾကီးသန္းေရႊ၏ ၾသဇာေလာင္းရိပ္အတိုင္း လိုက္နာမည့္သူ ဟုလည္း ယူဆရသည္။ ဒု-သမၼတက တိုက္႐ိုက္ျဖစ္ေစ၊ သြယ္ဝိုက္၍ျဖစ္ေစ စစ္အာဏာသိမ္းမႈ ပံုစံမ်ဳိးျဖင့္ ထိပ္သို႔ တက္လာမည္ဟုလည္း ေျပာဆိုမႈမ်ားပင္ ရွိေနျပန္သည္။ ျပန္ၾကားေရးဝန္ၾကီး ဦးေက်ာ္ဆန္းက ဒု-သမၼတ၏ အုပ္စုတြင္ ပါသူဟု ယူဆၾကၿပီး၊ သူက ဒု-သမၼတအေပၚ နာခံမႈရွိစြာ ဦးေရႊမန္း၏ မိန္႔ခြန္းကို လူထုအမ်ားအၾကား အာ႐ံုစိုက္မႈ မရရေလေအာင္ စိစစ္တည္းျဖတ္မႈမ်ား ျပဳေပးခဲ့ေသးသည္။

ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကပင္ ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္ေနၾကသူမ်ားက ျမန္မာႏိုင္ငံကို ကာလၾကာရွည္ အုပ္ခ်ဳပ္လာေနခဲ့သည့္ တပ္မေတာ္အတြင္း တေသြးတသံ စုစည္းညီညြတ္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ သံသယရွိေနခဲ့ၾကသည္။ တပ္မေတာ္က ၿပိဳင္ဘက္ အတိုက္အခံအုပ္စုမ်ား အေပၚတြင္ လည္း အစဥ္တစိုက္ ေသြးခြဲအုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ျဖင့္ က်င့္သံုးလာခဲ့ေသးရာ ၎တို႔အတြင္းမည္မွ် ညီညြတ္ၾကပါသနည္းဟုလည္း ေစာေၾကာ စရာ ျဖစ္ေစသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ယခုအခါ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ျမင္ကြင္းအတြင္း စစ္တပ္က အဓိက ဆက္လက္ ေနရာယူ ထားႏိုင္ ေတာ့မည့္ အေျခအေန မဟုတ္ေတာ့ပါ။ ထို႔အျပင္ အတိုက္အခံမ်ား၏ ပံုမွန္ ရပ္တည္ရာ ေနရာလည္း ေပၚထြက္လာခဲ့သည္။ ၎အျပင္ စစ္တပ္အရာရွိေဟာင္း ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားအတြင္းတြင္လည္း အားၿပိဳင္မႈမ်ား ရွိလာေနသည္။ အျပင္ပန္းတြင္ေတာ့ ပိုမိုရႈပ္ေထြးစြာ ျဖစ္ေပၚေနသည့္ စစ္တပ္အင္အားစုမ်ားအတြင္း အေျခအေနကို ျမင္သာဦးမည္ မဟုတ္ေသးပါ။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ ယခု အာဏာရ ယူထားသည့္ အစိုးရေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ၎တို႔၏ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဘက္မ်ားကိုေထာက္ခံ ပံ့ပိုးမည္ေလာဟု ေရြးခ်ယ္စရာ လမ္းစရွိလာ ပါသည္။ ထိုမွ်မက မည္သူ႔ကို ေထာက္ခံ ပံ့ပိုးမည္နည္းဟုလည္း ေရြးစရာ ျဖစ္လာေစသည္။

ေရြးေကာက္ပြဲဆိုသည္မွာ ဒီမိုကေရစီစနစ္တြင္ တစိတ္တက႑သာ ျဖစ္သည္။ လူတိုင္းကို တန္းတူညီမွ် အာဏာရွိေစျခင္းကို ျပသျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႔မဟုတ္ အစိုးရအုပ္ခ်ဳပ္ေရးက႑မ်ားတြင္ လူမႈအဖြဲ႔အစည္းအေနျဖင့္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခြင့္ သေဘာသဘာဝကို ျဖည့္ဆည္းေပးျခင္း ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္၊ေရြးေကာက္ပြဲသည္ ေရြးေကာက္ပြဲအေတြ႔အၾကံဳ သက္သက္မွ်ကိုသာ ထုတ္ႏႈတ္ေျပာျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ လူအမ်ား ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ရွိသည့္ အစိုးရအုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ ျဖစ္ေပၚလာေစေရးကိစၥအတြက္မူ လုပ္ေဆာင္စရာ ကြက္လပ္ေနရာမ်ားစြာ က်န္ရွိေနပါေသးသည္။ မည္သို႔ျဖစ္ေစ လုပ္ေဆာင္ဖြယ္ကိစၥမ်ား ကုန္ဆံုးသြားသည္ မဟုတ္ပါ။

ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး ျပန္လည္တည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္ အလားအလာ ဆိုသည္မွာ အစိုးရ၊ တိုင္းရင္းသား ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ထင္ရွားသည့္ ႏိုင္ငံေရးအတိုက္အခံ အင္အားစုမ်ား အၾကား ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးႏိုင္မႈအေပၚ မူတည္ေနပါသည္။ ဤကိစၥမွာလည္း အသစ္အဆန္း မဟုတ္ပါ။ အသစ္အဆန္း ကိစၥမွာ အနာဂတ္ ကာလတြင္ မည္သူႏွင့္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးမႈ ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ျမင္ႏိုင္သည္ဆိုသည့္ ကိစၥပင္ျဖစ္သည္။ အတိတ္ကာလတြင္ ဤသို႔ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးမႈ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ မရွိသေလာက္ ျဖစ္ခဲ့ၿပီး၊ အင္အားစု အသီးသီးအၾကား ယံုၾကည္မႈမွာလည္း မရွိသေလာက္ ျဖစ္ေနခဲ့သည္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး တန္႔ေနခဲ့ရၿပီး၊ ေရွ႕မတိုး ေနာက္မဆုတ္ႏိုင္ျဖစ္ေနခဲ့ရသည့္ အေနအထားေၾကာင့္ ယခုျဖစ္ႏိုင္ေျခမွာလည္း
ေဝးကြာေနသကဲ့သို႔ ရွိျပန္သည္။

ဝန္ခံရမည့္ကိစၥမွာ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးကို ေဘးထြက္၍ ၾကည့္ပါက ဇာတ္လမ္းသစ္ကို ယခင္ဇာတ္ေကာင္ေဟာင္းမ်ား အမ်ားစုျဖင့္ ကျပေနသည္ကို ေတြ႔ၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ နိဂံုးတြင္လည္း စိတ္လႈပ္ရွားဖြယ္ မရွိသည့္ ထူးမျခားနား ဇာတ္သိမ္းမ်ဳိးပင္ ျဖစ္မည္ဟု သံုးသပ္ရျပန္သည္။ ျပင္ပတြင္ရွိေနသည့္ လူထုအမ်ားႏွင့္ အစိုးရစည္းဝိုင္းအတြင္း ရွိေနသူမ်ားအၾကား ယံုၾကည္မႈ တည္ေဆာက္၍ မရႏိုင္မခ်င္း ဤသို႔ဤပံု ျဖစ္ေနမည္ဟုလည္း သံုးသပ္၍ရသည္။ ယခင္က မရွိဘူးေသးသည့္ အခြင့္အလမ္း ေရြးခ်ယ္စရာမ်ားကို ရွာေဖြၿပီး၊ အေရးပါသည့္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးမႈမ်ားျဖစ္လာေစေရးအတြက္ နည္းလမ္းရွာပါက အခြင့္အလမ္းမ်ား ေပၚေပါက္လာဖြယ္ ရွိပါသည္။

ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ျဖင့္ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနျခင္းထက္ ပင္မျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးက အလိုအေလ်ာက္ ေပါက္ကြဲအံုႂကြ၍ ၎တို႔၏ မဟာဗ်ဴဟာမ်ားကို ျပန္လည္သံုးသပ္ၾကေစရန္၊ လိပ္ခဲတည္းလည္းျဖစ္ေနသည့္ ျပႆနာမ်ားကို ျပန္၍ သံုးသပ္ၾကေစရန္ပင္ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ ေရြးေကာက္ပြဲျဖင့္သြားသည့္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ မလာေသးပါ။ သို႔ေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံေရးမွန္ကူကြက္တြင္ ျပႆနာတက္စရာ ေရြးေကာက္ပြဲ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားေၾကာင့္ ရႈပ္ေထြးေပြလီမႈမ်ားလည္း စတင္လာခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ တိုးတက္မႈမ်ား မျမင္မေတြ႔ရေသးဘဲ ရွိေနသည့္တိုင္ေအာင္၊ မိမိတို႔ ေထာက္ခံပံ့ပိုးရမည္ဟု သတ္မွတ္ထားသည့္သူကိုပင္ ပထမဦးစြာ အထင္အရွား ဆက္လက္
ေထာက္ခံေပးေနရဦးမည္ ျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ ဤေနရာတြင္ ဝန္ခံေျပာဆိုရမည့္အခ်က္မွာ ဤအၾကံေပးခ်က္သည္ပင္ ေအာင္ျမင္မႈရရန္ အာမခံခ်က္ မေပးႏိုင္ပါ။ ထို႔အျပင္ ေခတ္သစ္ျမန္မာႏိုင္ငံကို တလြဲတေခ်ာ္ အုပ္ခ်ဳပ္ယိုယြင္းေစခဲ့သည့္ တာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ပူးတြဲတာဝန္ခံ အလုပ္လုပ္ရမည့္ အေနအထားလည္း ရွိႏိုင္ပါသည္။ အကယ္၍ ၎ပုဂၢိဳလ္မ်ား အတူတကြ တစားပြဲတည္းထိုင္၍ ညိႇႏိႈင္းႏိုင္ၿပီး၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေရွ႕ဆက္ရမည့္လမ္းအတြက္ ဘက္စံုက်သည့္ အေျခခံမူမ်ား ခ်မွတ္၍ အေကာင္အထည္ေပၚလာမည္ ဆိုသည္ကိုလည္း အာမခံ ကတိေပးႏိုင္မည့္ အေနအထား မရွိပါ။ ထိုမွ်မက ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒအေနျဖင့္ လာမည့္ အနီးကပ္အနာဂတ္တြင္ ဆက္လက္၍ သက္ဝင္ေနဦးမည္ျဖစ္ၿပီး၊ စစ္တပ္က ႏိုင္ငံေရးစင္ျမင့္ေပၚတြင္ အခန္႔သား ေနရာယူထားၾကလိမ့္ဦးမည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ အတိတ္ ၂၁ ႏွစ္တာကာလက တျဖည္းျဖည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားမည့္နည္းတူ၊ ေရြးေကာက္ပြဲ ဒီမိုကေရစီကိုလည္း လက္ေတြ႔စမ္းသပ္ က်င့္သံုးၾကဦးမည္သာ ျဖစ္သည္။

ဤသို႔ ေရွ႕အေရး အကဲျဖတ္မႈႏွင့္ ေခတ္သစ္ျမန္မာ့သမိုင္းကို ထည့္သြင္းအသိအမွတ္ျပဳ စဥ္းစားပါက လံုးဝအႏိုင္ရေရး၊ မိမိတို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားသည့္အတိုင္း အေျခအေန မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ က်ေရာက္လာမည့္ေန႔ စသျဖင့္ကို ေစာင့္စား စိတ္ကူးေနျခင္းအေပၚ လူအမ်ား အၾကိဳက္ေတြ႔ေနၾကမည္သာ ျဖစ္သည္။ မည္သို႔ဆိုေစ ယေန႔ကာလတြင္ မိမိတို႔ အေကာင္းဆံုးအျဖစ္ ဖန္တီးႏိုင္မည့္ အခြင့္အလမ္းမ်ားလည္း ရွာေဖြေတြ႔ရွိႏိုင္မည့္ အခ်ိန္ျဖစ္ပါေတာ့သတည္း။

(Joseph Ball ေရးသားသည့္ An opportunity missed, or an opportunity best lost? ကို ဆီေလ်ာ္ေအာင္ျပန္ဆို ေဖာ္ျပပါသည္။)

No comments: