Saturday, September 11, 2010

အလိုက္မသိတတ္သူ

မဇၥ်ိမသတင္းဌာန

ခင္ခင္ျမင့္ႏွင့္ ခင္ခင္ဆင့္ ညီအမပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ႐ုပ္ရည္သြင္ျပင္မွာ မတူၾကေပ။ တကၠသိုလ္တြင္ ဒီဂရီရယူၿပီးသူမ်ားပီပီ ပညာတတ္၍ ရည္မြန္ၾကေသာ္လည္း ခင္ခင္ျမင့္၏ ဟန္ပန္က ပိုမိုသားနား ခန္႔ထည္လွ၏။ သူသည္ ဝမ္းေရးအတြက္ လခႏွင့္ေရာ ျပင္ပအလုပ္ကိုေရာ လုပ္ကိုင္သူ မဟုတ္ေပ။

ေန႔စဥ္ သူထံုးေသာ ဆံထံုးမွာ ေရွးဘီေအမ်ားဟန္အတိုင္း ခပ္ျမင့္ျမင့္ ျပည့္ျပည့္ ဆံထံုးကိုထံုးတတ္၍ သူ႔မ်က္ႏွာႏွင့္လည္း လိုက္ေလ်ာေပသည္။ ျပည့္ၿဖိဳးေသာ မ်က္ႏွာတြင္ ႏွာတံျမင့္ပံု မ်က္လံုးဝိုင္းစက္ ေတာက္ပပံုတို႔မွာ မင္းကေတာ္ၾကီး တေယာက္သဖြယ္ လွပ႐ံုမွ်မက နက္ေမွာင္ထူထဲေသာ မ်က္ခံုးမွာ သူ႔မ်က္ႏွာ၏ က်က္သေရပင္ျဖစ္ေပသည္။ သူ႔ႏႈတ္ခမ္းပါးေလးမ်ားသည္ ေသးသြယ္ သပ္ရပ္၍ ပါးစပ္က်ဥ္းက်ဥ္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ စကားေျပာလွ်င္ ပိုမို၍ ခ်စ္စရာေကာင္းေပသည္။

အထူးသျဖင့္ စကားေျပာလွ်င္လည္း လွပေသာ စကားလံုးေလးမ်ားကိုသာ ေရြးခ်ယ္ေျပာတတ္႐ံုမက သိမ္သိမ္ေမြ႔ေမြ႔လည္း ေျပာဆိုတတ္ေလသည္။

“ခုေနမ်ား ေရတခြက္ေလာက္ေသာက္ရရင္ အပုကို မမ ေႏွာက္ယွက္ရာမ်ား က်မလားကြယ္”
သူက ယခုစကားလံုးသံုးလွ်င္ အိမ္ေစမေလး အပုက ၿပံဳးရႊင္စြာ ေရခပ္ေပးရေလ၏။ အပုသည္ အေစခံ သက္တမ္းရွည္ၿပီျဖစ္၍ ခင္ခင္ျမင့္၏ ေလယူေလသိမ္းကို နားလည္ၿပီးျဖစ္သည္။

“ေဟာဒီျမက္ေတြသာ တကယ္လို႔ ညီညီညာညာ ျဖစ္သြားရင္ ဒို႔မ်ားအိမ္ပန္းခင္းေလးဟာ ပိုၿပီး လွသြားမွာပဲ”
ယခုလိုေျပာျပန္လွ်င္လည္း မာလီဆာထူးမွာ ျမက္ခင္းကို ၫွိျဖတ္ေပးရ၏။ ၿခံထဲက ပန္းပြင့္မ်ား အိပ္ခန္းစားပြဲအိုးတြင္ ထိုးရန္ လိုခ်င္သည့္အခါတြင္လည္း “တကယ္လို႔မ်ား မမ အခန္းထဲမွာ ႏွင္းဆီပန္းရန႔ံေလး ေမႊးေနရင္ သိပ္ေကာင္းမွာပဲ” ဟု ေျပာတတ္၏။ ဆာထူး ေရာက္စက သူ႔စကား၏ ဆိုလိုခ်က္ကို ႐ုတ္တရက္နားမလည္ဘဲ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ အပုက သင္ျပေပးရ၏။

မမၾကီး၏ ဆိုလိုခ်က္မွာ အိပ္ခန္းရွိ စားပြဲခံုေပၚက ပန္းအိုးကို ႏွင္းဆီပန္းအိုးထိုးလိုေၾကာင္း ႏွင္းဆီပန္းျဖတ္၍ေပးရန္ ေျပာျပရ၏။

ထမင္းစားပြဲတြင္လည္း အစ္မအၾကီးျဖစ္၍ ဟင္းအရင္ဆံုး ျမည္းၿပီးလွ်င္ စားပြဲထိုး ခင္ေမာင္ကို ၿပံဳး၍ ၾကည့္တတ္၏။ သူၿပံဳးလွ်င္ ခင္ေမာင္က အနားကပ္လာရသည္။

“တကယ္လို႔မ်ား ေဟာဒီ ဟင္းခါးေလးထဲ င႐ုတ္ေကာင္းပိုထည့္ရင္ အဆင္ေျပမလားမသိ” ခင္ေမာင္ေငး၍ ၾကည့္ေနစဥ္
“ခင္ေမာင္ င႐ုတ္ေကာင္းပုလင္း သြားယူေခ်။ မမၾကီး င႐ုတ္ေကာင္း လိုခ်င္လို႔” ခင္ခင္ဆင့္က ဝင္ေျပာလိုက္မွ ခင္ေမာင္သည္ မီးဖိုရွိရာသို႔ ေျပးသြား၏။

“မမၾကီးကလည္း ငါ င႐ုတ္ေကာင္းလိုခ်င္တယ္ ေျပာေရာေပါ့ မမၾကီးရယ္”
ခင္ခင္ဆင့္သည္ စိတ္မရွည္သလို ဝင္ေျပာလိုက္လွ်င္ ခင္ခင္ျမင့္က ၿပံဳး၍ ေနတတ္၏။ သူသည္ သူ႔ပရိသတ္ေရွ႕တြင္လည္း တဘက္သား စြဲလမ္းေအာင္ စကားေျပာေကာင္းသူ တေယာက္ ျဖစ္ေပသည္။

သူစကားေျပာရာတြင္ စိတ္ရွည္ လက္ရွည္ေျပာတတ္သေလာက္ ညီမ ခင္ခင္ဆင့္က ခပ္ျပတ္ျပတ္ ေျပာတတ္၏။ မ်က္ခံုးေမြးထူသည့္ သြင္ျပင္မွလြဲ၍ ညီအစ္မႏွစ္ေယာက္ မ်က္ႏွာမွာ မတူေပ။

ခင္ခင္ဆင့္သည္ အက်ဳိးေပးႏံုခ်ာသည္ဟု ေျပာရမလားမသိ။ သူ႔မ်က္ႏွာသည္ ခၽြန္း၍ ရွည္ေသးေသးျဖစ္သည္။ ကိုယ္လံုး ကိုယ္ေပါက္မွာလည္း ခင္ခင္ျမင့္လို ခန္႔ထည္ျပည့္ၿဖိဳးဖို႔ေဝး၍ လူစဥ္မွီဖို႔ပင္ မနည္းၾကိဳးစားေနရဟန္ရွိသည္။ သူသည္ အစိုးရေက်ာင္းတေက်ာင္း၏ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမျဖစ္ေသာ္လည္း သူ႔ကိုယ္သူ ခန္႔ထည္ေအာင္ ျပင္ဆင္၍မရ တခါတရံ ရွည္လ်ားေသာ ပုဝါၾကီးခ်ထားေသာ္လည္း အ႐ုပ္ကိုပုဝါတင္ထားသလို တျခားစီ ျဖစ္ေနေတာ့သည္။ ခင္ခင္ျမင့္ကေတာ့ ပုဝါ ရွည္ရွည္ ၿခံဳလိုက္လွ်င္ အင္မတန္ လွပ ခန္႔ထည္ေသာ အပ်ဳိၾကီးဟန္ ေပၚလာ၏။

ခင္ခင္ဆင့္သည္ ေန႔စဥ္ ေက်ာင္းကိစၥႏွင့္ အလုပ္မ်ားေနတတ္၍ ခင္ခင္ျမင့္ကမူ အသင္းအပင္းႏွင့္ ရပ္ေရးရြာေရး ကိစၥမ်ားႏွင့္ တခါမွ် မအားလပ္ေပ။ “အမ်ဳိးသမီး စာရိတၱျမႇင့္တင္ေရး အသင္း”၊ “ကယ္တင္ေရးအသင္း”၊ “အိမ္ေထာင္ရွင္မ အစည္းအ႐ံုး”၊ “စာေပျမႇင့္တင္ေရးအဖြဲ႔” စေသာ အဖြဲ႔မ်ားတြင္ ပါဝင္႐ံုမက ႏိုင္ငံျခားသို႔ ေစလႊတ္ေသာ မစ္ရွင္မ်ားတြင္လည္း ခင္ခင္ျမင့္သည္ အၿမဲလိုလို ပါတတ္၏။

အိမ္ေရွ႕ခန္းရွိ အလွျပင္မွန္ဘီ႐ိုထဲတြင္ ခင္ခင္ျမင့္သည္ သူေရာက္ေသာ တိုင္းျပည္မ်ားမွ ပစၥည္း တခုစီတခုစီ ဝယ္ယူလာ၍ စုေဆာင္းထား၏။ တ႐ုတ္နီျပည္မွာ ခ်ယ္ရီပန္းပင္ေလးႏွင့္ ငွက္ျဖဴေလးသံုးေကာင္တုိ႔အား ျပင္ဆင္ထားသည္မွာ လွပေသာ ရဂံုေတာသဖြယ္ သာေတာင့္သာယာရွိလွ၏။ ထီးေဆာင္းထားေသာ ဂ်ပန္ပ်ဳိျဖဴ၏ ခ်ဳိၿပံဳးေသာ ႐ုပ္သြင္ကိုလည္း ဆြစ္ဇာလန္မွ ဂါဝန္ကားေလး ဝတ္ထားေသာ အ႐ုပ္ငယ္ႏွင့္အတူ ယွဥ္လ်က္ေတြ႔ရေပသည္။

အေမရိကားမွ လူနီအ႐ုပ္မ်ား၊ အိႏၵိယ၏ ေၾကးႏွင့္ထုလုပ္ထားေသာ အိႏၵိယတိုင္းရင္းသူ အ႐ုပ္မ်ားကိုလည္း ကေမၺာဒီးယားမွ ဝယ္ယူခဲ့ေသာ ေလွငယ္ေဘးတြင္ ေတြ႔ရေပသည္။ တျခားေရာက္သမွ် တိုင္းျပည္အသီးသီးမွ ပစၥည္းမ်ဳိးစံုကို ျပင္ဆင္ထား၏။

သူ႔အိပ္ခန္း၏ ခန္းဆီးမ်ားကို ဂ်ပန္ပိုးတု ပြင့္႐ုိက္မ်ားႏွင့္ ျပင္ဆင္ေစ၍ အိပ္ရာဖုံးကိုမူ ခ်က္ကိုစလိုဗက္မွ ဖဲကို ဖံုးရေပသည္။ ၾကက္ေသြးရင့္ရင့္အေပၚတြင္ ေရႊေရာင္ပြင့္ ေသးေသးခက္ထားေသာ ဖဲအိပ္ရာဖံုးကို ခင္ခင္ျမင့္က အႏွစ္သက္ဆံုးျဖစ္၏။ အိမ္ေရွ႕ဧည့္ခန္းဆိုဖာ အဖံုးကိုပင္ သူသည္ အျပာရင့္ခံထားေသာ ဖဲေျပာင္ေပၚတြင္ ႏွင္းပန္းပြင့္အခက္မ်ား က်ဲက်ဲခက္ထားေသာ အဖံုးကို အိမ္၏ အထူးဧည့္ခံပြဲမ်ား က်င္းပေသာေန႔တြင္ အသံုးျပဳတတ္၏။

ျဖဴႏုေသာ ဖဲၾကိဳးမွ်င္မ်ား၏ ေတာက္ပပံုသည္ တကယ့္ ပန္းပြင့္၏ ေတာက္ပျခင္းမ်ဳိးႏွင့္တူ၍ သူက ပိုမိုႏွစ္သက္ေပသည္။ ခင္ခင္ဆင့္သည္ ခင္ခင္ျမင့္ ျပဳျပင္သံုးစြဲပံုမ်ားကို ဘာမွ ဝင္ေရာက္မေျပာဆိုေပ။ ေက်ာင္းအုပ္လခမွလြဲ၍ ခင္ခင္ဆင့္က မသံုးေသာေၾကာင့္ က်န္ဝင္ေငြမ်ားမွ ခင္ခင္ျမင့္၏ သံုးစြဲပံုမ်ားအတြက္ ကန္႔ကြက္စရာမရွိေပ။

မိဘမ်ားကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ စိန္ေရႊအတြင္းပစၥည္း အားလံုးႏွင့္ တိုက္တာလယ္ယာမ်ားသည္ သူတို႔ ညီအစ္မအတြက္သာ ျဖစ္၏။ လယ္မ်ားကို အစိုးရက သိမ္းသည့္အတြက္ အင္းတေကာ္အနီးတြင္ ဥယ်ာဥ္တခုသာ သူတို႔ပိုင္ေျမအျဖစ္ သူတို႔ က်န္ရစ္သည္။ တျခားပစၥည္းမ်ားအျဖစ္ႏွင့္မူ ႏိုင္ငံျခား သံ႐ံုးကိုငွားထားေသာ တုိက္ႏွစ္လံုးကပင္ တလ သံုးေထာင္ဝင္ေငြရေန၏။ ညီအစ္မႏွစ္ေယာက္ အတြက္ ပူပင္စရာမရွိေပ။

ခင္ခင္ျမင့္သည္ ညီမငယ္ကို ခ်စ္သလို ခင္ခင္ဆင့္ကလည္း အစ္မကို အလိုလိုက္၏။ အစ္မက ေရွ႕လအတြက္ အဂၤလန္မွ မွာယူထားေသာ ပန္းကန္စံုမ်ားကို မၾကိဳက္မႏွစ္သက္ေတာ့၍ ဂ်ပန္မွ ဝါးရြက္အခက္ အဆင္ေလးမ်ားပါေသာ ပန္းကန္စံုလိုခ်င္ေသးသည္ဆိုလွ်င္ ခင္ခင္ဆင့္က မွာေပး၏။

ထိုစာေပးစာယူ ကိစၥ သာမက ခင္ခင္ျမင့္ ပါဝင္ထားေသာ အသင္းအဖြဲ႔ေပါင္းစံုမွ စာေပးစာယူ ကိစၥ၊ ဖိတ္စာအေၾကာင္းျပန္ကိစၥ တို႔ကိုလည္း ခင္ခင္ဆင့္သည္ (Private secretary) တေယာက္သဖြယ္ အားလံုး လုပ္ေပး၏။

“ျပင္သစ္က ဒီႏွစ္ဖိတ္တဲ့ အမ်ဳိးသမီးအခြင့္အေရး ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲကိုေတာ့ မတက္ႏိုင္ေၾကာင္း အေၾကာင္း ျပန္လိုက္ပါကြယ္။ သူတို႔ကလည္း မမတို႔ကို တက္ေစခ်င္တယ္”

“ကေလးသူငယ္မ်ား ေစာင့္ေရွာက္ေရး ရန္ပံုေငြအတြက္ စားပင္စိုက္ပ်ဳိးတဲ့ ဥယ်ာဥ္ဖြင့္ပြဲကိုလည္း မမ မတက္ႏိုင္ေၾကာင္း အေၾကာင္းျပန္ပါ။ ဟို အေမရိကားက အမ်ဳိးသမီးၾကီးလာမယ့္ ဧည့္ခံပြဲေတာ့ မမတက္မယ္။ တခါက ကမၻာ့ က်န္းမာေရးအဖြဲ႔ ႏွီးေႏွာပြဲ ဘန္ေကာက္မွာ လုပ္တုန္းက မမနဲ႔ အင္မတန္ ရင္းႏွီးခဲ့တာ”
ခင္ခင္ျမင့္သည္ ညဥ့္ဘက္ အိပ္ရာဝင္ခါနီးအခ်ိန္တြင္ ခင္ခင္ဆင့္အား အလံုးေျပာျပ၏။

ခင္ခင္ဆင့္ကား မွတ္သားကာ အေၾကာင္းျပန္သင့္သမွ်ကို ေနာက္ေန႔တြင္ အေၾကာင္းျပန္ရေပသည္။ ေႂကြးၿမီခ်ထားေသာ ေငြမ်ားမွ အတိုးအပြားကိစၥကိုလည္း ခင္ခင္ဆင့္က အခ်ိန္က်တိုင္း တြက္ခ်က္ သိမ္းဆည္းရေလသည္။

တနဂၤေႏြေန႔နံနက္တိုင္းလိုလိုတြင္ ခင္ခင္ဆင့္သည္ အပုႏွင့္အတူ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္တတ္ေသာ္လည္း ခင္ခင္ျမင့္က မလိုက္တတ္ပါေပ။ သူေျပာစရာရွိေသာ မိန္႔ခြန္းမ်ား အစီရင္ခံစာမ်ားကို ျပင္ဆင္တတ္၏။
ယခုတေလာ မမၾကီးသည္ ညဥ့္အိပ္ရာ ဝင္ခါနီးတြင္ ခဏခဏဆိုသလို ညည္းညဴတတ္၏။

“ဆင့္ဆင့္ရယ္ မမေတာ့ အခုအလုပ္ေတြ သိပ္ပိၿပီး ၿငီးေငြတာပဲ။ ဘယ္အသင္းမွလည္း မပါခ်င္ပါဘူး။ လူေရွ႕မွာ ပုဝါစံုခ်ၿပီး သြားရလာရတာ သိပ္အသက္႐ႈက်ပ္တာပဲ။ ေခါင္းကို မူးေနာက္ေနတယ္။ မမ ေနခ်င္တာက ဘူးစင္ေအာက္မွာ ေလဝဝ႐ႉၿပီး စိတ္ေအးလက္ေအး ေနခ်င္တယ္။ ေတာရြာက ကေလးေတြကိုပဲ စာသင္ေပး ခ်င္ပါတယ္ေနာ္..”
ခင္ခင္ဆင့္သည္ သူ႔အစ္မ မ်က္ႏွာကို သနားၾကင္နာေသာ မ်က္ႏွာႏွင့္ ၾကည့္တတ္၏။

အစည္းအေဝးမ်ားမွ ပန္းလ်ေသာ ဟန္ႏွင့္ျပန္လာေသာ အစ္မကို ေတြ႔ျမင္ရလွ်င္လည္း သူ႔မွာ ဂလူးကို႔စ္ႏွင့္ လိေမၼာ္ရည္ကို ေဖ်ာ္တိုက္ရသည္။ သူ႔စိတ္ထဲတြင္ သူ႔အစ္မသက္သာမႈ အသင္းအပင္းေလာကမွ လြတ္ေျမာက္ရာ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္းကို ေန႔စဥ္ေတြးမိ၏။ သူကေတာ့ စိတ္ေမာလြန္း၍ ဘယ္မွမပါေပ။

သူ႔အစ္မကမူ ေစတနာၾကီးစြာ အမ်ားေကာင္းက်ဳိးအတြက္ အနစ္နာခံ အပင္ပန္းခံ လုပ္ပံုမ်ားကို သူသည္ စိတ္ထဲမွ ခ်ီးက်ဴးမိ၏။ သို႔ေသာ္ တခါတခါ အစည္းအေဝး၊ ဧည့္ခံပြဲ ထမင္းစားပြဲမ်ား စဥ္တိုက္ ဆက္တိုက္က်င္းပလွ်င္ မမၾကီးကို သနားမိျပန္သည္။ မမၾကီးသည္ စိတ္မပါဘဲ ထိုပြဲမ်ားတြင္ ဝင္ေရာက္ ထိုင္ေနသည္မွာ မည္မွ် ေခါင္းခဲရွာမည္နည္း ဟု ေတြး၍ သနားမိျပန္သည္။

သူ႔စားပြဲေပၚတြင္မူ အျပည္ျပည္မွ ဖိတ္စာမ်ား၊ ရန္ကုန္ရွိ အသင္းအပင္းမ်ားမွ ဖိတ္စာမ်ား ပံု၍ပံု၍ ေရာက္လာ၏။ မမၾကီးကလည္း တေစာင္ႏွစ္ေစာင္မွလြဲ၍ အားလံုးလိုလို လက္ခံသည္။ သူ႔မွာ ႏိုင္ငံျခားသြားရ အစည္းအေဝးတက္ရႏွင့္ အခ်ိန္ပင္ မရွိ သလိုျဖစ္လာ ေပသည္။

ေဆာင္းဦးေပါက္တြင္ ဂ်ီနီဗာသို႔ ဖိတ္စာကဒ္မ်ားသည္ အစီအရီ မ်က္လံုး ထဲတြင္ ေပၚလာ၏။ ကေတာ္ေပါင္းစံု၏ ရႊင္ၿပံဳးေသာ မ်က္ႏွာမ်ား၊ ႏိုင္ငံျခား သံတမန္ မ်ား၏ ႐ုပ္သြင္၊ သူေရာက္ခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံ အသီးသီး၏ ဧည့္ခံပြဲမ်ားမွ အလံကေလးမ်ား မ်က္လံုးထဲတြင္ တရိပ္ရိပ္ႏွင့္ ျဖတ္သန္းသြား ၾက၏။

“ခုေနမ်ား မမဖိတ္စာေတြအေၾကာင္း သိရရင္ ေကာင္းမယ္ထင္တယ္ ဆင့္ဆင့္ေရ”ခင္ခင္ဆင့္သည္ သူ႔ေရွ႕တြင္ ၿငိမ္ၿငိမ္ သက္သက္ ထိုင္ေန၏။ သူ၏ ႏႈတ္ခမ္းမလႈပ္သလို မ်က္လံုးတို႔လည္း ခင္ခင္ျမင့္ မ်က္ႏွာေပၚတြင္စိုက္ထားကာ ေျခေထာက္ကိုလည္း လံုးလံုး မေရြ႔လ်ားေပ။

“ဘယ္နဲ႔လဲကြယ္ ဘယ္လိုမ်ား အေၾကာင္းထူးေသးလဲ”
ခင္ခင္ဆင့္ အမူအရာကို အံ့ၾသစြာၾကည့္ရင္း သူက ထပ္ဆင့္၍ေမး၏။ အရင္ကသာဆိုရင္ သူျပန္ေရာက္လွ်င္ ေရာက္ခ်င္း အသင္းအပင္းကိစၥ ဖိတ္စာကိစၥမ်ားကို ခင္ခင္ဆင့္သည္ သြက္လက္စြာ ေျပာတတ္၏။ ထိုေျပာျပ ခ်က္မ်ားအေပၚတြင္ ခင္ခင္ျမင့္သည္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ မွတ္ခ်က္မ်ားခ်၍ ေပးတတ္ေလသည္။ ယခုတၾကိမ္ ၿငိမ္ခ်က္သားေကာင္းေနေသာ ညီမ၏ အမူအရာကို သူနားမလည္ေပ။

“ဆင့္ဆင့္ မမသြားေနတုန္း ဖိတ္စာေတြ အစီရင္ခံစာေတြ မလာဘူးလား၊ အဲဒါေတြမ်ားမမသိခြင့္ရရင္”
သူသည္ ထပ္၍ေမးရင္း စကားမဆက္ေသးဘဲ ရပ္ထား၏။ ခင္ခင္ဆင့္သည္ နဂိုရ္ကေသး၍ က်ဥ္းေသာ ပုခံုးကို ထပ္၍႐ွံဳ႕လိုက္ကာ ကိုယ္ကိုၫႊတ္၍ “ဖိတ္စာေတြေတာ့ လာပါတယ္” ဟု ျပန္ေျပာလိုက္၏။
“ကဲ အဲဒီစာေတြ မမၾကည့္ခ်င္တယ္ကြယ္”
“ၾကည့္လို႔မျဖစ္ေတာ့ဘူး၊ က်မ အားလံုးမီး႐ွိဳ႕ပစ္လိုက္ၿပီ”
“ဟယ္ ဘယ္လို”
ခင္ခင္ျမင့္သည္ အလြန္အံ့ၾသေသာ အမူအရာႏွင့္ ေမးလိုက္၏။ ခင္ခင္ဆင့္ မ်က္ႏွာကမူ ဘာမွ မထူးျခားသလို ဘာမွ တုန္လႈပ္စရာမရွိသလို ၿငိမ္သက္ေနသည္။

“ဟုတ္ကဲ့ က်မ မီး႐ႈိ ့ပစ္လိုက္ၿပီ၊ မမၾကီး ဝင္ထားတဲ့ အသင္းေတြ အားလံုးကလဲ က်န္းမာေရး မညီၫြတ္တဲ့ အတြက္ ႏႈတ္ထြက္လိုက္ေၾကာင္း ႏႈတ္ထြက္စာေတြ တင္လိုက္တယ္။ က်မကိုယ္တိုင္ (Private secretary) တေယာက္အျဖစ္ မမရဲ႕ကိုယ္စား ေအာက္က လက္မွတ္ထိုးလိုက္တယ္”
“တကယ္ေျပာေနတာလား ဆင့္ဆင့္”
ယခုတခါတြင္ ခင္ခင္ျမင့္သည္ လွပေသာ စကားလံုးမ်ား သံုးရန္ေသာ္လည္းေကာင္း သိမ္ေမြ႔ေသာ စကားလံုးမ်ား သံုးရန္ေသာ္လည္းေကာင္း ေမ့သြားသည္ဟုထင္၏။ မ်က္လံုးကို ျဗဳန္းကနဲျပဴးလိုက္ကာ အသံမာမာႏွင့္ေမးလိုက္၏။

“ဟုတ္ပါတယ္ မမၾကီးရဲ႕ က်မ မလိမ္ပါဘူး။ မမၾကီးကို ျမင္ရတာ က်မ သိပ္ကို သနားတယ္။ မမၾကီးကလဲ အၿမဲညည္းေနတယ္မဟုတ္လား။ အမ်ားေကာင္းက်ဳိး အတြက္မို႔ လုပ္ေနရတယ္၊ ပင္ပန္းတယ္၊ ပုဝါစံုခ်ၿပီး သြားလာေနရတာလည္း ေခါင္းခဲတယ္ဆို။ ဒီေတာ့ မမနဲ႔ ဒီေလာကနဲ႔ ျပတ္ဖို႔ဟာ က်မ ဒီတခုပဲ စဥ္းစားလို႔ ရတယ္။ မမၾကီးက အသင္းဥကၠ႒တို႔ အတြင္းေရးမႉးတို႔ မက္တာမွ မဟုတ္တာဘဲဟာ”
ခင္ခင္ျမင့္သည္ သက္ျပင္း႐ႈိက္လိုက္ကာ ဆိုဖါ ေနာက္မီွသို႔ မွီလိုက္၏။

“အခု ဒီလို စဥ္းစားထားတယ္၊ အင္းတေကာ္ရြာနားက က်မတို႔ ဥယ်ာဥ္မွာ မမၾကီးနဲ႔ သြားေနမယ္ေလ”
“ဘာ ဟုိမွာ သြားေနရမယ္”
ခင္ခင္ျမင့္သည္ ႐ုတ္တရက္ ဣေႁႏၵ မေဆာင္ႏိုင္သလို မ်က္စိမ်က္ႏွာပ်က္သြားၿပီးမွ သူ႔မ်က္ႏွာကို ခ်က္ခ်င္း ျပင္လိုက္၏။

“ဟုတ္ကဲ့ ဟိုမွာေနရင္ မမၾကီးေျပာသလို ေလဝဝ ႐ႉရမယ္။ ဘူးစင္ရိပ္ေအာက္မွာ နားၿပီး ရြာပတ္ဝန္းက်င္ က ကေလးေတြကိုလဲ စာသင္ႏိုင္တာေပါ့။ ဒီမွာလို မမ ေခါင္းခဲတဲ့ ပုဝါစံုတင္ရတဲ့ အလုပ္ေတြ မလုပ္ရေတာ့ဘူး။ ကဲ မမၾကီးအတြက္ ဦးေဏွာက္ရွင္းမသြားဘူးလား”
ခင္ခင္ျမင့္သည္ ဘာမွ် ျပန္မေျပာႏိုင္ဘဲ ငိုင္ေန၏။ သူ႔စကားႏွင့္သူ မိေနျခင္းျဖစ္ေပသည္။ သူသည္ တကယ္ပဲ ၿမိဳ႕ဧည့္ခံပြဲမ်ားကို ၿငီးေငြ႔ပါလွ်င္ ခင္ခင္ဆင့္ စီစဥ္ထားသကဲ့သို႔ ေတာသို႔ လိုက္ပါသြားမွ ျဖစ္မည္။

တကယ္ပင္ ခ်မ္းေျမ႕ေအးခ်မ္းပံု ႐ိုးသားေသာ ကေလးငယ္မ်ားႏွင့္ စာမတတ္ေသာ ရြာသူရြာသားတို႔၏ ဓေလ့ထံုးစံမ်ားကို ခ်စ္ပါလွ်င္ သူသည္ ေတာသုိ႔ ေျပာင္းရမည့္အတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္ရမည္ျဖစ္ေပသည္။ ယခုေတာ့ စိတ္မွာ အေတာ္မခ်မ္းမသာ အိုက္ႏြမ္းႏြမ္းၾကီး ျဖစ္လာေတာ့၏။ မ်က္စိထဲတြင္ ေရာက္ေနက် ဖိတ္စာကဒ္ျပားမ်ားကို ျမင္ေယာင္လာသည္။

“မမ ခဏ အပန္းေျဖဦးမယ္ကြယ္။ အပုတို႔ မပင္ပန္းဘူးဆိုရင္ မမကို လိေမၼာ္ရည္တခြက္ေလာက္ အိပ္ခန္းထဲကို ပို႔ေပးႏိုင္မလားလို႔ ေမးေပးပါ ဆင့္ဆင့္ရယ္”
သူသည္ သံုးေနက် စကားလံုး ယဥ္ယဥ္လွလွမ်ားကို ေျပာကာ အိပ္ခန္းရွိရာ အိမ္ေပၚသို႔ တက္သြားေတာ့သည္။ အင္းတေကာ္ သြားရမည့္ ေန႔တြင္ သူ႔ပစၥည္းမ်ားအားလံုးကို ခင္ခင္ဆင့္ႏွင့္ အပုတို႔က သိမ္းဆည္းကာ ေနာက္ကားတစီးတြင္ ခင္ေမာင္ႏွင့္အတူ ပစၥည္းမ်ား ထည့္လိုက္၏။

သူ၊ ခင္ခင္ဆင့္ႏွင့္ အပုတို႔က ကားတစီး စီးကာ အင္းတေကာ္သို႔ ထြက္သြားၾကသည္။ အင္းတေကာ္သည္ ပဲခူးႏွင့္ ရန္ကုန္ကားလမ္းေပၚတြင္ျဖစ္၍ ပဲခူးကို ၁၂ မိုင္ခန္႔ပင္ ေဝးေတာ့သည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ ဥယ်ာဥ္မွာ ရြာထဲတြင္ မဟုတ္ေပ။ ရြာေနာက္သို႔ လွည္းႏွင့္ တမိုင္ေလာက္ သြားရ၏။

သူတို႔ကားကို အဆင္သင့္ပင္ လွည္းႏွစ္စီး လာ၍ၾကိဳဆိုေနေပသည္။ လွည္းေမာင္းသူ လယ္သမားၾကီးမ်ားမွာ သူတို႔၏ လယ္ေျမမ်ားပိုင္ရွင္ အရွင္သခင္ၾကီးမ်ား၏ သမီးႏွစ္ဦး လာေနမည္ျဖစ္၍ ဝမ္းသာအားရ ၿပိဳးၿပိဳးပ်ာပ်ာ ဆီးၾကိဳေနၾက၏။ ပစၥည္းမ်ားကို လွည္းေပၚေျပာင္းသူေျပာင္း ခင္ခင္ျမင့္၊ ခင္ခင္ဆင့္တို႔အား ႏႈတ္ဆက္သူဆက္ႏွင့္ အလုပ္႐ွဳပ္ေနၾကသည္။

ခင္ခင္ျမင့္သည္ ဇာပုဝါအျပာႏုကို ဆံထံုးေပၚမွာၿခံဳ၍ စည္းလိုက္ၿပီး ကားထဲမွ မ်က္ႏွာ မသာမယာႏွင့္ ထြက္လာ၏။
“မမတို႔ စီးရမွာ ဘယ္လွည္းလဲ”
သူ႔ေမးခြန္းကို လွည္းေမာင္းသူ လယ္သမားၾကီးတေယာက္က ကိုယ္ကို႐ို႔ကာေျဖ၏။
“ေရွ႕လွည္းပါ မမ.. က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ ေမာင္းပါ့မယ္။ ႂကြႂကြပါ ေရွ႕လွည္းကို ႂကြပါ”
ခင္ခင္ျမင့္သည္ ခင္ခင္ဆင့္ကို မ်က္ေစာင္းတခ်က္ထိုးလိုက္ကာ လယ္သမားၾကီး ၫႊန္ျပေသာလွည္းေပၚကို တက္လိုက္၍ လွည္းေနာက္ၿမီးတြင္ ေျခခ်ထိုင္လိုက္၏။

“မမတို႔ ေရွ႕တိုးထိုင္ပါလားခင္ဗ်ာ၊ လွည္းေနာက္ၿမီးက နဲနဲ ေဆာင့္မလားလို႔ ဖံုလဲ ထတတ္တယ္” လယ္သမားၾကီးက ထပ္မံ၍ ေျပာျပန္သည္။

“အထဲက ေလွာင္တယ္၊ ဒီမွာပဲထိုင္မယ္” ဟု သူသည္ ခပ္ေဆာင့္ေဆာင့္ပင္ ျပန္ေျပာလိုက္၏။ ခင္ခင္ဆင့္သည္ လွည္းေပၚတက္လာကာ ၿပံဳးရယ္လိုက္ရင္း “ကိစၥမရွိပါဘူး ဦးစံ၊ မမက ေတာဓေလ့ ေတာအက်င့္ကို သိပ္သေဘာက်တတ္တာ” ဟုေျပာလွ်င္ ခင္ခင္ျမင့္သည္ ညီမမ်က္ႏွာကို ျဗဳန္းကနဲ လွမ္းၾကည့္လိုက္သည္။ ခင္ခင္ဆင့္၏ ဟန္မွာ တကယ္ပင္ ႐ိုး႐ိုးသားသား ေျပာေနျခင္းျဖစ္သည္ကို ျမင္ရေသာအခါ ေဒါသျဖစ္ရန္ မေကာင္းသလို သူ႔စိတ္ ခ်ဳပ္တည္းလိုက္ရျပန္သည္။

လွည္းသည္ စထြက္ကတည္းက ေဆာင့္၍ တခါတရံ ေျမာက္၍တက္သြားတတ္သည္။ ဝုန္းကနဲျဖစ္သြားလွ်င္ အပုက သူ႔ကိုေဖး၍ ကိုင္ထားတတ္၏။ သို႔ေသာ္ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလိုပင္ အပုလက္မ်ားကို ဖယ္ရွားပစ္လိုက္၏။ ဖံုမ်ားမွာ လိမ့္၍လိမ့္၍ အေပၚတက္လာၾကသည္။ ေနာက္လွည္းကို မျမင္ရေအာင္ပင္ တေထာင္းေထာင္း ထ ေနေတာ့သည္။

သူသည္ ယပ္ဒေလ ေရေမႊးဆြတ္ထားေသာ လက္ကိုင္ပုဝါျဖင့္ ႏွာေခါင္းဝကို ပိတ္ထား၏။ စိတ္ထဲတြင္ ညီမျဖစ္သူကို ေဒါသျဖစ္လာသည္။ ဖိတ္စာကဒ္မ်ားသည္ အစီအရီ မ်က္လံုးထဲတြင္ ေပၚလာ၏။ ကေတာ္ ေပါင္းစံု၏ ရႊင္ၿပံဳးေသာ မ်က္ႏွာမ်ား၊ ႏိုင္ငံျခားသံတမန္မ်ား၏ ႐ုပ္သြင္၊ သူေရာက္ခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံအသီးသီး၏ ဧည့္ခံပြဲမ်ားမွ အလံကေလးမ်ား မ်က္လံုးထဲတြင္ တရိပ္ရိပ္ႏွင့္ ျဖတ္သန္းသြားၾက၏။

သူ႔ကိုမ်ား တမင္ အရြဲ႕တိုက္၍ သူ႔ညီမသည္ ဖိတ္စာမ်ားကို ဆုတ္ပစ္ အသင္းမ်ားမွ ထြက္ရေအာင္ လုပ္လိုက္ေလသလား။ တကယ္ပင္ သူသည္ ထုိအေပၚယံ အလုပ္မ်ားကို မႏွစ္ၿမိဳ႕လွ်င္ ယခုလို ထြက္ခြာလာရျခင္းအတြက္ စိတ္မခ်မ္းမေျမ့ ျဖစ္စရာမလိုေပ။ အမွန္ေတာ့ သူသည္ ဟိုဘဝကို အမ်ားၾကီး သာယာေသာ္လည္း ဟုန္လုပ္ေျပာမိေသာ စကားမ်ားကို သူ႔ညီမ တကယ္ပင္ စိတ္ထိခိုက္၍ ယခုလို ႐ိုးသားစြာ စီစဥ္ျခင္းေပလား။

ဖတ္ကနဲစင္၍ လက္တြင္လာကပ္ေသာ ေနာက္ေခ်းဖတ္မွာ သူ႔ေဒါသကို ထိုးဆြလိုက္သလို ျဖစ္ျပန္သည္။ သူသည္ ႂကြက္ေတြ႔ေသာ အဂၤလိပ္မတေယာက္လို အသံေသး အသံေၾကာင္ႏွင့္ ကုန္း၍ ေအာ္လိုက္၏။ လွည္းကရပ္ေပးလိုက္ရကာ ခင္ခင္ဆင့္ႏွင့္ အပုက သူ႔ကို ဝိုင္းကိုင္ထားရသည္။

“မမၾကီး ဘာျဖစ္လို႔လဲ” ညီမျဖစ္သူ ျပဴးျပဴးျပာျပာႏွင့္ ေမးရ၏။
“ငါ့လက္မွာ ေနာက္ေခ်းေတြ”
သူက ႐ွံဳ႕မဲ့ကာ ေျဖလိုက္၏။ အပုသည္ သူ႔ေခါင္းမွာ ပတ္ထားေသာ မ်က္ႏွာသုတ္ပုဝါကို ျဖဳတ္ကာ ခင္ခင္ျမင့္ လက္မွ ေနာက္ေခ်းကို သုတ္လိုက္၏။ လွည္းျပန္၍ ေမာင္းထြက္လာေသာအခါ ခင္ခင္ဆင့္သည္ လႈပ္ရွားေနေသာ ကိုယ္ကို သေဘာက်သလို ၾကည့္၍ ရယ္၏။

“ခုမွပဲ က်မေတာ့ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီေတာ့မယ္။ ႐ႊံ႕တို႔ ေနာက္ေခ်းတို႔ ကို ျမင္ဖူးေတြ႔ဖူးေတာ့မယ္”
ဆင့္ဆင့္က ႐ိုး႐ုိးသားသား ေအးေအးသာသာ ေျပာေနသေလာက္ ခင္ခင္ျမင့္ရင္ထဲတြင္ ေဒါသူပုန္ ထလာေတာ့သည္။ ညီမကို ထ၍ပင္ ႐ိုက္ခ်င္ေတာ့သည္။

“မမၾကီး မေပ်ာ္ဘူးလား၊ ကားစီးရတာနဲ႔ ဘယ္ႏွယ့္ေနလဲ။ ဟိုမွာဆို “ဟန္” လုပ္ရတဲ့ ကိစၥေတြက သိပ္မ်ားေနတာေနာ္။ အစည္းအေဝး အေၾကာင္းအရာထက္ ဘယ္လံုခ်ည္ ဝတ္ရမလဲဆိုတာ စဥ္းစားေနရတာက ေခါင္းခဲစရာၾကီး” ခင္ခင္ျမင့္သည္ ညီမကိုလွည့္၍ စကားမေျပာေတာ့။

ဖံုေတြလံုးေနေသာ ေနာက္ပိုင္းကိုသာ တစံုတခု ျမင္ရမလို စူးစိုက္ၾကည့္ေန၏။ လွည္းလမ္းေဘးတြင္ ၾကခတ္ဝါး႐ံုမ်ားမွာ တခ်ဳိ႕ႁပြတ္သိပ္ကာ ေပါက္ေန၏။ တခ်ဳိ႕ေနရာတြင္ က်ဲသြားေသာအခါ ယာခင္းမ်ားႏွင့္ လယ္ခင္းမ်ားကို ေတြ႔ရသည္။ ဝါးခက္တခက္မွာ လွည္းေပါင္းမိုးႏွင့္ မလြတ္ဘဲ ဒစ္-ဒစ္-ဒစ္ႏွင့္ ၿငိၿပီးမွ ခင္ခင္ျမင့္ မ်က္ႏွာကို လာ၍ စင္သည္။
“ဟယ္ ဒီဝါးခက္ကလဲ ဘာမွ အလိုက္မသိဘူး” သူသည္ ႐ုတ္တရက္ ေအာ္ၿပီးမွ မ်က္ႏွာပ်က္သြားမိသည္။

ေျပာခ်င္သည္မွာ ညီမျဖစ္သူ၏ အလုိက္မသိတတ္ ျခင္းကို စိတ္ထဲမွ တႏံု႔ႏံု႔ျဖစ္လာ၍ ဖြင့္ေျပာလိုက္၏။ ေျပာရမွာလည္း ခက္ေနသည္။ အမွန္ေတာ့ မ်က္စိထဲတြင္ အုတ္နီလမ္း ညက္ညက္ေဘးမွ သရက္ထည္ပန္းပြင့္ခင္းကေလးမ်ား ပန္းခ်ဥ္ေပါင္ခင္းကေလးမ်ားကိုသာ ျမင္ေယာင္လာသည္။ ဤလမ္းေၾကာင္းေဘးမွ ဝါးခ်ဳံမ်ားကို ဘယ္လိုလုပ္၍ သူ႔စိတ္က သာယာပါမည္နည္း။

ေတာဆိုသည္မွာေတာ့ အဓိပၸါယ္က သစ္ပင္မ်ား စု႐ံုးကာ ေပါက္ေသာေနရာပင္ျဖစ္၏။ အစီအစဥ္ အကန္႔အသတ္ ရွိခ်င္မွ ရွိေပမည္။ ပန္းပြင့္မ်ားကလည္း ေတာပန္းပြင့္ အ႐ိုင္းမ်ားျဖစ္ကာ ေပါက္ခ်င္ေသာ ေနရာတြင္ ေပါက္ေပမည္။ ခ်ံဳကလည္း ႏြယ္ခ်င္ေသာ ေနရာတြင္ ႏြယ္ကာ စု႐ံုးထူထပ္ေနၾကမည္ျဖစ္၏။ မာလီလႊမ္းမိုးျခင္းခံရေသာ ၿမိဳ႕ဥယာဥ္မ်ားလို ေနထားတက် လွပခ်င္မွ လွပေပမည္။

လွည္လမ္းခရီးမွာ သိပ္မၾကာဘဲ သူတို႔ ဥယ်ာဥ္ထဲသို႔ ေရာက္လာ၏။ လွည္းရပ္လိုက္လွ်င္ အပုသည္ သူ႔ကို ေျခတံရွည္အိမ္ေလးေအာက္ရွိ ကြပ္ပ်စ္ေပၚသို႔ ေခၚသြား၏။ သူသည္ ေခါင္းမွ ဇာပုဝါကို ျဖဳတ္ပစ္လိုက္၏။ အပုကို သူ႔ကိုယ္ႏွင့္ ေခါင္းမွ ဖံုမ်ားကို ခါခိုင္းေနသည္။

ခင္ခင္ဆင့္ကမူ သူ႔အနားသို႔ မေရာက္လာေသး၊ ဥယ်ာဥ္အဝတြင္ လွည္းသမားၾကီးႏွင့္ စကားေျပာေန၏။ ဘယ္ကေရာက္လာသည္ မသိေသာ ကေလးတစုႏွင့္ မိန္းမၾကီးအခ်ိဳ႕မွာ ခင္ခင္ဆင့္အနားတြင္ ပတ္လည္ ဝိုင္းေနသည္။

ခင္ခင္ျမင့္သည္ ဥယ်ာဥ္ပတ္ဝန္းက်င္ကို ေမွ်ာ္ၾကည့္၏။ ဥယ်ာဥ္ထဲတြင္ စားပင္အခင္းမ်ားႏွင့္ သရက္၊ ၾသဇာ၊ ေရွာက္၊ ပိႏၷဲ စေသာ ပင္ေစာက္ပင္ၾကီးမ်ား မ်ား၏။ ပန္းပင္ထဲကဆိုလွ်င္ ခံပြင့္ခ်ံဳ၊ ဇြန္ပန္းခ်ံဳ၊ ကရမက္ပန္းခ်ံဳၾကီးမ်ားကို အိမ္ေခါင္းရင္းဘက္တြင္ ေတြ႔ရသည္။

ကေလးတို႔ႏွင့္ မိန္းမမ်ားသည္ ခင္ခင္ဆင့္ကိုဘာေတြ ေျပာေနသည္မသိ၊ ႂကြက္စီႂကြက္စီႏွင့္ အသံစာစာညံကာ ခင္ခင္ျမင့္ပင္ အေဝးက နားၿငီးလာ၏။ မၾကာခင္ပင္ ထိုအသံမ်ားသည္ သူ႔နားထဲသို႔ေရာက္လာသည္။ မိန္းမမ်ားသည္ သူ႔ကို ေလးစားစြာၾကည့္ရင္း ဝမ္းသာအားရဟန္ျပ၏။ ကေလးမ်ားကေတာ့ လူထူးလူဆန္းလို သူ႔ကိုၾကည့္၏။ သူ႔ေခါင္းထဲတြင္ ေနာက္က်ိလာသည္။ ေခၽြးန႔ံႏွင့္ စီစီညံေသာ စကားသံမ်ား မခံႏိုင္ေတာ့သလို ျဖစ္လာသည္။

“သူတို႔ေတြက ဒီနားက လယ္သမား ယာသမားေတြရဲ႕ မိန္းမမ်ားနဲ႔ ကေလးေတြ၊ မမၾကီး စာသင္ေပးခ်င္တယ္ ဆိုတာ သူတို႔ကို သင္ေပးရမွာ။ အင္းတေကာ္မွာ ေက်ာင္းရွိေပမယ့္ သူတို႔ မသြားၾကဘူး” ခင္ခင္ဆင့္က မိတ္ဆက္သဖြယ္ ေျပာလိုက္လွ်င္ သူသည္ အားယူၿပံဳးလိုက္ရ၏။

သို႔ေသာ္ သူ႔အၿပံဳးထဲတြင္ မနည္းဟန္ေဆာင္ရသည္မွာ အကဲခတ္တတ္သူတို႔အဖို႔ အထင္းသား ေပၚလြင္ေနေတာ့သည္။
“ဪဪ သူတို႔ေလးေတြလား၊ ေတြ႔ရတာ ဝမ္းသာပါတယ္” သူသည္ ၿမိဳ႕ၾကီးသူတို႔ အသံုးအႏႈန္းအတိုင္း သံုးလိုက္၏။

ဗိုက္သားေပၚက ဖ်င္ၾကမ္းကို ဝတ္ထားေသာ မိန္းမ “...သူတို႔ကို ဆင္းရဲေပမယ့္ သန္႔ရွင္းေအာင္ ဘယ္လိုေနရမယ္၊ အနာျဖစ္ေစတာကို ကာကြယ္ဖို႔ ဗိုက္တာမင္ဓာတ္ေတြ ဘာလိုတယ္။ ဘယ္လို အစာေတြ ေတာမွာ မ်ားမ်ား ရႏိုင္တယ္။ ေဆးလိုရင္လဲ ေဆးျပားေလးေတြေဝရမွာေပါ့ မမၾကီးရဲ႕။...” တေယာက္မွာ သူ႔ေခါင္းရင္းဘက္တြင္ ေဆးျပင္းလိပ္ၾကီး ခဲကာ ႐ႈိက္၍႐ႈိက္၍ ဖြာေန၏။ သူ႔ႏွာေခါင္းထဲမွာမူ အနံ႔ကို အခံရပ္ႏိုင္ေတာ့ေပ။ အဂၤလိပ္သံ႐ံုးမွ ဆက္ဆံေရး အရာရွိ မစၥတာဘာတင္ကမူ ေဆးလိပ္ေသာက္ခါနီးတြင္ သူ႔ကို ခြင့္ေတာင္းၿပီးမွ ေသာက္၏။ ခုေတာ့ သူသည္ ေအာ္ဂလီဆန္လာျပန္၏။ ဘာမဆို အရမ္းလုပ္ေသာ ေတာသူ ရြာသားမ်ားကို ရြံရွာလာသည္။သူ႔ကို ဖံုသုတ္ေပးၿပီး ပုဝါကို အပုက ခါလိုက္၏။ ပုဝါစြန္းမွာ သူ႔ဆံထိုးႏွင့္ ၿငိသြားျပန္သည္။

“ဘာမွ အလိုက္မသိတဲ့ ေကာင္မေလး။ မိပု သိပ္ရမ္းတာပဲ” သူက ေငါက္လိုက္လွ်င္ အပုသည္ ပါးစပ္ကေလး ဟ သြား၏။ ယခင္ကသာဆိုလွ်င္ “အပုသာ ဒီလိုပုဝါကို ရမ္းၿပီးမခါရင္ မမ ဆံထံုးကိုထိမွာမဟုတ္ဘူး” ဟု ရွည္လ်ားသြယ္ဝိုက္ကာ ျဖည္းျဖည္း ၫွင္းၫွင္း ေျပာမည္ျဖစ္၏။ ယခုမူ ဘာလို႔မ်ား ေအာ္ေငါက္သည္ကို အပုက နားမလည္ေပ။

အမွန္ေတာ့ ခင္ခင္ျမင့္၏ “အလိုက္မသိတတ္ေသာ ေကာင္မေလး” ဟုဆိုလိုခ်င္သည္မွာ အပုကို မဟုတ္၊ သူ႔ညီမ ခင္ခင္ဆင့္ကိုျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ သူ႔ေအာ္သံကို ခင္ခင္ဆင့္သည္ လံုးဝမၾကားသလို အရယ္အၿပံဳးမပ်က္ဘဲ စကားေျပာေနသည္ကို ျမင္ရေသာအခါ သူသည္ ကုန္း၍ပင္ ဟစ္ေအာ္လိုက္ခ်င္ေအာင္ ေဒါသထြက္လာသည္။ သို႔ေသာ္ ဆက္လက္မ်ဳိသပ္၍ ဟန္ေဆာင္ရဦးမည္တကား။

ဦးစံသည္ မုန္႔ဆန္းမေရြး၊ ငါးေျခာက္ေသးေသးကေလးမ်ားကို ဆီပူထိုးထားေသာ ငါးေျခာက္ေၾကာ္မ်ားကို ပန္းကန္ျပားတခုႏွင့္ထည့္ကာ ေရေႏြးၾကမ္းကရား၊ ပန္းကန္လံုးေလးလံုးႏွင့္ လင္ဗန္းေပၚတင္၍ ယူလာခဲ့၏။ ခင္ခင္ျမင့္ မ်က္လံုးသည္ ျဗဳန္းကနဲ ေရေႏြးၾကမ္းပန္းကန္လံုးမ်ားေပၚသို႔ ေရာက္သြား၏။ ပန္းကန္မ်ားသည္ လဘက္ေျခာက္ ဆီေခ်းတက္၍ ဝါညစ္ညစ္ ျဖစ္ေနၾကသည္။ သူ႔မ်က္ႏွာသည္ မဲ့၍သြား၏။ ပါးစပ္ႏွင့္ေတ့ ေသာက္ဖို႔ေဝး၍ လက္ဖ်ားႏွင့္ပင္ မတို႔ခ်င္ေပ။ သူ႔စိတ္ထဲအတြင္ အနိ႒ာ႐ံုတို႔ကို တခုၿပီးတခု ေတြ႔ေနရသလို ရြံရွာလာ၏။

သူ႔အနားက မိန္းမၾကီးကလည္း ေဆးျပင္းလိပ္ကို တြင္တြင္ဖြာဆဲပင္တည္း။ မိန္းမၾကီးေဘးရွိ ကေလးငယ္ တေယာက္ပါးစပ္ေထာင့္မ်ားတြင္ အိုင္းက်ေနေသာ အနာမ်ားမွ ယင္တေလွာင္းေလွာင္းႏွင့္ ျဖစ္ေနေပသည္။
ဦးစံႏွင့္ အပုသည္ ပစၥည္းမ်ားကို အိမ္ေပၚသို႔ သယ္လာၾက၏။ ကေလး၊ မိန္းမမ်ားႏွင့္ လူၾကီးအခ်ိဳ႕မွာ သူတို႔ကို ႏႈတ္ဆက္ကာ ျပန္သြားၾကသည္။ ညီအစ္မ ႏွစ္ေယာက္ထဲက်န္မွ ခင္ခင္ျမင့္ စကားေျပာေတာ့၏။
“ဒီလူေတြကုိ မမ က ဘာလုပ္ေပးရမလဲ” သူ႔အသံသည္ အလြန္မာ၍ ေလယူေလသိမ္းမွာ တိုေတာင္းလွသည္။

“လူၾကီးနဲ႔ မိန္းကေလးေတြက ညပိုင္းမွာမွ စာသင္အားမယ္တဲ့၊ ကေလးေတြကေတာ့ ေန႔လယ္အားတယ္။ အရြယ္ေရာက္စ ကေလးမေလးေတြကိုေတာ့ အခ်ဳပ္အလုပ္ပညာနဲ႔ သန႔္ရွင္းေရးကို အားလပ္ခ်ိန္ေတြမွာ သင္ေပးမလားလို႔။ မမဘယ္အခ်ိန္ၾကိဳက္သလဲ” ခင္ခင္ဆင့္ အေမးကို စကားျပန္မေျပာေသးဘဲ သူသည္ အတန္ၾကာ ၿငိမ္ေနၿပီးမွ“သိပ္ညစ္ပတ္တာပဲ၊ အနာေတြလည္းေပါရဲ႕၊ သူတို႔ကိုယ္မွာလဲ ေခ်းလက္ေလးသစ္” ဟု ခင္ခင္ျမင့္က ညည္းလိုက္၏။

“ဟုတ္တယ္ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ကို ဆင္းရဲေပမယ့္ သန္႔ရွင္းေအာင္ ဘယ္လိုေနရမယ္၊ အနာျဖစ္ေစတာကို ကာကြယ္ဖို႔ ဗိုက္တာမင္ဓာတ္ေတြ ဘာလိုတယ္။ ဘယ္လို အစာေတြ ေတာမွာ မ်ားမ်ား ရႏိုင္တယ္။ ေဆးလိုရင္လဲ ေဆးျပားေလးေတြေဝရမွာေပါ့ မမၾကီးရဲ႕။ က်မမွာေတာင္ ယိစ္ ေတြပါလာေသးတယ္။ ၿပီးေတာ့ သန္႔ရွင္းတဲ့ အိမ္သာ ဘယ္လိုလုပ္ရမယ္ဆိုတာလဲ သူတို႔ကို ျပသရမွာပဲ”
“ငါေတာ့ မလုပ္ႏိုင္ဘူး၊ ဒါေလာက္ စုတ္ျပတ္တဲ့လူေတြၾကားမွာ ငါ မလုပ္ႏိုင္ဘူး” ခင္ခင္ျမင့္သည္ မသံုးဘူးေသာ စကားလံုး “ငါ” ကို သံုးလာ၏။

“နက္ျဖန္ဆို ျပန္မယ္… ဦးစံနဲ႔ အားလံုး စီစဥ္ေပး၊ ဟိုမွာလဲ ငါ အမ်ားေကာင္းက်ဳိးအတြက္ လုပ္ႏိုင္တာပဲ”
ယခုမွာပင္ ခင္ခင္ဆင့္သည္ အစ္မကို သေဘာေပါက္လာ၏။ သူသည္ အစ္မ မ်က္ႏွာကို ေစ့ေစ့ၾကည့္ရင္း ေခါင္းခါမိသည္။

“အမ်ားေကာင္းက်ဳိး” သူသည္ သူ႔အစ္မ စကားလံုးအတိုင္း အသံထြက္ေအာင္ ေရရြက္မိသည္။
အမွန္ေတာ့ သူ႔အစ္မ ဆိုလိုေသာ “အမ်ားေကာင္းက်ဳိး” ဆိုသည္မွာ ပုဝါစံုခ်ကာ မင္းပြဲသဘင္ထက္ဝယ္ ေရွ႕ဆံုးမွေနျခင္းကို ဆိုလိုသည္မွာ ယခုမွပင္ သေဘာေပါက္ေတာ့ေပသတည္း။

ခင္ႏွင္းယု
(သက္လ်ာ မဂၢဇင္းမွ)

No comments: