ဦးမ်ဳိး (ဥပေဒ)
ေလ့လာသုံးသပ္ခ်က္ စာတမ္း
၃) လြတ္လပ္ေရးေခတ္ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား အေျခအေန။
ဗမာျပည္တြင္ ေရွးျမန္မာမင္းတုိ႔ လက္ထက္က ရွိေသာ ပေဒသရာဇ္ ေျမရွင္ (နယ္စား၊ ပယ္စား၊ ေျမရွင္မ်ား) တို္႔ကိုလည္း ပုံေျပာင္း ေစသည္။ သို႔ရာတြင္ အဓိကမွာ ပုိက္ဆံႏွင့္ ဖလွယ္ျခင္းကို မ႑ိဳင္ျပဳေသာ ေျမယာစီးပြားေရးမွ လက္ရွိေျမရွင္စနစ္ကုိ ေပါက္ဖြားေပး သည္ဟု ယူဆေပသည္။
ရွမ္းျပည္ ေစာ္ဘြားစနစ္သည္ ရွင္း၏။ ေရွးျမန္မာမင္း လက္ထက္၏ ကံေၾကြးခ် ပေဒသရာဇ္ ေျမရွင္စနစ္ကို
“ ပုိက္ဆံႏွင့္ ဖလွယ္မႈ” အေဆာင္အေယာင္ တပ္ဆင္၍ ေျပာင္းလဲထားျခင္းသာ ျဖစ္သည္။
Feudal exploitation ေခၚ ေျမရွင္ေခတ္ ေသြးစုပ္မႈ ျဖစ္သည္။”သီးစားစနစ္” သည္ေျမရွင္ေသြးစုပ္မႈ၏ အေျခခံ အႏွစ္သာရ ျဖစ္သည္။ဤအႏွစ္သာရကား မေျပာင္း။ သို႔ရာတြင္ ပုံကား ေျပာင္းလဲသည္။
လက္ရွိ အေျခအေနတြင္ ပိုက္ဆံႏွင့္ ဖလွယ္ျခင္းကုိ မ႑ိဳင္ျပဳေသာ စီးပြားေရးေၾကာင့္ ေပၚလာသည္။ ေျမရွင္စနစ္ Landlordism သည္ အဓိက လႊမ္းမိုးေနသည္။
ပုသိမ္ခ႐ိုင္၌ ၁၈၈၂-၈၃ ခုႏွစ္တြင္ ပုသိမ္၊ သာေပါင္း၊ က်ဳံေပ်ာ္ႏွင့္ ေရၾကည္နယ္မ်ားတြင္ ေျမပုိင္ေသာသူမ်ားအားလုံး၏ ၆ဝ-ရာခိုင္ႏႈန္းသည္ ကုန္သည္ႏွင့္ ေငြေခ်းစားသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
ခ်စ္တီးမ်ားပိုင္ ေျမယာမ်ားသည္ ေငြတိုးေခ်းျခင္းမွ ရလာျခင္းျဖစ္သည္။ ခ်စ္တီးတို႔သည္ ေအာက္ဗမာျပည္၌ ထြန္ယက္စုိက္ပ်ဳိးေသာ ေျမမ်ား၏ ၅ ပုံ ၁ ပုံ (သို႔မဟုတ္) ေျမရွင္အားလုံးပုိင္ ေျမမ်ား၏ တဝက္နီးပါးကို ပိုင္ဆုိင္ၾကသည္။
၁၉၃၈ ခုႏွစ္က ဦးပု၊ ဆာထြန္းေအာင္ေက်ာ္၊ ဦးတင္ထြဋ္၊ မစၥတာ ဘဲလ္(စ္)တာ၊ မစၥတာ ဆြီသင္ဘင့္(တ္) စသည္တုိ႔ ပါ၍ ဖြဲ႔စည္းေသာ ေျမယာေကာ္မတီသည္ ေျမယာျပႆနာမ်ားကို စုံစမ္းကာ ေၾကြးျမီျပႆနာႏွင့္ ပတ္သက္၍ေအာက္ပါအတိုင္း အစီရင္ခံေလသည္။
”မည္သို႔ေသာ ေငြတိုးေခ်းစားသူပင္ ျဖစ္ေစကာမူ၊ သူ၏ လုပ္ငန္းကို လူမႈဆန္႔က်င္ေရးလမ္းျဖင့္ ေဆာင္ရြက္သည္သာ
ျဖစ္ၾက၏။ သူသည္ ေတာင္သူလယ္သမား အမ်ားအျပားကို စီးပြားေရးအရ ကၽြန္သေဘာက္ျဖစ္သည္အထိ ယုတ္ညံ့ေစေလသည္။”
အတိုးကို ၃ မ်ဳိး ခြဲသည္။ ပထမမွာ ဘဏ္တိုး သေဘာမ်ဳိးျဖစ္၍ ေငြသက္သက္ ေခ်းျခင္း၏ အတိုိးျဖစ္သည္။ အတိုးမွာ တႏွစ္လွ်င္ ၄၅ ရာခုိင္ႏႈန္းမွ ၆ဝ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိ ျဖစ္သည္။ ဒုတိယအမ်ဳိးမွာ ”စပါးေပး” ျဖစ္သည္။ ေငြေခ်းၿပီး စပါးျပန္ဆပ္ရသည့္ နည္းျဖစ္သည္။ ဤနည္းအရ အတိုးသည္ တႏွစ္လွ်င္ ၃ဝဝ ရာခုိင္ႏႈန္းမက ျဖစ္ေလသည္။ တတိယအမ်ဳိးမွာ ေစ်းေၾကြးျဖစ္သည္။ ကုန္သည္ႏွင့္ ရြာရွိ ေစ်းသည္မ်ားထံမွ ကုန္ပစၥည္း အေၾကြးဝယ္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ”စပါးေပး” ကဲ့သုိ႔ပင္ အတုိးႀကီးသည္။
သို႔ျဖစ္ရာ ေျမရွင္မ်ားလက္ထဲ ေျမမ်ား စုၿပံဳေရာက္မႈ အတိုင္းအတာကို ၾကည့္၍၎၊ ေၾကြးၿမီထူထပ္ျခင္းတုိ႔ကို ၾကည့္၍၎၊ ေက်းလက္စီးပြားေရးတြင္ ေျမရွင္ေငြတိုးေခ်းစားသူႏွင့္ ကုန္သည္တုိ႔သည္ တကယ့္ အရွင္သခင္မ်ား ျဖစ္ေနသည္ကုိ ေကာင္းေကာင္း ခန္႔မွန္းႏုိင္ေလသည္။
ယင္းအခ်က္မွ အေျချပဳ၍ ေငြႏွင့္ဖလွယ္ျခင္းကို အေျခခံေသာ ေျမယာစီးပြားေရးေၾကာင့္ ေပၚေပါက္လာေသာေျမရွင္စနစ္ Land lordism သည္ အဓိက လြမ္းမိုးေနေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ေကာက္ခ်က္သည္ ယင္း ၃ ပြင့္ဆုိင္ ေက်းလက္ အရွင္သခင္မ်ားကို အရွင္သခင္မ်ား အျဖစ္မွ ရပ္စဲသြားေအာင္ မလုပ္ႏုိင္လွ်င္၊ မတတ္ႏိုင္လွ်င္ ဤမည္ေသာ ”ေျမရွင္စနစ္” ဖ်က္သိမ္းေရးသည္ လယ္သမားတုိ႔၏ေနထိုင္မႈအေျခကုိ ျမႇင့္တင္မည္မဟုတ္၊ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းမည္ မဟုတ္။
”စစ္မျဖစ္မီက ႏွစ္စဥ္ ႏုိင္ငံျခားသုိ႔ ဆန္တင္ပုိ႔တဲ့ တန္ဘိုးဟာ ကုေဋ ၂ဝ မွ်ရွိတယ္လုိ႔ တြက္ ခ်က္ထားတယ္။ ဒီလိုတင္ပို႔သည့္ ဆန္မ်ားကို ေတာင္သူလယ္သမားေတြဆီက ဝယ္ယူတာမဟုတ္၊ အတိုးႏွင့္ သီးစားအျဖစ္ ရၾကတဲ့ ေျမရွင္မ်ားနဲ႔ ေငြတိုးေခ်းစား သမားထံတို႔ဆီက ဝယ္ယူတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေတာင္သူလယ္သမားတို႔လက္ထဲ က်န္တဲ့စပါးဟာ သူတို႔အတြက္ ဝမ္းစာမေလာက္ မငွပါဘဲ။ ႏုိင္ငံျခား တင္ပို႔သူေတြ ၾကားပြဲစားေတြနဲ႔ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စရိတ္တို႔အတြက္ ၅ဝ ရာခုိင္ႏႈန္းတို႔ သပ္သပ္ဖယ္ထားရင္ပဲ ေျမရွင္လူတန္းစားဟာ ဆန္စပါး အေရာင္းအဝယ္တခုတည္းကပဲ ႏွစ္စဥ္ ၁ဝ ကုေဋ ျမတ္စြန္းသင့္ပါတယ္။ (၁၉၄၈ ခုႏွစ္ ပါလီမန္မွ အတည္ျပဳေသာ လယ္ယာေျမ ႏိုင္ငံပိုင္ ျပဳလုပ္ေရး ဥပေဒ တင္သြင္းစဥ္က ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏုက ေထာက္ခံေျပာၾကားသည့္ မိန္းခြန္းမွ)
(၁၉၃၉) ဇယား ၁၄ လူတန္းစား လုိက္ပုိင္ စပါး ျပဇယား
စဥ္ စပါးထြက္ ၇ ၅ဝဝ ဝဝဝ တန္
၁ သီးစားခ ၁ ၁ဝဝ ဝဝဝ တန္
၂ ေငြရင္း ေငြတိုး ၄ ၁၁၂ ၅ဝဝ တန္
၃ ခ်မ္းသာေသာ လယ္သမား ၆၅ဝ ဝဝဝ တန္
၄ ေျမခြန္ ၇၅ဝ ဝဝဝ တန္
၅ လယ္သမား လက္က်န္ ၈၈၇ ဝဝဝ တန္
ဇယား ၁၄ ကို ၾကည့္လွ်င္ ”ေစ်းသုိ႔ စပါးပုိ႔ ေရာင္းခ်ႏုိင္ေသာ သူမ်ားမွ ၁၊ ၂၊ ၃၊ ႏွင့္ ၅ မွ အနည္းငယ္ ျဖစ္ေလသည္။ စုစုေပါင္း စပါးထြက္၏ တဝက္နီးပါးကို ႏိုင္ငံျခားသို႔ တင္ပို႔ေနက်ျဖစ္သည္။
ပထမ အခ်က္မွာ ေျမယာ ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းသည္ “ေစ်း” ႏွင့္ “ေငြ” ကို မ႑ိဳင္ျပဳလာရျခင္း ျဖစ္၏။ ေစ်းႏွင့္ နီးကပ္စြာ ဆက္သြယ္လာရျခင္း ျဖစ္၏။ ျပည္တြင္းေစ်းေရာ ႏုိင္ငံျခားအတြက္ပါ စုစုေပါင္း စပါးထြက္ထဲမွ ၇၂ ရာခုိင္ႏႈန္း နီးပါးကုိ ေထာက္ပံ့ေနရျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ဒုတိယအခ်က္မွာ ေစ်း ၂ ခုစလုံးကုိ အဓိက ေထာက္ပ့ံသူသည္ေျမရွင္ႏွင့္ ေငြတိုးႀကီး ေခ်းစားသူမ်ား (၎တို႔လည္း ေျမရွင္မ်ားပင္ ျဖစ္သည္။)ပင္ ျဖစ္၏။ ေစ်းႏွစ္ခုစလုံးကို အဓိက လႊမ္းမိုးသူသည္ ေျမရွင္မ်ား၊ အထူးသျဖင့္ ခ်စ္တီးမ်ား ျဖစ္သည့္အတုိင္း “စပါးေစ်း” သည္သူတို႔ လက္ထဲတြင္ ရွိသည္။ စပါးေစ်းကို မဂုိလမ္းက ကန္႔သတ္ႏိုင္ေၾကာင္းက ထင္ရွားသည္။ စပါးေစ်းႏႈန္း၌ပင္ “ခ်စ္တီး ေစ်းႏႈန္း” ဟူ၍ သပ္သပ္ရွိသည္။
ဗမာ့ေျမယာစီးပြားေရးသည္ ေျမရွင္ကုန္လုပ္ဆက္ဆံေရးေရာ အရင္းရွင္ ကုန္လုပ္ဆက္ဆံေရးပါ ေရာေထြးေနေသာ ကျပားစနစ္ ျဖစ္သည္။ ၎ကုန္ုလုပ္ဆက္ဆံေရး ၂ ခု၌ ပဋိပကၡလည္း ရွိသည္။ ဤပဋိပကၡသည္ ေျမယာဥပေဒမ်ားျပ႒ာန္းရာ၌ အထူးေပၚလြင္လွသည္။ ၿဗိတိသွ်ေခတ္က အဂၤလိပ္အရာရွိ အခ်ဳိ႕သည္ ေျမယာေတြ အမ်ားအျပား ေျမရွင္ လူနည္းစုလက္ထဲ စုၿပံဳေနျခင္းကုိ မၾကိဳက္ၾက။ သူတို႔က ေျမရွင္မ်ားလက္ထဲ အမ်ားအစား ပိုင္ဆုိင္ျခင္းအစား Large-holding “ခ်မ္းသာေသာ လယ္သမား” မ်ားလက္ထဲ ဤေျမမ်ား ျဖန္႔၍ ပုိင္ဆုိင္ျခင္းကို သေဘာက်ၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေျမယာပုိင္ဆုိင္မႈကုိ ေျမရွင္မ်ား လက္ထဲမွ “ခ်မ္းသာေသာ လယ္သမား”မ်ား လက္ထဲ ျဖန္႔ထုတ္ေရးကို ရည္ရြယ္ေသာ ဥပေဒၾကမ္းမ်ား ေရးဆြဲအၾကံေပးလာၾကသည္။
ဤသုိ႔ အၾကံေပးျခင္းသည္ အရင္းရွင္ ကုန္လုပ္ဆက္ဆံေရးကို ႀကီးထြားေစလုိေသာ သူမ်ားဘက္မွ ျဖစ္သည္။ ဤသုိ႔ အၾကံေပးျခင္းသည္ ”ဥေရာပ ကုန္သည္ႀကီး”မ်ား အက်ဳိးအတြက္ ျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ေျမယာမ်ားကို ခပ္ျပန္႔ျပန္႔ပိုင္ဆုိင္ၾကလွ်င္ ”ေစ်း”၌ စပါးလာေရာက္ ေရာင္းခ်သူဦးေရသည္ မ်ားလာလိမ့္မည္။ တဖက္ဝင္႐ုိး၌ေရာင္းသူအမ်ားအျပားရွိၿပီး၊ တဖက္ဝင္႐ုိး၌ ဝယ္သူတဦးတည္း ရွိလွ်င္ ေစ်းသည္ ဝယ္သူ၏ စိတ္ၾကိဳက္ျဖင့္ ကိုင္လႈပ္ကစားႏုိင္ေသာ ေစ်း Buyer’s Market ျဖစ္လာလိမ့္မည္။ ဤအက်ဳိးကုိ ျမင္၍ ဆန္စပါး အေရာင္းအဝယ္ကုိ လက္ဝါးႀကီး အုပ္ထားေသာ စတီးဘရားသား၊ ဘုံေဘဘားမား စေသာ ဥေရာပကုန္သည္တို႔က ေျမပိုင္ဆုိင္မႈကိုေျမရွင္ လူနည္းစုလက္တြင္ စုမထားလိုဘဲ၊ ခ်မ္းသာေသာ လယ္သမားမ်ားလက္ထဲသို႔ ျဖန္႔ထုတ္ထားလုိျခင္း ျဖစ္သည္။
ခ်မ္းသာေသာ လယ္သမားလက္ထဲသာ ထည့္လိုသည္။ က်န္လယ္သမားမ်ား လက္ထဲ မထည့္လို၊ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ခ်မ္းသာ ေသာ လယ္သမားတို႔၌သာ လယ္လုပ္ကိရိယာ အစုံအလင္ ရွိသည့္အျပင္ လယ္ယာ အလုပ္သမားမ်ားကို ငွားရမ္း လုပ္ကိုင္ျခင္း ေၾကာင့္ သူတို႔ေျမမ်ားသည္ “ကုန္ထုတ္ သတၱိ” အျမင့္ဆုံး ျဖစ္ေလသည္။
ေျမရွင္တုိ႔လက္ထဲ လယ္ယာေတြ စုေနျခင္းသည္ ဥေရာပ ကုန္သည္မ်ားအတြက္ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းသင့္သေလာက္ မျဖစ္ထြန္း၊ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ လူနည္းစု ေျမရွင္မ်ားလက္ထဲ လယ္ယာေတြ စုျပံဳျခင္းေၾကာင့္ စပါးေတြ သူတို႔လက္ထဲသာ ေရာက္ေနၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဥေရာပ ကုန္သည္မ်ားအဖို႔ ေရာင္းသူ ဦးေရ အနည္းေလးႏွင့္ေတြ႔ရသည္။ ေစ်း၏ သေဘာသည္ “ ေရာင္းသူတေယာက္ - ဝယ္သူတေယာက္” ေစ်းျဖစ္လာရာ၊ေရာင္းသူမ်ားသေလာက္ ဝယ္သူအဖို႔ အက်ဳိးမျဖစ္ေပ။ ေျမရွင္ေတြလက္ထဲ ေျမေတြ စုလာေလ ေရာင္းသူဦးေရ နည္းလာေလ ျဖစ္ၿပီး၊ စပါးေစ်းကုိ ႏွိမ္ဖို႔ ခက္ခဲလွသည္။
ပုိင္ဆုိင္မႈကို ျဖန္႔ထုတ္ပစ္ရမည္ဆုိလွ်င္ ေျမပိုင္ေတြ အမ်ားအျပား ျဖစ္လာသည္။ သီးစားခ ျမႇင့္တင္ဖို႔ အခက္အခဲ ရွိလာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေျမရွင္တုိ႔ကလည္း သီးစားခ အမ်ားဆုံး ရေရးအတြက္ ေျမပိုင္ဆုိင္မႈ ျဖန္႔ထုတ္ေရးကို ကန္႔ကြက္၏။ ေျမရွင္တို႔အဖို႔ ကန္႔ကြက္စရာ အျခားတခ်က္မွာ သူတို႔လက္ထဲ ေရာက္ေနေသာ စပါးမ်ားကို ေစ်းႏႈန္း အႏွိမ္မခံခ်င္၊ သူတုိ႔အဖို႔ တဖက္က သီးစားခႏွင့္ အတိုးကို အမ်ားဆုံး ရယူလုိၾကသလို၊ တဖက္၌လည္း သူတုိ႔ပုိင္ စပါးမ်ားအတြက္ ေစ်းႏႈန္းကို အေကာင္းဆုံး ရယူလုိၾကသည္။ ဤပဋိပကၡေၾကာင့္ပင္ ဆန္စပါး အေရာင္းအဝယ္တြင္ အုပ္စု ၂ စု ကြဲလာရသည္။ ဥေရာပ ကုန္သည္တို႔က ဦးစီး၍ “စက္ႀကီး အုပ္စု” ဟူ၍ ဖြဲ႔၏။ ေျမရွင္မ်ားကလည္း ဆန္စက္ကေလးမ်ားႏွင့္ ေပါင္းကာ မဂိုလမ္းမွေန၍ “စက္ကေလး အုပ္စု” ဟူ၍ တစင္ေထာင္သည္။
၁၈၉၂ ခုႏွစ္ အတြင္းက ေကာ္မရွင္နာ မင္းႀကီးခ်ဳပ္ျဖစ္သူ မစၥတာ ဖရက္ ဒရစ္ ဖ႐ိုင္ယာသည္ ဥပေဒၾကမ္းတခုကို
ေရးဆြဲခဲ့သည္။ ေျမရွင္မ်ားလက္ထဲမွ ေျမကို လယ္သမားမ်ားက ေျမခြန္ေတာ္၏ ၃ ဆညီေသာ တန္ဖုိးေပး၍
ျပန္ဝယ္ယူႏိုင္ရန္ ျဖစ္၏။ ျပင္းထန္လြန္းသည္ဆုိကာ ပယ္ခ်ခံရသည္။ (ယခု ဖဆပလ အစုိးရက ေျမရွင္မ်ားအား
ေပးမည့္ ေလ်ာ္ေၾကးသည္ ေျမခြန္ေတာ္၏ ၁ဝ ဆျဖစ္ရာ မစၥတာ ဖ႐ုိင္ယာေလာက္ပင္ သတၱိမေကာင္းဟု ဆုိရမည္။)
မစၥတာ ဖ႐ုိင္ယာသည္ပင္ ၁၉ဝ၂ ခုႏွစ္၌ ဥပေဒၾကမ္းတခု တင္ျပျပန္သည္။ ဤဥပေဒၾကမ္းမွာ သီးစားခေလွ်ာ့ေပါ့ေရး ျဖစ္သည္။ မစၥတာ ဖ႐ုိင္ယာ ေရးဆြဲလုိ႔လားေတာ့ မေျပာတတ္၊ ခ်စ္တီးႏွင့္ ဗမာေျမရွင္မ်ားက အျပင္းအထန္ ကန္႔ကြက္၍ ပ်က္သြားခဲ့ရသည္။ ၁၉ဝ၆ ခုႏွစ္တြင္ တဖန္ လယ္ယာပိုင္ဆုိင္မႈကို ကန္႔သတ္ေသာ ဥပေဒၾကမ္းကို တင္သြင္းျပန္ရာ သည္တခါ၌ ခ်စ္တီးေျမရွင္၊ ဗမာေျမရွင္တုိ႔သာမက ဥေရာပကုန္သည္တုိ႔ကပါ အျပင္းအထန္ ကန္႔ကြက္၍ ပ်က္သြားျပန္သည္။ မစၥတာကူးပါး ဆုိသူက ၁၉၂၇ ခုႏွစ္တြင္ ဥပေဒၾကမ္းတခုကိုေရးဆြဲတင္ျပျပန္သည္။ သီးစားငွားလုပ္လွ်င္ ၇ ႏွစ္ ဆက္၍ သီးစား ဆက္လုပ္ခြင့္ျပဳမည့္ ဥပေဒၾကမ္း
ျဖစ္သည္။ ေျမရွင္အားလုံးက ကန္႔ကြက္လုိက္ရာ ပ်က္သြားျပန္သည္။ ၁၉၃၈ ခုႏွစ္က သီးစား ဥပေဒတရပ္ကိုေဒါက္တာဘေမာ္ အစိုးရသည္ အၾကံေပး အရာရွိမ်ား၏ သတိေပးခ်က္ကို ပယ္ရွား၍ အတင္းျပ႒ာန္းခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ ဟုိက္ကုတ္႐ုံးမွ ၾကားဝင္စြက္၍ ဖ်က္လိုက္သျဖင့္ ဤဥပေဒၾကမ္းလည္း ပ်က္ကြက္ရသည္။ သည့္ေနာက္တြင္ “လယ္ယာဝယ္ျခမ္းေရး” ဥပေဒၾကမ္းတခုကို ေရးဆြဲျပန္သည္။သို႔ေသာ္ စာအုပ္ထဲမွ လက္ေတြ႔ေလာကသုိ႔ ခုန္ထြက္မလာ။
သို႔ျဖင့္ အရင္းရွင္ ကုန္လုပ္ဆက္ဆံေရးကို ေျမယာစီးပြားေရးတြင္ ႀကီးထြားလုိသူမ်ားႏွင့္ ေျမရွင္ ကုန္လုပ္ဆက္ဆံေရးကုိ ခုိင္ၿမဲႀကီးထြားလုိသူတုိ႔ “ဥပေဒၾကမ္း တုိက္ပြဲ” မ်ားအတြင္း၌ ပဋိပကၡ ျဖစ္ၾကသည္ကို ေတြ႔ရေပမည္။
တရား႐ုံး Court သည္ ေျမရွင္တုိ္႔အတြက္ အဓိက လက္နက္ ျဖစ္ေတာ့၏။ ေျမမ်ားကို လယ္သမားမ်ားထံမွ သိမ္းယူစဥ္ကလည္း တရား႐ုံးတုိ႔တြင္ တရားစြဲ၍ သိမ္းယူၾက၏။ လႊတ္ေတာ္က ၎တုိ႔ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေသာ ဥပေဒမ်ား ျပ႒ာန္းလာလွ်င္လည္း ဟုိက္ကုတ္ကို ၾကားဝင္စြက္ဖက္ေစ၍ ဖ်က္သိမ္းပစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ တရား႐ုံးတုိ႔သည္ ေျမရွင္စနစ္၏ အဓိက လက္နက္ႀကီး ျဖစ္ခဲ့ရေလသည္။
ဆရာစံ သူပုန္ထၿပီးေနာက္ ေျမယာျပႆနာ၏ အေရးႀကီးပုံကို စုိးရိမ္တႀကီး ျမင္လာခဲ့ၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ၁၉၃၈ ခုႏွစ္တြင္ “ ေျမယာ ဝယ္ျခမ္းေရး” ဥပေဒၾကမ္း တခုကို အုိင္စီအက္စ္မ်ား လက္ထဲမွေျမမ်ားကုိ ဝယ္ယူကာ (စင္စစ္ ေလ်ာ္ေၾကးေပးၿပီး သိမ္းေသာ သေဘာ ျဖစ္သည္။) လယ္ယာေျမ အမ်ားအျပားကို စုစည္း၍ လုပ္ေသာ ခ်မ္းသာေသာ လယ္သမားမ်ား ေပၚလာ၏။ ထို႔အျပင္ ဂရံေျမမ်ား (ေက်ာက္တံခါး ဂရံ ဧက ၃ ေသာင္းေက်ာ္ ရွိေသာ ဂရံျဖစ္သည္။ ၎ကို ဥေရာပ ကုမၸဏီတခုအား ခ်ထားခဲ့သည္။) ႏွင့္ ကဝၿမိဳ႕နယ္ဘက္၌ စတိတ္ ကိုလုိနီလုိေျမမ်ား ေပၚလာခဲ့သည္။
ေျမရွင္ ကုန္လုပ္ဆက္ဆံေရးႏွင့္ အရင္းရွင္ ကုန္လုပ္ဆက္ဆံေရးတုိ႔သည္ ”ကျပား” အျဖစ္ ေရာေထြးကာ ဗမာ့ေျမယာ စီးပြားေရးတြင္ တည္ရွိေနရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယေန႔ ေျမယာျပႆနာသည္ လမ္းခြသုိ႔ ေရာက္လာသည္။
“ ေျမရွင္ ကုန္လုပ္ဆက္ဆံေရးကို အၿပီးပုိင္ ဖ်က္သိမ္း၍ အရင္းရွင္ ကုန္လုပ္ဆက္ဆံေရးကို ႀကီးထြား အားႀကီး
ေစမည္ေလာ။”
“သုိ႔တည္းမဟုတ္ ေျမရွင္ ကုန္လုပ္ဆက္ဆံေရးကို မဖ်က္သိမ္းဘဲ၊ အရင္းရွင္ ကုန္လုပ္ဆက္ဆံေရး အသြင္သို႔
ေျပာင္းလဲကာ မူလက ”ကျပား” သေဘာလုိပင္ ပုံေျပာင္း ထိန္းသိမ္းမည္ေလာ။”
ဤအျမင္ျဖင့္ ဖဆပလ အစုိးရ၏ လယ္ယာေျမ ႏိုင္ငံပိုင္ ျပဳလုပ္ေရး ဥပေဒကုိ စစ္ေဆးၾကည့္ၾကပါစုိ႔။
(အပိုင္း - ၆) အား ဆက္လက္ထုတ္ျပန္ပါမည္။
No comments:
Post a Comment