ဦးမ်ဳိး (ဥပေဒ)
ေလ့လာသုံးသပ္ခ်က္ စာတမ္း
အစုိးရ၏ အဆင္း
ေျမယာ လူတန္းစားအတြင္း၌ အလႊာ ကြဲသထက္ကြဲေအာင္ လုပ္ရာ၌ အစိုးရ၏ အခန္းက႑သည္ ႀကီးသထက္ ႀကီးလာသည္။ ယခင္က ေျမရွင္သည္ လူတန္းစား အလႊာကို စိတ္ျဖာကြဲေစရာ၌ တာဝန္အရွိဆုံး ျဖစ္၏။ သီးစားခကို နင့္ေနေအာင္ ယူေလ၊ အလႊာေတြ လႊာလႊာက်ေလ ျဖစ္၏။ အခု အစိုးရက ”အစုိးရ ေျမရွင္” State- Landlord အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္လာေသာအခါ၌ အစုိးရကို ေပးရေသာ ”သီးစားခ” (ပုံကေတာ့ ေျမခြန္ပုံ ျဖစ္သည္။ အႏွစ္သာရကေတာ့ သီးစားခ ျဖစ္သည္။ ယခင္က ေျမရွင္ကို ေပးရ၏။ ယခု အစိုးရကို ”အခြန္” အျဖစ္ ေပးရသည္။) သည္လူတန္းစား အလႊာမ်ား စိတ္ျဖာၾကေစရာ၌ ၾကီးမားေသာ အခန္းက ပါဝင္လာမည္မွာ ေသခ်ာသည္။
ေျမလယ္ယာလုပ္ငန္းမွ ကုန္ထုတ္တန္ဖိုးသည္ ”တိုင္းျပည္ ကုန္ထုတ္တန္ဖိုး၏ ၄ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိေလသည္။ လယ္သမားတုိ႔သည္ လယ္ယာကုန္ထုတ္ တန္ဖိုးကုိ အကုန္ခံစားၾကရသည္မဟုတ္၊ သီးစားခ ေပးရ၏။ ေၾကြးၿမီမ်ား
ျပန္ဆပ္ရ၏။ အခြန္ေဆာင္ရ၏။ ေျမခြန္သည္ ၅၂-၅၃ ခုႏွစ္ ၂ ကုေဋနီးပါး ထမ္းေဆာင္ရ၏။ ေျမခြန္ေတာ္ ၂ ဆ သီးစားခ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေျမရွင္တုိ႔လက္ထဲ ေပးရေသာ သီးစားခေပါင္းသည္ ၄ ကုေဋ နီးပါးခန္႔ ရွိသည္ျဖစ္၏။ စစ္မျဖစ္မီက ႏွစ္စဥ္ လယ္သမားတုိ႔က လယ္လုပ္စရိတ္အတြက္ ေခ်းငွားသည့္ ေငြမွာ ၁၅ ကုေဋေက်ာ္ဖိုး ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သီးစားခ ၄ ကုေဋ၊ ေျမခြန္ေတာ္ ၂ ကုေဋ၊ ေၾကြး ၁၅ ကုေဋေပါင္း ၂၁ ကုေဋကို ” လယ္ယာ လုပ္ငန္း ၏ ကုန္ထုတ္တန္ဖိုး ” ထဲမွ ႏႈတ္လိုက္ရေပမည္။ ရလဒ္သည္ လယ္သမားတုိ႔၏ ဝင္ေငြျဖစ္လိမ့္ မည္။ ၅၂- ၅၃ ခုႏွစ္က လယ္ယာကုန္ထုတ္ တန္ဖိုးသည္ ၁၄၃ ကုေဋဖိုးျဖစ္ရာ၊ ၂၁ ကုေဋႏႈတ္လွ်င္ က်န္ ၁၂၂ ကုေဋသည္ လယ္သမားတုိ႔၏ ဝင္ေငြ (Farmer’s income) ျဖစ္ေပမည္။ လယ္သမားႏွင့္ ၎ကိုမီွခို စားေသာက္ေနသူ ဦးေရမွာ ၁၂ သန္းမွ် ရွိမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လယ္သမား တေယာက္၏ ဝင္ေငြသည္ ၅၂ - ၅၃ ခုႏွစ္မွာ ၁ဝ၂ က်ပ္ပဲရွိေပမည္။
ကိုလိုနီ လကၡဏာ
ေအာက္ပါ ၆ ခ်က္သည္ ဘဏ္လုပ္ငန္း၏ ကိုလိုနီ လကၡဏာမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။
(၁) နယ္ခ်ဲ႕ႏို္င္ငံမ်ား၏ ဗမာျပည္သို႔ အရင္းအႏွီး တင္ပို႔သည့္ လုပ္ငန္းႏွင့္ ကုန္စည္မ်ား တင္ပို႔သည့္ လုပ္ငန္းကို လြယ္ကူေခ်ာေမာေစျခင္း။
(၂) ျမန္မာျပည္ရွိ ေျမရွင္ပေဒသရာဇ္ စီးပြားေရးကို ခုိင္ၿမဲေစျခင္း။ အထူးသျဖင့္ ေငြတုိးေခ်းစား စနစ္ကို ေက်းလက္မ်ားတြင္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေစျခင္း။
(၃) ျမန္မာျပည္မွ ကုန္ၾကမ္းႏွင့္ ရိကၡာမ်ား နယ္ခ်ဲ႕ႏုိင္ငံမ်ားသို႔ တင္ပို႔ေရး လုပ္ငန္းကုိ လြယ္ကူေခ်ာ ေမာေစျခင္း။
(၄) ႐ုပ္ေသးအစိုးရ (သို႔မဟုတ္) နယ္ခ်ဲ႕ၾသဇာခံ အစိုးရအား ေငြေၾကးေထာက္ပံ့ျခင္း။
(၅) တိုင္းျပည္၏ ေငြေၾကး အသျပာစနစ္ႏွင့္ ဘ႑ာေရးကို ၾကိဳးကုိင္ျခယ္လွယ္ျခင္း။
(၆) တုိင္းရင္းသား အရင္းရွင္တို႔၏ ေငြပင္ေငြရင္းမ်ားကို စုစည္းကာ ႏို္င္ငံျခား ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး လုပ္ငန္းတြင္
မ’ တည္ျမႇဳပ္ႏွံေစျခင္းတုိ႔ပင္ ျဖစ္သည္။
တုိင္းျပည္၏ စီးပြားေရး အာဏာဟူသည္ ဘဏ္လုပ္ငန္းႏွင့္ အျခားေသာ အခ်က္အခ်ာက်သည့္လုပ္ငန္း Key industries တို႔တြင္ တည္ရွိ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘဏ္လုပ္ငန္းသည္ ႏုိင္ငံျခား အရင္းရွင္မ်ားလက္ထဲ တည္ရွိျခင္းသည္ တုိင္းျပည္၏ ၾကီးမားေသာ စီးပြားေရး အာဏာသည္ ၎တို႔ လက္ထဲ၌ ေရာက္ေနျခင္းပင္ ျဖစ္ေလသည္။
၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒတြင္ ေျမဟူသမွ် ႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရက ပုိင္ဆုိင္ေၾကာင္းျပ႒ာန္း ထားေလ သည္။ ေျမရွင္မ်ား၏ လယ္ယာေျမမ်ားကို အခ်ိန္မီ မခ်ဘဲ ထားခဲ့လွ်င္ အစုိးရက ထုိလယ္ယာမ်ားကို ေခတၱသိမ္းယူၿပီး ေတာင္သူ လယ္သမား မ်ားအား ေဝငွရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၂ ႏွစ္ စီမံကိန္းတြင္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားေလသည္။ စစ္မျဖစ္မီက ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ တႏွစ္လွ်င္ ႏိုင္ငံျခားသုိ႔ ဆန္တန္ခ်ိန္ေပါင္း ၃ ၅ဝဝ ဝဝဝ မွ် တင္ပို႔ႏုိင္ခဲ့သည္။ ၁၉၄၇-၄၈ ခုႏွစ္တြင္ကား လယ္ဧက ၉ ဝဝဝ ဝဝဝ သာ လုပ္ကိုင္ႏိုင္၍ ႏုိင္ငံျခားသုိ႔ ဆန္တန္ခ်ိန္ေပါင္း ၁ ၅ဝဝ ဝဝဝ သာ တင္ပို႔ႏုိင္မည္ဟု ခန္႔မွန္းထားသည္။
၁၉၄၈၊ ၄၉၊ ၅ဝ ခုႏွစ္မ်ား၏ ျပည္တြင္းစစ္ အေျခအေန၏ လက္ေတြ႔သ႐ုပ္မွာ စုိက္ပ်ဳိးႏုိင္ေသာ ေျမဧရိယာ၏ ၃၅
ရာႏႈန္း ပလပ္သြားရျခင္း၊ လူဦးေရ ၃ သန္းခန္႔ အုိးမဲ့အိမ္မဲ့ ျဖစ္သြားရျခင္း၊ ျပည္သူ ၂၂ ဝဝဝ ႏွင့္ အစုိးရ၏ စစ္ဖက္ႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပဘက္ အမႈထမ္း ၅၇ဝဝ အသက္ဆုံးရႈံးရျခင္း၊ အစုိးရပစၥည္း တန္ဖိုးေဒၚလာ ၅ သန္း၊ ျပည္သူတို႔၏ ပစၥည္း တန္ဖုိး ေဒၚလာ ၉၅ သန္း ဆုံးရႈံးခဲ့ရေၾကာင္းျဖင့္ ျမန္မာျပည္အေၾကာင္း စာအုပ္မ်ားကို ေရးသားသူ အေမရိကန္ စာေရးဆရာၾကီး ဗတ္ဝဲ Butwell က စုေဆာင္းေဖာ္ျပခဲ့ဖူးေပသည္။
၁၉၄၈ မွ ၁၉၅၅ ခုအထိ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ဆုိသည့္ အမိန္႔မ်ဳိး ၄ ၾကိမ္တုိင္တိုင္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ေလသည္။ အႏွစ္ သာရမွာ လက္နက္ခ်ၾက ဟူ၍ပင္ ျဖစ္ခဲ့ေပသည္။ အမ်ဳိးသား လြတ္လပ္ေရး တိုက္ပြဲဝင္ အင္အားစုမ်ား အခ်င္းခ်င္း ႏုိင္ငံေရး သေဘာကြဲလြဲမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ရေသာ ပဋိပကၡကုိ အမ်ဳိးသား ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ညီညြတ္ေရး အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ ႏုိင္ငံေရးအရ ေျပလည္စြာ မ်က္ႏွာစုံညီ ေျဖရွင္းရမည္ဟု သေဘာမထားႏုိင္ေတာ့၊ မႀကိဳးပမ္းႏုိင္ေတာ့ နယ္ခ်ဲ႕မ်က္ႏွာကိုသာ ေထာက္၍ နယ္ခ်ဲ႕တို႔ အလြန္ႀကိဳက္တတ္သည့္ ဝါဒျဖစ္ေသာ “ကြန္ျမဴနစ္မ်ားႏွင့္ စာရင္းအျပတ္ရွင္း၍ အျပဳတ္တုိက္ရမည္” ဟုသာ သေဘာထားလာေလသည္။
ဤသို႔ေသာ အေျခအေနတြင္ ဥပေဒတြင္း၌ အင္အားေကာင္းေသာ ဒီမိုကေရစီ အတိုက္အခံ အဖြဲ႔တရပ္သည္ေပၚေပါက္လာခဲ့ေပသည္။ ယင္းမွာ ၁၉၅ဝ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ လက္ယာဆုိရွယ္လစ္ ဖဆပလ အတြင္းမွ ယင္း၏ ေဖာက္ျပန္လာေသာ ျပည္တြင္းျပည္ပ ဝါဒမ်ားကို အတိုက္အခံျပဳ၍ ထြက္လာခဲ့ေသာ ”ဗမာျပည္ အလုပ္သမား လယ္သမားပါတီ” ပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ပါတီသစ္ကို ဖြဲ႔စည္းၿပီးေၾကာင္း ေၾကညာလုိက္လွ်င္ပင္ ပါတီ၏ ဦးစီး အဖြဲ႔ဝင္မ်ားျဖစ္ေသာ ပ်ဥ္းမနားခ႐ုိင္မွ ရဲေဘာ္ဗခ်ဳိႏွင့္ ရဲေဘာ္လွဒင္ၾကီးတုိ႔အား လက္ယာ ဆုိရွယ္လစ္ ဂုိဏ္းသားမ်ားက လူပုံအလယ္တြင္ ေမာ္ေတာ္ကားႏွင့္ ရက္စက္စြာ တုိ္က္သတ္ခဲ့ေပသည္။ ရဲေဘာ္ဗခ်ဳိမွာ ပြဲခ်င္းၿပီး ေသဆုံး၍ ရဲေဘာ္လွဒင္ၾကီးမွာ ျပင္းထန္စြာ ဒဏ္ရာရခဲ့ေလသည္။
ထုိစဥ္မွစ၍ ဗမာျပည္ အလုပ္သမား လယ္သမား ပါတီသည္ ဥပေဒတြင္း အလုပ္သမား လူတန္းစား ပါတီတရပ္အျဖစ္ မားမားမတ္မတ္ ရပ္တည္၍ ၁၉၆၄ ခုႏွစ္အထိ ၁၄ ႏွစ္ပတ္လုံး ျပည္သူတုိ႔၏ အတိုက္အခံ ဒီမုိကေရစီ တပ္ေပါင္းစုႀကီး၏ ေက်ာ႐ုိးမ႑ိဳင္အျဖစ္ ရာဇဝင္ေပး တာဝန္ကုိ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ေပသည္။
ႏုိင္ငံေရး ေခါင္ထိပ္က မုိးမလုံေသာအခါ ”တံစက္ၿမိတ္” မွ်သာ ျဖစ္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အမႈထမ္း၊ အရာထမ္းမ်ား အတြင္း အက်င့္စာရိတၱ ပ်က္ျပားမႈ၊ လာဘ္စားမႈမ်ားမွာ ေၾကာက္ခမန္းလိလိ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ေပသည္။ သာဓကတခုမွာ ၁၉၅ဝ မွ ၁၉၅၇ မတ္လကုန္ထိ ျပည္သူ႔ပစၥည္း အလြဲသုံးစားမႈၾကီးမ်ားမွာ အမႈၾကီးေပါင္း ၃၉၁ မႈ ရွိခဲ့ၿပီး၊ ေငြေပါင္း ၇၁ သိန္း ၅ ေသာင္းေက်ာ္ ဆုံးရႈံးခဲ့ရေလသည္။ တဖန္ ၁၉၅၃ ခုႏွစ္ မတ္လ ၁၆ ရက္မွ ၾသဂုတ္လ ၆ ရက္အထိ စ ေလးလုံး စာရင္းအရဆုိလွ်င္ အမႈၾကီးေပါင္း ၁၁၆ မႈ ပါဝင္သည့္ အမႈထမ္းေပါင္း ၂၂၅ ႏွင့္ ယိုဖိတ္မႈတြင္ ပါဝင္သည့္ တန္ဖိုး ေငြေပါင္း ၄၁၆ ၂၄၉ ဝ၇၃ က်ပ္ဟု သက္ဆုိင္ရာ အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပဖူးေပသည္။
No comments:
Post a Comment